Geert Wilders-film fjernet
Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 09:10

Jeg hører netop i Radioavisen at det site, der har hosted Geet Wilders
velbekendte film har fundet det nødvendigt at fjerne filmen igen - efter
grove trusler mod medarbejderne. Flemming Rose beklager beslutningen, da
den kun vil opildne islamisterne yderligere, og man kan da kun give ham
ret.

Men filmen er alligevel ude, og ligger naturligvis i dag på tusindvis af
sites verden over - alene af den grund er Kurt Westergaards ønske om at
fjerne hans tegning fra filmen umuligt at gennemføre.

Og et link til filmen:

<http://infidelsarecool.com/2008/01/22/video-geert-wilders-fitna-trailer
/>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-03-08 10:06

> [...]
> sites verden over - alene af den grund er Kurt Westergaards ønske om at
> fjerne hans tegning fra filmen umuligt at gennemføre.

Det er forkastelig i stedet for at stå fast på det man har gjort, nu kryber
de for de muhamedanske kludedukker.

Fra : Morten Fischer

Dato : 29-03-08 13:34

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev:

>Det er forkastelig i stedet for at
>stå fast på det man har gjort, nu kryber
>de for de muhamedanske kludedukker.

Det er forkasteligt at man bruger vores ytringsfrihed som skjold
for at kunne provokerer så unødvendigt og åbenlyst naivt.

Der skal jo ikke mere end én enkelt syg mand i en telefonboks
før du har en bombetrussel, og vi *ved* at nogle grupper af
mennesker bruger vold som våben. Men det er jo ikke hele den
muslime verden. Det er jo heller ikke alle kinesere der banker
tibetanere.

Så hvad er pointen i at blive ved med at provokerer? Wilders
film var jo ikke noget nyt? Vi har set det før - samme
generaliserende angst for noget han ikke ved hvad er.

Det er mennesker som Geert Wilders der er farlige for vores
samfund, og ikke så meget de forvirrede muslimer der sprænger
bomber.

Den mand er en fornærmelse mod mit intellekt og min
ytringsfrihed!

Morten
Hardtalk.dk

Fra : jan Erik Hansen

Dato : 29-03-08 13:37

> Den mand er en fornærmelse mod mit intellekt og min
> ytringsfrihed!
>
> Morten
> Hardtalk.dk

Man kan bekæmpe mandens holdninger verbalt og skriftligt, men er man
reel tilhænger af ytringsfrihed og skal det IKKE bare være hul retorik
må man samtidig kæmpe til døden for hans ytringsfrihed!

Fra : Morten Fischer

Dato : 29-03-08 13:43

jan Erik Hansen <jeh@gmail.com> skrev:

>Man kan bekæmpe mandens holdninger
>verbalt og skriftligt, men er man
>reel tilhænger af ytringsfrihed og
>skal det IKKE bare være hul retorik
>må man samtidig kæmpe til døden for
>hans ytringsfrihed!

Jeg giver dig ret, men jeg synes der er noget dobbeltmoral i det.
Wilders må gerne svine muslimer til, men muslimerne må ikke være
sure over det. Der var jo ikke én repræsentant for den muslimske
verden, der igår på TV ville eller turde sige noget der, hverken
holdningsmæsigt eller retorisk, var noget der kunne matche sådan
en provokation.

Men tilbage til min pointe: Ytringsfriheden er ikke bare en ret,
men også et ansvar.

Problemet er det er blevet mere stuerent at svine muslimer til
på nettet, end at turde sige noget IMOD folk som Wilders.

Jeg mener at Wilders er en lille naiv, bange og forvirret mand
der kun har én agenda: At skabe splid og ballade.

Fra : Rea721

Dato : 29-03-08 14:33

"Morten Fischer (slet NGU8I)" <morten@NGU8Ikozmo.dk> skrev
i en meddelelse

> Jeg giver dig ret, men jeg synes der er noget
> dobbeltmoral i det.

??? Så er det da netop dig der udviser dobbeltmoral.

> Wilders må gerne svine muslimer til,

Hvor sviner han muslimer til??? Link tak eller minuttal i videoen tak.

> men muslimerne må ikke være sure over det.

Jo, de må da være lige så tosset over det de overhovedet vil....*ingen*
siger andet.

> Der var jo ikke én repræsentant for den muslimske verden,
> der igår på TV ville eller turde sige noget der, hverken
> holdningsmæsigt eller retorisk, var noget der kunne
> matche sådan en provokation.

Og problemt er hvor???

> Men tilbage til min pointe: Ytringsfriheden er ikke bare
> en ret, men også et ansvar.

Precis, og vi har alle *pligt* til at leve op til det ansvar at sørge for at
ytringsfriheden består, og *ikke* bliver knægtet af Islamismen. Hvis dèt
gøres ved at trykke muhammed tegninger dagligt i alle aviser indtil
Islamisterne forstår at vi ikke bæjer os for deres trusler og eventuelle
terroraktioner, så er det dèt der skal gøres. Religiøse fanatikker i den
tredie verden (og europa) skal *ikke* sætte dagsordenen i Danmark, punktum!

> Problemet er det er blevet mere stuerent at svine
> muslimer til på nettet, end at turde sige noget IMOD folk
> som Wilders.

Du anskuer "problemet" fra en helt forkert vinkel. Alle kan sige og mene
hvad de vil om ham og hans "film" så længe de overholder loven og ikke
griber til trusler eller vold / terror.

> Jeg mener at Wilders er en lille naiv, bange og forvirret
> mand der kun har én agenda: At skabe splid og ballade.

Det er *din* mening, men jeg er overbevist om at du ikke kan ta mere fejl
end du gør. Hans agenda er helt klar, han siger det gang på gang i TV og
hans "flim" viser det 100% tydeligt.....han vil stoppe Islaminiseringen af
europe og jeg er 100% enig med ham. Han siger det igen og igen, og aligevel
påstår du at han har en anden agenda.... hvorfor tror du ikke på at han
mener det han siger og gør??
Han viser hvad (ifølge ham) hvad Islam står for og gør ved "verden" hvis de
ikke underkaster sig Islam, og igen jeg er 100% enig med ham.

Der er *INGEN* (få, kan tælles på en hånd) kendte muslimer der offentligt
tar 100% afstand fra Islamisternes hærgen og terror aktioner verden over, de
tør ikke af frygt for deres eget liv og for deres fammiliers "vrede". Og
lige precis dèt gør at det er utroligt svært at sætte en grænse for *hvem*
der tilhøre de "ægte" muslimer og hvem der "øhh noget demokratisk noget"
muslimer.

Islam er en ægte dødstrussel mod europa og alle andre religioner end
Islam....og det mener jeg med samtlige molekyler i min krop. Jeg griber dog
ikke til trusler eller vold for at gennemtvinge min holdning, jeg bruger
skrift og tale som normalt tænkende mennesker burde...er du enig i den
holdning?

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Morten Fischer

Dato : 29-03-08 15:34

Hvor sviner han muslimer til bliver der spurgt?

- Han skærer *ALLE* muslimer over én kam. Det er jo direkte
ukorrekt at tro at de alle vil os noget ondt.

Det er da også bemærkelsesværdigt så farlige man mener muslimer
er nu om stunder. Vi er jo selv med at skabe polariseringen, og
folk som Wilders er en af hovedbagmændende.

Vi er lige så farlige som muslimerne.

>Religiøse fanatikker i den
>tredie verden (og europa) skal *ikke* sætte dagsordenen i
>Danmark, punktum!

Jamen så skal du lade være med at lade dem sætte dagsordenen.
Men du skal ikke misbruge ytringsfriheden i et eller andet
moderne korstogs navn.

Frygt og had dominerer det syn som han står for. Intet andet.
Det er ikke en tøddel bedre end en ekstrem islamist, eller
kristen.

Morten

Fra : Ivannof

Dato : 29-03-08 16:20

"Morten Fischer (slet 41TU4)" <morten@41TU4kozmo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Frygt og had dominerer det syn som han står for. Intet andet.
> Det er ikke en tøddel bedre end en ekstrem islamist, eller

Nej. Wilders har nok en frygt. En frygt for effekten af islamiseringen. Had
er en meget muslimsk følelse. På Youtube kan man se alle de hadefulde imamer
på hundredvis af klip. Wilders brugte disse i filmen!

Ivan

Fra : Rea721

Dato : 29-03-08 17:01

"Morten Fischer (slet 41TU4)" <morten@41TU4kozmo.dk> skrev
i en meddelelse

> Hvor sviner han muslimer til bliver der spurgt?

> - Han skærer *ALLE* muslimer over én kam.

Okay, du kunne altså ikke besvare spørgsmålet.

> Det er jo direkte ukorrekt at tro at de alle vil
> os noget ondt.

Enig...der er sikkert 20.000 / 100.000 eller 1 mil. der vil leve i
fordragelighed her i europa, men der er en dråbe i havet.

> Det er da også bemærkelsesværdigt så farlige man mener
> muslimer er nu om stunder.

Bullshit. Muslimer som mennesker er formentlig ikke farligerer end andre
mennesker....men deres ideologi, Islam, og den måde de vælger at lev
på/efter er ekstremt farligt.

> Vi er jo selv med at skabe polariseringen,

Enig....vi laver en modpol..... og jeg kan mærke det på mig selv og
samfundet i særdeleshed. Danmark er ved at vågne op "opdage" hvordan
ekstremismen er ved at få sit indtog i dagligdagen, og dèt går jeg målrettet
imod med alle lovlige midler.

> og folk som Wilders er en af hovedbagmændende.

Ja det er jeg også enig i.

> Vi er lige så farlige som muslimerne.

Er du rablende sindsyg ?? Hvad fanden bilder du dig ind at lave
sammenligninger mellem fredelige demokratiske mennesker der overholder loven
i deres eget land og så religiøse fanatikker der skære hovedet af folk for
åben skærm, i Islam's navn?

> Jamen så skal du lade være med at lade dem sætte
> dagsordenen.

Jeg gør for pokker da hvad jeg kan.

> Men du skal ikke misbruge ytringsfriheden i
> et eller andet moderne korstogs navn.

Jeg misbruger sgu da ikke ytringsfriheden, hvad pokker taler du om....kom
lige med noget konkret jeg har gjort.

> Frygt og had dominerer det syn som han står for. Intet
> andet.

Han frygter Islam og han hader Islam....er det forkert? Må man ikke hade og
frygte Islam hvis det er det man føler for??
(Det var 2 spørgsmål)

> Det er ikke en tøddel bedre end en ekstrem
> islamist, eller kristen.

Sig mig lige en gang, hvad fanden bilder du dig egentlig ind, har du totalt
mistet fodfæstet...er du klar over hvad du skriver??
Du sætter lighedstegn mellem Geert og terrorister ??? Er du fuldstændig bims
i roen???

Fra : Morten Fischer

Dato : 29-03-08 17:21

>Sig mig lige en gang, hvad fanden
>bilder du dig egentlig ind, har du totalt
> [...]

Min roe er i særdeles god form og toppen står frodig og flot.

Spørger du mig er Geert i realiteten ikke andet end en ligegyldig
provokatør der med demagogisk snilde formår at hidse folk op.

Derfor er han farlig, og ja... gør ham til terrorist på sin egen
måde.

Hvis du synes at passager i koranen er farlige, hvad siger du ellers
til nedenstående fra bibelen?

"Tro ikke, at jeg er kommet for at bringe fred på jorden. Jeg er ikke

kommet for at bringe fred, men sværd."

"Jeg er kommet for at sætte splid mellem en mand og hans far, en
datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor"

"og en mand får sine husfolk til fjender"

Matt.10:34-36
http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm?matt10.34

Fra : Ivannof

Dato : 29-03-08 17:44

"Morten Fischer (slet OJZC8)" <morten@OJZC8kozmo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> datter og hendes mor, en svigerdatter og hendes svigermor"
>
> "og en mand får sine husfolk til fjender"

Det har du ret i.

Det er nogle gamle bøger som var relevante i gammel tid. Så nu man se de
truendes - undskyld de troendes handlinger og bedømme dem derudfra.

Nu har jeg ikke lige check på hvornår en kristen eller jøde sidst sprængte
sig selv i luften på Grønttorvet og tog 30 liv med sig, eller lavede en
video hvor de skar halsen over på en journalist mens de med bibel i hånd
sagde AMEN og sendte den til TV-avisen.

Hvad med katolikkerne? Burde de ikke også have bemægtiget sig gaderne da
journalister "besudlede" deres religion ved at beskrive nogle af deres
præsters forhold til kordrenge?

Så min kommentar til bibelcitaterne er at de er irrelevante idet ingen ville
bruge dem til at håndtere nutidige forhold med! Vi havde oplysningstiden til
at sætte den slags på plads. Muslimerne har ikke haft den endnu!

Hilsen Ivan

Fra : Rea721

Dato : 29-03-08 17:54

"Morten Fischer (slet OJZC8)" <morten@OJZC8kozmo.dk> skrev
i en meddelelse

> Min roe er i særdeles god form og toppen står frodig og
> flot.

Du er ikke et normalt tænkende menneske.

> [...]
> hidse folk op.

> Derfor er han farlig, og ja... gør ham til terrorist på

Du er syg.

> Hvis du synes at passager i koranen er farlige, hvad
> siger du ellers til nedenstående fra bibelen?

At biblen er skrevet i "gamle" dage, af gamle mennesker, på en gammeldags
facon der ikke har nogen berrettigelse i et moderne samfund. Nøjagtigt som
Koranen.

Forskellen er blot at Muslimer / Islamister fortsat "lever" efter de
forstokkede "regler" imens de kristne (næsten alle) lever efter demokratiske
leveregler og lovgivning og har fulgt med tiden.

Fra : Wilstrup

Dato : 29-03-08 18:25

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i meddelelsen
> "Morten Fischer (slet 41TU4)" <morten@41TU4kozmo.dk> skrev
> i en meddelelse

> Okay, du kunne altså ikke besvare spørgsmålet.

Jo, det er jo netop det han gør!

> Enig...der er sikkert 20.000 / 100.000 eller 1 mil. der vil
> leve i fordragelighed her i europa, men der er en dråbe i
> havet.

Vås. Det er et mindretal der er islamister -ikke et flertal.

> Bullshit. Muslimer som mennesker er formentlig ikke
> farligerer end andre mennesker....men deres ideologi, Islam,
> og den måde de vælger at lev på/efter er ekstremt farligt.

Ikke farligere end bibelen og den måde de kristne vælger at
leve på.

> [...]
> "opdage" hvordan ekstremismen er ved at få sit indtog i
> dagligdagen, og dèt går jeg målrettet imod med alle lovlige

Inklusive den kristne ekstremisme?

> [...]
> der overholder loven i deres eget land og så religiøse
> fanatikker der skære hovedet af folk for åben skærm, i

ER du rablende sindssyg?? Hvad fanden bilder du dig ind at
lave sammenligninger mellem fredelige demokratiske mennesker
der overholder loven i deres eget land og så religiøse
fanatikere der dræber folk for åben skærm i Guds navn? (jf.
amerikanske religiøse fanatikere der skyder abortsøgende
kvinder, læger og sygeplejersker.)

> Jeg misbruger sgu da ikke ytringsfriheden, hvad pokker taler
> du om....kom lige med noget konkret jeg har gjort.

Du har fx udtalt at det er fint at Wilders laver sin film - at
han har ret til at fornærme, såre etc. muslimer alene fordi
han har sin ytringsfrihed. Du har altså bejaet at han skal
have lov til den slags defamering af andre mennesker, at
forhåne alle muslimer fordi nogle fjolser er ekstremister. Det
er præcis det du opfordrer til ved at du finder det helt i sin
orden at man tyr til den slags propaganda som Wilders.

> Han frygter Islam og han hader Islam....er det forkert? Må
> man ikke hade og frygte Islam hvis det er det man føler
> for??
> (Det var 2 spørgsmål)

ja, det er forket at frygte islam, for der er der ingen grund
til. Han må gerne "hade" islam, men det bygger på uvidenhed og
det betyder at han er ualmindelig dum.

> Sig mig lige en gang, hvad fanden bilder du dig egentlig
> ind, har du totalt mistet fodfæstet...er du klar over hvad
> du skriver??

Jeg læser hvad han skriver -og er enig. Din defamering af
muslimer som ifølge dig må have lov til at tåle forhånelse i
ytringsfrihedens navn. Hvad fanden bilder du dig ind at
forhånde andre mennesker alene fordi de er tilhængere af en
religion? Det er strafbart i Danmark.

> Du sætter lighedstegn mellem Geert og terrorister ??? Er du
> fuldstændig bims i roen???

Næ, Geert er en terrorist. Han forsøger at indgyde frygt for
islam, og det er terror.

Fra : Rea721

Dato : 29-03-08 19:32

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

-cut-

Jeg har mistet alt for dig.
EOD!

Fra : Wilstrup

Dato : 29-03-08 22:10

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
>
> -cut-
>
> Jeg har mistet alt for dig.
> EOD!

Uhadada - det er jeg da vældig ked af! -NOT!

Fra : Bruno Christensen

Dato : 30-03-08 18:55

On Sat, 29 Mar 2008 18:24:35 +0100, Wilstrup wrote:

> Næ, Geert er en terrorist. Han forsøger at indgyde frygt for
> islam, og det er terror.

Så må man da håbe at Holland har en terrorlov der kan straffe ham.

Filmen ER på nettet, dvs den vil aldrig kunne fjernes.

Det er problemet, når en ting er sagt, skrevet, publiceret, så eksisterer
denne ting og andre mennesker må forholde sig til denne ting.

Jeg har valgt ikke at se Wilders film, det er min måde at forholde mig til
denne ting.

--
MVH
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-08 19:40

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Jeg har valgt ikke at se Wilders film, det er min måde at forholde mig til
> denne ting.

Så har du altså valgt /ikke/ at forholde dig til den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 31-03-08 04:04

On Sun, 30 Mar 2008 20:40:29 +0200, Per Rønne wrote:

> Så har du altså valgt /ikke/ at forholde dig til den.

Ja.

--
MVH
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 10:20

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> wrote:

> Ja.

Reelt indeholder den heller ikke mere, end der står i tusindvis af
læserbreve ... men når man alligevel skriver om den, synes jeg nu
alligevel at man bør have set den ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-08 11:37

> Ikke farligere end bibelen og den måde de kristne vælger at
> leve på.

Du er jo paranoid.
Og desuden så stupid, at du ikke kan se, at du selv lever efter kristne normer, i et samfund, der er gennemsyret af samme..!!

> Inklusive den kristne ekstremisme?

Hvor ser vi den?
Andre steder, end i din paranoide "virkelighed"?

> fanatikere der dræber folk for åben skærm i Guds navn? (jf.
> amerikanske religiøse fanatikere der skyder abortsøgende
> kvinder, læger og sygeplejersker.)

Hvor mange af disse sindssyge handlinger er det liiige, man har oplevet?
3 - 4 - 5?
Og hvad kommer det forøvrigt hjemlige forhold ved?
Proportioner.
Siger ordet dig noget?

> [...]
> er præcis det du opfordrer til ved at du finder det helt i sin
> orden at man tyr til den slags propaganda som Wilders.

Wilders gør jo ikke andet og mere, end du selv gennem årene har gjort i henseende af "hån, spot og latterliggørelse".
Eneste forskel er, at du foretager dig dette overfor kristne mennesker, der ikke reagerer ved at slå dig ihjæl.
Fordi vi har en fredelig menneskekærlig religion.
Og vær du glad for det, bette ven..!!

Dine moraler, for du har jo flere, stinker..!!

Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-08 16:09

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Fischer (slet NGU8I)" <morten@NGU8Ikozmo.dk> skrev

> Precis, og vi har alle *pligt* til at leve op til det ansvar at sørge for
> at ytringsfriheden består

Nej, vi har pligt til at tale sandt men det er en moralsk og ikke en
juridisk pligt.

Ytringsfriheden bør være total og hvis martyrnykker får fjolser til at føle
sig såret af ORD , som er lettere end papirkugler, så er det 100% fjolsets
egen fejl.

Fra : Ivannof

Dato : 29-03-08 15:03

"Morten Fischer (slet JCR6Q)" <morten@JCR6Qkozmo.dk> skrev i en meddelelse

> Det er forkasteligt at man bruger vores ytringsfrihed som skjold
> for at kunne provokerer så unødvendigt og åbenlyst naivt.

"Life of Brian" vel også "unødvendig" - Og hvad med katolske præster og
kordrenge. Når jornalister skriver om det er det vel også "en besudling" af
kirken!?

> [...]
> mennesker bruger vold som våben. Men det er jo ikke hele den
> muslime verden. Det er jo heller ikke alle kinesere der banker

Så du mener vi så hellere må afstå fra at kritisere grupper af menneskers
brug af vold som våben. Det kan være måske at der kommer færre bankrøverier
hvis man undgår at kritisere bankrøvere.

> Så hvad er pointen i at blive ved med at provokerer? Wilders
> film var jo ikke noget nyt? Vi har set det før - samme
> generaliserende angst for noget han ikke ved hvad er.

Hvordan kan det provokere, når vi har set det før?

> Det er mennesker som Geert Wilders der er farlige for vores
> samfund, og ikke så meget de forvirrede muslimer der sprænger
> bomber.

Dem der er farlige er vel dem der sprænger bomber, brænder biler af og i det
hele taget overtræder straffeloven.

> Den mand er en fornærmelse mod mit intellekt og min
> ytringsfrihed!
>
> Morten
> Hardtalk.dk

Den sidste må jeg lige spørge til: Hvordan er han en fornærmelse mod din
ytringsfrihed? Hvad er teknikken i den sætning?

Geert Wilders har ikke lavet noget ulovligt. Det er muslimsk hype, der har
fået så mange mennesker til at se filmen. Ellers ville den allerede være
glemt. Det er muslimer, der mente den var vigtig.

Hvis man skulle gøre det ulovligt skulle der rigtigt mange regler og love
til. Love der tilsidst som jeg umiddelbart husker det, gør at en journalist
i Tyrkiet skal et par år i fængsel for at have "fornærmet præsidenten".

Vil du hellere have det?

Hilsen Ivan

Fra : Morten Fischer

Dato : 29-03-08 15:43

Du har misforstået mig så jeg kan ikke kommenterer dig.

Dog er der følgende:

>Geert Wilders har ikke lavet noget
>ulovligt.

Nej, det har han ikke. Men han har lavet noget dumt!

>Det er muslimsk hype, der har
>fået så mange mennesker til at se
>filmen. Ellers ville den allerede være
>glemt. Det er muslimer, der mente den var vigtig.

Så vidt jeg ser det, er det ganske almindelige *hvide*
journalister der mente det var vigtigt. Muslimerne er blevet
trukket ind i det.

Det var sjovt at se nyhederne i går hvor man desperat ledte
efter en aggresiv reaktion fra nogle muslimer. Jo, nogle har
brændt flag af idag - men det er jo kun nogle.

Det er folk som Wilders der er farlige, og meget farlige for din
og min sikkerhed.

Hvem er den største idiot?
Idioten selv, eller den som opildner ham?

Fra : Ivannof

Dato : 29-03-08 16:26

"Morten Fischer (slet O6EC5)" <morten@O6EC5kozmo.dk> skrev i en meddelelse

> Du har misforstået mig så jeg kan ikke kommenterer dig.
>
> Dog er der følgende:

> Nej, det har han ikke. Men han har lavet noget dumt!

Sikkert. Men det kan man diskutere

> Så vidt jeg ser det, er det ganske almindelige *hvide*
> journalister der mente det var vigtigt. Muslimerne er blevet
> trukket ind i det.

Efter Muhammedkrisen I og II måtte journalister regne med kraftige
reaktioner

> Det var sjovt at se nyhederne i går hvor man desperat ledte
> efter en aggresiv reaktion fra nogle muslimer. Jo, nogle har
> brændt flag af idag - men det er jo kun nogle.

Det var rigtigt rart at se!

> Det er folk som Wilders der er farlige, og meget farlige for din
> og min sikkerhed.

Hvordan det??

> Hvem er den største idiot?
> Idioten selv, eller den som opildner ham?

Er det muslimerne du kalder idioter??

Hilsen Ivan

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-03-08 20:14

Morten Fischer (slet JCR6Q) wrote:

> Det er forkasteligt at man bruger vores ytringsfrihed som skjold
> for at kunne provokerer så unødvendigt og åbenlyst naivt.

Det gør ingen, fjols.

Men alting bliver jo opfattet som "en provokation" af aberne i
Muhammedanien, fjols.

> [...]
> mennesker bruger vold som våben. Men det er jo ikke hele den
> muslime verden. Det er jo heller ikke alle kinesere der banker

Vi ved at det ikke er vesterlændinge der har et problem. Det er
muslimer. Derfor: Udeluk flere muslimer fra DK og vi minimerer problemet.

> Så hvad er pointen i at blive ved med at provokerer? Wilders

Vi provokerer ikke, fjols.

> film var jo ikke noget nyt? Vi har set det før - samme
> generaliserende angst for noget han ikke ved hvad er.

Hans værk er jo bare en redaktionel opsummering af hvad Islam er for
noget. Hvis du ikke kan lide den, så lad være. Vi andre syntes den er fin.

> Det er mennesker som Geert Wilders der er farlige for vores
> samfund, og ikke så meget de forvirrede muslimer der sprænger
> bomber.

Hold kæft hvor er du dum... Er det Geert Wilders der begår noget
ulovligt eller er det de muslimske terrorister og fanatikere, bror lort?

> Den mand er en fornærmelse mod mit intellekt og min
> ytringsfrihed!

Du er en fornærmelse mod AL fornuft, fjols. Du har ikke engang fattet
hvad ytringsfrihed betyder siden du tror at manden "fornærmer din
ytringsfrihed"....

Best regards
Martin Jørgensen

Hi, there. I'm just another signature motherfucker.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-03-08 10:15

> [...]
> sites verden over - alene af den grund er Kurt Westergaards ønske om at
> fjerne hans tegning fra filmen umuligt at gennemføre.

Kurt Westergaard er en kludemand! det er ikke hans fortjeneste hans tegning
ramte plet.
Nu da han rander retssystemet på døren for at søge anger. min vurdering af
manden er han er prof røvslikker.

Fra : Wilstrup

Dato : 29-03-08 11:56

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> beslutningen, da
> den kun vil opildne islamisterne yderligere, og man kan da

Hvis man ikke havde offentliggjort filmen, havde man
naturligvis heller ikke opildnet islamisterne - filmen er en
ren provokation, manipulation og generalisering - Suranumrene
er forkerte og siger ikke det som hævdes eller de er taget ud
af deres kontekst.

Filmen er af samme art som "Der Ewighe Jude" under nazismen.
Ubehagelig, generaliserende og manipulerende.

> [...]
> ønske om at
> fjerne hans tegning fra filmen umuligt at gennemføre.

Man kunne da evt. fjerne de pågældende links fra Wilders
hjemmeside, men det vil han ikke - han VIL provokationen, og
det kan betyde konsekvenser for ham. Man må håbe at han
overlever, for det er naturligvis ikke i orden at slå ham
ihjel. Der er dog ingen tvivl om at det kan blive
konsekvensen - desværre!

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-03-08 13:28

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> Filmen er af samme art som "Der Ewighe Jude" under nazismen.

Ja, den siger at jøder er aber og svin. Kan det passe hr stalist?

Mvh
Martin

Fra : Rea721

Dato : 29-03-08 14:44

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man ikke havde offentliggjort filmen, havde man
> naturligvis heller ikke opildnet islamisterne - filmen er
> en ren provokation, manipulation og generalisering -

Pjat, de viser nøjagtigt hvad der er sket.... Den er propaganderende....men
den gør det åbenlyst.

> Suranumrene er forkerte og siger ikke det som hævdes

Hvilke suranumre helt specifikt er forkerte?

> eller de er taget ud af deres kontekst.

Det kan nok ikke undgåes...når man citerer.

> Man kunne da evt. fjerne de pågældende links fra Wilders
> hjemmeside, men det vil han ikke

Hvorfor pokker skulle han dog det.... Det er simpelthen den mest slatne
holdning du giver udtryk for, addr, føj.

> - han VIL provokationen,

Han VIL ha lov til at bruge retten til at ytre sig på den måde han finder
mest hensigtsmæssigt, inden for loven's rammer.
Kan du respektere det???

> og det kan betyde konsekvenser for ham. Man må håbe at han
> overlever, for det er naturligvis ikke i orden at slå ham
> ihjel. Der er dog ingen tvivl om at det kan blive
> konsekvensen - desværre!

Men du acceptere det lisom lidt... at det kan ske. Føj for satan.
Du burde helt klart og uden nogen former for "men", KLART og TYDELIGT tage
afstand fra nogen som helst former for trusler og trusler om vold imod ham
og annerkende hans ret til at gøre som han har gjort *uden forbehold*.
Men det kan du ikke, vel??

Fra : Wilstrup

Dato : 29-03-08 15:00

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Pjat, de viser nøjagtigt hvad der er sket.... Den er
> propaganderende....men den gør det åbenlyst.

Nej, den viser hvad der sker hos /NOGLE FÅ MUSLIMER/ - ikke
hos det store flertal - derved er den manipulerende og
generaliserende. Den er lavet med henblik på at genere alle
muslimer ved at generalisere ud fra nogle få empiriske
forhold, derved er den en ren provokation.

> Hvilke suranumre helt specifikt er forkerte?

Alle! Jeg har slået dem op og der står ikke det, han hævder
står i koranen - og jeg har anvendt to forskellige koraner til
formålet. Ingen af dem passer med det han siger.

> Det kan nok ikke undgåes...når man citerer.

Jo, det skal man undgå - hvis citatet anvendes ude af trit med
sammenhængen, så er det manipulation.

> Hvorfor pokker skulle han dog det.... Det er simpelthen den
> mest slatne holdning du giver udtryk for, addr, føj.

Fordi han VIL provokationen - og det er det jeg hele tiden har
hævdet. Han siger jo selv at det ikke er hans mening at
opildne nogen til noget som helst, jamen, så kan han jo bare
lade være med at gøre det.

> Han VIL ha lov til at bruge retten til at ytre sig på den
> måde han finder mest hensigtsmæssigt, inden for loven's
> rammer.
> Kan du respektere det???
'
Nej, ikke hvis det indbefatter defamering af og forhånelse af
en bestemt religiøs gruppe mennesker. Det er forbudt i Danmark
og jeg gætter på at det er forbudt i Holland også, men det ved
jeg ikke nok om.

> Men du acceptere det lisom lidt... at det kan ske. Føj for
> satan.

Det er din udlægning. Jeg vil sige til dig, der accepterer
forhånelse af muslimer "Føj for satan"

> [...]
> trusler og trusler om vold imod ham og annerkende hans ret
> til at gøre som han har gjort *uden forbehold*.

Nej, for jeg er ikke enig med dig i dette. Han har nemlig IKKE
RET til at gøre som han gør uden forbehold!

Det er dog mærkværdigt at du på den ene side synes at det er i
orden at genere og generalisere og manipulere med
kendsgerningerne, medens du føler at et er forfærdeligt at man
så mener at det kan få nogle konsekvenser.
Hvis du virkelig mener at det er i orden at han manipulerer,
generaliserer og provokerer, så har jeg som en logisk følge
deraf naturligvis også lov til at mene hvad jeg gør og du bør
så anerkende min ret til at gøre som jeg gør, ikke sandt?

Hvis jeg kaldte dig kriminel og hævdede at du havde slået et
andet menneske ihjel, ja, at jeg ligesom Wilder lavede en film
der tydeligt sagde dette, ville du med rette kunne rejse sag
mod mig for injurier og bagvaskelse og du ville med
statsgaranti og morgenkaffe IKKE finde det i orden. Men du
finder det åbenlyst i orden at han belyver islam og muslimer
ved klart at antyde at islam er lig med terror.

Man har ikke lov til at sige alt, og jeg vil IKKE anerkende
hans ret til at defamere en bestemt befolkningsgruppe, hverken
direkte eller indirekte. Ytringsfriheden eksisterer ikke i et
tomrum, og i Danmark har vi en straffelov mod den slags
ytringer. Så ytringsfriheden findes ikke i absolut tilstand.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-03-08 15:35

> [...]
>
> Alle! Jeg har slået dem op og der står ikke det, han hævder står i
> koranen - og jeg har anvendt to forskellige koraner til formålet. Ingen af

Løgner-stalinist-folkemordsbenægter!

008.060
YUSUFALI: Against them make ready your strength to the utmost of your power,
including steeds of war, to strike terror into (the hearts of) the enemies,
of Allah and your enemies
http://majalla.org/books/quran/8.htm

Wilders:
Prepare for them whatever force and cavalry ye are able of gathering to
strike terror into the hearts of the enemies of Allah and your enemies.

Og tilsvarende med de øvrige citater som den røde AHW-nar ikke med nogen ret
kan beklikke.

Her er en iøvrigt pdf om begrebet "fitna":
http://www.smi.uib.no/sa/05/5Fisher.pdf

Mvh
Martin

Fra : Rea721

Dato : 29-03-08 17:46

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Nej, den viser hvad der sker hos /NOGLE FÅ MUSLIMER/ -
> ikke hos det store flertal -

De få....som er dem "alle" ser og høre i medierne, og det store flertal som
du nævner...er det dem som blot holder mund og ser hvad vej vinden blæser?

> derved er den manipulerende
> og generaliserende.

Okay, *du* må kalde den lige nøjagtig hvad du vil, jeg er som sædvanligt
ikke enig.

> Den er lavet med henblik på at genere alle muslimer -cut-

Hov, nu udtaler du dig vist om noget du ikke ved en døjt om.

> ved at generalisere ud fra nogle få
> empiriske forhold, derved er den en ren provokation.

Den viser ikke noget der ikke har været vist i TV før og de mennesker der
burde føle sig provokeret (hvis nogen) er de demokratiske mennesker i europa
der snorksover og forhåbentlig er ved at vågne op nu. En muslim kan ikke
tillade sig at føle sig provokeret af at Geert viser de ting som muslimer
gør i Islam's navn, de kan til gændgæld tage dyb afstand fra ekstremisterne
og deres "tolkning" af ideologien, det ville til gændgæld klæde dem godt.

> Alle! Jeg har slået dem op og der står ikke det, han
> hævder står i koranen - og jeg har anvendt to forskellige
> koraner til formålet. Ingen af dem passer med det han
> siger.

Du er totalt naiv hvis du tror at dine to oversættelser er de eneste
oversættelser af Koranen i verden. Ikke engang muslimer verden over kan
blive enige om hvilken fortolkning der er den rigtige...bla derfor bekriger
de hinanden indbyrdes.

Nu har jeg slået et tilfældigt vers op på nettet og fundet forskellige
tolkninger og _jeg_ kan godt forstå og se betydningen af de forskellige
tolkninger, kan du?

Sura 4:56
Geert skriver i filmen:
"Those who are disbelivers will be burned in fire, and when their skin is
crispy like a turkey's we will replace it with another skin so that they
will know their punishment. Allah is great and wise."

http://www.islam.tc/cgi-bin/quran/qsearch.pl?surah=4
004.056 Lo! Those who disbelieve Our revelations, We shall expose them to
the Fire. As often as their skins are consumed We shall exchange them for
fresh skins that they may taste the torment. Lo! Allah is ever Mighty, Wise.

http://www.sacred-texts.com/isl/htq/index.htm#table

Yusuf Ali's oversættelse:
56. Those who reject our Signs, We shall soon cast into the Fire: as often
as their skins are roasted through, We shall change them for fresh skins,
that they may taste the penalty: for God is Exalted in Power, Wise.

Pickthall'soversættelse:
[...]

Palmer's oversættelse:
Those who disbelieve our signs we will in the end cast into the fire: so oft
as their skins shall be well burnt, 16 we will change them for fresh skins,
that they may taste the torment. Verily God is Mighty, Wise!
*16 Lit. ripened.
******

> Jo, det skal man undgå -

Det kan man for pokker da ikke uden at afskrive hele sura 4??

> hvis citatet anvendes ude af trit med sammenhængen,
> så er det manipulation.

Og *hvordan* er det så taget ud af kontekst?

> Fordi han VIL provokationen - og det er det jeg hele
> tiden har hævdet. Han siger jo selv at det ikke er hans
> mening at opildne nogen til noget som helst, jamen, så
> kan han jo bare lade være med at gøre det.

Så du mener at vi i den vestlige del af verden skal undlade at gøre ting der
kan opildne religiøse fanatikkerer i en anden del af verden??
Vi skal altså indordne os Islamisterne, er det dèt du mener, ellers uddyb
venligst hvad du mener med ovenstående.

> Nej, ikke hvis det indbefatter defamering af og
> forhånelse af en bestemt religiøs gruppe mennesker. Det
> er forbudt i Danmark og jeg gætter på at det er forbudt i
> Holland også, men det ved jeg ikke nok om.

Du kan på den ene side ikke respektere at han gør det han har gjort når det
er inden for lovens rammer...og nu ævler du om at han defamere og forhåner
nogle religiøse mennesker??????? Hvad har han dog gjort der er ulovligt???
Ikke èn enste i Holland har ytret noget om at det var ulovligt....men det
gør du åbenbart bare sådan uden vidre???

> Det er din udlægning.

Nej, det er din egen....det står lige ovenfor. Lad dog være med at være
hyklerisk....stå dog ved hvad du skrev.

> Jeg vil sige til dig, der accepterer
> forhånelse af muslimer "Føj for satan"

Jeg accepterer da ikke forhånelser af nogen som helst.........hvor ser du
det...kom nu med noget konkret og ikke bare noget der foregår i dit eget
hoved.

> Nej, for jeg er ikke enig med dig i dette.

Nej, demokratisk har man aldrig kunne anklage dig for at være.

> Han har nemlig IKKE RET til at gøre som han gør uden forbehold!

Hvilken Hollansk lov har han overtrådt???

> [...]
> en logisk følge deraf naturligvis også lov til at mene
> hvad jeg gør og du bør så anerkende min ret til at gøre

Du vrøvler som sædvanligt. Og jeg vil til enhver tid forsvare dig og din ret
til at sige og mene som du gør.
Kan du sige det samme til mig?

> [...]
> kunne rejse sag mod mig for injurier og bagvaskelse og du
> ville med statsgaranti og morgenkaffe IKKE finde det i

Ja.

> Men du finder det åbenlyst i orden at han belyver
> islam -cut-

Han har ikke et eneste sted løjet om Islam.

> og muslimer

Hvor har han løjet om muslimer??
Mig bekendt er det eneste dumme han har gjort (meget meget meget dumt) er at
bruge et forkert billed i sin film.....det skal han retsforfølges for og
dømmes den strengste straf muligt, for det er utilgiveligt at miskreditere
en forkert person på den måde.

> ved klart at antyde at islam er lig med
> terror.

Islam, på den måde vi kender og oplever den er indbegrebet af:
- terror,
- død,
- læmlæstelse
- forstokket menneskesyn
- forstokket syn på kvinder
- forstokket syn på andre religioner.
- [fortsæt selv]
and you may quote me on that!

> Man har ikke lov til at sige alt,

Korrekt, og det har vi loven til at regulerer, og ikke Islamiske
ekstremister.

> og jeg vil IKKE anerkende hans ret til at defamere en bestemt
> befolkningsgruppe, hverken direkte eller indirekte.

Og det har han heller ikke gjort.

> Ytringsfriheden eksisterer ikke i et tomrum, og i Danmark
> har vi en straffelov mod den slags ytringer.

Precis, så lad lige den Hollanske lovgivning om at retsforfølge Geert hvis
han har gjort noget ulovligt.

> Så ytringsfriheden findes ikke i absolut tilstand.

Nej...og sjovt nok er du jo ellers fortaler for den "absolute ytringsfrihed"
men åbenbart ikke når det går dine meninger imod ??

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-08 11:40

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse news:47ee4b79$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> muslimer ved at generalisere ud fra nogle få empiriske
> forhold, derved er den en ren provokation.

Hvordan kan det være, at du ikke anvender samme betragtning, når du omtaler kristne mennesker?
En gruppe, der på ingen måde kan konkurrerer med muhammedanerne, når det gælder religiøs terrorrisme?

Egon

Fra : Ivannof

Dato : 29-03-08 16:31

> [...]
> for ham. Man må håbe at han overlever, for det er naturligvis ikke i orden
> at slå ham ihjel. Der er dog ingen tvivl om at det kan blive

Wilders er politiker og ikke filmmand. Filmen kunne klart laves bedre og
burde også laves bedre, så vi kan blive ordentlig og sagligt informeret om
den trussel mod vores demokrati og måde at leve på, som jo netop er det
Wilders ville sige med sin film.

Så vi ser frem til version 2!

Hilsen Ivan