Statskirke
Fra : Maz Spork

Dato : 29-03-08 05:44

Hvornår skal vi få afskaffet sammenblandingen af statens og kirkens
økonomi, fjernet kirkeministeren og gjort os fri af gud i
forfatningen?

Mon vi har brug for en dansk Atatürk, der kan skille religion og stat
ad?

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-08 13:01

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message
> [...]
> forfatningen?
>
> Mon vi har brug for en dansk Atatürk, der kan skille religion og stat

Du skal vist sætte dig lidt mere ind i hvorfor det er som det er, men det er
vel for meget forlangt af en person i din tilstand.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : vvv

Dato : 29-03-08 16:09

> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Du skal vist sætte dig lidt mere ind i hvorfor det er som det er, men det
> er vel for meget forlangt af en person i din tilstand.
>
> --
At der er historiske årsager, er vel ikke i sig selv en grund til at
tåbelighederne bare skal fortsætte.
Adsklild kirke og stat nu!

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-08 19:04

"vvv" <?@?> wrote in message

> At der er historiske årsager, er vel ikke i sig selv en grund til at
> tåbelighederne bare skal fortsætte.
> Adsklild kirke og stat nu!

Så du mener at man indgår en aftale, og senere annulerer man den, efter man
har fået det man ville ?

Fra : vvv

Dato : 29-03-08 21:30

> "vvv" <?@?> wrote in message

> Så du mener at man indgår en aftale, og senere annulerer man den, efter
> man har fået det man ville ?

Hvis du opsumerer hvilken aftale du mener, kan jeg bedre forholde mig til
det.

vv

Fra : Jan Erik Hansen

Dato : 30-03-08 00:18

vvv skrev:
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du opsumerer hvilken aftale du mener, kan jeg bedre forholde mig til
> det.
>
> vv

Staten konfiskerede kirkernes jordbesiddelser mod at folkekirken fik
nogle privilegier. Bl.a. at den blev skrevet ind i forfatningen...

Fra : N_B_DK

Dato : 30-03-08 09:25

"Jan Erik Hansen" <jeh@gmail.com> wrote in message

> Staten konfiskerede kirkernes jordbesiddelser mod at folkekirken fik
> nogle privilegier. Bl.a. at den blev skrevet ind i forfatningen...

Nemlig og netop dette gør det er lidt svært at sige at stat og kirke skal
adskilles.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 09:35

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> "Jan Erik Hansen" <jeh@gmail.com> wrote in message

Ah, kirken har været skrevet ind i den danske forfatning, siden vi fik
den første skrevne i 1665, Kongeloven.

Jordbesiddelserne blev først konfiskerede omkring 1900, mod at staten
til gengæld betalte præstelønningerne; det var da også det de var
beregnet til.

Formålet med konfiskationerne var at få landbrugsjord samlet sammen, der
skulle udloddes til husmandsbrug.

> Nemlig og netop dette gør det er lidt svært at sige at stat og kirke skal
> adskilles.

Jeg ser hellere at staten også får hånd i hanke med også andre
trossamfund, især de islamiske.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-03-08 09:58

N_B_DK skrev:

> Nemlig og netop dette gør det er lidt svært at sige at stat og kirke skal
> adskilles.

Det gik da ellers helt fint at adskille den katolske kirke fra sine
besiddelser.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-03-08 11:02

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det gik da ellers helt fint at adskille den katolske kirke fra sine
> besiddelser.

Det klarede Chr3 og Grevens fejde stadfæstede, men 1849 grundloven om at
folkekirkens forhold skal ordnes ved lov er en "løfte-paragraf" , der er
aldrig blevet opfyldt

På min skorsten har jeg i mange år haft skrevet meterstort DANMARK ER ET
KRISTENT LAND indtil muslimers molotovs og rudeknusninger fik mig til at
fjerne alle tekster - ytringsfrihed er jo fortid i Danmark.

Jeg er blevet spurgt om hvorfor jeg nu er katolik og skal uddybe mit svar

Så indgår jeg i statistik det støtter at DAnmark er et kristent land, og
Denne private kirke er ikke så promuslimsk som pavens
OG
katolske præster får det halve i løn

At jeg støtter vor statskirkelige pengemaskine stadig - en smule - er
uundgåeligt.
JEg sparer kirkeskat og katolikker har ikke bondefanger-tvangsopkrævning af
kontingent over skatten så her kan jeg nasse - og da jeg ikke bruger
katolik-service til noget er jeg snylter med god samvittighed.
Min hyggelige pater har jeg mødt en gang og forgængeren eksaminerede mig i
det hollandske katekismus men godtog alt af benovelse over at en
gymnasielærer ville være del af hans slovakiske analfabet-menighed på
Nørrebro

Nietzsche var dybt kristen og Jesus-begejstret selvom han gentog
Heinrich-Heine verslinien "gud er død" ret ofte

"Hvis Jesus var blevet så gammel som jeg havde han indset sine
selvmodsigelsr", mente Nietzsche

"Gud er død. Højere, stærkere, mere sejrssikre, mere vel til mode, uden
krumspring og retlinede i liv og sjæl, leende løver må der komme.
Nietzsche

"Gud er død, men hans billede vil længe bliver dyrket i hulerne"

"Vi prædiker vor tro, når vi selv har mistet den"(Nietzsche og Wesley)

"Gud er ikke en dukkefører, der griber ind i tingene"Spinoza
= den vigtigste "opfinder" af både deisme og panteisme, og læremester for
Goethe og Nietzsche og andre romantikere

"Monoteistiske religioner alene har skabt religionskrige,
religiøse forfølgelser, kætter-domstole, ødelæggelse af afgudsbilleder, og
destruktion af gudebilleder, udslettelse af indianske templer og ægyptiske
kæmpestatuer, som havde set på solen i 3000 år, blot fordi en jaloux gud
havde sagt "Du må ikke gøre dig noget udskåret billede"Arthur Schopenhauer

OG APROPOS JEPPE KOFOD

"Gud tilgiver den, som gør bod" - sagt ligeud: ­som
underkaster sig præsten. - Nietzsche

Den der bor nær templet, ler af guderne for han kender de ansattes
snoretræk. Kinesisk ordsprog.

Rg Den erkendende og det er kendte er et. Jævne mennesker
forestiller sig, at de skal se Gud, som om han stod der og de der. Således
er det ikke. Gud og jeg, vi er eet i erkendelsen. Eckhardt 1260-1327

Den, der har kunst og videnskab, han har religion; den, der
ikke har kunst og videnskab, lad ham have religion.
Goethe

Hvad er sandhed? I religionen er det simpelthen den mening,
der har overlevet. I videnskaben er det den sidste sensation. I kunsten er
det ens seneste stemning.Oscar Wilde

Rg Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,
og som følgelig er sikker på at fortjene paradiset ved at
skære halsen over på en? /Voltaire/

Rg Hvad var der ved at komme i himlen, hvis alle skulle derop?
Palle Lauring

Religion og moral er den enkeltes privatsag.Kirken frigøres
fra statslig styring. Det sikrer at menighedsrådene overtager det fulde
ansvar for alle udgifter og indtægter". Fremskridtspartiets program mens
Glistrup var leder

Vent ikke på den yderste dom. Den finder sted hver dag.
Albert Camus

Rg Vi fungerer på naturvidenskabens premisser. Jorden er ikke
skabt af Gud, og han holder den ikke oppe. Thorkild Grosbøl,
Sognepræst

Atheism is rather in the lip than in the heart of man.
Francis Bacon

Rg*fæ"Gud er en illusion skabt af mennesket, for at trøste dem vedr deres
hjælpeløshed, når de er vokset fra forældrene". Freud

Grundtvig forlangte en kirke af levende mennesker, og som
man vel kan sige, han grundlagde en kirke på den enkeltes oplevelse af
samfundet. Vilhelm Grønbech

Rg*KIå Sammenlignet med staten er kirken dog en ædlere institution
Nietzsche

Jesus døde for tidligt - var han blevet ældre havde han lært at elske
jorden og endda latter og ville have forkastet sin doktrin. Nietzsche

..

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 11:03

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Det gik da ellers helt fint at adskille den katolske kirke fra sine
> besiddelser.

Var den katolske kirke i 1536 skrevet ind i forfatningen, da Rigsdagen i
København gjorde landet luthersk?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-03-08 11:14

Per Rønne skrev:

> Var den katolske kirke i 1536 skrevet ind i forfatningen, da Rigsdagen i
> København gjorde landet luthersk?

Hvilken betydning mener du det har om den katolske kirke var indskrevet
i grundloven, da den blev frarøvet sin egendom?
Grundloven er bare en lov der er sværere at ændre end andre love.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 12:03

> [...]

> i grundloven, da den blev frarøvet sin egendom?
> Grundloven er bare en lov der er sværere at ændre end andre love.

Og dermed bliver det også sværere at nedlægge folkekirken, der jo er
endemålet for dens fjender.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-03-08 12:25

Per Rønne skrev:

> Og dermed bliver det også sværere at nedlægge folkekirken,

Ja, sværere, ikke umuligt - og spørgsmålet om erstatning eller ej er
ikke reguleret af grundloven.

> der jo er endemålet for dens fjender.

Jeg synes bare det skal være fuldstændigt frivilligt om man vil støtte
andre folks overtro eller ej. Det synes jeg ikke er et urimeligt ønske.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 13:08

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Ja, sværere, ikke umuligt - og spørgsmålet om erstatning eller ej er
> ikke reguleret af grundloven.

Hvad tænker du på? Ejendomsretten er beskyttet af grundloven, men den
kan naturligvis laves om.

> Jeg synes bare det skal være fuldstændigt frivilligt om man vil støtte
> andre folks overtro eller ej. Det synes jeg ikke er et urimeligt ønske.

Du betaler i forvejen indirekte til så meget, du ikke sympatiserer med,
så det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-03-08 13:30

Per Rønne skrev:

> Hvad tænker du på?

Erstatning for den ejendom der blev overdraget staten for mange år
siden. Dvs, den ejendom der blev tyvstjålet fra katolikkerne.

> Ejendomsretten er beskyttet af grundloven, men den
> kan naturligvis laves om.

Ejendomsretten? Hvilken ejendom er det du forestiller dig der skulle
skifte hænder?

> Du betaler i forvejen indirekte til så meget, du ikke sympatiserer med,
> så det ...

Skulle det være et argument for at begrænse hvad man betaler til?
Har du lyst til en ekstraskat så der kan blive bygget nogle moskeer?

Fra : @

Dato : 31-03-08 06:54

On Sun, 30 Mar 2008 13:25:14 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

> [...]
>
>Jeg synes bare det skal være fuldstændigt frivilligt om man vil støtte
>andre folks overtro eller ej. Det synes jeg ikke er et urimeligt ønske.

så bør du nok koncentrere dig om alle andre anerkendte religioner end
den danske folkekirke, da andre anerkendte religioners tilhængere har
ret til fradrag for bidrag til deres religion

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-03-08 17:04

@ skrev:

> så bør du nok koncentrere dig om alle andre anerkendte religioner end
> den danske folkekirke, da andre anerkendte religioners tilhængere har
> ret til fradrag for bidrag til deres religion

Jeg skal ikke koncentrere mig om alle andre religioner. Det var
Folkekirken vi talte om, så det er den jeg omtaler.
At jeg ikke har lyst til at støtte andre folks overtro, gælder
naturligvis al slags overtro.

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 13:00

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 13:00

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 13:00

Fra : vvv

Dato : 30-03-08 17:10

> "Jan Erik Hansen" <jeh@gmail.com> wrote in message

> Nemlig og netop dette gør det er lidt svært at sige at stat og kirke skal
> adskilles.

OK. Min historie halter på det punkt. Det havde jeg aldrig hørt om.
Hvornår skete det? hvis det er en oldgammel sag er jeg klar til at kalde
historie og skide højt og flot på det. Er af nyere dato er jeg villig til at
staten betaler sig ud af aftalen. Det vigtigste er at kirke og stat bliver
adskilt. Andet er en hån mod os ateister.

vv

Fra : vvv

Dato : 30-03-08 17:29

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> at staten betaler sig ud af aftalen. Det vigtigste er at kirke og stat
> bliver adskilt. Andet er en hån mod os ateister.

Hvis det er det her I mener
http://da.wikipedia.org/wiki/Tiendeafl%C3%B8sning så kan jeg ikke se at
staten skylder kirken noget i de anledning, link gerne til andet hvis I
mener jeg tager fejl.

vv

Fra : @

Dato : 31-03-08 07:16

On Sun, 30 Mar 2008 18:10:27 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>staten betaler sig ud af aftalen. Det vigtigste er at kirke og stat bliver
>adskilt. Andet er en hån mod os ateister.

hvad menr du så om de skattefradrag ikke-folkekirkelige
religionsudøvere har ret til

http://wiki.ateist.net/index.php?n=Religionogsamfund.SkatOgReligion

Fra : vvv

Dato : 31-03-08 17:25

> hvad menr du så om de skattefradrag ikke-folkekirkelige
> religionsudøvere har ret til

At de skal afskaffes samtidigt med folkekirken.

vv

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 13:00

Fra : N/A

Dato : 30-03-08 13:00

Fra : Maz Spork

Dato : 29-03-08 06:07

On Mar 29, 1:00 pm, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Du skal vist sætte dig lidt mere ind i hvorfor det er som det er, men det er
> vel for meget forlangt af en person i din tilstand.

Flot og informativt debatindlæg. Som alle de andre: Blottet for
indhold.

Fra : jan Erik Hansen

Dato : 29-03-08 14:14

Maz Spork skrev:

> Flot og informativt debatindlæg. Som alle de andre: Blottet for
> indhold.

Det hele er historisk betinget..... ligesom al mulig anden dårligdom:
det faktum at tobak idag er tilladt og alkohol....
Men det forhindrer ikke at man bliver klogere. Sverige har adskilt stat
og kirke. Mht. rygningen bliver hele verden idag klogere.... alkohol er
en anden snak...den er for let for folk selv at fremstille til at man
kan forbyde den....
Jeg har bare lige nogle få spørgsmål:
1) Hvorfor skal folk der ikke er medlemmer af folkekirken betale for
præsters uddannelse og lønninger ?
2) Hvorfor skal man aktivt melde sig ud af en forening som man aldrig
selv har meldt sig ind i (folkekirken - det er forældrene der melder en
ind - burde ikke være retsgyldigt når personen bliver myndig!)
3) Hvorfor har kirkerne eneret flere steder til kirkegårde ? Kun de
store byer har kirkegårde som kirkerne ikke står for.
4) Hvorfor skal en hel familie ikke have religionsfrihed : kongefamilien!

Fra : Wilstrup

Dato : 29-03-08 15:04

"jan Erik Hansen" <jeh@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Hvorfor skal vi overhovedet have en kongefamilie?

Fra : Jan Erik Hansen

Dato : 29-03-08 16:12

Wilstrup skrev:
> "jan Erik Hansen" <jeh@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Hvorfor skal vi overhovedet have en kongefamilie?

Godt spørgsmål....overlad kompetencen som monarken idag besidder til den
sidden statsminister og vi er kørende.... kræver bare idioterne på
christiansborg bliver enige..så slipper vi for en folkeafstemning om en
ny forfatning....

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-03-08 16:51

On Sat, 29 Mar 2008 16:11:58 +0100, Jan Erik Hansen <jeh@gmail.com>
wrote:

> [...]
>sidden statsminister og vi er kørende.... kræver bare idioterne på
>christiansborg bliver enige..så slipper vi for en folkeafstemning om en

Det vil da ALTID kræve en folkeafstemning....

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 18:41

> [...]

> sidden statsminister og vi er kørende.... kræver bare idioterne på
> christiansborg bliver enige..så slipper vi for en folkeafstemning om en

Måske skulle du se lidt på reglerne for hvordan grundloven kan ændres

1. Folketinget vedtager ændringen med almindeligt flertal.
2. Folketingsvalg.
3. Folketinget vedtager ændringen med almindeligt flertal.
4. Folkeafstemning hvor et flertal af dem der deltager i afstemningen
stemmer ja, og hvor dette i øvrigt skal udgøre mindst 40% af det samlede
vælgerkorps.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 18:41

jan Erik Hansen <jeh@gmail.com> wrote:

> 1) Hvorfor skal folk der ikke er medlemmer af folkekirken betale for
> præsters uddannelse og lønninger ?

Præsteuddannelsen, der finder sted på pastoralseminarierne, betales over
kirkeskatten.

Præsternes lønninger betaltes tidligere gennem deres /præstegårde/, der
rent faktisk havde almindeligt landbrug. I Danmark [men ikke i Sverige]
inddrog staten disse jorder for at udstykke dem til husmandsbrug, mod at
staten til gengæld betalte præsternes løn. Holder man op med det, må man
føre jordernes værdi tilbage til kirken, som så kan købe aktier for
værdien, til betaling af lønninger. Det er vist sådan det i dag foregår
i netop Sverige.

> 2) Hvorfor skal man aktivt melde sig ud af en forening som man aldrig
> selv har meldt sig ind i (folkekirken - det er forældrene der melder en
> ind - burde ikke være retsgyldigt når personen bliver myndig!)

Så du mener også at man automatisk skal meldes ud af fodboldklubben, når
man fylder 18 - det er jo forældrene der har indmeldt én?

> 3) Hvorfor har kirkerne eneret flere steder til kirkegårde ? Kun de
> store byer har kirkegårde som kirkerne ikke står for.

Kommunerne kan da bare bygge nogle kommunale kirkegårde, hvis de gider
ofre penge på det. I øvrigt har kirken pligt til at lade alle begrave på
dens kirkegårde, også ateister og muslimer.

> 4) Hvorfor skal en hel familie ikke have religionsfrihed : kongefamilien!

De enkelte medlemmer har da også fuld religionsfrihed; melder de sig ud
af kirken vil de kun miste deres prinse-, prinsesse-, konge- eller
dronningetitel ... en følge af at lutherdommen er lige så naturlig en
del af danskheden som det danske sprog.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 29-03-08 13:51

"Maz Spork" skrev i en meddelelse

> [...]
>forfatningen?

>Mon vi har brug for en dansk Atatürk, der kan skille religion >og stat

Hvad er problemet ?? , du kan da bare melde dig ud !.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : vvv

Dato : 29-03-08 16:10

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:47ee3b48$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad er problemet ?? , du kan da bare melde dig ud !.

Var det bare så vel, desværre støtter man statskirken alene ved at være
skatteyder, selvom man for langst har meldt sig ud.

vv

Fra : Tveskaeg

Dato : 29-03-08 14:12

On Sat, 29 Mar 2008 04:44:02 -0700 (PDT), Maz Spork <maz@spork.dk>
wrote:

> [...]
>forfatningen?
>
>Mon vi har brug for en dansk Atatürk, der kan skille religion og stat

Du er ikke den skarpeste kniv i skuffen, hvar?

Hvis du fulgte bare en lille smule med ville du vide at Erdogan, den
nuværende tyrkiske premierminister, arbejde meget hårdt at rulle tiden
tilbage igen.

F,eks er der allerede indført mulighed for bære slør i offentlige
institutioner og det er kun begyndelsen.

Fra : vvv

Dato : 29-03-08 16:07

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbage igen.
>
> F,eks er der allerede indført mulighed for bære slør i offentlige
> institutioner og det er kun begyndelsen.

Hvad! sådan en slambert! Give folk fridhed til at gå klædt som de vil! Hvor
ender Tyrkiet ikke hvis han fortsætter på den måde.

vv

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 18:41

"vvv" <?@?> wrote:

> "Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> Hvad! sådan en slambert! Give folk fridhed til at gå klædt som de vil! Hvor
> ender Tyrkiet ikke hvis han fortsætter på den måde.

Og snart bliver burka påbudt ... ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-08 19:05

"vvv" <?@?> wrote in message
>Hvor ender Tyrkiet ikke hvis han fortsætter på den måde.

Udenfor EU hvor de også hører hjemme.

Fra : N/A

Dato : 29-03-08 14:14

Fra : Maz Spork

Dato : 29-03-08 10:15

On Mar 29, 2:12 pm, Tveskaeg <nob...@noone.com> wrote:

> [...]
> tilbage igen.
>
> F,eks er der allerede indført mulighed for bære slør i offentlige
> institutioner og det er kun begyndelsen.

Og du er en hulske der prøver at spise klar suppe - svar dog på mit
spørgsmål i stedet for på noget helt andet.

Fra : Maz Spork

Dato : 29-03-08 10:17

On Mar 29, 1:51 pm, "Michael Meidahl Jensen"
<m...@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> wrote:

> Hvad er problemet ?? , du kan da bare melde dig ud !.

Hvad får dig til at tro, at jeg har været medlem af "folkekirken" (dvs
statskirken)?

Fra : Jesper

Dato : 29-03-08 18:21

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> [...]
> forfatningen?
>
> Mon vi har brug for en dansk Atatürk, der kan skille religion og stat

Kræver grundlovsændring og det kræver at det vedtages med almindeligt
flertal i Folketinget, der udskrives nyvalg til Folketinget. Det nye
Folketing vedtager grundlovsænderingen i uforandret stand, inden for 6
måneder efter 2. Folketingsvedtagelse skal der afholdes folkeafstemning,
hvor et flertal, der udgør mindst 40% af alle stemmeberettiget, stemmer
ja.

Sidste gang dén manøvre lykkes var i 1953, så jeg siger god fornøjelse
med at få gennemført dén grundlovsændring!
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Maz Spork

Dato : 30-03-08 03:23

On Mar 30, 10:24 am, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:

> Nemlig og netop dette gør det er lidt svært at sige at stat og kirke skal
> adskilles.

Det lyder næsten som en koranskole: Fordi det står i bogen...

Fra : N_B_DK

Dato : 30-03-08 11:08

> Det lyder næsten som en koranskole: Fordi det står i bogen...

Jeg har medlidenhed med dine forældre, og det mener jeg oprigtigt.

Fra : Maz Spork

Dato : 30-03-08 05:39

On Mar 30, 12:08 pm, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:
> "Maz Spork" <m...@spork.dk> wrote in message

> Jeg har medlidenhed med dine forældre, og det mener jeg oprigtigt.

Jeg har ikke med dine - det må vel have brugt tiden til andet end at
oplyse dig

Fra : Maz Spork

Dato : 30-03-08 05:42

On Mar 30, 1:25 pm, "Frank E. N. Stein" <fla...@mail.is> wrote:

> [...]
>
> Jeg synes bare det skal være fuldstændigt frivilligt om man vil støtte
> andre folks overtro eller ej. Det synes jeg ikke er et urimeligt ønske.

Der er sat 723,5 mio. af til kirkeministeriet for finansloven 2008 -
du kan jo evt. bare trække din andel fra på selvangivelsen?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-03-08 13:00

Maz Spork skrev:

> Der er sat 723,5 mio. af til kirkeministeriet for finansloven 2008 -

De løser så også stadigvæk nogle opgaver for staten.

> du kan jo evt. bare trække din andel fra på selvangivelsen?

Der er ikke noget der hedder selvangivelse længere for almindelige
lønmodtagere.

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-08 10:29

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse news:7379f531-0417-45dd-b342-724051199acb@d21g2000prf.googlegroups.com...
[...]

Har du set lidt på, hvad følgen blev i Sverige?

At ændre grundloven hvad folkekirken angår, vil da sandelig først for alvor give bøvl og ballade.

Det er ikke uden grund, at naivisterne kaldes: Naivister.

Egon