Unge begår mere grov vold.
Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 15:19

løbet af de seneste ti år er antallet af grove voldssager, hvor unge
mellem 15 og 17 år er involveret, fordoblet. Også når det angår den
mildere vold, er antallet af sager eksploderet, mens færre unge begår
indbrud.

Det viser en rapport fra Justitsministeriets Forskningsenhed, som har
undersøgt ungdomskriminalitetens udvikling fra 1996 til 2006.

Den største stigning er sket i sager, der drejer sig om vold eller
trusler mod personer i offentlig tjeneste, også kaldet § 119-sager. I
løbet af de ti år er antallet af den type sager syvdoblet, viser
rapporten.

Antallet af strafferetlige afgørelser om vold fra 1996-2006 for
aldersgruppen 15-17

- 1996: 428
- 1997: 411
- 1998: 447
- 1999: 484
- 2000: 697
- 2001: 752
- 2002: 781
- 2003: 922
- 2004: 1152
- 2005: 1136
- 2006: 1221

Kilde: Justitsministeriets Forskningsenhed

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 22:56

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
"Det viser en rapport fra Justitsministeriets Forskningsenhed, som har
undersøgt ungdomskriminalitetens udvikling fra 1996 til 2006."

Den samme forskningsenhed, hvis tal, du andetsteds i gruppen har travlt med
at fornægte og forkaste.

[...]

Ja, antallet af afgørelser er syvdoblet. Men som du burde vide nu, er der
langt fra en egentlig voldshandling og til en domsfældelse.

Der er langt flere voldsforbrydelser end domme.

Og igen: Denne udvikling lan ikke tages til udtryk for, at der rent faktisk
bliver flere voldsforbrydelser.

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 16:01

On 25 Mar., 22:56, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> undersøgt ungdomskriminalitetens udvikling fra 1996 til 2006."
>
> Den samme forskningsenhed, hvis tal, du andetsteds i gruppen har travlt med

Overhovedet ikke - nu læser du sager, der ikke findes - i
virkeligheden - igen Mr. larsen.
Jeg beder dig benytte undersøgelserne ordenligt og ikke manipulerende.

> [...]
>
> Ja, antallet af afgørelser er syvdoblet. Men som du burde vide nu, er der
> langt fra en egentlig voldshandling og til en domsfældelse.

Det er ikke altid beviserne er iorden. Det er da korrekt.
Og ?

> Der er langt flere voldsforbrydelser end domme.
>
> Og igen: Denne udvikling lan ikke tages til udtryk for, at der rent faktisk
> bliver flere voldsforbrydelser.

:)

Du er efterhåånden ret svær at tage seriøst -
Har du virkelig så mange læseproblemer ?

Nu stod der ikke, at det samlede antal voldsforbrydelser er i
stigende. Der stod noget om gruppen af 15 - 17 årige. Unge, der vokser
sig store, du ved.
Men det læste du måske ikke ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 23:04

>Det er ikke altid beviserne er iorden. Det er da korrekt.
>Og ?

Og du kan ikke forestille dig andre årsager til, at en voldssforbrydelse
ikke fører til dom?

Hvad nu, hvis den aldrig bliver anmeldt...??

"Nu stod der ikke, at det samlede antal voldsforbrydelser er i
stigende. Der stod noget om gruppen af 15 - 17 årige. Unge, der vokser
sig store, du ved.
Men det læste du måske ikke ?"

Jo, og det er dig, der har forståelsesproblemer igen, for det er åbenbart
stadig ikke feset ind, at anmeldelsesstatistikker og
domsafsigelsesstatistikker ikke fortæller noget om den faktiske mængde af
kriminalitet i samfundet.

Fra : @

Dato : 26-03-08 19:53

On Tue, 25 Mar 2008 23:04:23 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>stadig ikke feset ind, at anmeldelsesstatistikker og
>domsafsigelsesstatistikker ikke fortæller noget om den faktiske mængde af

hvad har den faktiske mængde af vold med stigningen blandt de 15-17
åroge at gøre

undtagen at være et at dine talrige forsøg på forplumring og sidestep

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 16:10

On 25 Mar., 23:04, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> stadig ikke feset ind, at anmeldelsesstatistikker og
> domsafsigelsesstatistikker ikke fortæller noget om den faktiske mængde af

Det har jeg heller ikke skrevet, Mr. Larsen.
Kunne du genopfriske dit 5.klasses læsekursus. det ville utvivlsom
afhjælpe dit kommunikationsbesvær -

Jeg skrev tværtimod at i visse miløer, vil jeg vurdere undersøgelsen
om flere anmeldelser og andre normer for, hvad man affinder sig med,
for særdeles upræcis.

Kunne du diske op med en undersøgelse om andet end mainsteam
populationen ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 08:36

[...]

Det er muligt, du vil det. Jeg er personligt mest interesseret i, hvordan
det faktisk forholder sig - ikke hvordan du "vurderer". Og til det formål
har vi jo heldigivis særdeles pålidelige undersøgelser.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-03-08 09:25

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> Og
> til det formål har vi jo heldigivis særdeles pålidelige undersøgelser.

Men politiet er ifølge dig ikke pålidelige.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 11:00

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
>
> Men politiet er ifølge dig ikke pålidelige.

Jo da.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-03-08 13:26

> Jo da.

Det kan de ikke være, ellers ville du ikke påstå at den grove vold ikke er
steget.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 15:04

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Det kan de ikke være, ellers ville du ikke påstå at den grove vold ikke er
> steget.

Vi kører i ring, så jeg vil undlade at svare yderligere.

Fra : Michael Weber

Dato : 25-03-08 23:21

Patruljen wrote:
> [...]
> mellem 15 og 17 år er involveret, fordoblet. Også når det angår den
> mildere vold, er antallet af sager eksploderet, mens færre unge begår

Hvordan er fordelingen mellem kønnene ?
Så vidt jeg ved er pigerne ved at være "godt" med, hvad angår vold.

> [...]
> trusler mod personer i offentlig tjeneste, også kaldet § 119-sager. I
> løbet af de ti år er antallet af den type sager syvdoblet, viser

Hvad vil en syvdobling sige ?
(Fra hvad til hvad ?)
Noget tyder på at respekten for autoriteter ikke er, hvad den har været.

> Antallet af strafferetlige afgørelser om vold fra 1996-2006 for
> aldersgruppen 15-17
>
> - 1996: 428
> - 1997: 411
> - 1998: 447
> - 1999: 484
> - 2000: 697
> - 2001: 752
> - 2002: 781
> - 2003: 922
> - 2004: 1152
> - 2005: 1136
> - 2006: 1221
>
> Kilde: Justitsministeriets Forskningsenhed

Kunne du prøve at uddybe tallene, f.eks. hvad rapporten giver af bud på, hvorfor tallene er som de er.
Da kunne man nemlig begynde at diskutere løsninger.
Evt. et link til rapporten.

--
Six Degrees Of Separation

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-03-08 15:01

Michael Weber wrote:

> Kunne du prøve at uddybe tallene, f.eks. hvad rapporten giver af bud
> på, hvorfor tallene er som de er. Da kunne man nemlig begynde at
> diskutere løsninger.
> Evt. et link til rapporten.

Hvis vi trækker 800 fra de 1221, så er der jo overhovedet ikke sket nogen
stigning.

Løsninger vil ingen være med til, - som mr Pind har vist flere gange i går
og i dag - "løsninger" skal hver gang gå på "mere snak" og "flere ressourcer
ellers kommer vi ingen vegne".

Konsekvenser er bandlyste i det meste af det politiks spektrum, selv om det
kan virke, som man altså har set på en voldshærget skole, men det er
åbenbart FOR let. Vi skal helst tale om emnet også om 20 år, ellers står
verden ikke mere.

Fra : Michael Weber

Dato : 26-03-08 22:46

Knud Larsen wrote:

> [...]
> om det kan virke, som man altså har set på en voldshærget skole, men
> det er åbenbart FOR let. Vi skal helst tale om emnet også om 20 år,

Gadebørnene (10-17 år) og deres møde med Politiet samt Politiets rolle i forhold til disse gadebørn,
er skam blevet belyst i rapporten "Gadedrenge" fra 2007.
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/gadedrenge2B.pdf

Noget tyder på at Justitsministeriet skam er bevidst om problemet.

--
Six Degrees Of Separation

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-03-08 23:10

Michael Weber wrote:

> [...]
>
> Noget tyder på at Justitsministeriet skam er bevidst om problemet.

Der er masser af problemer vi og de, er bevidste om, spørgsmålet er om man
tør bruge de ting, der åbenbart virker, - i stedet for at lave nye
"undersøgelser" hele tiden.

Fra : Michael Weber

Dato : 26-03-08 23:24

Knud Larsen wrote:
> gange

> Der er masser af problemer vi og de, er bevidste om, spørgsmålet er
> om man tør bruge de ting, der åbenbart virker, - i stedet for at lave
> nye "undersøgelser" hele tiden.

Det forekommer mig at netop Politiet har brugt rapporten.

--
Six Degrees Of Separation

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 06:24

On 26 Mar., 08:35, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> det faktisk forholder sig - ikke hvordan du "vurderer". Og til det formål
> har vi jo heldigivis særdeles pålidelige undersøgelser.

Ja. du er ikke bleg for at tilbagevise Per Larsen. Og heller ikke mig.

Så. Ok. Vil du vise dine undersøgelser om hvordan det faktisk
forholder sig ? ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 15:06

> Ja. du er ikke bleg for at tilbagevise Per Larsen. Og heller ikke mig.

Per Larsen får først kendskab til en volddsag, når den anmeldes, og kan
derfor kun udtale sig om grovheden af de anmeldte sager. Og jeg kan i øvrigt
ikke forestille mig, at han er uvidende om de begrænsninger, der føølger af
dette.

Som jeg tidligere har fastslået, så er antallet af anmeldte forbrydelser
langt lavere end det faktiske antal forbrydelser i Danmark.

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 06:41

> [...]
> det faktisk forholder sig - ikke hvordan du "vurderer". Og til det formål
> har vi jo heldigivis særdeles pålidelige undersøgelser.

Vil du være evnlig at dokumentere, hvordan det - faktisk forholder sig
- inde i hovedet på dig ?

Host op med dine - pålidelige undersøgelser eller hold dog din mund og
erkend at du ikke alene lever i en fantasiverden, men også
fejlfortolker tilstanden som - virkelighed.

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 07:29

> [...]
> det faktisk forholder sig - ikke hvordan du "vurderer". Og til det formål
> har vi jo heldigivis særdeles pålidelige undersøgelser.

En ikke ubetydelig del af den vold, der forekommer i samfundet,
anmeldes ikke til politiet og kom-mer heller ikke til politiets
kundskab på anden vis. Man kalder denne ikke-politiregistrerede vold
for den skjulte vold eller voldens mørkefelt.

Jeg har skrevet en del om dette, og du har kontinuerligt cuttet
pointen ud af min tekst.
Tingene skal tydeligvis pindens kraftigt ud for dig - som med pap og
legeklodser.

Vil du bestride, at dette mørkefelt kan være særdeles forskelligt i
forskellige miljøer i landet ?

Vil du bestride, at såfremt dette er korrekt, så er en undersøgelse,
der indblander mainstream populationen en slem gang optynding ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 15:14

[...]

Præcis.

"Jeg har skrevet en del om dette, og du har kontinuerligt cuttet
pointen ud af min tekst.
Tingene skal tydeligvis pindens kraftigt ud for dig - som med pap og
legeklodser."

Sagens kerne er:

En varierende del af den vold, der foregår, anmeldes ikke. Derfor kan man
ikke bruge anmeldelsesstatistikkerne til at sige noet om, hvorvidt der
bliver mere eller mindre kriminalitet i samfundet.

Det er PRÆCIS derfor, Britta Kyvsgaard og Flemming Balvig har lavet den
undersøgelse, jeg har citeret flere gange, og som netop går bag om
mørketallet.

Her spørger man i stedet borgerne, hvor mange af dem, der faktisk har været
udsat for vold, og man spørger, hvor mange af de begåede forbrydelser, der
også er anmeldt.

Derved viser der sig to ting:

(1) Antallet af voldsforbrydelser pr. indbygger er cirka det samme i 2005
som i 1995

(2) Andelen af forbrydelserne, der anmeldes, er steget med ca. 1/4

"Vil du bestride, at dette mørkefelt kan være særdeles forskelligt i
forskellige miljøer i landet ?"

Nej, det vil jeg ikke bestride. Men jeg vil gerne bestride, at det har nogen
som helst relevans her. Selvfølgelig kan du finde subpopulationer, hvor
volden er steget, mens den i andre subpopulationer er faldet. Og hvad har vi
så fået ud af det?

"Vil du bestride, at såfremt dette er korrekt, så er en undersøgelse,
der indblander mainstream populationen en slem gang optynding ?"

Det svarer til at påstå, at politiske meningsmålinger foretaget på
befolkningen som helhed, er optynding i forhold til at spørge ældre mænd i
Silkeborgs midtby.

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-03-08 20:02

Christian R. Larsen wrote:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Lidt fra Pinds kronik, - der skal korrigeres så tallene sprøjter, for at få
fredelige tilstande frem:

Københavns politiske flertal har svigtet. På det groveste. Og hver gang er
det den samme sang: Politiet siger, de ved, hvem der skaber problemerne. I
Borgerrepræsentationen må borgmesteren bekræfte, at de selv samme mennesker
har været i berøring med de sociale myndigheder. Og alligevel sker der
intet. Og alligevel lyder det stændigt kværnende omkvæd flere penge, flere
pædagoger, mere af det samme. Vi andre må nøjes med at gå med fakler, samles
til alsang og græde, når vi ser de gamle plakater af politibetjenten, der
følger ænderne over gaden i Kongens København.

Første gang det egentlig gik op for mig, at virkeligheden var et decideret
politisk tabu var, da vi i Venstre måtte kæmpe hårdt for at få gennemført en
undersøgelse af den skjulte kriminalitet blandt børn i København.
Socialdemokraterne kæmpede imod med næb og klør. Da resultatet forelå,
forstod man kun alt for godt, hvorfor partiet havde bekæmpet den: Realiteten
overgik de værste forestillinger. 16 % af børnene i de københavnske skoler
havde i løbet af et år været udsat for vold, 26 % for trusler om vold, 8 %
for røveri (ifølge straffeloven en kombination af vold, trusler om vold og
tyveri) og 31 % for tyveri. Det var i 2005. Jeg tør ikke tænke på, hvordan
tallene ser ud i dag. Der er i København ca. 45.0000 børn i den relevante
aldersklasse. Alene vold (vold + røveri i ca. tal) er alt andet lige
øjensynligt en realitet for flere end 9000 børn årligt i København.

[…]

Det kan vi kun leve med ved at får det korrigeret bort så hurtigt som
menneskeligt muligt, - nu hvor man har været så uforskammet fræk at forske
tallene frem. Hvad med at korrigere for at bo i København, det kunne måske
fratrække de 95% af volden, og pludselig er der lige så fredeligt som i
Lemvig en november aften i maj

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-03-08 20:50

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> 45.0000 børn i den relevante aldersklasse. Alene vold (vold + røveri i ca.
> tal) er alt andet lige øjensynligt en realitet for flere end 9000 børn

De tal bliver jo ganske forfærdende, hvis vi korrigerer for, at det nok mest
er hvide børn, der udsættes for overgreb.
Kun få af disse er IKKE blevet udsat for kriminalitet.

Men lad os nu se CRL's korrektion ;-/

Mvh
Martin

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-03-08 08:56

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Lidt fra Pinds kronik, - der skal korrigeres så tallene sprøjter, for at
> få fredelige tilstande frem:

Det vil jeg trygt overlade til den påståede cand. scient. soc.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-03-08 11:04

Christian R. Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Det vil jeg trygt overlade til den påståede cand. scient. soc.

Tænk jeg mente det var dig, der let kunne korrigere virkeligheden væk, -
ikke i virkeligheden, så meget skal du have - men i skrifterne, og så er det
jo pludselig ikke så slemt at 9000 børn bliver udsat for vold hvert år bare
i København

Min titel kan du "trygt" regne med er i virkelighedens verden, såvel som på
eksamenspapirerne.

MEN, det er ikke mig der hævder, at en titel kan bruges som argument for
rigtigheden af argumenter, det kunne aldrig falde mig ind.
Jeg bringer aldrig titler på bane i sociale sammenhænge, og noget som dp er
jo mere en social end en faglig sammenhæng.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-03-08 12:02

> Tænk jeg mente det var dig, der let kunne korrigere virkeligheden væk,

Nej, det er dig, der vil det.

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 14:45

On 26 Mar., 15:05, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> ikke forestille mig, at han er uvidende om de begrænsninger, der føølger af

Per Larsen er, som du selv fortæller, ikke uvidende om de ting, han
udtaler sig om :)
Derfor vil du bilde os ind, at du har en finger på en meget up - dated
puls end Per Larsen ?

Har du en krystalkugle eller sådan noget ?

> Som jeg tidligere har fastslået, så er antallet af anmeldte forbrydelser
> langt lavere end det faktiske antal forbrydelser i Danmark.

Det er jo fuldstændigt banalt.
Jeg har fortalt dig om den vold. Både fra stærkt kriminelle miljøer og
dertil linket til vold mod kvinder. Vi kalder det - mørketal.

Kan du huske tallet ?
75% af den vold, der registreres på krisecentre, blev ikke anmeldt.

Kan du bevise, at tallene ikke er øget ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-03-08 08:55

"Per Larsen er, som du selv fortæller, ikke uvidende om de ting, han
udtaler sig om :)
Derfor vil du bilde os ind, at du har en finger på en meget up - dated
puls end Per Larsen ?"

Nej, jeg påpeger blot, at vi udtalerr os om to forskellige ting - han
udtalere sig reelt om antallet af anmeldelser (dvs. sager, der kommer til
politiets kendskab). Jeg udtaler mig på baggrund af statistik, der ikke blot
tager den tredjedel af de reelle voldshandlinger, der anmeldes med, men også
dem, der ikke anmeldes.

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 15:04

On 26 Mar., 15:13, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> pointen ud af min tekst.
> Tingene skal tydeligvis pindens kraftigt ud for dig - som med pap og

Først cutter Mr. Larsen lige lidt i teksten.
Og nu griber Mr. Larsen fat om nældens rod :)

> En varierende del af den vold, der foregår, anmeldes ikke. Derfor kan man
> ikke bruge anmeldelsesstatistikkerne til at sige noet om, hvorvidt der
> bliver mere eller mindre kriminalitet i samfundet.

Nu du skriver det selv -

"Hvorvidt, der bliver mere eller mindre kriminalitet i samfundet..."

Hvordan tillader du dig så, at fortælle andre, at når deres oplevelse
er at den grove vold, og
vold eller kriminaliteten generelt, er både øget i "kvaliteten og
kvantiteten" ?

Hvad får dig til at bilde digselv ind, at på baggrund af - en
unøjagtigt anbragt undersøgelse, kan du belære andre om, at du
argumenterer med kendsgerninger og kender virkeligheden ?

Det er ganske interessant. Så kunne du svare på spørgsmålet ?

Hvad giver dig baggrund for at fortælle, at hverken jeg eller Per
Larsen kender til dagsformen ?

Hvilke berøringsflader har du egentlig selv til dagsformen ?
For du udtaler dig vel forhåbentlig ikke på baggrund af et materiale,
der hverken kan sige det ene eller det andet - gør du ?

Sidst må jeg igen korrigere dig -

Emnet er - GROV VOLD !

Ikke - kriminalitet, trusler eller simpel vold. Vær dog præcis -
istedet for kontinuerligt at trække andre overtrædelser ind i
billedet.

> [...]
> udsat for vold, og man spørger, hvor mange af de begåede forbrydelser, der

Og så synger du den samme sang igen.
Vil du definere begrebet vold, som det optræder i undersøgelsen -
handler den specifikt om grov vold ?

> [...]
> volden er steget, mens den i andre subpopulationer er faldet. Og hvad har vi

Emnet er dels at 15 - 17 årige begår mere vold - desuden at volden er
blevet grovere.

Men du kan ikke se relevansen - ok. Det er dit eget problem.

> [...]
>
> Det svarer til at påstå, at politiske meningsmålinger foretaget på
> befolkningen som helhed, er optynding i forhold til at spørge ældre mænd i

Nemlig. Ældre mænd ved Aarup gadekær er sikkert sjældnere ofre for
grov vold, og fortæller formentlig absolut ingenting om, hvorvidt
volden er øget i kvalitet og kvantitet blandt unge mellem 15 og 17.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-03-08 09:12

> [...]
>er at den grove vold, og
>vold eller kriminaliteten generelt, er både øget i "kvaliteten og

Jamen for 117. gang: Jeg udtaler mig netop IKKE på baggrund af
anmeldelsesstatistikkerne.

Hvor svært kan det være at forstå det?

>Hvad får dig til at bilde digselv ind, at på baggrund af - en
>unøjagtigt anbragt undersøgelse,

Det må du vist lige uddybe - jeg kan ikke se, at der er skyggen af
unøjagtighed i den undersøgelse, jeg citerer. Jeg synes tværtimod, at den er
yderst redelig.

Men hvis du har metodiske kritikpunkter imod den, har du jo chancen for at
få dem frem i lyset nu - ogdet har du i øvrigt haft længe, uden at det har
kastet noget af sig.

>Hvad giver dig baggrund for at fortælle, at hverken jeg eller Per
>Larsen kender til dagsformen ?

Per Larsen udtaler sig på baggrund af anmeldelsesstastistikker - altså om
noget andet.

Du har trods flere opfordringer ikke kunnet fortælle, hvad du baserer dine
påstande på, ud over det, man må betegne som ren perception...!

>Emnet er - GROV VOLD !
>
>Ikke - kriminalitet, trusler eller simpel vold. Vær dog præcis -
>istedet for kontinuerligt at trække andre overtrædelser ind i
>billedet.

Jeg udtaler mig IKKE om trusler eller kriminalitet generelt, når jeg
fastslår, at det er løgn, at den grove vold er stigende i Danmark.

Det må efterhånden være feset ind. Det er dig selv, der bliver ved med at
bringe trusler ind, for på den måde at afspore diskussionen.

Den undersøgelse, jeg henviser til, omhandler vold generelt og trusler om
vold, men jeg udtaler mig - og jeg gentager - ___kun___ om den del, der
vedrører vold.

Med hensyn til GROV vold så har jeg allerede svaret på dette utallige gange
uden, at du har disket op med nogen form for modargumenter.

Din påstand om, at undersøgelsen ikke fortæller noget om grov vold, er
ganske enkelt forkert.

Dels indeholder undersøgelsen et fyldigt materiale om karakteren
(kvaliteten) af den begåede vold, så man har RIG lejlighed til at danne sig
et indtryk af det. Og jeg vil gerne gentage en gang til, at undersøgelsen
IKKE på nogen måde indikerer, at en større andel af de begåede forbrydelser
ville være faldet ind under den grove voldsparagraf, hvis de var blevet
anmeldt.

Dels har du fortsat et problem med at forklare, hvorfor antallet af
anmeldelser af såvel simpel som grov vold er steget, SAMTIDIG med, at min
undersøgelse viser, at anmeldelsestendensen er steget, UDEN at antallet af
begåede voldsforbrydelser er tiltaget. Det hænger ganske enkelt ikke sammen.

>Og så synger du den samme sang igen.
>Vil du definere begrebet vold, som det optræder i undersøgelsen -
>handler den specifikt om grov vold ?

Det har jeg svaret på.

Jeg har nu ført uafviselige beviser for, at anmeldelsesstatistikker ikke
siger noget om udviklingen i antallet af voldsforbrydelser.

Du kommer så med en anmeldelsesstatistik, der viser, at de 15-17 årige begår
flere af de anmeldte forbrydelser.

Synes du, du dermed har ført overbevisende bevis for, at denne tendens også
gælder de faktiske forbrydelser?

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 15:16

On 26 Mar., 22:03, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> Først cutter Mr. Larsen lige lidt i teksten.
> Og nu griber Mr. Larsen fat om nældens rod :)

> Nu du skriver det selv -
>
> "Hvorvidt, der bliver mere eller mindre kriminalitet i samfundet..."

Jeg kan se, at jeg glemte lige halvdelen af spørgsmålet i farten -
Spørgsmålet er helt centralt i forhold til, hvad jeg gerne vil have
dig til at opfatte -

Hvordan tillader du dig så, at fortælle andre, at når deres oplevelse
er at den grove vold, og vold eller kriminaliteten generelt, er både
øget i "kvaliteten og
kvantiteten" - så befinder de sig ikke i en kontakt med
virkeligheden ?

Hvad får dig til at bilde digselv ind, at på baggrund af - en
unøjagtigt anbragt undersøgelse, , kan du belære andre om, at du
argumenterer med kendsgerninger og kender virkeligheden ?

Du har selv skrevet tingene -

[...]

der hverken kan sige det ene eller det andet, om hverken mere eller
mindre - gør du ?

Fra : Patruljen

Dato : 27-03-08 06:01

On 27 Mar., 09:11, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Jamen for 117. gang: Jeg udtaler mig netop IKKE på baggrund af
> anmeldelsesstatistikkerne.
>
> Hvor svært kan det være at forstå det?

Det er ikke svært at forstå det, for du gentager digselv hele tiden :)

Jeg har skrevet at anmeldelsesstatistikken er vores eneste
udgangspunkt. Og da du ikke leverer andet er din
virkelighedsopfattelse baseret på - som du jo selv skriver - indicier.

Så jeg gentager lige mit spørgsmål. Hvordan kan du fortælle andre, at
deres opfattelse ikke er virkelighed, når du argumenterer ud fra
indicier og en virkelighedsfjerne tilværelse i Ubberup Nedre ?

> Det må du vist lige uddybe - jeg kan ikke se, at der er skyggen af
> unøjagtighed i den undersøgelse, jeg citerer. Jeg synes tværtimod, at den er
> yderst redelig.

For 117. gang. Du henviser til en undersøgelse, der ikke alene
omhandler emnet, men også 2 øvrige faktorer - Det er vældigt upræcist.

Og resten er indicier, der muligvis tyder på at -
Det er ligesågodt som et hvilket som helst andet gætværk -

> [...]
> kastet noget af sig.

> Per Larsen udtaler sig på baggrund af anmeldelsesstastistikker - altså om

Nej. Per Larsen udtaler sig på baggrund af en daglig berøringsflade,
som du fuldstændigt negilerer fra din position i Ubberup nedre :D

Nøjagtigt som du må ignorere, hvad jeg skriver om min baggrund. Du
mener ikke, jeg har et større erfaringsmateriale med dagsformen
omkring 15 - 17 årige, som pædagog med en baggrund fra målgruppens
behandlingshjem.

Jeg vil mene, at de nævnte erfaringer er langt større indicier, end du
har været i nærheden af at diske op med, fra din undersøgelse omkring
trusler, simpel vold mv -

Dit storhedsvanvid er bekymrende -

> [...]
>
> Jeg udtaler mig IKKE om trusler eller kriminalitet generelt, når jeg
> fastslår, at det er løgn, at den grove vold er stigende i Danmark.

Jeg var træt og fik formuleret mig tåget.

Din undersøgelse omhandler, trusler om vold, grov vold og simpel vold.
Men tilhører en anden tråd. Her er emnet 15 - 17 åriges grove vold -

Og du har ikke kunne levere i fis i relation til emnet

> Det må efterhånden være feset ind. Det er dig selv, der bliver ved med at
> bringe trusler ind, for på den måde at afspore diskussionen.

Nej. Det er dig, der bringer trusler om vold ind i diskussionen ved at
henvise til en undersøgelse, der medtager emnet. Jeg gør dig derfor
opmærksom på, at undersøgelsen er vældigt upræcis i forhold til alene
- grov vold.

Men hvad har det med 15 - 17 årige at gøre - er du venlig at svare ?

> Den undersøgelse, jeg henviser til, omhandler vold generelt og trusler om
> vold, men jeg udtaler mig - og jeg gentager - ___kun___ om den del, der
> vedrører vold.

Som er forkert, da emnet er grov vold. Du kan ikke vride undersøgelsen
til at fortælle noget specifikt om grov vold, da undersøgelsen baserer
sig på 2 øvrige faktorer. Hvor svært kan det være ?

> Med hensyn til GROV vold så har jeg allerede svaret på dette utallige gange
> uden, at du har disket op med nogen form for modargumenter.

Du har kastet en række indicier ud. Indicier Mr. larsen. og det
baserer du så din virkelighed på.

Du finder det ikke bekymrende, at fortælle andre om en virkelighed,
der er baseret på antagelser og formodninger ?

> Din påstand om, at undersøgelsen ikke fortæller noget om grov vold, er
> ganske enkelt forkert.

Nej. overhovedet ikke. Du skal ikke alene på et læsekursus. Du skal
også lære at benytte statistik :)

3 faktorer i en statistik kan ikke fortælle noget præcist om eller
isolere den ene faktor.

Sig mig - er du meget dårlig uddannet ?

> [...]
> begåede voldsforbrydelser er tiltaget. Det hænger ganske enkelt ikke sammen.

Nej. det er dig, der har et problem, når du dunker andre i hovedet og
fortæller om en virkelighed, der er baseret på antagelser, indicier og
formodninger.

Det er dig, Kurt, Der fortæller, at du har patent¨på virkeligheden.
Hvornår leverer du andet end løse påstande fra forkert benyttede
undersøgelser ?

> Det har jeg svaret på.

Jeg skal gerne svare for dig. Undersøgelsen omhandler 3 faktorer og
kan ikke benyttes som bevis for den ene. hvor svært kan det være ?

Du er ikke bekymret over at leve i en virkelighed baseret på løse
påstande ?

> Jeg har nu ført uafviselige beviser for, at anmeldelsesstatistikker ikke
> siger noget om udviklingen i antallet af voldsforbrydelser.

og du har selv skrevet - hverken mere eller mindre.

Hvordan kan du da påstå, at din virkelighed om stagnerende eller færre
grove volds sager nu også er virkelighed. Svar venligts - spørgsmålet
er interessant - al den stund, du selv har skrevet - hverken mere
eller mindre :)

Vi kan sige, at vi tester din realitetssans, her.

> Du kommer så med en anmeldelsesstatistik, der viser, at de 15-17 årige begår
> flere af de anmeldte forbrydelser.

Ja. Bekymrende mange. Og jeg fortæller dig også at jeg som
professionel ikke er i tvivl om rigtigheden. Hvad er din baggrund ?

Hiver du nu din undersøgelse frem om trusler, simpel og grov vold frem
i hele befolkningen for at berette om virkeligheden blandt 15 - 17
årige ?

Du er virkelig langt ude i torvene :/

> Synes du, du dermed har ført overbevisende bevis for, at denne tendens også
> gælder de faktiske forbrydelser?

Undersøgelsen påpeger en tydelig tendens. Ja. Ingen tvivl om den
ting :)

Fra : Patruljen

Dato : 27-03-08 06:04

On 27 Mar., 08:55, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> tager den tredjedel af de reelle voldshandlinger, der anmeldes med, men også

Det var da altid noget -
Du gentager digselv. og henviser til undersøgelser med en faktor 3,
hvor vi har brug for en præcist rettet undersøgelse omkring - GROV
VOLD.
Du er trættende - og jeg fristes til at sige - særdeles ubegavet.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 27-03-08 15:31

>Det var da altid noget -
> Du gentager digselv. og henviser til undersøgelser med en faktor 3,
>hvor vi har brug for en præcist rettet undersøgelse omkring - GROV
>VOLD.

Det er ikke muligt at lave en sådan undersøgelse.

Hvorvidt der er tale om grov vold, er et juridisk spørgsmål, som meningmand
umuligt vil kunne tage stilling til. Derfor vil man ikke få et bare
tilnærmelsesvis retvisende resultat, hvis man gik ud ud og spurgte landets
voldsofre, hvorvidt de troede, at anklageskriftet ville have kommet til at
handle om en overtrædelse af straffelovens § 244 eller § 245.

Derfor er den undersøgelse, jeg henviser til, det nærmeste, vi kan komme på
en kortlægning af det faktiske antal voldsforbrydelser i Danmark.

Du har da ret i, at det ikke giver et sikkert billede af antallet af grove
voldsforbrydelser, ligesom man kun via en række antagelser kan udtale sig om
udviklingen i antallet af grove voldsforbrydelser.

Imidlertid er disse antagelser svære at bestride:

Vi ved, at andelen af de begåede forbrydelser, der anmeldes, er steget fra
1995 til 2005.

Det skulle være mærkeligt, om folks tiltagende tendens til at anmelde alene
gælder simpel vold. Alt andet lige vil tendensen gælde alle typer af
voldsforbrydelser. Kan du komme i tanke om noget, der kan indikere, at jeg
tager fejl her?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-03-08 21:32

On Thu, 27 Mar 2008 15:31:08 +0100, Christian R. Larsen wrote:

> Hvorvidt der er tale om grov vold, er et juridisk spørgsmål, som meningmand
> umuligt vil kunne tage stilling til.

Hvordan definerer jurister "vold" og "grov vold"?

Jeg går ud fra at de må have nogle fælles retningslinier?

--
MVH
Bruno

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-03-08 10:56

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Hvordan definerer jurister "vold" og "grov vold"?
>
> Jeg går ud fra at de må have nogle fælles retningslinier?

Ja, retspraksis og straffelovens definitioner er jo f.eks. relevante.

De to kriminologer, der har lavet den undersøgelse, jeg har refereret til,
har lat vægt på tre forhold:

(1) Om der er sket synlige skader på offeret
(2) Om der er anvendt våben
(3) Om forbrydelsen er udført af flere i forening

Jeg vil gætte på, at dette også svarer til tre kriterier, som ofte har været
lagt til grund i anklageskrifterne, når en sag er blevet ført til doms.

I straffeloven er de to ting defineret som følger:

§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme,
straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

§ 245. Den, som udøver et legemsangreb af særlig rå, brutal eller farlig
karakter eller gør sig skyldig i mishandling, straffes med fængsel indtil 6
år. Har et sådant legemsangreb haft betydelig skade på legeme eller helbred
til følge, skal dette betragtes som en særlig skærpende omstændighed.

De eneste direkte kriterier, jeg kan udlede af selve lovteksten, er knyttet
til ordene "farlig karakter " og "betydelig skade på legeme eller helbred".

Fra : Patruljen

Dato : 27-03-08 09:40

On 27 Mar., 15:31, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> voldsofre, hvorvidt de troede, at anklageskriftet ville have kommet til at
> handle om en overtrædelse af straffelovens § 244 eller § 245.

Det kan man somend godt -
Man foretager en interwiev - undersøgelse. Materialet bearbejdes af
statistikerne, som almindeligvis behandler den data, man har
indsamlet. Vurderingen om hvorvidt sagerne falder ind under 244 eller
245 skal naturligvis foretages af professionelle.

Nøjsgtig som det er politiets jurister og anklagemyndigheden, der
vurderer hvilken sigtelse, der skal rejses.

Der kan sigtes efter paragraf 119 0g 121 i relation til trusler om
vold. Anmeldelserne er ikke medtages i potitiets statistik - Det er
yderst tyndt at medtage disse sager i en vurdering om grove
voldssager.

> Derfor er den undersøgelse, jeg henviser til, det nærmeste, vi kan komme på
> en kortlægning af det faktiske antal voldsforbrydelser i Danmark.

Men nu taler vi om specifikt overtrædelser efter paragraf 245. Hverken
paragraf 244, 199 eller 121.

Du vil ikke kunne udtale dig præcist om færdels overtrædelser i den
høje ende, hvis du samtidig inddrager mindre forseelser. Det er
banalt.

> Du har da ret i, at det ikke giver et sikkert billede af antallet af grove
> voldsforbrydelser, ligesom man kun via en række antagelser kan udtale sig om
> udviklingen i antallet af grove voldsforbrydelser.

Ja. Det har jeg helt ret i.

Og det betyder naturligvis også, at din - virkelighed og faktuelle
kendsgerninger -, hverken er virkelighed eller faktuelle
kendsgerninger.

Du udtaler dig på baggrund af et usikkert billede, der er baseret på
antagelser, formodninger og indicier.

Og det gør jeg også. men imodsætning til dig, fortæller jeg ikke
andre, at jeg har patent på - den rigtige virkelighed eller kan levere
faktuelle kendsgerninger :)

Når du nu kender tilstandende omkring vores værktøjer, når vi skal
vurdere samfundets generelle tilstand på området, hvordan kan det da
være, at du fortæller om - virkelighed og faktuelle kendsgerninger ?

Og hvad skal vi med en generel - tilstandsrapport - der medtager den
ganske befolkning, hvis vi skal undersøge mørketal i særligt udsatte
miljøer ?

Og tror du egentlig ikke, vi skal kikke i de områder med store
mørketal efter den groveste vold, fremfor ved Aarups gadekær ?

Du kan intet sige med sikkerhed, medmindre der foretages langt mere
detaljerede undersøgelser.

> Imidlertid er disse antagelser svære at bestride:
>
> Vi ved, at andelen af de begåede forbrydelser, der anmeldes, er steget fra
> 1995 til 2005.

Ja. Og vi kan se en eksplosiv stigning i udøvelsen af grov vold blandt
15 - 17 årige.

Der er ingen professionelle, der vil bestride det faktum, at vi står
med en pukkel af kriminelle, der er meget unge.

> [...]
> gælder simpel vold. Alt andet lige vil tendensen gælde alle typer af
> voldsforbrydelser. Kan du komme i tanke om noget, der kan indikere, at jeg

Nej. Det skulle ikke være mærkeligt. Ved grov vold, er der langt
større sandsynlighed for, at andre - udefrakommende og øvrige
relaterede bliver indblandet. Vil du bestride dette ?

Der er en stor sandsynlighed for at den grove vold er centreret i
bestemte miljøer og blandt særlige grupperinger, med et langt højere
mørketal. Vil du bestride dette ?

Desværre kan jeg ikke finde nogen som helst statistik på specifikt
paragraf 119 0g 121. Det må undre - når nu den del indgår i
undersøgelsen.

En generel stigning i anmeldelser på baggrund af at mainstream
befolkningen " ikke vil finde sig i så meget" kunne sagtens udtrykke
sig markant anderledes på netop området - trusler om vold. Det er
formentlig mest den slags, der forefindes i udbredt antal i mainstream
befolkningen, fremfor den grove vold, tror du ikke ?

Eller sagt på en anden måde - der er formentlig en vis "
erhvervsrisiko " i belastede cirkler, der er anderledes, end for en
udkikspost ved gadekæret i Aarup, tror du ikke ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-03-08 10:52

[...]

Ud over, at det ville blive afsindigt dyrt, vil den metode jo have den
åbenlyse svaghed, at "de professionelle" alene vil skulle bedømme sagens
grovhed på baggrund af et enkelt vidneudsagn, nemlig offerets. Dels vil
dette ene vidneudsagn formenlig have et kraftigt bias, og dels vil det
adskille sig så markant fra standardudgangspunktet for et nyt anklageskrift,
hvor man dels har mulighed for at basere sig på flere vidneudsagn, og dels
har mulighed for at inddrage tekniske beviser.

Så nej, det løser ikke problemet.

[...]

Du bliver ved med at gentage dit vrøvl om, at undersøgelsen blander vold og
trusler sammen - det er ganske enkelt LODRET LØGN, og det viser bare, at du
ikke har tudet sætte dig ned og læse den trods utallige opfordringer.

Den rapport, jeg har linket til, opgør såvel andelen af danskerne, der har
været udsat for trusler om vold, og antallet, der siger, at de har været
udsat for vold. Men den blander naturligvis ikke de to ting sammen i et
samlet tal - hvorfor pokker skulle den dog også det?

De 2% i 1995 og de 2% i 2005 HAR - efter eget udsagn - været udsat for vold
i form, der ville kunne medføre en domsfældelse efter § 244 eller § 245.
Trusler er IKKE en del af de 2 %.

Jeg taler altså alene ud fra den røde blok i skemaet på side 2 - ikke ud fra
den gule eller den blå.

Jeg kan ikke sige det ret meget tydeligere nu.

(snip)

> [...]

Og det betyder naturligvis også, at din - virkelighed og faktuelle
kendsgerninger -, hverken er virkelighed eller faktuelle

Nu tager vi lige kendsgerningerne igen:

Antallet af voldsofre er totalt set uændret fra 1995 til 2005.
De spørgsmål, der er blevet stillet angående karakteren af forbrydelse,
indikerer IKKE, at karakteren af de begåede forbrydelser har ændret sig i
retning af det værre.

Vi ved f.eks. fra rapportens kapitel 4 at andelen af forbrydelserne, der
efterlod synlige skader, er faldet fra 58,1 til 50,7%. Dette indikerer meget
klart, at de begåede forbrydelser faktisk er blevet mindre grove.

Omvendt ved vi, at andelen af forbrydelserne, hvor der er brugt våben, er
steget fra 11,3 til 16,5%. På trods af det er antallet af ofre, der er
kommet til skade i de tilfælde, hvor der er brugt våben UÆNDRET. Heller ikke
dette giver således reelt støtte til påstanden om, at grovheden er
tiltagende.

Undersøgelsens kon klusion angående grovheden er således (side 19):

"Opsummerende om udviklingen i voldens alvorlighedsgrad kan det konkluderes,
at de foreliggende indikatorer peger i forskellige retninger og er svært
fortolkelige. Det synes dog at fremgå, at der ikke er sket nogen radikale
ændringer i voldens alvorlighedsgrad fra 1995 til 2005, hverken i den ene
eller den anden retning. Ingen af de nævnte ændringer er statistisk
signifikante."

"Du udtaler dig på baggrund af et usikkert billede, der er baseret på
antagelser, formodninger og indicier."

Så mangler vi bare lige, at du fortæller os, hvad du udtaler dig på baggrund
af.

For såvel indicier, antagelser og formodninger kan være et temmelig stærkt
grundlag, og er det de facto også her, hvis man forholder sig lidt objektivt
til kendsgerningerne.

>Ja. Og vi kan se en eksplosiv stigning i udøvelsen af grov vold blandt
>15 - 17 årige.

ANTAGER du!

Og hvad bygger du det på? Anmeldelsesstatistikker?

>Nej. Det skulle ikke være mærkeligt. Ved grov vold, er der langt
>større sandsynlighed for, at andre - udefrakommende og øvrige
>relaterede bliver indblandet. Vil du bestride dette ?

Hvad har det med sagen at gøre?

Vi kan konstatere, at den altoverskyggende hovedpart af de begåede
forbrydelser ikke anmeldes. Vi kan også konstatere, at dette mørketal er
faldet fra 1995 til 2005.

Mit spørgsmål igen: Hvad indikerer, at denne stigning i tendensen til at
anmelde ALENE eller OVERVEJENDE angår de forbrydelser, der ville være blevet
bedømt efter den milde voldsparagraf?

"Der er en stor sandsynlighed for at den grove vold er centreret i
bestemte miljøer og blandt særlige grupperinger, med et langt højere
mørketal. Vil du bestride dette ?"

Nej, men hverken du eller jeg ligger inde med statistisk materiale, der kan
fortælles os noget om antallet af faktiske forbrydelser blandt f.eks. unge.

Vi ved derimod, at der er et stigende antal anmeldelser, MEN at tendensen
til at anmelde kan være den reelle årsag til dette fænomen.

"Desværre kan jeg ikke finde nogen som helst statistik på specifikt
paragraf 119 0g 121. Det må undre - når nu den del indgår i
undersøgelsen."

Jeg forstår ikke, hvad du mener med det. De har jo netop spurgt folk, om de
har været udsat for vold (rød), trusler (blå) eller en af delene/begge dele
(gul) i skemaet på side 2.

[...]

Det kunne det i teorien. Der er bare intet, der tyder på det, og jeg kan i
hvert fald ikke diske op med nogen troværdige argumenter for, at det i
praksis skulle forholde sig sådan.

"Eller sagt på en anden måde - der er formentlig en vis "
erhvervsrisiko " i belastede cirkler, der er anderledes, end for en
udkikspost ved gadekæret i Aarup, tror du ikke ?"

Selvfølgelig er der det - det har der altid været.

Fra : Patruljen

Dato : 27-03-08 18:00

On 25 Mar., 23:21, "Michael Weber" <mich...@removemichaelweber.dk>
wrote:

> Hvordan er fordelingen mellem kønnene ?
> Så vidt jeg ved er pigerne ved at være "godt" med, hvad angår vold.

Andelen af helt unge piger, der er indblandet i voldssager, er mere
end femdoblet på 10 år. I 1996 var 27 piger mellem 15 og 17 år
indblandet i voldssager, men i 2006 var tallet på 137.

> [...]

> Da kunne man nemlig begynde at diskutere løsninger.

De fleste, jeg har hørt udtale sig, omtaler forebyggende og præventive
indsatser som manglefulde. og det mener jeg da også selv. Politiet
efterlyser også midler til det politipræventive arbejde. Effekten er
umiddelbart vanskelig at dokumentere og der spares -

Der er heller ingen tvivl om, at man har skubbet problemer foran sig.
De er derfor blevet værre og kræver derfor en større indsats nu. Lidt
som at tisse i bukserne for at holde sig varm, du ved -

Drengen fra Polensgade er et fint eksempel. Man havde rig lejlighed
til at gribe ind, mens kriminaliteten ikke var så intens eller
voldsom.Man kunne have haft en hærværks - dreng i behandling. Nu - er
der en 15 årig morder i behandling. regningen er udsat. Imellemtiden
har det kostet - og nu er den økonomiske regning sikkert ikke blevet
mindre, vel ?

Fra : Patruljen

Dato : 28-03-08 06:23

On 28 Mar., 10:52, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]

> har været udsat for vold (rød), trusler (blå) eller en af delene/begge dele

Nej. Det er meget tydeligt, at du forstår ikke -

Når du nu igen anbringer " din " undersøgelse om 16 - 74 årige i en
sammenhæng med udøvelse af grov vold af 15 - 17 årige -

Så kan du heller ikke se, at der er et eller andet, der halter med "
din virkelighed" ?

Hvis jeg nu fortæller dig, at samme aldersgruppe i udøvelsen af
røverier hovedsageligt vælger deres ofre i samme aldersgruppe, som den
de selv befinder sig i -

Og at den yngste, der er blevet nappet for røveri - er 6 ?
Så bekymrer det dig heller ikke, hvis jeg fortæller dig, at der ikke
findes statistik over ofre under - 14 eller 15 år ?

> Det kunne det i teorien. Der er bare intet, der tyder på det, og jeg kan i
> hvert fald ikke diske op med nogen troværdige argumenter for, at det i
> praksis skulle forholde sig sådan.

Intet der tyder på det -

Fantastisk. J

Jeg finder det virkelig ret iøjefaldende, at du på den måde, kan
forveksle, dels kortet med landskabet.
Desuden, at du ikke kan gennemskue de store usikkerheder, der befinder
sig i " din " undersøgelse.

Jeg er socialpædagog og ikke statistiker. Men da jeg læste
undersøgelsen kunne jeg meget hurtigt gennemskue de ganske
betragtelige usikkerheder og unøjagtigheder, der befinder sig - der.

Det forbavser mig, at du ikke kan få øje på det samme. Og jeg har
derfor spurgt dig - hvad er din uddannelse egentlig ? Og hvorfra i
landet dine betragtninger om - fakta og virkelighed - egentlig
kommer ?

jeg har da også bemærket, at du ikke har svaret overhovedet -

Men jeg har også stillet dig et mere nærgående spørgsmål om de
projektioner, du hælder ud i form af anklager om - faktaresistens og
manglende realitetssans.
Lige nøjagtigt der bliver det fagligt interessant - for mig. Vi har
været lang tid om at komme frem til _kernen_, som jeg ser den. Så du
slipper virkelig ikke nu :)

Her er hvad justitsministeriet selv skriver om denne undersøgelse, der
åbenlyst udgør hele dit virkelighedsbillede -

2.3.3. Gennemførelse af offerundersøgelse
I 1995/96 blev der på Rigspolitichefens foranledning gennemført en
undersøgelse om omfang af vold i befolkningen. Undersøgelsen var den
hidtil største af sin art, idet den er baseret på i alt 26.193
interview med personer i alderen 16 til 74 år.

Det blev i 2004 besluttet at gentage denne undersøgelse i 2005/06. Ved
udgangen af 2006 viste de foreløbigt indsamlede data, at andelen, der
har været udsat for vold, er så lille, at det vanskeliggør muligheden
for dels med sikkerhed at kunne udtale sig om uviklingstendenser og
dels at kunne pege på statistisk holdbare resultater vedrørende
undergrupper."

"Det blev derfor i 2006 besluttet at fortsætte dataindsamlingen i
2007."
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/aarsberetninger/AARSBERETNING_2007.pdf

Fra : Patruljen

Dato : 28-03-08 16:58

> ANTAGER du!

Nej. De ting jeg oplever i jobsammenhænge og hvad mine kolleger
fortæller - er bestemt ingen antagelse -

> Og hvad bygger du det på? Anmeldelsesstatistikker?

Fantastisk -

Hvilken osteklokke befinder du dig egentlig i ?

har en gruppe unge, der begår grov kriminalitet, fordi de lider under
kedsomhed, rodløshed og marginalisering,<< siger Henrik Larsen (R), der
er formand for børne- og kulturudvalget i Kommunernes Landsforening,
KL.

Formanden for Børns Vilkår, Peter Albæk, er enig i, at de helt unges
grove kriminalitet er et nyt fænomen. Men kommunerne har del i
problemet, siger han.

fordi forebyggelse over for udsatte børn og unge slet ikke er blevet
prioriteret godt nok i en del år. Vi har skubbet problemet foran os,
og nu er kommunerne endt i en ond spiral, hvor der er brug for massivt
flere ressourcer for at komme på omgangshøjde med problemerne,<< mener
Peter Albæk.

KL's formand for børne- og kulturudvalget er enig i, at kommunerne
skal sætte meget fokus på forebyggelse og en tidligere indsats - gerne
i tæt samarbejde med politiet. Eksempelvis ved at sikre at politiet
tager en snak med forældrene, første gang unge kommer på kant med
loven.

Den idé hilses velkommen af Politiforbundets formand, Peter Ibsen. Men
han understreger samtidig, at der er behov for flere ressourcer til
politiets forebyggelsesarbejde. Det bliver ifølge ham ofte
nedprioriteret, fordi det er svært at måle resultaterne.

2008-03-25 Metro Express -

[...]

Grov vold. Statistikken giver næstformanden for foreningen ret. Volden
er ekstaleret blandt især unge mænd, og navnlig den grove vold er
steget de sidste ti år. Faktisk nogenlunde parallelt med stigningen i
de unges alkoholforbrug. I 1990 blev 133 unge i alderen 20-24 år dømt
for grov vold. I 2002 var tallet 271. Altså mere end en fordobling af
den grove vold, der ofte har karakter af mishandling med ganske
alvorlige og livsvarige følger for ofrene. I alt bliver 4.000 unge i
alderen 15-24 år om året dømt for mere eller mindre grov vold.

BUPL - Børn og unge -

Og nu har vi så været rundt af flere kilder blandt professionelle.
Hvad er du egentlig i tvivl om ?

Fra : Knud Larsen

Dato : 29-03-08 00:11

Patruljen wrote:

> [...]
>
> BUPL - Børn og unge -
>
> Og nu har vi så været rundt af flere kilder blandt professionelle.

Mon ikke CRL er travlt optaget med et forsøg på at "korrigere væk", så
pengene passer igen?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-03-08 10:21

> Mon ikke CRL er travlt optaget med et forsøg på at "korrigere væk", så
> pengene passer igen?

Bliver du aldrig træt af at projicere dine egne stinkere over på mig? Blot
fordi du mener, det er i orden at manipuler emed statistik, for at få den
til at passe med sit virkelighedsopfattelse, kan andre jo godt gå
videnskabeligt til værks.

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-03-08 18:03

> [...]
> fordi du mener, det er i orden at manipuler emed statistik, for at få den
> til at passe med sit virkelighedsopfattelse, kan andre jo godt gå

Kom nu med en videnskabelig af-visning af at volden stiger, SÅ kan vi snakke
sammen?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-04-08 09:13

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message
> Kom nu med en videnskabelig af-visning af at volden stiger, SÅ kan vi
> snakke sammen?

Kom du bare med et videnskabeligt bevis for, at den stiger - så er vi da i
det mindste på niveau.

Fra : Patruljen

Dato : 29-03-08 06:26

On 29 Mar., 00:11, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:

>  > Grov vold. Statistikken giver næstformanden for foreningen ret. Volden

> Mon ikke CRL er travlt optaget med et forsøg på at "korrigere væk", så
> pengene passer igen?

:)

Det får han unægteligt ret vanskeligt ved.

Fra : Patruljen

Dato : 31-03-08 04:17

On 31 Mar., 11:21, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> fordi du mener, det er i orden at manipuler emed statistik, for at få den
> til at passe med sit virkelighedsopfattelse, kan andre jo godt gå

He -

Jeg har netop påvist, hvordan du projicerer din tilstand ud på andre -
Og så gør du det igen.

Du har gennem flere tråde fortalt andre, at de ikke befinder sig i "
virkeligheden ". og at de lider af "faktaresistens."
Du har så henvist til en undersøgelse, der ikke er tilstrækkelig
underbygget for at konkludere noget som helst om de emner, vi har
diskuteret. Syntes du egentlig, at det er specielt videnskabeligt gået
til værks ?

Eller har du bare manipuleret, så dit virkelighedsbillede har passet
med din forudfattede holdning - en holdning, der tillader dig at sidde
samtlige professionelle overhørig og tilsyneladende har sin oprindelse
fra et vindue til Aarup gadekær ?

Hvornår kommenterer du justitsministeriets konklusion om den
pågældende undersøgelse ?
Nu har du jo afvist alt, jeg har disket op med af lignende argumenter
om undergrupper, særligt udsatte miljøer og udviklingen generelt - så
vi kan sige, at du ikke kan bruge en statistik til så vældigt meget,
kan vi ikke ?

Jeg må tilstå, at jeg har da moret mig - her og der. Jeg kendte sådan
set godt vurderingen af úndersøgelsen i 2006 og beslutningen om at
samle yderligere data. Det gjorde du vist ikke - gjorde du ?

Fra : Patruljen

Dato : 01-04-08 04:29

On 31 Mar., 19:03, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:

> Kom nu med en videnskabelig af-visning af at volden stiger, SÅ kan vi snakke
> sammen?

Mon ikke det er tydeligt at CRL er blevet rundbarberet helt og
aldeles ?
Jeg tror ikke, der kommer flere støn fra derfra :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-04-08 09:13

"Mon ikke det er tydeligt at CRL er blevet rundbarberet helt og
aldeles ?"

Det er i hvert fald tydeligt, at jeg spilder min tid, hvis jeg tror, jeg kan
få dig til at forstå noget af det her.

Fra : Patruljen

Dato : 02-04-08 04:58

On 2 Apr., 10:13, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> aldeles ?"
>
> Det er i hvert fald tydeligt, at jeg spilder min tid, hvis jeg tror, jeg kan

Jeg har da forstået.
Hvornår kommenterer du justitsministeriets vurdering af den
undersøgelse, du vedvarende henviser til ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-04-08 10:46

>Jeg har da forstået.
>Hvornår kommenterer du justitsministeriets vurdering af den
>undersøgelse, du vedvarende henviser til ?

Undersøgelsen ER fra Justitsministeriet...!!

Fra : Patruljen

Dato : 02-04-08 05:11

On 2 Apr., 10:12, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote in message

> Kom du bare med et videnskabeligt bevis for, at den stiger - så er vi da i
> det mindste på niveau.

Hvis der kom videnskabelige beviser på banen ville i ikke være på
niveau.
Du henviser til en utilstrækkelig undersøgelse - og et udsyn til Aarup
gadekær.

Hvad skal man bruge den slags til :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-04-08 10:47

>Hvis der kom videnskabelige beviser på banen ville i ikke være på
>niveau.

Nej, jeg er godt klar over, at du finder det fuldt tilstrækkeligt at basere
dine egne påstande på gætterier, mens det er utilstrækkeligt, at jeg baserer
mine på videnskabelige undersøgelser.

Fra : Patruljen

Dato : 03-04-08 06:02

On 3 Apr., 11:45, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Undersøgelsen ER fra Justitsministeriet...!!

Ja. Hvem er i tvivl om den ting -

Har du sprunget mine indlæg over ?
Eller skal jeg bare gentage - fordi du har måtte fortrænge tingene -

Fra : Patruljen

Dato : 03-04-08 06:05

On 3 Apr., 11:46, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> dine egne påstande på gætterier, mens det er utilstrækkeligt, at jeg baserer

Som justitsministeriet beretter ikke er tilstrækkelige, til at drage
hverken den ene eller det anden af dine konklusioner, CLR.

Den slags er ikke videnskab. Det er slet og ret manipulation af
realiteterne -
Men når du vedvarende klamrer dig til en "virkelighed", der ikke
findes belæg for - så hedder det noget helt andet.