Pind: Skydevåben skal give udvisning.
Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 04:52

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2008/03/24/233808.htm?rss=true

<citat>
Udlændinge, der bliver taget med ulovlige skydevåben, bør straffes med
øjeblikkelig udvisning af Danmark.

Sådan lyder kravet fra Venstres Søren Pind, og han bakkes op af Dansk
Folkeparti og Socialdemokratiet, skriver Berlingske Tidende.
</citat>

En rigtig god ide, og hen af vejen kan vi stramme det endnu mere, vil
de være her i landet, må de sgu opfører sig ordentligt.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : El Trabajador

Dato : 25-03-08 07:03

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i

> [...]
>
> En rigtig god ide, og hen af vejen kan vi stramme det endnu mere, vil
> de være her i landet, må de sgu opfører sig ordentligt.

Det er da et urimeligt forlangende. Hvordan skal de "små stakler" føre
hellig krig i Allahs navn, hvis de ikke må bære skydevåben (og knive)?
--
El Trabajador

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 07:13

El Trabajador tastede følgende:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i

> Det er da et urimeligt forlangende. Hvordan skal de "små stakler" føre
> hellig krig i Allahs navn, hvis de ikke må bære skydevåben (og knive)?

De kan få en spand med sæbevand og en børste, der er masser af graffiti
der skal vaskes ned, så de kommer ikke til at kede sig.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-08 09:31

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En rigtig god ide, og hen af vejen kan vi stramme det endnu mere, vil de
> være her i landet, må de sgu opfører sig ordentligt.

At politiet ikke har insisteret på udvisning forlængst viser at de holder
med voldsmænd for det giver dem sjovt arbejde

Hvorfor siger S kun at SKARPLADTE skydevåben skal straffes? ? ?>

Fra : jakobn

Dato : 25-03-08 03:11

On 25 Mar., 04:51, Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
> [...]
>
> Sådan lyder kravet fra Venstres Søren Pind, og han bakkes op af Dansk
> Folkeparti og Socialdemokratiet, skriver Berlingske Tidende.

Det var da noget af det mest geniale politikerne er kommet med i lang
tid!

Sådan Pind. Konsekvenser.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 10:22

jakobn frembragte:

> Det var da noget af det mest geniale politikerne er kommet med i lang
> tid!
>
> Sådan Pind. Konsekvenser.

Jeps, vil de ikke hører må de føle.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Lars

Dato : 25-03-08 16:07

In article <mn.c9237d83ff7a7f80.86223@RENT-A-TRICK>, Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com>
says...
> Udlændinge, der bliver taget med ulovlige skydevåben, bør straffes med
> øjeblikkelig udvisning af Danmark.

Ja det lyder fornuftigt.

Det store spørgsmål er så hvor stor en andel der har fået dk statsborgerskab, blandt disse
grupper? Disse er jo desv. immune overfor dette forslag?

Der må være flg. kategorier:
Født i danmark, dermed indfødsret & statsborgerskab
Opnået statsborgerskab
Opnået permanent opholds-tilladelse

Gruppen med midlertidig & permanent opholds-tilladelse, kan jo klart smides ud, men hvad hvis
de har opnået statsborgerskab? Mig bekendt kan det ikke tages fra dem, eller hvad??

--
Best regards

Lars

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 16:11

Lars forklarede:
> [...]
> ud, men hvad hvis de har opnået statsborgerskab? Mig bekendt kan det ikke

Jeg er ret spændt på at se hvordan det skal fungere, men man kunne jo
håbe, de får mulighed for at ophæve statsborgerskab.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-03-08 16:14

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse

> Gruppen med midlertidig & permanent opholds-tilladelse, kan jo klart
> smides ud, men hvad hvis
> de har opnået statsborgerskab? Mig bekendt kan det ikke tages fra
> dem, eller hvad??

Man kan fratages dansk statsborgerskab, hvis man "bliver dømt for
overtrædelse af en eller flere af bestemmelserne i straffelovens kapitler 12
og 13, som handler om forbrydelser mod statens sikkerhed. Vi kan ikke
fratage dem indfødsret, hvis vi gør dem statsløse i den her sammenhæng, og
fratagelsen vil kun kunne ske ved dom" som daværende Integrationsminister
Rikke Hvilshøj udtalte som svar på et § 20-spørgsmål vedr. fratagelse af
imamers statsborgerskab.

Derudover kan man - mig bekendt - fratages statsborgerskab, hvis det senere
viser sig, at det er opnået på falske forudsætninger.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.