Hjemmeside
Fra : Erik Aalund

Dato : 19-07-01 19:40

Hej Alle,

Først ved jeg ikke om dette er den rette NG, men håber at I vil bære over
med mig.

Jeg er rimelig ny udi arbejdet med hjemmesider.
Jeg har nu lavet et web-sted i Frontpage 2000, og vil selvfølgelig gerne
have den lagt ud på nette, på den adresse jeg har fået tildelt via den
kabeludbyder jeg bruger i Esbjerg, nemlig Esenet.
Adressen er www.aalund.esenet.dk, men jeg kan ikke få langt noget derud. Jeg
får en fejlmeldning når jeg prøver at finde siden via MS Explore. Jeg har
prøvet at uploade siderne via Frontpage, og den arbejder da også i en rum
tid med at uploade, og kommer ikke med nogen melding om at det ikke er
lykkes. Jeg har ligeledes prøvet via WS-FTP LE uden held.

Hvad gør jeg forkert?
Kan nogen give mig en opskrift på hvordan jeg klare dette problem.

På forhånd tak.

--
Erik Aalund
Esbjerg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-01 21:48

Thu, 19 Jul 2001 20:40:05 +0200, skrev "Erik Aalund"
<aalund@esenet.dk>:

>Adressen er www.aalund.esenet.dk, men jeg kan ikke få langt noget derud. Jeg
>får en fejlmeldning når jeg prøver at finde siden via MS Explore.

Der er ikke nogen, der har svaret dig.

Jeg ved ikke, hvordan du uploader med FP, men som jeg skrev i en
anden nyhedsgruppe, så ligger der tilsyneladende noget iflg.
fejlmeddelelsen.

Så siderne er sikkert lagt op, men du kalder din åbningsside
noget forkert eller strukturen er forkert.

Hvad hedder din åbningsside?
(Den side folk skal se, når de kommer ind på siden).
Og ligger den for sig selv og ikke i en mappe?

Bruger du et ftpprogram, så skulle du da gerne kunne se om noget
er uploadet.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Erik Aalund

Dato : 21-07-01 09:13

Startsiden har jeg kaldt index.html.
Jeg har både prøvet at uploade via Frontpage og ws-ftp le.
Men nu prøver jeg at lave et nyt websted og prøver igen.

--
Erik Aalund
Esbjerg

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-07-01 11:08

Spørg din udbyder hvad startsiden skal hedde.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-07-01 11:43

Det står på Esenets supportside under "Hjemmeside" - den skal hedde
index.html - men Erik, tag et kig på supportsiden, det kan være, at det kan
hjælpe dig!

Mvh. Camilla

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev...

Fra : Erik Aalund

Dato : 21-07-01 11:54

Hej Camilla,
Der har jeg været, og kan ikke umiddelbart finde svaret der!!!

Jeg har jo som skrevet før, ikke den store erfaring udi hjemmesider. Jeg er
tidl. macbruger har har lavet et enkelt site med en demoversion af et
program til mac, men ikke den denne adresse...den har jeg næsten lige fået.

Jeg finder jo FP ganske nem at bruge, og vil jo selvfølgelig helst ikke
skulle ud og invenstere i et andet program...hvis det da er FP der
problemet. Jeg har jo prøvet at uploade via FP, som også arbejder som
forventet, men når jeg vil se siden, kan jeg ikke det. Derudover har jeg
prøvet at lægge det op via WS-FTP LE, men ej dette hjælper.

Måske det er et eller andet i "instillinger" i FP der er forkert?

Vh
Erik

Fra : Erik Aalund

Dato : 21-07-01 11:47