Pittelkows Fitna kommentar
Fra : Martin Larsen

Dato : 30-03-08 12:53

Citat:
"Herhjemme går prisen for det mest underlødige indlæg til socialdemokraten
Mogens Jensen, der har sammenlignet "Fitna" med den nazistiske film "Der
ewige Jude".

Sidstnævnte film betjente sig af alle manipulationens virkemidler for at
fremstille jøderne som ikke-mennesker (rotter), der er født til ondskab. "Fitna"
gengiver derimod faktiske forhold i form af Koran-citater, islamisters
voldsfantasier og terrorhandlinger.

Filmen har ganske vist passager, der leder tankerne hen på nazismen. Men det
er muslimer og ikke Wilders, der skaber forbindelsen."

"..kendsgerninger synes ikke at interessere Mogens Jensen. Som andre før ham
bruger han koblingen til nazismen til en uartikuleret mistænkeliggørelse af
islamkritik."

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1306195.ece

Han må have læst min kommentar. Vi kunne også indsætte Peter K Nielsen og en
del af de andre sædvanlige fjolser, der har haft kommentarer på endnu lavere
niveau end sossernes kulturordfører

Jeg tvivler på at Mogens Jensen kunne drømme om at se filmen, endsige finde
stof til eftertanke i den!

Mvh
Martin

Fra : Per Hagemann

Dato : 30-03-08 14:48

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Filmen har ganske vist passager, der leder tankerne hen på nazismen. Men
> det er muslimer og ikke Wilders, der skaber forbindelsen."

I Fitna blev jøderne af det lærenemme palæstinensiske barn benævnt som aber,
som beskrevet i Koranen.

I den forbindelse bør nævnes et af de faktuelt set svage punkter i
Fitna-filmen, nemlig at man ikke bragte Korancitater om jøderne som aber.
Det gik også igen ved andre af de viste muhamedanske misgerninger at der
ikke i alle tilfælde henvistes til skriftsteder. Desuden burde filmen nok
have gået med livrem og seler ved at supplere de fundne skriftsteder med
aktuelle tolkninger fra det ægyptiske universitet, som er højeste retslærde
instans inden for sunni.

Fra : Maz Spork

Dato : 30-03-08 12:27

On Mar 30, 5:21 pm, "Michael Laudahn eOpposition" <ch805...@yahoo.com.
2a> wrote:

> Jeg spørger mig til tider også om de pågældende læser hjemmelig med her. De
> kunne i hvert fald lære noget. >.)

Af Pittelkow?! Kendt som historiefordrejer af værste skuffe? Næppe.