Kommune vil gøre livet surt for bilister.
Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 04:15

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/29/031514.htm?rss=true

<citat>
Københavns Kommune tager nu utraditionelle metoder i brug for at tvinge
bilisterne væk fra kommunes veje, skriver Berlingske Tidende.

Ved hjælp af særlige signalanlæg vil bilisterne på en række store
indfaldsveje være tvunget til at holde for rødt lys, når
luftforureningen - den såkaldte smog - ligger som en dyne over byen.

Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen
</citat>

Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
_skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
bøder.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-08 05:19

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message

> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
> _skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke
> bøder.

Det undrer mig ikke du mener det er glimrende, velvidende du bor i den stik
modsatte ende af landet, og derfro ikke bliver berørt af det.

Gad vide om de ikke har tænkt over hvad det vil komme til at koste i tabte
arbejdspladser, og hvad der generelt sker med folk når de holder i kø
(irritationen, og den deraf stigende arrigskab)

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 05:24

N_B_DK har bragt dette til os:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message

> Det undrer mig ikke du mener det er glimrende, velvidende du bor i den stik
> modsatte ende af landet, og derfro ikke bliver berørt af det.

Jeg håber skam det bliver landsdækkende.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : N_B_DK

Dato : 29-03-08 05:40

> Jeg håber skam det bliver landsdækkende.

Du ved godt hvilke konsekvenser sådan et forslag vil få ikke ?

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 05:54

N_B_DK udtrykte præcist:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message

> Du ved godt hvilke konsekvenser sådan et forslag vil få ikke ?

Jo, vi vil få mindre trafik i byzoner, et rigtigt godt resultat.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Michael Weber

Dato : 29-03-08 06:07

Ludvig Nielsen. wrote:
> [...]
>
> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
> _skal_ motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke

De kunne passende etablerer parkeringspladser med overvågning udenfor storbyerne og parkeringsbilletten kunne så virke som
busbillet (gældende begge veje) til de "shuttle"-busser, der passende kunne køre fra disse parkeringspladser ind til byerne f.eks.
hver 5. minut.
Alternativt kunne bilisterne udvise kollektiv intelligens og kører flere i én bil og passagerne, som har parkeret bilerne på de
ovennænvte parkeringspladser udenfor byerne,
kunne lægge deres parkeringsbilletter i forruden i den bil som de køre med og disse kunne så virke som parkeringsafgift inde i
byerne for bilen, hvis forrude, de ligger i.

--
Six Degrees Of Separation

Fra : Peter

Dato : 29-03-08 08:50

Michael Weber wrote:

> De kunne passende etablerer parkeringspladser med overvågning udenfor
> storbyerne

Din indkørsel er en fin plads til at parkere din bil.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:54

Peter frembragte:

> Din indkørsel er en fin plads til at parkere din bil.

Det kan jo være nogen der kommer langvejs fra, så det med P-pladser
uden for byerne ville være en glimrende løsning.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:41

Michael Weber forklarede:

> [...]
> som de køre med og disse kunne så virke som parkeringsafgift inde i byerne

For engang skyld er jeg 100% enig med dig.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 07:12

Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:

> Kommunen håber, at bilisterne bliver så irriterede over køerne, at de
> istedet vælger den kollektive trafik eller cyklen

Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har kapacitet
nok til at overtage transporten fra bilisterne.

Vent dog med den slags til vi har fået udbygget den kollektive trafik,
dels med et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanen til den nordlige del af
S-togs-banen, dels til en videreudbygning af metroen til Husum {og
videre mod Gladsaxe og Herlev}. Og endelig ved en udbygning af
regionaltogene, så vi får dobbeltbane Hvalsø-Vipperød og en ny bane
langs Køge Bugt-motorvejen, der både kan give en ordentlig
regionaltogsbetjening mod syd, og have kapacitet til InterCity Lyn og
togene til Tyskland.

- Og i øvrigt får udvidet Københavns Hovedbanegård med 2-3 ekstra
perroner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter

Dato : 29-03-08 08:50

Per Rønne wrote:

> Og så husker vi lige på at den kollektive trafik slet ikke har
> kapacitet nok til at overtage transporten fra bilisterne.

Så drop dog den kollektive trafik! Lav bedre cyklerstier og tilpas
trafiklygterne til cyklisterne istedet for bilisterne!

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 09:10

Peter <xdzgor@hotmail.com> wrote:

> Så drop dog den kollektive trafik! Lav bedre cyklerstier og tilpas
> trafiklygterne til cyklisterne istedet for bilisterne!

Det tror jeg pendlerne fra Køge vil blive uhyre glade for. Så slipper de
for at stå op hele vejen mellem Hovedbanegården og Køge, i S-toget i
myldretiden ... der er kun en 42 km hver vej, det kan enhver rask fyr
vel klare i regnvejr og modvind .

Ja, S-toget kører kun i 10 minutters drift, og det er slet ikke nok til
behovet. Med et ekstra dobbeltspor fra Hovedbanen under brokvartererne
til henholdstiv Ryparken og Hellerup, vil kapaciteten kunne fordobles.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 29-03-08 11:37

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1iek38n.nx8emk1gd78tpN%per@RQNNE.invalid...

> [...]
> for at stå op hele vejen mellem Hovedbanegården og Køge, i S-toget i
> myldretiden ... der er kun en 42 km hver vej, det kan enhver rask fyr

I min læretid som ung, foretog jeg skam cykleturen fra Stevns til Hvidovre hver dag.
Og retur, naturligvis.
Men indrømmet, kun i sommerhalvåret.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 18:11

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> I min læretid som ung, foretog jeg skam cykleturen fra Stevns til Hvidovre
> hver dag. Og retur, naturligvis.
> Men indrømmet, kun i sommerhalvåret.

Turen må vel tage en tre timer hver vej. 8 timers arbejde, 6 timer på
cykel - absurd. Som lærling må du skulle have mødt på arbejdet 5:00, så
der var afsted 2:00, fri 15:00, hjemme 18:00. Læg nok lindt længere tid
til turene, da du jo også skulle spise, og da din frokost næppe har
været indkluderet i de 8 timers arbejde.

Derudover er der da vist noget om at du vel må have været 'på skole' om
aftenen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 31-03-08 11:14

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1ieksys.ccnz6c9z4f6N%per@RQNNE.invalid...

> [...]
> til turene, da du jo også skulle spise, og da din frokost næppe har
> været indkluderet i de 8 timers arbejde.

Der er skam flere fejl i dine "beregninger".
Turen tog en times tid.
Men det skal retfærdigvis indskydes, at jeg dengang var toptrænet landevejscyklerytter, og at turen blot betragtedes som træning
Arbejdstids begyndelse var 6.45.
Arbejdstiden 48 timer om ugen.
Fordelt på 6 dage.
Frokost: 1/2 time plus to kaffepauser daglig.
Så altså:
Start ca 5.30
Hjemme ca 17.30
Så "Absurd"?
På ingen måde.

> Derudover er der da vist noget om at du vel må have været 'på skole' om
> aftenen ...

Så sandt, så sandt
Æventyrlig spild af tid.
Men "skolen" foregik kun i vinterhalvåret, hvor jeg boede i fædrenehjemmet i Vanløse.

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 12:51

> [...]

> Æventyrlig spild af tid.
> Men "skolen" foregik kun i vinterhalvåret, hvor jeg boede i fædrenehjemmet

Og om sommeren altså i mødrenehjemmet på Stevns ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-08 10:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1ieo5ni.rx40i61qk5mr0N%per@RQNNE.invalid...

> Og om sommeren altså i mødrenehjemmet på Stevns ?
> --
> Per Erik Rønne

Nej - da.
I sommerhuset på Kystvejen mellem strøby Egede og Strøby Ladeplads.
På vandsiden, naturligvis

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-08 14:16

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Nej - da.
> I sommerhuset på Kystvejen mellem strøby Egede og Strøby Ladeplads.
> På vandsiden, naturligvis

Åh, en holdende familie - med sommerhus i 40erne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 01-04-08 17:18

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1ieq4eq.yik2kpa7wqcaN%per@RQNNE.invalid...

> Åh, en holdende familie - med sommerhus i 40erne ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Dengang det blev bygget, grinte bønderne skal meget-
Det var de første to huse på kysten. (Jo, der blev bygget to stk)
Sidste år blev det ene solgt for 4 mill.
Fuldstændig vanvittigt.
Man "herlighedsværdiskatten" tager jo pippet fra normaldanskeren.
Sådan kan man "reserverer" de gode steder til de rigeste.

Holden, siger du?
Far var såmænd en stakkels fattig kommuneskolelærer---

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 01-04-08 18:49

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> Holden, siger du?
> Far var såmænd en stakkels fattig kommuneskolelærer

Altså middelklasse, dengang en folkeskolelærer stadig var en agtet mand
i lokalsamfundet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 02-04-08 11:02

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1ieqhgn.l7ir881ofv195N%per@RQNNE.invalid...

> Altså middelklasse, dengang en folkeskolelærer stadig var en agtet mand
> i lokalsamfundet ...
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk

Nemlig.
Det var dengang det betød noget, når nogen præsenterede sig som Kommunelærer

Egon

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:44

Per Rønne skrev den 29-03-2008:

> [...]
> for at stå op hele vejen mellem Hovedbanegården og Køge, i S-toget i
> myldretiden ... der er kun en 42 km hver vej, det kan enhver rask fyr

De skal bare øve lidt

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:43

Peter forklarede:

> Så drop dog den kollektive trafik! Lav bedre cyklerstier og tilpas
> trafiklygterne til cyklisterne istedet for bilisterne!

Også en glimrende ide.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:43

Den 29-03-2008, skrev Per Rønne:

> [...]
> togene til Tyskland.
>
> - Og i øvrigt får udvidet Københavns Hovedbanegård med 2-3 ekstra

Det skal nok blive løst, ellers er projektet dødfødt fra starten, men
lad os nu se, det kunne være et godt tiltag, men det ender nok bare i
bunken en eller anden bunke papirer, og bliver glemt.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 18:41

> [...]

> lad os nu se, det kunne være et godt tiltag, men det ender nok bare i
> bunken en eller anden bunke papirer, og bliver glemt.

Vi har netop fået gjort den nye ringbane færdig, ditto med metroen. Vi
har fået vedtaget en metro cityring, Københavns Kommune vil i år vedtage
at denne skal have en finger til Husum [med mulig ekstra linieføring til
Gladsaxe Trafikplads og Herlev Hospital], og DSB & Banestyrelsen er
netop kommet med forslag om S-tog mere eller mindre langs Ring III,
mellem Hundige og Lyngby.

De skal nok komme, også de andre udvidelser.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : E.M.

Dato : 29-03-08 08:24

> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys _skal_
> motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.

Som sædvanligt et tumpet forslag fra de røde, uanset om motoren bliver
standset, vil den stop and go trafik medføre langt mere forurening end hvis
bilerne kørte med jævn fart hele tiden, men det er de røde for dumme til at
regne ud.

E.M.

Fra : jan Erik Hansen

Dato : 29-03-08 13:52

E.M. skrev:

> [...]
> bilerne kørte med jævn fart hele tiden, men det er de røde for dumme til at

rød ??? manden med forslaget er radikal!

Fra : Peter

Dato : 29-03-08 08:48

Ludvig Nielsen. wrote:

> [...]
>
> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys
> skal motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.

Fint ide, men ikke nok. De burde fuldstændigt forbyde køretøjer i
centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)
cykler til og fra arbejde!

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 09:10

> [...]

> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)

Hvilket arbejde? Så flytter arbejdspladserne da bare til eksempelvis
Høje Tåstrup - og så får du for alvor langt til arbejde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:48

Per Rønne skrev den 29-03-2008:

> Hvilket arbejde? Så flytter arbejdspladserne da bare til eksempelvis
> Høje Tåstrup - og så får du for alvor langt til arbejde ...

Kommer da an på hvad man laver

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 18:41

Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:

> Kommer da an på hvad man laver

På kontor? I forretning? Ja, der er vel ikke meget andet at lave på en
privat arbejdsplads i Københavns Kommune ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Sten Schou

Dato : 29-03-08 11:18

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)

Tror du man dør af CO2, eller er du bare dum?

Hilsen Sten

Fra : Peter

Dato : 29-03-08 12:17

Sten Schou wrote:

> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tror du man dør af CO2, eller er du bare dum?

Det ved jeg ikke. Skal vi ikke undersøge det med at du sidder i et
forseglede rum fyldt med CO2? Det kommer selvfølgelig an på hvor meget
CO2 kontra O2 der er i atmosfæren. Fordi ja, man dør af for meget CO2.

Men det var egentlig ikke CO2 jeg mente var det irriterende når man
cykler - det er selvfølgelig dieselpartikler og andre bilos der er både
sundhedsskadeligt og irriterende. Det jeg skrev med CO2 var i
parenteser og er en ekstra fordel med at cykle istedet for at køre.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:51

Peter formulerede spørgsmålet:

> [...]
> sundhedsskadeligt og irriterende. Det jeg skrev med CO2 var i
> parenteser og er en ekstra fordel med at cykle istedet for at køre.

Det fangede alle andre end lige Sten Schou, han er en vred bilist

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Sten Schou

Dato : 30-03-08 23:55

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Det fangede alle andre end lige Sten Schou, han er en vred bilist

Nej du, jeg er ikke en vred bilist, jeg cykler skam også....og holder mig
forøvrigt laaangt væk fra Tjøwenhawnstrup.

Hilsen Sten

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:49

Sten Schou formulerede lørdag:
> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Tror du man dør af CO2, eller er du bare dum?

Du læser det forkert, som cyklist udleder man ikke CO2, derfor "næsten
CO2 frit" måske du skulle have læst det en ekstra gang.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Sten Schou

Dato : 30-03-08 23:57

> Du læser det forkert, som cyklist udleder man ikke CO2, derfor "næsten CO2
> frit" måske du skulle have læst det en ekstra gang.

Din uvidenhed kender åbenbart ingen grænser. Når du trækker vejret, udleder
du CO2...menneskeskabt endda...som cyklist udleder du mere en som
fodgænger.....

Hilsen Sten

Fra : Per Rønne

Dato : 31-03-08 10:20

Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:

> [...]
>
> Din uvidenhed kender åbenbart ingen grænser. Når du trækker vejret, udleder
> du CO2...menneskeskabt endda...som cyklist udleder du mere en som

Så hvis Ludvig vil være rigtig grøn, så sørger han for at han for
kloroplastre i sine celler ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-08 12:52

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)

Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du forestillet dig at det
skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis man forbyder
folk at tage på arbejde?

/Kim

Fra : Peter

Dato : 29-03-08 12:59

Kim Frederiksen wrote:

> "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message

> Hvordan havde du forestillet dig
> at det skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis
> man forbyder folk at tage på arbejde?

Jeg har aldrig sagt jeg ville forbyde folk i at tage på arbejde. Og jeg
havde forestillet mig de kunne cykle, eller bruge andre former for
mindre forurenende transportmidler.

Fra : Wilstrup

Dato : 29-03-08 15:01

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop
punktum dk> skrev i meddelelsen

> Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du
> forestillet dig at det skulle være muligt at drive en
> virksomhed i København, hvis man forbyder folk at tage på
> arbejde?

Folk kan jo bare benytte de offentlige transportmidler, evt.
en cykel. Der er ingen der forhindrer folk i at tage på
arbejde af den grund.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:53

Wilstrup sendte dette med sin computer:
> [...]
>
> Folk kan jo bare benytte de offentlige transportmidler, evt. en cykel. Der er
> ingen der forhindrer folk i at tage på arbejde af den grund.

Skræmmende, jeg er enig med Wilstrup.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 18:41

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>
> Folk kan jo bare benytte de offentlige transportmidler, evt.
> en cykel. Der er ingen der forhindrer folk i at tage på

Problemet er at den offentlige transport ikke har kapacitet nok;
halvdelen af trafikken mellem hjem og arbejdsplads foregår i dag i bil.

Og folk pendler altså helt fra Lolland og Kalundborg til Københavns
City. Samt fra Skåne.

Derfor må vi først have udvidet den kollektive trafik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lars

Dato : 29-03-08 15:50

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:47ee2d57$0$99021$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Hvilket arbejde, din snotdumme nar? Hvordan havde du forestillet dig at
> det skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis man

Forbudt er det vel ikke ligefrem.

Iøvrigt så jeg i tv-avisen for et par dage siden, et rigtigt godt bud på en
elbil. Så mangler vi blot nogle vindmøller (eller anden forureningsfri
elkilde), så kan privatbilismen køre til den segner, ude det betyder en
døjt.

/Lars

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:52

Kim Frederiksen tastede følgende:
> [...]
> skulle være muligt at drive en virksomhed i København, hvis man forbyder folk

Det gør man skam heller ikke, de må bare finde en anden måde at komme
frem på.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:47

Peter forklarede:

> [...]
> centrum mellem 0730 - 0900, og igen fra 1600 - 1800. Så kan vi
> cyklister oplever en forbedrede luftkvalitet mens vi (næsten C02 frit)

Ja, og slippe for at blive presset ind over en kantsten af en bilist
der har travlt eller ikke er rigtigt vågen, Det ville være skønt.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Sten Schou

Dato : 29-03-08 11:17

> [...]

> Et glimrende forslag, de bør dog indfører at, ved den type rødt lys _skal_
> motoren stoppes, og gør bilisten ikke en så skal der vanke bøder.

Og når man så begynder at beregne, hvor meget en motor lukker ud når den
startes op, kontra en motor der kører i tomgang, så vil det forslag helt
sikkert falde til jorden......

Hilsen Sten

Fra : jan Erik Hansen

Dato : 29-03-08 14:00

Sten Schou skrev:

> [...]
>
> Og når man så begynder at beregne, hvor meget en motor lukker ud når den
> startes op, kontra en motor der kører i tomgang, så vil det forslag helt

generelt er det en fin ide at stoppe al den pendling i Danmark.
Fuldstændig sindsygt at køre langt efter arbejdet. Utroligt
ressourcespild. Kommuner der vil huse arbejdspladser må naturligvis
sørge for de nødvendige boliger til dem der skal arbejde i disse
virksomheder. Når udbudet stiger af boliger falder priserne og folk får
råd til disse boliger. Så kan folk få råd til at bo i selv Århus og
København. Så kommunerne må simpelthen have bygget noget mere på de
grunde de har til rådighed. Hvis f.eks. Århus og København oppererer med
10-20% flere boliger end der umiddelbart er brug for vil det helt
sikkert bombe ejendomspriserne i bund og folk får råd til at flytte
derind fra omegnskommunerne. Jeg taler ikke udelukkende om ejerboliger
her. Kommuner har primært mulighed for at opføre lejeboliger , men kan
selvfølgelig udstykke til parcelhusbyggeri, det er dog mindre rentabelt
da man på samme plads kan få 10-20 gg flere lejeboliger ift. parcelhuse!
I Århus er det f.eks. fuldstændig sindsygt at 40% af arbejdsstyrken
vælger at bo i omegnskommunerne pga. høje ejendomspriser i Århus.
Kommunen må straks udstykke alt hvad den kan så udbuddet kan ekslodere
af ejerboliger i byen. Stigende udbud=> lavere priser! Samtidig må der
opføres en masse almennyttige boliger - MEN man skal aldrig gentage
fejlene fra fortiden: kun SMÅ afdelinger så det ikke bliver ghettoer.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-08 18:41

jan Erik Hansen <jeh@gmail.com> wrote:

> [...]
> ressourcespild. Kommuner der vil huse arbejdspladser må naturligvis
> sørge for de nødvendige boliger til dem der skal arbejde i disse

Og hver gang folk skifter job, så skal de også flytte. Og bor to sammen,
bør de helst arbejde samme sted.

> Når udbudet stiger af boliger falder priserne og folk får
> råd til disse boliger. Så kan folk få råd til at bo i selv Århus og
> København.

Det har vi såmænd allerede i dag.

> [...]
> opføres en masse almennyttige boliger - MEN man skal aldrig gentage
> fejlene fra fortiden: kun SMÅ afdelinger så det ikke bliver ghettoer.

Københavns Kommune har stort set ikke flere byggegrunde, medmindre man
som i tilfældet Kløbermarken inddrager fodboldbaner.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 29-03-08 15:55

Den 29-03-2008, skrev Sten Schou:

> [...]
>
> Og når man så begynder at beregne, hvor meget en motor lukker ud når den
> startes op, kontra en motor der kører i tomgang, så vil det forslag helt

Har du nogle tal og links?

--
mvh.

Free Tibet!