DrJekyll/mrHyde=godhedsindustri/gadevold
Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-08 22:33

DrJekyll/mrHyde=godhedsindustri/gadevold

Den respekterede lægeprofessor i London 1880 syntetiserer medicin, der får
det onde frem i ham - og i glade ekstasestunder er hædersmanden en ond bølle

"Det gode og det onde kan adskilles" siger han til sidst i det 4. af de 17
kapitler.

Hvis jeg i min studietid, hvor jeg snød mig til amfetamin syntese på
universitetslaboratoriet, havde haft stort behov for saftig bølledåd havde
jeg ædt nok til nok af det lækre og næsten bivirkningsfri ekstase og rus
middel og havde kunne myrde i løftet stemning, og sådant var man ved at få
viden om, da R.L Stevenson skrev bogen - som dog især er på forkant med
Freud og fortrængninger.

Når godhedsindustrien fortrænger sin velkendte virkelighed om folks dårskab
så får vi gadevold med mord og pyromani

Fortrængt nagfølelse vender instinkterne indad og blive betændt og afledte
agressioners tragiske vulkanudbrud opstår.

Et Glistrupsk markedssamfund er et godt alternativ

Af de mange lappeskrædderier, som nu hastes til af MFerne, er nogle
kontraproduktive og andre akut nødvendige fx at varetægtsfængsle folk, der
har brudt våbenlov og viser tegn på voldelighed.

Som nævnt i min trådstart om DOMMERVAGTs medskyld i avisbudmordet (med
f-slåfejl i vagt) er der mulighed for ansvarlige dommere at beholde bag lås
og slå visse farlige -bl.a. en af morderne som blev sluppet fri af en
ondskabsfuld DrJekyl-byretsdommer ugen før mordet

Se citatmosaik om godhedsløgn i trådstart tidligere i dag i sær fra N
ietzsches "Hinsides godt og ondt"