Så kom private genopdragelsesfirmaer til D~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-03-08 08:58

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10946960.html

Regeringen kræver øget forældreansvar. Forældrene kan ikke påtage sig det
ansvar. Sagsbehandlerne nede på kommunen er lagt ned på grund af
arbejdspres. Hvad er så løsningen for en desperat dansk forældreansvar?

Ringe efter genopdragelsesfirmaet: http://www.interception.dk/

Idag et sommerhus. Imorgen vildmarken eller en totalitær efterskole.

Hvor er reglerne for hvilken magtanvendelse disse firmaer må bruge?
Hvor er ungernes retssikkerhed?
Får de lov til at ringe til advokat eller deres kommunale sagsbehandler, når
de er indespærret i sommerhuset?
Hvad hvis firmaet bliver hyret til at omvende ungernes sexualitet eller
stoppe tidligt kønslig omgang med andre eller blot forkert tro - vil de sige
stop eller se på checkhæftet?

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 10:23

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er reglerne for hvilken magtanvendelse disse firmaer må bruge?
Straffeloven angiver grænserne - De må lige så meget (eller lidt) som alle
andre borgere.

> Hvor er ungernes retssikkerhed?
Der hvor den plejer at være - sker der lovbrud kan det meldes til
myndighederne som så vil straffe jf.
landets love. Bemærk at forældre til ikke myndige børn har en del beføjelser
til at bestemme hvad disse børn må eller ikke må.

> Får de lov til at ringe til advokat eller deres kommunale sagsbehandler,
> når
> de er indespærret i sommerhuset?
Det mener jeg principielt er forældrenes ret at afgøre - det er jo ikke en
retshandling der foregår, så retsplejeloven er irellevant i denne
sammenhæng.

> Hvad hvis firmaet bliver hyret til at omvende ungernes sexualitet eller
> stoppe tidligt kønslig omgang med andre eller blot forkert tro - vil de
> sige
> stop eller se på checkhæftet?
Det afgør firmaet selv - de nævnte forhold ligger sandsynligvis inden for
forældres beføjelser over
for mindreårige børn. Der er intet der forbyder at opdrage umyndige børn til
at have en særlig religiøs
overbevisning, hindre dem i seksuelt samkvem osv.

Umyndige personer har jo i sagens natur ikke de samme rettigheder som
myndige personer.

mvh.

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig ! - Tag mig som jeg toro jeg er.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-03-08 11:21

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> overbevisning, hindre dem i seksuelt samkvem osv.
>
> Umyndige personer har jo i sagens natur ikke de samme rettigheder som

Jeg laver en ny tråd over i jura-gruppen, hvor at vi kan få dette belyst
(ingen krydspost).

Fra : Hans Bentsen

Dato : 25-03-08 11:16

> [...]
>
> Ringe efter genopdragelsesfirmaet: http://www.interception.dk/
>
> Idag et sommerhus. Imorgen vildmarken eller en totalitær efterskole.

Det var sgu på tide, det er en ting vi har manglet i dette land længe.
Bootcamps til røvhullerne!!

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 25-03-08 11:56

"Hans Bentsen" <kd@ds.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det var sgu på tide, det er en ting vi har manglet i dette land længe.
> Bootcamps til røvhullerne!!

Og hvis nogle muslimske forældrer hyrer firmaet til at få deres
teenage-datter væk fra den moderne kristne og i deres øjne udsvævende
levevis?

Det havde selvfølgelig sparet denne piges liv, hvis hendes forældre kunne
have hyret et firma til at få hende i burkaen igen:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-217934.html

eller videre på en speciel efterskole:
http://www.youtube.com/watch?v=ZYpZ9tbK_rI

Bør der ikke være nogle grænser for hvad forældrene kan hyre et sådan firma
til?

Fra : Jesper

Dato : 25-03-08 17:18

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=ZYpZ9tbK_rI
>
> Bør der ikke være nogle grænser for hvad forældrene kan hyre et sådan firma

Det ville antageligvis være konventionsbrud, hvis ikke den danske stat
greb ind her, vi taler om FNs Kvindekonvention, Artikel 5
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Jesper

Dato : 25-03-08 17:18

> [...]

> stoppe tidligt kønslig omgang med andre eller blot forkert tro - vil de sige

Hvad fanden taler du om? Det er forældererne, der har
forældremyndigheden der bestemmer og så er den ikke længere.

Fra : C. Overgaard

Dato : 25-03-08 11:28

On 25 Mar., 17:17, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Hvad fanden taler du om? Det er forældererne, der har
> forældremyndigheden der bestemmer og så er den ikke længere.

Hvis det forholder sig sådan, så er der behov for regulering. Unge
bøsser i USA bliver faktisk ofte hentet af sådanne firmaer til
tvangsomvending af deres sexuelle orientering.

Her i landet er der firmaer som finansieres over skattebilletten og
som tager sig af ændringer af folks sexuelle orientering. Indtil
videre dog kun på frivilligt basis, men vi betaler for det.

Det kunne måske være ulovligt hvis der skete med tvang, men hvordan
forhindrer vi misbrug af sådanne firmaer til illegale handlinger, hvis
vi ikke i det mindste lovgiver os til at den unge kan kontakte sin
sagsbehandler eller en advokat. Voksne mennesker skal foran en dommer
før at de tvangsbehandles. Burde vi ikke, når vi har tiltrådt FN's
konvention om børns rettigheder sikre at de også får den samme
retsbeskyttelse mod tvangsbehandling?

Mvh
C.Overgaard