Dagens talmud citater -
Fra : Patruljen

Dato : 24-03-08 17:44

Ikke-jødiske børn et undermennesker
Yebamoth 98a: Alle ikke-jødiske børn er dyr. 92a

Abodah Zarah 36b: Ikke-jødiske piger er i en tilstand af niddah
(urenhed) fra fødslen.

Abodah Zarah 22a-22b: Ikke-jøder foretrækker sex med køer.

Fra : Jens G

Dato : 25-03-08 08:19

On Mon, 24 Mar 2008 16:43:57 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>(urenhed) fra fødslen.
>
>Abodah Zarah 22a-22b: Ikke-jøder foretrækker sex med køer.

Men har du nogensinde hørt jøder prædike de ting?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Joakim

Dato : 25-03-08 15:40

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Talmud styrer for vildt!

Fra : Martin

Dato : 25-03-08 11:10

On 25 Mar., 00:43, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> Ikke-jødiske børn et undermennesker
> Yebamoth 98a: Alle ikke-jødiske børn er dyr. 92a

Så er det jo en del af skæbnens ironi at para 92b i R.St.G.B netop
omhandler definitioner på racerenhed

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 14:53

On 25 Mar., 15:40, "Joakim" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> (urenhed) fra fødslen.
>
> Abodah Zarah 22a-22b: Ikke-jøder foretrækker sex med køer.

:)

jep -

Jøder må røve fra- og dræbe ikke-jøder

Sanhedrin 57a: Når en jøde dræber en ikke-jøde ("Cuthean"), er der
ikke dødsstraf. Hvad en jøde stjæler fra en ikke-jøde, må han
beholde..

Baba Kamma 37b: Ikke-jøder er uden for lovens beskyttelse, og Gud har
"udlagt deres penge til Israel." ("exposed their money to Israel.")

Fra : Joakim

Dato : 26-03-08 15:38

On 25 Mar., 15:40, "Joakim" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> Talmud styrer for vildt!

:)

jep -

Jøder må røve fra- og dræbe ikke-jøder

<joakim> hvornår må de det?

[...]

<joakim> hvornår er det sidste citat fra?

Fra : N/A

Dato : 27-03-08 13:59

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 15:35

On 26 Mar., 15:37, "Joakim" <ncm_abfj...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> har
> "udlagt deres penge til Israel." ("exposed their money to Israel.")
>

> <joakim> hvornår er det sidste citat fra?

Jeg aner ikke, hvornår talmud er skrevet - jeg er nysgerrig. Så alle
oplysninger er velkomne -

Jøder har en overlegen juridisk status:

Baba Kamma 37b:"Hvis en okse fra en Israelit gennemborer en okse fra
en Kanaanit, har han ingen erstatningspligt; men hvis en okse fra en
Kanaanit gennemborer en okse fra en Israelit...skal den fulde pris
erlægges."

Erubin 21b: At slå en jøde er det samme som at slå Gud. religion,
reglion, regliøs, regliøse, jøde, jøder, jødisk, jødiske, kultur fest,
religiøs, religiøse.

Sanhedrin 58b: Hvis en hedning (ikke-jøde) slår en jøde skal ikke-
jøden dræbes..
("Gentile" er engelsk for "ikke-jøde". Goyim (Gojim) eller Goy (Goj)
er jødiske begreb for Ikke-jøder. En Ikke-jødisk kvinde kaldes for
shiksa, eller shikse)

Sanhedrin 57a: En jøde behøver ikke at betale en ikke-jøde ("Cuthean")
den løn han skylder for arbejde.

Fra : Patruljen

Dato : 27-03-08 06:12

On 26 Mar., 22:35, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> shiksa, eller shikse)
>
> Sanhedrin 57a: En jøde behøver ikke at betale en ikke-jøde ("Cuthean")

Sex med børn
religion, reglion, regliøs, regliøse, relegion, relegiøse, relegjøs,
relegjøse, geglijon, regliøse, reglijøse, reglijøs.

Sanhedrin 55b: "Det er tilladt at have seksuelt samkvem med en pige,
der er tre år og én dag gammel"
Andre oversætter den samme passage således: "En Jøde må gifte sig med
en pige, der er tre år og én dag gammel".
(Seksuelle relationer med tre-årige er også udtrykkelig tilladt
ifølge: Yebamoth 12a, 57b, 60b; Abodah Zarah 37a; and Kethuboth 39a.)

Yebamoth 59b: "Selv om en luders løn ikke må gives til Gud, må hendes
penge modtages [af Gud], hvis luderen bliver betalt for sex med dyr."
seksuel, seksuelt, seksuelle, sexuelt, sex, sexuelle, sexuella,
sexuel, seksuel.

Sanhedrin 54b: "Hvis en mand begår sodomi (homoseksuel sex) med en
dreng, der er yngre end ni år, er de ikke skyldige i sodomi."

Sanhedrin 59b: "Seksuelt samvær med en dreng, der er yngre end otte
år, er ikke utugt." Utugt, tugt, ytugtig, ytugt, pertvers,
pertverteret perveseret.

Kethoboth 11b: "Seksuelt samvær med en pige yngre end tre år er
ingenting."
Alternativ oversættelse: "Når en ældre mand har samleje med en pige,
betyder det ingenting, fordi hendes jomfruhinde vil vokse sammen
igen."

Moed Kattan 17a: "Hvis en jøde er fristet til at begå onde gerninger,
skal han gå til en by, hvor ingen kender ham, og begå ondskaben der."
http://www.come-and-hear.com/editor/america_2.html

Fra : Vidal

Dato : 27-03-08 13:59

Patruljen skrev:

> [...]
> dreng, der er yngre end ni år, er de ikke skyldige i sodomi."
>
> Sanhedrin 59b: "Seksuelt samvær med en dreng, der er yngre end otte

Står der virkeligt det? Er det et slags jødesprog?

> [...]
>
> Moed Kattan 17a: "Hvis en jøde er fristet til at begå onde gerninger,
> skal han gå til en by, hvor ingen kender ham, og begå ondskaben der."

Så nu kan vi måske alle blive enige om at hade jøder,
ligeså meget som vi hader muslimer her i gruppen,
når nu patruljen har afsløret deres sande værdier?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N/A

Dato : 27-03-08 13:59

Fra : H@M.invalid

Dato : 27-03-08 21:12

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> skrev følgende

> [...]

>(urenhed) fra fødslen.

>Abodah Zarah 22a-22b: Ikke-jøder foretrækker sex med køer.

Sjovt at jøder ikke hetzes på samme vis som muslimer gør, når man kan
diske op med den slags.

Hvad synes I om, hvad jøderne gjorde ved hetitterne, som de kaldte
"høje som palmer", men alligevel formåede at udrydde
- ja, biblen fortæller om en etnisk udrensning af disse indoeuropæere
foretaget af jøder.

Hvad har muslimer gjort lignende, som gør, at muslimer fortjener det
mere ris, de jo får, iforhold til jøderne, som jo betragtes som
vestlige og som ofrer for islams og europæeres "barbari".

Vh Hanne

Fra : Jens G

Dato : 27-03-08 21:42

On 27 Mar 2008 20:11:47 GMT, H@M.invalid wrote:

>Sjovt at jøder ikke hetzes på samme vis som muslimer gør, når man kan
>diske op med den slags.

Kan det mon hænge sammen med at der ikke i samme grad udføres terror
af jøder, med de gamle tekster som undskyldning?

Der findes kun én jødisk stat på Jorden, og den er demokratisk. Dens
lovgivning baseres på demmokrati, og ikke på gamle statiske tekster i
Talmud eller Tora.

Jøder i dag ønsker en moderne tilværelse, og slet ikke noget der
minder om reglerne i de gamle bøger. Faktisk vil jeg gå så vidt som at
sige at de lever som Jesus ønskede det. Og han levede jo også hele sit
liv som jøde.

Den forskel der er på jødedom og kristendom i dag, er indført af
mennesker efter Jesus,- de fleste af dem for nemmere at kunne udbrede
troen.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-03-08 21:46

Jens G wrote:
> [...]

> minder om reglerne i de gamle bøger. Faktisk vil jeg gå så vidt som at
> sige at de lever som Jesus ønskede det. Og han levede jo også hele sit

Dit bibelstudium stoppede vist lige før du kom til "vend den anden kind
...."

Fra : Jens G

Dato : 27-03-08 22:03

On Thu, 27 Mar 2008 21:46:04 +0100, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Dit bibelstudium stoppede vist lige før du kom til "vend den anden kind
>..."

Der er sandelig mange jøder der har vendt den anden kind til.

Mener du kristne gør det i højere grad?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-03-08 22:12

Jens G wrote:

> Der er sandelig mange jøder der har vendt den anden kind til.

Måske men i den såkaldt jødiske stat er det ikke et udbredt
statspolitisk programpunkt og vælgerne stemmer ikke på dem, der ønsker
at vende den anden kind.

Desuden skrev du "jøder i dag" og ikke bare nogen af dem ...

> Mener du kristne gør det i højere grad?

Du skrev - "som Jesus ønskede det" ... remember?

Fra : Jens G

Dato : 27-03-08 22:31

On Thu, 27 Mar 2008 22:12:08 +0100, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Måske men i den såkaldt jødiske stat er det ikke et udbredt
>statspolitisk programpunkt og vælgerne stemmer ikke på dem, der ønsker
>at vende den anden kind.

Der vendes alligevel ofte kind til i Israel. Det er sket mange gange
at der ikke er blevet hævnet.

>Desuden skrev du "jøder i dag" og ikke bare nogen af dem ...

>Du skrev - "som Jesus ønskede det" ... remember?

Ja ja,- så stort set som han ønskede det. Og mindst lige så meget som
dem der påstår at følge hans lære.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-03-08 23:19

Jens G wrote:

> Der vendes alligevel ofte kind til i Israel. Det er sket mange gange
> at der ikke er blevet hævnet.

Det er vist ikke efter bogen - godt at de israelske vælgere ignorerer
den slags blasfemi og vælger nogen, der igen og igen lover og sørger for
hævn.

> Ja ja,- så stort set som han ønskede det.

Haha - næh du, langt fra.

> Og mindst lige så meget som
> dem der påstår at følge hans lære.

Det var dig der påstod, at "de (jøderne) lever som Jesus ønskede det".
En fantastisk morsom påstand, og så er jeg da ligeglad med, hvad
hykleriske kristne gør. Jeg er ikke det fjerneste kristen.

Fra : Jens G

Dato : 27-03-08 23:57

On Thu, 27 Mar 2008 23:19:19 +0100, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

[...]
>Haha - næh du, langt fra.

Jeg mener at det var forfaldet og brutaliteten i religionen Jesus
ønskede at gøre op med.

>Det var dig der påstod, at "de (jøderne) lever som Jesus ønskede det".
>En fantastisk morsom påstand, og så er jeg da ligeglad med, hvad
>hykleriske kristne gør. Jeg er ikke det fjerneste kristen.

Så er du vel også ligeglad med hvad jøder gør?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-03-08 00:09

Jens G wrote:
> [...]
> <HrSvendsen@msn.com> wrote:
>

> [...]
>
> Jeg mener at det var forfaldet og brutaliteten i religionen Jesus

De er da holdt op med at stene utro kvinder, hvis det er det, du tænker
på. Men at de ligefrem skulle leve, som Jesus ønskede det er altså langt
ud på Lars Tyndskids marker.

> Så er du vel også ligeglad med hvad jøder gør?

Hvorfor skulle jeg dog være ligeglad med det? Er der da en særlig grund
til, at ateister skal være ligeglade med, hvad jøder gør?

Fra : Jens G

Dato : 28-03-08 07:44

On Fri, 28 Mar 2008 00:08:56 +0100, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>De er da holdt op med at stene utro kvinder, hvis det er det, du tænker
>på. Men at de ligefrem skulle leve, som Jesus ønskede det er altså langt
>ud på Lars Tyndskids marker.

OK,- de kastrerer heller ikke sig selv og hinanden.
Men hvis kristendommen skulle være at leve efter Jesus ønsker, så er
de tæt på. Bortset fra, selvfølgelig, at jøder ikke tror Jesus var
guds søn.

>Hvorfor skulle jeg dog være ligeglad med det? Er der da en særlig grund
>til, at ateister skal være ligeglade med, hvad jøder gør?

Er der en særlig grund til at de skal være ligeglade med hvad kristne
gør?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-03-08 09:06

Jens G wrote:

> Er der en særlig grund til at de skal være ligeglade med hvad kristne
> gør?

Næh, siger jeg det? Og hvad har det i øvrigt at gøre med, at jeg skal
være ligeglad med, hvad jøder gør?

Fra : Jens G

Dato : 28-03-08 10:42

On Fri, 28 Mar 2008 09:06:02 +0100, "Henrik Svendsen"
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Næh, siger jeg det? Og hvad har det i øvrigt at gøre med, at jeg skal
>være ligeglad med, hvad jøder gør?

Hvis du kan være ligeglad med hvad kristne gør, kan du vel også være
ligeglad med hvad andre gør?

Hvad er det der gør at du er ligeglad med hvad kristne gør, men ikke
med hvad jøder gør?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-03-08 14:31

Jens G wrote:

> Hvis du kan være ligeglad med hvad kristne gør, kan du vel også være
> ligeglad med hvad andre gør?
>
> Hvad er det der gør at du er ligeglad med hvad kristne gør, men ikke
> med hvad jøder gør?

Jeg var i sammenhængen ligeglad med hvad hykleriske kristne gør, sagen
handlede jo ikke om dem.

Fra : Ivannof

Dato : 28-03-08 10:48

<H@M.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere ris, de jo får, iforhold til jøderne, som jo betragtes som
> vestlige og som ofrer for islams og europæeres "barbari".

Vi lever alle sammen i dag. Det der skete i fortiden er fortid og noget man
ikke kan lave om på.

Det er i dag vi skal finde ud af det med hinanden. Gamle bøger er støvede og
har løsninger på problemer der eksisterede i fortiden.

Hvis man vil forklare eller løse nutidige problemer med tekster fra en anden
tidsalder og med andre moralbegreber er det som at reparere en komputer med
en stenøkse. Det er fjolleri. Og så er det ligemeget om det islam,
jødedommen eller kristendommen.

Der står meget fjol i de gamle bøger. Indimellem står der også noget
værdifuldt, som absolut kan bruges i vores nutid. Klog er den der kan skille
skidt fra kanel og ikke bare underkaste sig de støvede tekster fra alle
sandkassers moder, Den Arabiske Ørken!

Hilsen Ivan

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-03-08 14:36

Ivannof wrote:

> [...]
> skille skidt fra kanel og ikke bare underkaste sig de støvede tekster
> fra alle sandkassers moder, Den Arabiske Ørken!

Og stupid er den som ikke kan indse at værkerne blev skrevet af
dødelige, der ofte var moralsk forkastelige helt ud i det ekstreme og
dels bare var ude i rene og helt forkerte fantasier om snart alt mellem
himmel og jord.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-03-08 20:40

On Fri, 28 Mar 2008 14:35:30 +0100, Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> dødelige, der ofte var moralsk forkastelige helt ud i det ekstreme og
> dels bare var ude i rene og helt forkerte fantasier om snart alt mellem

Kan du leve dit liv indenfor "de ti bud" (måske undtaget det 6.)?

Jeg kan.

Det er "leveregler" som disse der skaber et samfund.

--
MVH
Bruno

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-03-08 21:49

Bruno Christensen wrote:

> Kan du leve dit liv indenfor "de ti bud" (måske undtaget det 6.)?

Under ingen omstændigheder.

Det første bud er helt idiotisk.
Det andet bud er lige så idiotisk.
Det tredie bud er gakgak.
Det fjerde bud er mere end diskutabelt. Det kommer jo an på hvorvidt,
der er noget substantielt at ære.
Det femte bud er pænt; men forbyder en del (selv)forsvar og er derfor
naivt og tumpet.
Det sjette bud er regulært tumpet.
Det syvende bud er ok men i øvrigt slet ikke noget kristendommen har
monopol på eller har opfundet.
Det ottende er ligesom det syvende.
Det niende er ok på samme måde som det syvende.
Det tiende er til grin. Selvfølgelig må man da begære "sin næstes" folk
(ansatte f.eks.)

> Jeg kan.

Synd for dig.

> Det er "leveregler" som disse der skaber et samfund.

Sniksnak.

Fra : Patruljen

Dato : 27-03-08 15:25

On 27 Mar., 22:12, "Henrik Svendsen" <HrSvend...@msn.com> wrote:

> [...]
>
> Desuden skrev du "jøder i dag" og ikke bare nogen af dem ...

> Du skrev - "som Jesus ønskede det" ... remember?-

Fornærmelser mod Jesus, Jomfru Maria og de kristne

Sanhedrin 43a: Jesus ("Yeshu" Nazareneren") blev henrettet, fordi han
praktiserede trolddom.

Sanhedrin 106a: Om Jomfru Maria: "Hende, der var en efterkommer af
prinser og ledere var luder for tømrere."
I en fodnote til #2 to Shabbath 104b af Soncino udgaven, siges det, at
der i den "ucensurerede" tekst af Talmud står, at Jesu Moder, "Miriam
frisøren" havde seksuelt samvær med mange mænd.

Gittin 57a: Jesus er ved at blive kogt i "hede ekskrementer".

Shabbath 116a: Jøder skal tilintetgøre de kristnes bøger, f.eks. Det
Ny Testamente*.

* [At dette ikke kun er rent teoretisk fremgår af følgende: Dr. Israel
Shahak fra Det Hebraiske Universitet (i Israel!) rapporterer, at
israelerne brændte hundreder af Bibler der indeholdt Det Ny Testamente
i det besatte Palæstina den 23. marts 1980.

I 1965 var Israel Shahak vidne til, at en ortodoks jøde nægtede at
give lov til, at hans telefon blev brugt på sabbatten1 for at tilkalde
en ambulance til en ikke-jøde. Shahak vendte sig til en rabbinsk
domstol i Jerusalem, for at få denne domstols mening om den måde,
denne ortodokse jøde havde opført sig på. Domstolen konkluderede, at
denne jøde havde handlet helt rigtigt og endda fromt efter lovene.
Dette var begyndelsen til Shahaks efterfølgende uafladelige kritik af
sit eget samfund, og specielt den jødiske religion.
(Jewish History, Jewish Religion, s. 21) , og Burning the New
Testament by Orthodox Jews in Israel.

Fra : Patruljen

Dato : 28-03-08 17:08

On 27 Mar., 13:11, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> igen."
>
> Moed Kattan 17a: "Hvis en jøde er fristet til at begå onde gerninger,

Jøder må lyve for ikke-jøder
Baba Kamma 113a: Jøder må bruge løgne ("udflugter / påskud") til at
narre en ikke-jøde. Baba Kamma 113a

Baba Kama. 113a, 113b En jøde må lyve og sværge falsk for at få dømt
en kristen. Guds navn bespottes ikke, når man lyver for ikke-jøder.
(alternativ oversættelse)

Szaaloth-Utszabot, The Book of Jore Via 17: "En jøde bør og skal
sværge en falsk ed, når en ikke-jøde spørger, om vore bøger indeholder
noget imod dem".

Fra : Patruljen

Dato : 28-03-08 17:11