/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Tantepartiet
Fra : Per Rønne


Dato : 26-03-08 18:25

Ja, nu er det vist klart:

<http://www.berlingske.dk/article/20080326/politik/80326103/>

Jeppe Kofod trak sig /ikke/ frivilligt fra posterne efter det forhold,
som de politiske ungdomsorganisationer i 70erne højst havde udløst
sjofle grin.

Hvornår mon vi skal til at kalde Socialdemokratiet for »Tantepartiet«,
og mon ikke vi snart skal til at tale om »Tante Politiken«; dagbladet er
som bekendt snævert knyttet til den nypuritanske tendens.

For de uerfarne: Socialdemokraterne udviser i denne sag samme adfærd som
man i 70erne forventede af Kristeligt Folkeparti, og »Tanten« var
dengang »Tante Berlinger« ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Martin Larsen (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 26-03-08 18:29

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ief9h1.1sqas3d1wwc8b7N%per@RQNNE.invalid...
> Ja, nu er det vist klart:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20080326/politik/80326103/>
>
> Jeppe Kofod trak sig /ikke/ frivilligt fra posterne efter det forhold,
> som de politiske ungdomsorganisationer i 70erne højst havde udløst
> sjofle grin.
>
> Hvornår mon vi skal til at kalde Socialdemokratiet for »Tantepartiet«,
> og mon ikke vi snart skal til at tale om »Tante Politiken«; dagbladet er
> som bekendt snævert knyttet til den nypuritanske tendens.
>
> For de uerfarne: Socialdemokraterne udviser i denne sag samme adfærd som
> man i 70erne forventede af Kristeligt Folkeparti, og »Tanten« var
> dengang »Tante Berlinger« ...


Er der mon en tendens til at den "klasse", der anser sig som ledende også må
bære tantehatten?

Mvh
Martin


Per Rønne (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 26-03-08 18:57

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ief9h1.1sqas3d1wwc8b7N%per@RQNNE.invalid...
> > Ja, nu er det vist klart:
> >
> > <http://www.berlingske.dk/article/20080326/politik/80326103/>
> >
> > Jeppe Kofod trak sig /ikke/ frivilligt fra posterne efter det forhold,
> > som de politiske ungdomsorganisationer i 70erne højst havde udløst
> > sjofle grin.
> >
> > Hvornår mon vi skal til at kalde Socialdemokratiet for »Tantepartiet«,
> > og mon ikke vi snart skal til at tale om »Tante Politiken«; dagbladet er
> > som bekendt snævert knyttet til den nypuritanske tendens.
> >
> > For de uerfarne: Socialdemokraterne udviser i denne sag samme adfærd som
> > man i 70erne forventede af Kristeligt Folkeparti, og »Tanten« var
> > dengang »Tante Berlinger« ...
>
> Er der mon en tendens til at den "klasse", der anser sig som ledende også må
> bære tantehatten?

Næh. I 70erne omtaltes S stadig som »Det Kongeligt Priviligerede Danske
Socialdemokrati«, og partiet var frisindet - og så var det endda den
konservative Knud Thestrup der afskaffede pornoen.

Kristeligt Folkeparti var /ikke/ et ledende parti - og kunne heller ikke
blive det med de 2-3% partiet lå på.

Det hele er et spørgsmål om at venstrefløjen og højreflønen på
værdispørgsmålene synes at have byttet plads. Før 70erne var det nemlig
højrefløjen der stod som snæversynets og den skinhellige forargelses
partier; i dag er det den nypuritanske venstrefløj.

Læg i øvrigt mærke til dagens leder i Sextrabladet, der tidligere stod
for den seksuelle frigørelse:

<http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article987875.ece>

- hvorfra jeg citerer:

=
NATTEN til lørdag døde en lovende politisk karriere. Metoden var
selvmord. Gerningsmanden den 34-Ã¥rige folketingsmand Jeppe Kofod. VÃ¥bnet
var forførelse af en 15-årig DSU'er.

SELV OM Kofod udnyttede sin alder og erfaring til at nedlægge barnet,
får forløbet næppe noget juridisk efterspil, for hun er et nøk over den
kriminelle lavalder, og der var ikke tale om tvang. ...

PÅ BORNHOLM sidder Anette Stæhr, hans naive lokalformand, og lover
fortsat opbakning til 'den dygtige, unge politiker', som der 'skal være
plads til i fremtiden'. 'Nu skal vi videre,' forsikrer den flinke,
tilgivende dame.

DÉN TROR vi ikke på. Selv om partiformand Helle Thorning-Schmidt dukker
nakken og holder kæft, er hun nødt til at træde i karakter og bede sin
liderlige kollega om at finde Folketingets udgang. Ellers vil hun – og
han! – slæbe rundt på et anseligt problem i resten af deres tid i
politik. Og lige præcis problemer har Helle T. vist nok af i forvejen.
=

Sextrabladet som bannerfører for bornertheden.

I dagens TV-Avis kunne man se Søren Pind, også fra Bornholm, støtte
Jeppe Kofod, og i Politiken på:

<http://politiken.dk/indland/article487261.ece>

kan man se at en af de »sorte» præstefætre, selveste Søren Krarup,
bakker op om Jeppe Kofod:

=
Krarup har ondt af Kofod
Fra den modsatte ende af det politiske spektrum vender Dansk Folkepartis
præst Søren Krarup sig også mod forargelsen.

»Jeg har da ondt af den unge mand, som selvfølgelig har dummet sig, men
det sker jo, når unge mennesker drikker sig fulde, ikke? Og en 15-årig
pige er jo ikke noget barn, og derfor er der heller ikke noget kriminelt
i det. Han har dummet sig, men det er, hvad der sker for mennesker, og
den forargelse, der rejser sig, den finder jeg en smule hyklerisk«,
siger Søren Krarup.
=

Men sosserne og Sextrabladet er altså blevet - snerpede ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Larsen (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 26-03-08 20:25

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1iefapv.1bs9nwj1w9sr42N%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ief9h1.1sqas3d1wwc8b7N%per@RQNNE.invalid...
>> > Ja, nu er det vist klart:
>> >
>> > <http://www.berlingske.dk/article/20080326/politik/80326103/>
>> >
>> > Jeppe Kofod trak sig /ikke/ frivilligt fra posterne efter det forhold,
>> > som de politiske ungdomsorganisationer i 70erne højst havde udløst
>> > sjofle grin.
>> >
>> > Hvornår mon vi skal til at kalde Socialdemokratiet for »Tantepartiet«,
>> > og mon ikke vi snart skal til at tale om »Tante Politiken«; dagbladet
>> > er
>> > som bekendt snævert knyttet til den nypuritanske tendens.
>> >
>> > For de uerfarne: Socialdemokraterne udviser i denne sag samme adfærd
>> > som
>> > man i 70erne forventede af Kristeligt Folkeparti, og »Tanten« var
>> > dengang »Tante Berlinger« ...
>>
>> Er der mon en tendens til at den "klasse", der anser sig som ledende også
>> må
>> bære tantehatten?
>
> Næh. I 70erne omtaltes S stadig som »Det Kongeligt Priviligerede Danske
> Socialdemokrati«, og partiet var frisindet - og så var det endda den
> konservative Knud Thestrup der afskaffede pornoen.

Thestrup håbede fejlagtigt at interessen for porno ville aftage når
forbuddets pirring var væk. Han var iøvrigt under massivt pres fra medier
mv, og dommestanden lettedes for det arbejdspres der lå i at vurdere
billeders utugtighed.

Og - dengang havde de røde lejesvende endnu ikke i særlig høj grad ophøjet
hverandre til professorrang og lign.


> <http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article987875.ece>
>
> - hvorfra jeg citerer:

De lugter blod - intet usædvanligt.

Mvh
Martin


Bo Warming (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 26-03-08 21:59

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:47eaa2fb$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>>> > Hvornår mon vi skal til at kalde Socialdemokratiet for »Tantepartiet«,
>>> > og mon ikke vi snart skal til at tale om »Tante Politiken«; dagbladet
>>> > er
>>> > som bekendt snævert knyttet til den nypuritanske tendens.
Ekstrabladets leder idag er endnu mere tantet

Pædofili-hysteriet er løbet løbsk for man lefler for snerpede damer, der er
opinionsdannere

Hitlers Mein Kampf var også rettet mod kvinder og forbød prostitutin og han
fik især kvindestemmer



Per Rønne (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-08 06:24

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Thestrup håbede fejlagtigt at interessen for porno ville aftage når
> forbuddets pirring var væk.

Han havde jo ret; hvor mange pornoshopper finder du i dag i byen?

> Han var iøvrigt under massivt pres fra medier mv, og dommestanden lettedes
> for det arbejdspres der lå i at vurdere billeders utugtighed.

Og så var den daværende lovgivning da også helt til grin.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Larsen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 27-03-08 16:33

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ieg61c.1gs555i1043z40N%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> Thestrup håbede fejlagtigt at interessen for porno ville aftage når
>> forbuddets pirring var væk.
>
> Han havde jo ret; hvor mange pornoshopper finder du i dag i byen?

Mon ikke publikum bliver overfodret af anden vej end den der gjorde
landsretssagfører Carl Madsens søn multimillionær som pornokonge? - Video og
internet, du ved.

>> Han var iøvrigt under massivt pres fra medier mv, og dommestanden
>> lettedes
>> for det arbejdspres der lå i at vurdere billeders utugtighed.
>
> Og så var den daværende lovgivning da også helt til grin.

Og din pointe?

Mvh
Martin


Per Rønne (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-08 17:22

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> news:1ieg61c.1gs555i1043z40N%per@RQNNE.invalid...
> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
> >
> >> Thestrup håbede fejlagtigt at interessen for porno ville aftage når
> >> forbuddets pirring var væk.
> >
> > Han havde jo ret; hvor mange pornoshopper finder du i dag i byen?
>
> Mon ikke publikum bliver overfodret af anden vej end den der gjorde
> landsretssagfører Carl Madsens søn multimillionær som pornokonge? - Video og
> internet, du ved.

Jeg erindrer intet om Carl Madsens søn som pornokonge, men det er da
korrekt at intenettet opfylder en pornografisk funktion.

Men i 70erne var der altså pornobutikker en masse; der findes vel i hele
København i dag kun nogle få tilbage - i Istedgade.

> >> Han var iøvrigt under massivt pres fra medier mv, og dommestanden
> >> lettedes for det arbejdspres der lå i at vurdere billeders utugtighed.
> >
> > Og så var den daværende lovgivning da også helt til grin.
>
> Og din pointe?

At man var nødt til at give pornoen fri. Selv om nutidens feminister
finder den nedværdigende for Quinden.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Martin Larsen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin Larsen


Dato : 27-03-08 17:38

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
news:1ieh1gf.1kb0e6ihwlwpcN%per@RQNNE.invalid...
> Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>
>> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:1ieg61c.1gs555i1043z40N%per@RQNNE.invalid...
>> > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
>> >
>> >> Thestrup håbede fejlagtigt at interessen for porno ville aftage når
>> >> forbuddets pirring var væk.
>> >
>> > Han havde jo ret; hvor mange pornoshopper finder du i dag i byen?
>>
>> Mon ikke publikum bliver overfodret af anden vej end den der gjorde
>> landsretssagfører Carl Madsens søn multimillionær som pornokonge? - Video
>> og
>> internet, du ved.
>
> Jeg erindrer intet om Carl Madsens søn som pornokonge,

Det er vel også begrænset, hvad dødelige kan holde rede på.

> Men i 70erne var der altså pornobutikker en masse; der findes vel i hele
> København i dag kun nogle få tilbage - i Istedgade.

Og jeg forklarede hvorfor det ikke længere er tilfældet.

>> >> Han var iøvrigt under massivt pres fra medier mv, og dommestanden
>> >> lettedes for det arbejdspres der lå i at vurdere billeders utugtighed.
>> >
>> > Og så var den daværende lovgivning da også helt til grin.
>>
>> Og din pointe?
>
> At man var nødt til at give pornoen fri. Selv om nutidens feminister
> finder den nedværdigende for Quinden.

Det var det jeg sagde indledningsvis, ja.
Det er naturligvis en frihed af tvivlsom bonitet, men husarer ol finder den
vist livsnødvendig. Og afgrænsning fra nøgterne klassiske nøgenstudier og
kunstnerisk brug er meget vanskelig.

Mvh
Martin


Anders Peter Johnsen (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 26-03-08 21:21

"Per Rønne" wrote:
> Ja, nu er det vist klart:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20080326/politik/80326103/>
>
> Jeppe Kofod trak sig /ikke/ frivilligt fra posterne efter det forhold,
> som de politiske ungdomsorganisationer i 70erne højst havde udløst
> sjofle grin.
>
> Hvornår mon vi skal til at kalde Socialdemokratiet for »Tantepartiet«,
> og mon ikke vi snart skal til at tale om »Tante Politiken«; dagbladet
> er som bekendt snævert knyttet til den nypuritanske tendens.

Så meget mere ironisk er det da skam også at høre den helt grotesk fesne
radikale ærkesvans Simon Emil Amitzbøll udbrede sig skråsikkert om at sådan
en sag aldrig ville have skabt samme problemer for vedkommende, hvis det
havde været et medlem af Det Radikale Venstre, det skulle have drejet sig
om: Lige her formår han vist ikke rigtigt at skelne mellem
cafélatte-segmentets nok så benovede "kulturradikale" dyrkelse af ham selv
og et par andre af pågældende partis promintente homoseksuelle politikere
(hvis seksuelle orientering i sig selv tilsyneladende skal forestilles at
medføre een eller anden særlig afart af decideret "politisk kompetence"?) og
så den feministiske snerpethed, der givetvis omvendt ville gøre sig gældende
i tilfælde af varmblodede heteroseksuelle mænds eventuelle eskapader i dèn
hønsegård...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Claus E. Petersen (26-03-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 26-03-08 22:44

Per Rønne skrev:
> Ja, nu er det vist klart:
>
> <http://www.berlingske.dk/article/20080326/politik/80326103/>
>
> Jeppe Kofod trak sig /ikke/ frivilligt fra posterne efter det forhold,
> som de politiske ungdomsorganisationer i 70erne højst havde udløst
> sjofle grin.
>
> Hvornår mon vi skal til at kalde Socialdemokratiet for »Tantepartiet«,
> og mon ikke vi snart skal til at tale om »Tante Politiken«; dagbladet er
> som bekendt snævert knyttet til den nypuritanske tendens.
>
> For de uerfarne: Socialdemokraterne udviser i denne sag samme adfærd som
> man i 70erne forventede af Kristeligt Folkeparti, og »Tanten« var
> dengang »Tante Berlinger« ...

Der er en trend der siger at det er latterligt at forsvare egne moralske
værdier, så moral pakkes ind i beskyttelse af et offer eller en hel
gruppe af ofre.
I det her tilfælde er det en "stakkels misbrugt 15 årig naiv skole pige,
der er blevet udnyttet seksuelt af en erfaren og magtfuld politiker".
I sverige argumenterer feministerne stadig for at en escort piges salg
af sex er "vold mod kvinder".

Hvis det ikke skete lige i dette århundrede og i dette årti, ville de
offentlige personerners løben over i hjørnet af angst for at noget
skulle smitte af, simpelthen være en sjov anekdote i historie timen.

- cep

Per Rønne (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-08 06:24

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com> wrote:

> I det her tilfælde er det en "stakkels misbrugt 15 årig naiv skole pige,
> der er blevet udnyttet seksuelt af en erfaren og magtfuld politiker".

For få år siden kunne man fra feministisk side se kraftig kritik af
Georg Brandes »ungmøforbrug« - han »misbrugte« jo pigerne, da han
allerede var gift.

Disse feminister havde tydeligvis et victoriansk kvindesyn, hvor piger
er særligt fragile mennesker. Det var udelukket, at de de kunne have
opfattet en »affære« med Brandes som et - trofæ.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Claus E. Petersen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 27-03-08 07:04

Per Rønne skrev:
> Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com> wrote:
>
>> I det her tilfælde er det en "stakkels misbrugt 15 årig naiv skole pige,
>> der er blevet udnyttet seksuelt af en erfaren og magtfuld politiker".
>
> For få år siden kunne man fra feministisk side se kraftig kritik af
> Georg Brandes »ungmøforbrug« - han »misbrugte« jo pigerne, da han
> allerede var gift.
>
> Disse feminister havde tydeligvis et victoriansk kvindesyn, hvor piger
> er særligt fragile mennesker. Det var udelukket, at de de kunne have
> opfattet en »affære« med Brandes som et - trofæ.

Du ved ligeså godt som jeg at ny-feministerne kun accepterer kvinder i
roller hvor de repræsenterer den intellektuelt styrende.
At udbyde kroppen er en dyb og inderlig degradering af det kvindelige
ideal som den der behersker og styrer den intellektuelt inferiøre mand i
skabelsen af en verden baseret på kvindelige værdier.
Og nej, jeg aner ikke hvad planen er for et verdensomspændende
matriarkat, og jeg *vil* ikke vide det!

- cep

Jens Bruun (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-03-08 10:29

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:47eb3972$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Og nej, jeg aner ikke hvad planen er for et verdensomspændende
> matriarkat, og jeg *vil* ikke vide det!

Du kan være helt rolig - det ved matriarkatet heller ikke.

Jeg husker en periode, hvor kvinderne gav udtryk for, at al krig ville
forsvinde med dem ved roret. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at selvsamme
kvinder inderst inde var dødskræmte ved tanken om, at de fik magt som agt.
Afskaffe krig? My ass. Verden ville gå op i røg på mindre en to uger.

Feministers korstog mod bl.a. prostitution er et letgennemskueligt skuespil,
der dækker over kvinders evindelige problem med, at de elsker det, de
udadtil hader. Derudover er det jo smart at pakke sin misundelse ind ved at
vende hele situationen på hovedet. Kvinder nyder (som vi mennesker) at tage
afstand fra alt det, der inderst inde tænder dem allermest.

Skåret ind til benet: Forargelse dækker typisk over misundelse med den
ekstragevinst, at det "forbudte" ofte også er det mest pirrende.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-08 12:33

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Jeg husker en periode, hvor kvinderne gav udtryk for, at al krig ville
> forsvinde med dem ved roret.

Før eller efter Falklandkrigen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jens Bruun (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-03-08 12:36

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1iegn20.irht81j7tbeoN%per@RQNNE.invalid

> Før eller efter Falklandkrigen?

Hehe. Jern-ladyen blev vist ikke anset som *rigtig* kvinde - hverken af
kvinderne eller af mændene.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-08 13:27

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
> news:1iegn20.irht81j7tbeoN%per@RQNNE.invalid
>
> > Før eller efter Falklandkrigen?
>
> Hehe. Jern-ladyen blev vist ikke anset som *rigtig* kvinde - hverken af
> kvinderne eller af mændene.

Rikke Hvilshøj blev vist heller aldrig anerkendt som en »rigtig kvinde«
af kvinderne, der tilsyneladende foretrækker »varmblodige kvinder« à la
Lene Espersen frem for talkvinder med en cand.polit.-grad .. tænk også
på Angela Merkel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Claus E. Petersen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 27-03-08 13:11

Jens Bruun skrev:
> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:47eb3972$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
>> Og nej, jeg aner ikke hvad planen er for et verdensomspændende
>> matriarkat, og jeg *vil* ikke vide det!
>
> Du kan være helt rolig - det ved matriarkatet heller ikke.
>
> Jeg husker en periode, hvor kvinderne gav udtryk for, at al krig ville
> forsvinde med dem ved roret. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at selvsamme

Jeg slap heldigvis for at få knaldhætte pistolen konfiskeret i
børnehaven eller skolen.

Men jeg kan huske at jeg opsøgte en svensk legetøjsforretning i
Helsignør (da mig og den gamle allgevel var der for at købe kanonslag)
for at se om det virkelig var rigtigt at man ikke kunne købe
legetøjspistoler i sverige.

Det _var_ rigtigt.

Jeg var 12 år eller deromkring så det må have været i '77

- cep



Per Rønne (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-08 13:33

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com> wrote:

> Men jeg kan huske at jeg opsøgte en svensk legetøjsforretning i
> Helsignør (da mig og den gamle allgevel var der for at købe kanonslag)
> for at se om det virkelig var rigtigt at man ikke kunne købe
> legetøjspistoler i sverige.
>
> Det _var_ rigtigt.

Hvornår er svensk lovgivning indført i Helsingør? Men svenske
legetøjskæder med filialer i Danmark følger måske stadig svensk
lovgivning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Claus E. Petersen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 27-03-08 13:56

Per Rønne skrev:
> Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com> wrote:
>
>> Men jeg kan huske at jeg opsøgte en svensk legetøjsforretning i
>> Helsignør (da mig og den gamle allgevel var der for at købe kanonslag)
>> for at se om det virkelig var rigtigt at man ikke kunne købe
>> legetøjspistoler i sverige.
>>
>> Det _var_ rigtigt.
>
> Hvornår er svensk lovgivning indført i Helsingør? Men svenske
> legetøjskæder med filialer i Danmark følger måske stadig svensk
> lovgivning.

aww!.. hån mig bare! Helsingborg self.. vi tog altid Sundbusserne :)

- cep

Jens Bruun (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-03-08 13:55

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:47eb8f7b$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Men jeg kan huske at jeg opsøgte en svensk legetøjsforretning i
> Helsignør (da mig og den gamle allgevel var der for at købe kanonslag)
> for at se om det virkelig var rigtigt at man ikke kunne købe
> legetøjspistoler i sverige.
>
> Det _var_ rigtigt.

Klart. Tænk, hvis salget af legetøjsvåben ødelagde Sveriges lukrative
eksport af rigtige våben. Man må da prioritere, derovre i "folkhemmet".

> Jeg var 12 år eller deromkring så det må have været i '77

Der nakkede jeg så min anden pige, som blev min første *rigtige* kæreste,
tog min realeksamen og startede i forsvaret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Rønne (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-08 14:03

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:47eb8f7b$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
> > Men jeg kan huske at jeg opsøgte en svensk legetøjsforretning i
> > Helsignør (da mig og den gamle allgevel var der for at købe kanonslag)
> > for at se om det virkelig var rigtigt at man ikke kunne købe
> > legetøjspistoler i sverige.
> >
> > Det _var_ rigtigt.
>
> Klart. Tænk, hvis salget af legetøjsvåben ødelagde Sveriges lukrative
> eksport af rigtige våben. Man må da prioritere, derovre i "folkhemmet".
>
> > Jeg var 12 år eller deromkring så det må have været i '77
>
> Der nakkede jeg så min anden pige, som blev min første *rigtige* kæreste,
> tog min realeksamen og startede i forsvaret.

Seksuel debut som 12-årig.
Tog realeksamen som 12-årig.
Blev ansat i forsvaret som 12-årig.

Hvorfor mon det virker lidt usandsynligt?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jens Bruun (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 27-03-08 14:14

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1iegsb8.15lmafnc6ehseN%per@RQNNE.invalid

> Seksuel debut som 12-årig.
> Tog realeksamen som 12-årig.
> Blev ansat i forsvaret som 12-årig.
>
> Hvorfor mon det virker lidt usandsynligt?

Fordi der *er* usandsynligt?

Nu er jeg så født primo '61, så skal vi ikke bare tage den derfra?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Henry Vest (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 27-03-08 14:14

Per Rønne wrote:

> Seksuel debut som 12-årig.
> Tog realeksamen som 12-årig.
> Blev ansat i forsvaret som 12-årig.
>
> Hvorfor mon det virker lidt usandsynligt?

Det er jo ikke sikkert Claus E. og Jens Bruun er født i samme år, vel.

--
Henry Vest


Claus E. Petersen (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 27-03-08 14:14

Per Rønne skrev:
> Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
>
>> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>> news:47eb8f7b$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>>
>>> Men jeg kan huske at jeg opsøgte en svensk legetøjsforretning i
>>> Helsignør (da mig og den gamle allgevel var der for at købe kanonslag)
>>> for at se om det virkelig var rigtigt at man ikke kunne købe
>>> legetøjspistoler i sverige.
>>>
>>> Det _var_ rigtigt.
>> Klart. Tænk, hvis salget af legetøjsvåben ødelagde Sveriges lukrative
>> eksport af rigtige våben. Man må da prioritere, derovre i "folkhemmet".
>>
>>> Jeg var 12 år eller deromkring så det må have været i '77
>> Der nakkede jeg så min anden pige, som blev min første *rigtige* kæreste,
>> tog min realeksamen og startede i forsvaret.
>
> Seksuel debut som 12-årig.
> Tog realeksamen som 12-årig.
> Blev ansat i forsvaret som 12-årig.
>
> Hvorfor mon det virker lidt usandsynligt?

Det var nu mig der var 12 i '77..

tæl indrykningerne ;)

- cep

Per Rønne (27-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 27-03-08 15:39

Claus E. Petersen <snurrberget@yahoo.com> wrote:

> Per Rønne skrev:
> > Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:
> >
> >> "Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> >> news:47eb8f7b$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> >>
> >>> Men jeg kan huske at jeg opsøgte en svensk legetøjsforretning i
> >>> Helsignør (da mig og den gamle allgevel var der for at købe kanonslag)
> >>> for at se om det virkelig var rigtigt at man ikke kunne købe
> >>> legetøjspistoler i sverige.
> >>>
> >>> Det _var_ rigtigt.
> >> Klart. Tænk, hvis salget af legetøjsvåben ødelagde Sveriges lukrative
> >> eksport af rigtige våben. Man må da prioritere, derovre i "folkhemmet".
> >>
> >>> Jeg var 12 år eller deromkring så det må have været i '77
> >> Der nakkede jeg så min anden pige, som blev min første *rigtige* kæreste,
> >> tog min realeksamen og startede i forsvaret.
> >
> > Seksuel debut som 12-årig.
> > Tog realeksamen som 12-årig.
> > Blev ansat i forsvaret som 12-årig.
> >
> > Hvorfor mon det virker lidt usandsynligt?
>
> Det var nu mig der var 12 i '77..
>
> tæl indrykningerne ;)

Jeg overså de 77 ;-(.


--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste