Hvor dum er Claus Hjort?
Fra : Martin

Dato : 02-04-08 12:18

Jeg søger job, og går derfor ind på www.jobnet.dk.

Jeg søger på lokale job, bor i Fårevejle men halvdelen af "hitsne" befinder
sig på Djurs fordi det geografisk set er en nabo-kommune. Dybt latterligt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-04-08 12:36

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dybt latterlig

Ja, det har vi længe vist, at du var.

De fleste velfungerende mennesker formår at søge job på den gammeldags måde,
men du skal jo bare have skudt dine fire stk. afsted, så du kan nasse
videre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin

Dato : 02-04-08 12:47

> De fleste velfungerende mennesker formår at søge job på den gammeldags
> måde,
> men du skal jo bare have skudt dine fire stk. afsted, så du kan nasse
> videre.

Nej jeg skal ej. Og det kommer jeg heller ikke til.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-04-08 14:18

> [...]
>
> Jeg søger på lokale job, bor i Fårevejle men halvdelen af "hitsne"
> befinder sig på Djurs fordi det geografisk set er en nabo-kommune. Dybt

Der må vel være fire jobs i beskæftigelsesministeriet at søge. Hver uge?

Fra : Frank

Dato : 02-04-08 14:34

Hej

> [...]
> Jeg søger på lokale job, bor i Fårevejle men halvdelen af "hitsne"
> befinder sig på Djurs fordi det geografisk set er en nabo-kommune. Dybt

Jeg vidste for det først ikke at det var Claus Hjort personligt der havde
udvilket www.jobnet.dk.....

Og for det andet så er der vist nok en færgeforbindelse til ebeltoft der gør
det muligt at komme til djrusland på relativt kort tid.

Så det er ikke jobs der er umuligt at komme frem til der dukker frem. At du
ikke ønsker at benytte dem er noget andet.

Mvh
Frank

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-04-08 15:12

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og for det andet så er der vist nok en færgeforbindelse til ebeltoft der
> gør det muligt at komme til djrusland på relativt kort tid.

Jaja - til 510 Kr hver vej, hver dag - man skal almindeligvis have BIL'en
med hvis man vil arbejde på Djursland. Som man i øvrigt IKKE kan trække fra
som befordring.

> Så det er ikke jobs der er umuligt at komme frem til der dukker frem. At
> du ikke ønsker at benytte dem er noget andet.

Ville du selv tage et job til 1020 Kr per dag i transport, efter Skat? Jeg
ville under nogle betingelser - hvis det nu var herr Dyremoses job eller
skattefrit i EU parlamentet måske - meneh - f.ex. et almindeligt job på
Scanpan i Ryomgård??

Fra : Frank

Dato : 02-04-08 15:33

Hej

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk>
skrev i en meddelelse news:47f3941f$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jaja - til 510 Kr hver vej, hver dag - man skal almindeligvis have BIL'en
> med hvis man vil arbejde på Djursland. Som man i øvrigt IKKE kan trække
> fra som befordring.

Det er ikke muligt at finde arbejde i selve ebeltoft?

Så kan man nøjes med en cykel/EU-knallert.

Byen er uden arbejdspladser?

Og vedr. befordringsfradraget:

"Færgetransporten kan ikke medregnes ved opgørelsen af transportvejens
længde, men udgiften til færge kan fradrages."

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=104033&vId=201170

Hvorfra har du at man ikke kan trække udgiften til færge fra?

Mvh
Frank

Fra : Jan Erik Hansen

Dato : 02-04-08 15:55

Frank skrev:
> [...]
>
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=104033&vId=201170
>
> Hvorfra har du at man ikke kan trække udgiften til færge fra?

Noget helt andet er: så får personen det fradrag på 1000 kr ca. hver
dag...effektivt en udgift på 500 kr pr dag til staten...det er sku da
ikke en god forretning for samfundet !!!!!! Hvis et jobcenter anviste
dette job burde de ansatte fyres! Det er sku da smartere at finde nogen
på Djursland til at besætte stillinger på Djursland, alternativt nogen i
østjylland!

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-04-08 16:05

"Jan Erik Hansen" <jeh@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Noget helt andet er: så får personen det fradrag på 1000 kr ca. hver
> dag...effektivt en udgift på 500 kr pr dag til staten...det er sku da
> ikke en god forretning for samfundet !!!!!!

Du mener, det er en bedre forretning for samfundet at have nassere som
Martin gående på overførselsindkomst?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 02-04-08 21:46

Jens Bruun wrote:
> "Jan Erik Hansen" <jeh@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener, det er en bedre forretning for samfundet at have nassere som
> Martin gående på overførselsindkomst?

Det er bedre for samfundet at Martin rent faktisk får et job, han kan
bestride længere end 1-3 mdr., fordi han løber sur i transport og
bliver en ustabil arbejdskraft for arbejdsgiveren.

--
Six Degrees Of Separation

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-04-08 11:07

Jan Erik Hansen wrote:

> [...]
> dette job burde de ansatte fyres! Det er sku da smartere at finde nogen
> på Djursland til at besætte stillinger på Djursland, alternativt nogen i

Arbejdsgiveren får lavet varer og arbejdsgiveren tjener penge, betaler
skat og bruger flere penge på sin virksomhed. Det er da en udmærket
forretning for samfundet!

Best regards
Martin Jørgensen

Hi, there. I'm just another signature motherfucker.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-04-08 11:50

Martin Jørgensen skrev den 03-04-2008 12:06:

> Arbejdsgiveren får lavet varer og arbejdsgiveren tjener penge, betaler
> skat og bruger flere penge på sin virksomhed. Det er da en udmærket
> forretning for samfundet!

Arbejdsgiveren kan da bare ansætte folk uden "tilskudsordning". Det vil
være en endnu bedre forretning for samfundet.

Sådan foregår det med langt de fleste ansættelser!

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-04-08 19:37

Carsten Riis wrote:

> Arbejdsgiveren kan da bare ansætte folk uden "tilskudsordning". Det vil
> være en endnu bedre forretning for samfundet.

Det skal arbejdsgiveren nok selv vurdere og hvad han syntes han vil gøre.

> Sådan foregår det med langt de fleste ansættelser!

Det vil jeg skide på. Arbejdsgiveren vælger selv hvordan han vil gøre
tingene.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-04-08 22:22

Martin Jørgensen skrev den 03-04-2008 20:36:

> Det vil jeg skide på. Arbejdsgiveren vælger selv hvordan han vil gøre
> tingene.

Bare et gæt: du er selv arbejdsgiver?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Frank

Dato : 03-04-08 13:08

Hej

> [...]

> til at besætte stillinger på Djursland, alternativt nogen i østjylland!

Det er altid muligt at opstille forskellige senarier hvor den ene eller
anden mulighed er bedre eller dårligere.

Det oprindelige i tråden var at det var tåbeligt at vise jobs fra djursland
når man søgte job i fårevejle.

Og min pointe var at det var det ikke nødvendigvis.

Mvh
Frank

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 03-04-08 09:24

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke muligt at finde arbejde i selve ebeltoft?
>
> Så kan man nøjes med en cykel/EU-knallert.
>
> Byen er uden arbejdspladser?

Ebeltoft er en pensionistzone for folk som sælger deres hus på sjælland,
køber et hus, en båd og et medlemskort til golfbanen kontant og sætter de
sidste 2-3 millioner i obligationer

M.A.O. Der er ikke ret meget arbejde der.

> [...]
>
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=104033&vId=201170
>
> Hvorfra har du at man ikke kan trække udgiften til færge fra?

Jeg troede jeg vidste det - måske er det blevet lavet om fra tidliger tiders
Stavad-isme. Men tak for korrektionen i øvrigt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-04-08 19:12

Martin skrev den 02-04-2008 13:18:
> [...]
>
> Jeg søger på lokale job, bor i Fårevejle men halvdelen af "hitsne"
> befinder sig på Djurs fordi det geografisk set er en nabo-kommune. Dybt

www.jobnet.dk -->> geografisk søgning -->> Sjælland -->> Odsherred kommune

søgning fortaget kl. 2005 den. 02. april 2008

53 job
fordelt på:

3    Administration, HR, økonomi, jura og sprog
4    Bygge og anlæg
12    Hotel, restauration, køkken, kantine
1    Industriel produktion
1    Jern, metal og auto
1    Landbrug, skovbrug, gartneri, fiskeri og dyrepleje
3    Pædagogisk, socialt og teologisk arbejde
3    Rengøring, ejendomsservice og renovation
5    Salg, indkøb og markedsføring
14    Sundhed, omsorg og personlig pleje
3    Transport, post, lager- og maskinførerarbejde
2    Undervisning, forskning og vejledning
1    Vagt, sikkerhed og overvågningsarbejde

Der skulle der gerne være 4 jobs i denne uge som du kan søge!

Om du så fandt yderligere 53 hits på Djurs, jamen det er da fuldstændig
ligegyldig! Der er 53 jobs lige i nærheden af hvor du bor!
La' vær med at kigge hvad der er tåbeligt. Kun tåber kigger på tåbelige
muligheder.

Er du da tåbelig?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-04-08 19:29

Martin skrev:
> [...]
>
> Jeg søger på lokale job, bor i Fårevejle men halvdelen af "hitsne"
> befinder sig på Djurs fordi det geografisk set er en nabo-kommune. Dybt

Jeg tror at du skal tage det personligt; "han" vil have
dig til at tage et job og flytte til djursland, nærmere
bestemt på mols, hvor molboerne som bekendt bor...

Fra : N_B_DK

Dato : 02-04-08 21:59

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> nærmere
> bestemt på mols, hvor molboerne som bekendt bor...

Bliver i så ikke naboer ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Bertel Brander

Dato : 02-04-08 23:05

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message