Den grove vold er IKKE steget.
Fra : N_B_DK

Dato : 22-03-08 11:24

http://www.bt.dk/article/20080322/krimi/803220313/

3 mord på en uge, men den grove vold er ikke steget ifølge CRL.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : /Peter

Dato : 22-03-08 11:36

> http://www.bt.dk/article/20080322/krimi/803220313/
>
> 3 mord på en uge, men den grove vold er ikke steget ifølge CRL.

Den grove vold er bare omdefineret, og tilpasset vore kulturberigere
således at smides du levende og brændene på et bål, kan det være i
betragtning som grov vold, men dette udset som en straf for forbrydere,
så det er vel næppe gangbar alligevel,

- men rene knivstikkerier er da banale forteelser

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 22-03-08 13:25

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> http://www.bt.dk/article/20080322/krimi/803220313/
>
> 3 mord på en uge, men den grove vold er ikke steget ifølge CRL.

Hvis folk nu lod være med at anmelde disse enkeltstående
episoder, så ville de ikke figurere i nogen statistikker, og
dermed ej eksistere.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-03-08 13:43

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> http://www.bt.dk/article/20080322/krimi/803220313/
>
> 3 mord på en uge, men den grove vold er ikke steget ifølge CRL.

Mener du at kunne påvise det modsatte udfra enkeltdata?

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-08 13:05

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Mener du at kunne påvise det modsatte udfra enkeltdata?

Nej selvfølgelig ikke, det er jo enkeltstående tilfælde ligesom de
hundredevis andre enkeltstående tilfælde, det beklager jeg, det var min
fejl...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-03-08 19:28

> [...]

> Nej selvfølgelig ikke, det er jo enkeltstående tilfælde ligesom de
> hundredevis andre enkeltstående tilfælde, det beklager jeg, det var

Spørgsmålet var seriøst ment, og ikke en invitation til overspillet
ironi...

Problemet er i første omgang at definere grov vold, hvilket i sig
selv er vanskeligt, da der er sket en stramning på det retspolitiske
område, hvilket fører til at overfald der for 3-4 år siden blev
takseret som almindelig vold, i dag ender i den grove kategori. Er det
et udtryk for en reel stigning? I så fald kan vi jo lynhurtigt
eliminere den grove vold, hvis vi beder politiet om at karakterisere
alt som almindelig.

Næste problem, hvad er en stigning egentlig? Hvis du alene ser på
antallet af anmeldelser eller domfældelser, er der et problem, især
over en lang tidshorisont, at befolkningssammensætningen ændrer sig,
og befolkningstallet øges. Tilsvarende er der blevet tilført ekstra
midler til politiets indsats md den tilfældige gadevold i den seneste
tid, hvilket alt andet lige vil føre til flere domfældelser.

Så hvis du i virkeligheden mener "Antallet af domfældelser for noget
der bliver efterforsket bedre, og definitionsmæssigt er udvidet
betragteligt indenfor de sidste 3-4 år, er steget." har du ganske
ret. Spørgsmålet er bare om det tal kan bruges til andet end
resultataflønning af politi og domstole?

Fra : N_B_DK

Dato : 24-03-08 10:27

> Spørgsmålet var seriøst ment, og ikke en invitation til overspillet
> ironi...

Så du mener altså seriøst ikke at den grove fold er steget ? (jeg skal lige
være 100% sikker på om det er det du mener)

> [...]
> et udtryk for en reel stigning? I så fald kan vi jo lynhurtigt
> eliminere den grove vold, hvis vi beder politiet om at karakterisere

Nej strafferammen er steget, såvidt jeg ved, er graden af vold ikke ændret
når vi taler om strafudmåling.

> [...]
> ret. Spørgsmålet er bare om det tal kan bruges til andet end
> resultataflønning af politi og domstole?

Så antallet af ofte, der anmelder grove voldssager (hvis de var så heldige
at overleve), er altså ikke steget ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-03-08 11:50

> [...]

> Så du mener altså seriøst ikke at den grove fold er steget ? (jeg
> skal lige være 100% sikker på om det er det du mener)

Jeg mener hverken det ene eller andet, før vi kommer frem til en
brugbar definition af "grov vold" og "steget", som jeg gør rede for
herunder.

> Nej strafferammen er steget, såvidt jeg ved, er graden af vold ikke
> ændret når vi taler om strafudmåling.

Eftersom "grov vold" er defineret udfra straframmen, er det i praksis
det samme.

> Så antallet af ofte, der anmelder grove voldssager (hvis de var så
> heldige at overleve), er altså ikke steget ?

Jeg har ikke kunnet finde andre statistikker end den over
domfældelser, så det spørgsmål er svært at besvare. Og med det
forbehold der gælder for hvad "grov vold" egentlig er, giver det
heller ikke så meget mening at flæske rundt i et absolut tal, uden at
have et eller andet at bruge det til.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 13:09

> Jeg har ikke kunnet finde andre statistikker end den over
> domfældelser, så det spørgsmål er svært at besvare.

http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/vold_i_danmark.pdf

Se side 2.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 13:08

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Så du mener altså seriøst ikke at den grove fold er steget ? (jeg skal
> lige være 100% sikker på om det er det du mener)

Hvis antallet af voldofre er uændret og karakteren af den vold, der har
fundet sted, ikke har ændret sig i retning af det grovere, hvordan kan den
grove vold så være steget?

I 1995 blev 2% af alle danskere udsat for vold - det var PRÆCIS den samme
andel i 2005.

Nu er spørgsmålet så, om denne vold ville være blevet karakteriseret som
grov eller mild vold, hvis den avr blevet anmeldt i samtlige tilfælde.

Om det kan vi sige at:

I 1995 medførte volden synlige skader i 58% af tilfældene - i 2005 var det
51%. Det tyder på, at den grove vols ligefrem er gået tilbage.

Der blev anvendt våben i 11% af tilfældene i 1995 - i 2005 var det 17%. Det
tyder på, at den grove vold er gået frem.

Der var tale om gruppevold i 35% af tilfældene i 1995 - i 2005 var det kun
31%. Det tyder på, at den grove vold er gået tilbage.

MEN som sagt:

I 1995 blev kun 35% af vodsforbrydelserne anmeldt - i 2005 var det tal
steget med næsten 1/4 til 43%.

Jeg kan ganske enkelt ikke finde belæg for, at antallet af grove
voldsforbrydelser er steget. Men jeg kan til gengæld se, at tendensen til at
anmelde er steget.

Nu er spørgsmålet bare, hvornår du indrømmer, at du har taget fejl.

> Så antallet af ofte, der anmelder grove voldssager (hvis de var så heldige
> at overleve), er altså ikke steget ?

(1) Man dør pr. definition ikke af grov vold - man dør kun af vold med døden
til følge eller drab.

(2) Jo, antallet af ofre, der anmelder grove voldssager, er steget. Det
samme er ANDELEN af voldsofrene, der anmelder.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 14:00

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Hvis antallet af voldofre er uændret og karakteren af den vold, der
> har fundet sted, ikke har ændret sig i retning af det grovere,

Ja hvis og hvis, min røv var spids, men nu forholder det sig jo faktisk
sådan at den grove vold ER steget, men du har måske ikke bemærket de 3 mord
bare i den forgangne uge ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 15:11

> [...]

> sådan at den grove vold ER steget, men du har måske ikke bemærket de 3 mord

Jeg har allerede spurgt dig en gang, hvordan mener du at du kan
udlede noget generelt af et enkelttilfælde? Hvis du fastholder det,
kan vi lige så vel finde en anden periode hvor der ikke er sket et
eneste mord, og udlede at den grove vold er et udslag af din fantasi?

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 16:01

> Jeg har allerede spurgt dig en gang, hvordan mener du at du kan
> udlede noget generelt af et enkelttilfælde?

Jeg kan se at ligemeget hvad, vil du sige det er enkelt tilfælde, og derfor
viser de ikke en generel udvikling i samfundet, men underligt at så mange
andre kan se der er en stigning.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 16:36

> Jeg kan se at ligemeget hvad, vil du sige det er enkelt tilfælde, og
> derfor viser de ikke en generel udvikling i samfundet, men underligt
> at så mange andre kan se der er en stigning.

Ja, det undrer så ikke mig.

Der *er* jo ingen stigning. Det du (og de mange andre du omtaler) kan
se, er en ren psykologisk effekt af udelukkende at fokusere på udsving
fra normalsituationen.

I dette tilfælde fokuserer du på at der er sket tre mord indenfor en
uge, samtidig med at du (u)bevidst springer over perioden før, hvor
der ikke skete et eneste. Du lyver for dig selv, uanset om du gør det
med overlæg.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 19:51

> Der *er* jo ingen stigning. Det du (og de mange andre du omtaler) kan
> se, er en ren psykologisk effekt af udelukkende at fokusere på udsving
> fra normalsituationen.

Jeg vil gerne sætte en tyk streg under ovenstående.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 20:39

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
>
> Jeg vil gerne sætte en tyk streg under ovenstående.

Sæt en streg OVER, så udsagnet er negeret, så passer det.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 21:05

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Sæt en streg OVER, så udsagnet er negeret, så passer det.

Hvis du mener at man kan få ting til at gå væk, bare ved at lukke
øjnene, ville det da være meget nemmere for os andre, og meget bedre
for din personlige sjælefred, hvis du lukker øjnene, hver gang der er
nogen der forsøger at bilde dig ind at du skal være bange for at gå
ud.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 21:15

> Hvis du mener at man kan få ting til at gå væk, bare ved at lukke
> øjnene,

Newsflash, det er præcis det du gør.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 21:30

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Newsflash, det er præcis det du gør.

Ikke udpræget. Jeg har taget mig den tid der skulle til, for at finde
kildematerialet. Jeg har ogå prøvet på at forklare dig hvorfor det er
man skal tage forbehold overfor sentationsjournalistikkens manglende
statistiske indsigt. Jeg har endda bedt dig om at deltage aktivt i en
afklaring af nogle helt fundamentale begreber, der skal være på plads,
før det overhovedet giver mening at tale om en stigning.

Imens har du stået med hovedet i busken og råbt "Der er mere vold!
Der er mere vold!" Og det er åbenbart så fast forankret hos dig, at du
enten ikke kan, ikke vil, eller ikke tør indse at forsiden på BT ikke
er verdens mest saglige formidler af konkret viden.

Du må gerne prøve at forholde dig til fakta, fremfor at lade dine
følelser løbe af med dig.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 21:55

> Jeg har ogå prøvet på at forklare dig hvorfor det er
> man skal tage forbehold overfor sentationsjournalistikkens manglende
> statistiske indsigt.

Så det er altså journalisternes skyld at der sker flere og flere forsøg på
drab ? (med våben)

> Du må gerne prøve at forholde dig til fakta, fremfor at lade dine
> følelser løbe af med dig.

Fakta er at der sker flere og flere skud episoder, men det har du nok ikke
bemærket.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 21:58

> [...]
> enten ikke kan, ikke vil, eller ikke tør indse at forsiden på BT ikke
> er verdens mest saglige formidler af konkret viden.

Jeg er ret sikker på at Langaa næppe er den by med mest vold og skud
episoder, kan da tage fejl, men så skal byen da have ændret sig en hel del.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 22:26

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> Jeg er ret sikker på at Langaa næppe er den by med mest vold og skud
> episoder, kan da tage fejl, men så skal byen da have ændret sig en
> hel del.

Nu bor jeg ikke længere i Langå, men i Aarup. Det er dog ligegyldigt,
da jeg *ved* at det jeg kan observere i mit nærmiljø ikke er dækkende
for landet som helhed. Du burde nok gøre dig den samme tanke, og kigge
mindre på hvad der sker udenfor din gadedør, og mere på hvad
statistikkerne viser.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 23:03

>Du burde nok gøre dig den samme tanke, og kigge
> mindre på hvad der sker udenfor din gadedør,

Ok, den forretning på østerbrø der nærmest sprang i luften forrige måned,
var 200 meter hvorfra jeg befandt mig, men det er måske ikke tæt nok på
kilden ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 23:16

> [...]

> Ok, den forretning på østerbrø der nærmest sprang i luften forrige måned,
> var 200 meter hvorfra jeg befandt mig, men det er måske ikke tæt nok på

Som sagt, du er for tæt på. Østerbro er ikke repræsentativt for
landet som helhed.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 21:05

> [...]

> uge, samtidig med at du (u)bevidst springer over perioden før, hvor
> der ikke skete et eneste. Du lyver for dig selv, uanset om du gør det

Så manden den blev skudt ned via et drive by shooting i svjh Vanløse for ca
1.5 uge siden tæller ikke med ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 21:23

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Så manden den blev skudt ned via et drive by shooting i svjh Vanløse for ca
> 1.5 uge siden tæller ikke med ?

Nu sagde jeg ikke noget om periodens længde.

Jeg synes iøvrigt også det er påfaldende at du, der går så meget op i
den stigende vold, tilsyneladende ikke er sikker på din hukommelse
mere end 10 dage bagud.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 22:02

> Nu sagde jeg ikke noget om periodens længde.

Nå nej, så er du jo dækket ind.

> Jeg synes iøvrigt også det er påfaldende at du, der går så meget op i
> den stigende vold, tilsyneladende ikke er sikker på din hukommelse
> mere end 10 dage bagud.

Måske det kan skyldes at jeg taler med et hav af mennesker hver eneste dag,
og jeg derfor ikke husker hvad tid, på hvilke dage, jeg læser og gør hvad ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 22:06

> Måske det kan skyldes at jeg taler med et hav af mennesker hver eneste
> dag, og jeg derfor ikke husker hvad tid, på hvilke dage, jeg læser og gør
> hvad ?

Så er der da så meget mere grund til at undre sig over, at du selv kan mene,
at di egen perception omkring, hvorvidt volden er tiltagende eller faldende,
er mere præcis en statistikker, der - vil jeg tilføje - ikke lider af
"hukommelsesproblemer".

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 22:10

- vil
> jeg tilføje - ikke lider af "hukommelsesproblemer".

Det gør aviserne heldigvis heller ikke.

Ps jeg har ikke hukommelses problemer, ingen normale mennesker husker dato
og tidspunkt for alt hvad de gør, men det forventer jeg ikke du kan forstå.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 22:11

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> - vil
>
> Det gør aviserne heldigvis heller ikke.

Hvis du tror, du ud fra mængden af kriminalstof i landets aviser kan danne
dig et billede af mængden af kriminalitet i samfundet, er du en større
idiot, end jeg troede.

> Ps jeg har ikke hukommelses problemer,

Så er det vel intelligensen, det kniber med.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 23:04

> Så er det vel intelligensen, det kniber med.

Godt så alien.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 22:32

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> - vil

> Det gør aviserne heldigvis heller ikke.

Det tror jeg vi skal springe let og elegant hen over...

> Ps jeg har ikke hukommelses problemer, ingen normale mennesker
> husker dato og tidspunkt for alt hvad de gør, men det forventer jeg
> ikke du kan forstå.

Det har jeg det fint med. Bare du samtidig vil erkende at dine
postulater om mængden af vold, naturligvis ikke kan være bedre end den
hukommelse du baserer dem på.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 23:05

> Det har jeg det fint med. Bare du samtidig vil erkende at dine
> postulater om mængden af vold, naturligvis ikke kan være bedre end den
> hukommelse du baserer dem på.

Nu er det jo så bare sådan at de sager jeg omtaler sagtens kan findes på de
fleste online aviser, men det gælder vel ikke, nu jeg ikke kan huske de
præcise datoer vel ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 23:19

> [...]

> fleste online aviser, men det gælder vel ikke, nu jeg ikke kan huske de

Jamen, du finder dem da bare frem så. Det kan være at den øvelse vil
få dig til at forstå hvad jeg mener.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 23:35

> Jamen, du finder dem da bare frem så. Det kan være at den øvelse vil
> få dig til at forstå hvad jeg mener.

Jeg tror såmænd at du seriøst mener at volden ikke er blevet grovere, fred
være med det.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 23:45

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Jeg tror såmænd at du seriøst mener at volden ikke er blevet
> grovere, fred være med det.

Jeg har ikke set nogen evidens for at det skulle være tilfældet.

Jeg vil gerne diskutere det med dig, men mit argument er baseret på
fakta, og så længe du kun har følelser at forholde dig til, bliver
det en underlig envejs-diskussion.

Hvis du kan finde nogle overbevisende fakta, vil jeg gerne give dig
ret. Men de får nok lidt svært ved at hamle op med de nøgne tal.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 08:41

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Jeg tror såmænd at du seriøst mener at volden ikke er blevet grovere, fred
> være med det.

Ja, det er jo svært at mene ret meget andet, når man - i modsætning til
dig - baserer sin opfattelse på kendsgerningerne.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 19:49

> [...]
> kan vi lige så vel finde en anden periode hvor der ikke er sket et
> eneste mord, og udlede at den grove vold er et udslag af din fantasi?

Manden er uden for pædagogisk rækkevidde, Anders. Når han er i stand til at
skrive et indlæg som det, han skrev før, er han åbenbart 110% ligeglad med,
hvordan virkeligheden ser ud.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 20:41

> Manden er uden for pædagogisk rækkevidde, Anders. Når han er i stand
> til at skrive et indlæg som det, han skrev før, er han åbenbart 110%
> ligeglad med, hvordan virkeligheden ser ud.

LOL. ja du har ganske ret, det må du hellere fortælle folk der er stukket
ned, forsøgt skudt, sparket ned og hoppet på, osv.

Forresten i siger der ikke er sket andre grove voldstilfælde for nyligt, har
i glemt manden der blev skudt da han rodede med sin bil for få uger siden ?
eller de skud episoder der var på københavns vestegn for et par måneder
siden ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 20:45

> Forresten i siger der ikke er sket andre grove voldstilfælde for nyligt,

Nu ser du syner - det har hverken Anders eller undertegnede udtalt os om.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 21:06

> Nu ser du syner - det har hverken Anders eller undertegnede udtalt os
> om.

news:m38x067r4s.fsf@obelix.wegge.dk jeg ser åbenbart syner, eller er det
mon dig der ikke kan læse ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 21:25

> news:m38x067r4s.fsf@obelix.wegge.dk jeg ser åbenbart syner, eller er
> det mon dig der ikke kan læse ?

Det er dig :(

Når der står "perioden inden, hvor der ikke har været vold", betyder
det eksakt det der står, nemlig "den periode, uanset dens længde,
hvor der ikke har været vold plastret ud over BTs forside."

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 22:04

> Det er dig :(

Så du aner altså ikke hvad du selv skriver ?

> Når der står "perioden inden, hvor der ikke har været vold", betyder
> det eksakt det der står, nemlig "den periode, uanset dens længde,
> hvor der ikke har været vold plastret ud over BTs forside."

Hvilken periode er det lige du tænker på ? for jeg ved seriøst ikke hvilken
periode du tænker på ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 22:34

> Hvilken periode er det lige du tænker på ? for jeg ved seriøst ikke
> hvilken periode du tænker på ?

Præcis den periode der er gået fra det sidste tilfælde du vil kalde
grov vold. Den eksakte længde er flintrende ligegyldig, eftersom det
var en udpensling af det uholdbare i din tilgangsvinkel til statistik.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 23:06

> Præcis den periode der er gået fra det sidste tilfælde du vil kalde
> grov vold. Den eksakte længde er flintrende ligegyldig, eftersom det
> var en udpensling af det uholdbare i din tilgangsvinkel til statistik.

Hvad betragter du så som grov vold ? det er åbenbart ikke når uskyldige
tæskes med baseball bats, nedskydes på åben gade, stikkes ned, osv. ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 23:38

> [...]

> Hvad betragter du så som grov vold ? det er åbenbart ikke når
> uskyldige tæskes med baseball bats, nedskydes på åben gade, stikkes

Indtil nu, har du i din argumentation sat lighedstegn mellem manddrab
og grov vold. Jeg har pæå et tidspunkt efterspurgt din mening om
begrebet, men den kom du aldrig med, hvorfor jeg ikke kunne andet end
at forholde mig til det du argumenterede ud fra.

Hvad jeg præcist betegner som grov vold, er stadig underordnet i
dette tilfælde, men du kan da godt få at vide at jeg betegner ting der
fører til domfældelse efter den grove voldsparagraf som ... grov vold.

Grunden til at jeg hænger mig i antallet af domfældelser, er at det
er domstolene der afgør hvad der er sket. At basere sin mening på
avisernes motivation til at vinkle historien, så de kan sælge nogle
flerer eksemplarer, er den sikre vej til overdrevene forestillinger.

Tag nu ham knuden oppe i Kokkedal, der slog konen ihjel, og bryggede
en historie fra de varme lande om at han var blevet overfaldet. Den
blev solgt som endnu et eksempel på grov vold i private hjem, men
endte jo som en ret banal sag om hustruvold.

Og hvis jeg så skal udpensle det med perioden, så se på nedenstående
tidslinie. Hver * repræsenterer et tilfælde af "grov vold", som du nu
definerer det. Hver - repræsenterer et tidspunkt, hvor der ikke er
sket noget:

|--*--**--*-*---*----*---***---|

Hver gang vi kommer til en *, skriver du og flere andre "Volden er
steget!!!" her i gruppen. Når vi kommer til en - hører man ingenting
fra dig. Du tænker formentlig overhovedet ikke over det. Så kommer vi
til næste * igen skriver du "Volden er steget!!!". Den sidste bevidste
tanke du har gjort dig om vold, var den ved den foregående *. Med
andre ord, du udelukker rent mentalt den mellemliggende ---, som var
den jeg talte om.

Det er derfor jeg tror det vil være sundt for dig at samle de
tilfælde sammen, du nu kan finde, og så hvor relativt få de er, i
forhold til hvor meget de fylder i din bevidsthed.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 19:49

> [...]
>

> Ja hvis og hvis, min røv var spids, men nu forholder det sig jo faktisk
> sådan at den grove vold ER steget, men du har måske ikke bemærket de 3

Du lider ganske enkelt af det, man kalder faktaresistens. Du er simpelthen
ligeglad med, at virkeligheden er anderledes, end du gerne vil have den til
at være.

Så fik vi det på plads.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 20:42

> Du lider ganske enkelt af det, man kalder faktaresistens. Du er
> simpelthen ligeglad med, at virkeligheden er anderledes, end du gerne
> vil have den til at være.
>
> Så fik vi det på plads.

Der beskrev du dig selv, men det kan du nok ikke selv se.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 15:59

> [...]

> har fundet sted, ikke har ændret sig i retning af det grovere,
> hvordan kan den grove vold så være steget?

Det er kun DIG der påstår den grove vold ikke er steget, det du har gang i
er, at du sidder og kigger på et stykke papir der siger at det er snestorm,
men kigger du ud af vinduet skinner solen fra en skyfri himmel, men
alligevel fastholder du at det er snestorm.

> I 1995 blev 2% af alle danskere udsat for vold - det var PRÆCIS den
> samme andel i 2005.

Ja og ? hvad siger det om antallet af grove overfald.... ? ja nemlig intet.

> Nu er spørgsmålet så, om denne vold ville være blevet karakteriseret
> som grov eller mild vold, hvis den avr blevet anmeldt i samtlige
> tilfælde.

Prøv og forhold dig til de tilfælde der faktisk bliver anmeldt, de er blevet
grovere, men det vil du næppe forholde dig til.

> Om det kan vi sige at:
>
> I 1995 medførte volden synlige skader i 58% af tilfældene - i 2005
> var det 51%. Det tyder på, at den grove vols ligefrem er gået tilbage.

Newsflash, vi er i 2008, ikke 2005.

> Der blev anvendt våben i 11% af tilfældene i 1995 - i 2005 var det
> 17%. Det tyder på, at den grove vold er gået frem.

Ja, og det tal er med garanti endnu højere nu, er du mon ved at indse at du
ikke har ret nu ?

> Der var tale om gruppevold i 35% af tilfældene i 1995 - i 2005 var
> det kun 31%. Det tyder på, at den grove vold er gået tilbage.

Nej det tyder på gruppevolden er gået tilbage.

> MEN som sagt:
>
> I 1995 blev kun 35% af vodsforbrydelserne anmeldt - i 2005 var det tal
> steget med næsten 1/4 til 43%.

Nej det er et skøn, at påstå det er fakta er direkte idioti.

> Jeg kan ganske enkelt ikke finde belæg for, at antallet af grove
> voldsforbrydelser er steget.

Kan eller vil ikke, du udstiller dig som værende direkte idiot.

> Nu er spørgsmålet bare, hvornår du indrømmer, at du har taget fejl.

Prøv nu og vågn op, og kom ind i 2008, har opdaget du er lidt langsom, siden
du stadig er i 2005, men det er ikke min skyld at du er tilbagestående.

> (1) Man dør pr. definition ikke af grov vold - man dør kun af vold
> med døden til følge eller drab.

Sikke da en gang sludder, så det er ikke den grove vold der i nogle tilfælde
er skyld i drab ?

> (2) Jo, antallet af ofre, der anmelder grove voldssager, er steget.
> Det samme er ANDELEN af voldsofrene, der anmelder.

Men alligevel påstår du at volden er faldet ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 20:38

> [...]
> snestorm, men kigger du ud af vinduet skinner solen fra en skyfri himmel,
> men alligevel fastholder du at det er snestorm.

Situationen er jo ret beset den, at jeg kigger ude af vinduet, mens du
kigger ned i papiret.

Jeg taler om det, jeg *VED* - du taler om det, du *TROR*.

> Ja og ? hvad siger det om antallet af grove overfald.... ? ja nemlig
> intet.

Nej, men det er så derfor, jeg har skrevet de næste 3-4 linier...

> Prøv og forhold dig til de tilfælde der faktisk bliver anmeldt, de er
> blevet grovere, men det vil du næppe forholde dig til.

Øh jo - du har helt ret i, at der anmeldes flere grove voldsforbrydelser,
hvis det da er det, du mener med din barnligt formulerede sætning ovenfor.

Men som jeg nu har forsøgt at presse ind i din meget lille hjerne i et
stykke tid, så foregår der andre voldsforbrydelser end dem, der anmeldes.

Og jeg går ud fra, at selv du med dit meget ringe intellekt er i stand til
at forstå, at et udsagn om, at mængden af vold i samfundet nødvendigvis må
handle om - ikke bare de anmeldte - men også de ikke-anmeldte forbrydelser.

Er du med mig så langt eller er kæden allerede hoppet af her?

> Newsflash, vi er i 2008, ikke 2005.

Når det ikke har ændret sig en tøddel i de 10 år, der er gået fra 1995 til
2005, hvad skulle så få os til at tro på, at der er sket en udvikling fra
2005 til 2008?

> Ja, og det tal er med garanti endnu højere nu, er du mon ved at indse at
> du ikke har ret nu ?

Du glemmer så bare lige, at to andre forhold taler imod det, men det har du
måske lige overset??

> Nej det tyder på gruppevolden er gået tilbage.

Hvis du skulle gætte på noget, ville du så umiddelbart forvente, at det
forhold, at en voldsforbrydelse var begået af flere i forening, ville føre
til, at den blev mildere i sin karakter?

> Nej det er et skøn, at påstå det er fakta er direkte idioti.

Hvorfor mener du, det er et skøn? Man har jo spurgt selve voldsofrene, om de
har anmeldt forbrydelserne. Hvorfor mener du, at deres opfattelse skal fejes
af bordet og ignoreres som "et skøn"??

> Kan eller vil ikke, du udstiller dig som værende direkte idiot.

I lige måde men det vidste alle her i gruppen jo i forvejen.

> Sikke da en gang sludder, så det er ikke den grove vold der i nogle
> tilfælde er skyld i drab ?

Nej - rent juridisk kan grov vold ikke være dødeligt. Grov vold er
straffelvens § 245 - vold med døden til følge er § 246.

> Men alligevel påstår du at volden er faldet ?

Ja, Dumbo, det ved gud.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 12:59

> [...]
> midler til politiets indsats md den tilfældige gadevold i den seneste
> tid, hvilket alt andet lige vil føre til flere domfældelser.

Men på den korte bane er det vigtigste dog stadig, at tendensen til at
anmelde en forbrydelse kan ændre sig markant over tid, sådan som vi har set
det over de sidste 10 år.

Således dækker det stigende antal anmeldelser ALENE over en stigende tendens
til at anmelde - ikke over en stigning i mængden af grov eller simpel vold.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 13:53

Christian R. Larsen udtrykte præcist:
> [...]
> til at anmelde - ikke over en stigning i mængden af grov eller simpel vold.

YES, jeg vidste vi kunne regne med CRL, han har lige med et snuptag
løst problemet.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 14:06

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message

> YES, jeg vidste vi kunne regne med CRL, han har lige med et snuptag
> løst problemet.

Jeps, han kan sq nogle ting må man sige.desværre er det ikke ret brugbart i
den virkelige verden.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 16:04

N_B_DK sendte dette med sin computer:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message

> Jeps, han kan sq nogle ting må man sige.desværre er det ikke ret brugbart i
> den virkelige verden.

Shh, ikke gøre ham ked af det.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 14:20

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message
> Christian R. Larsen udtrykte præcist:

> YES, jeg vidste vi kunne regne med CRL, han har lige med et snuptag løst
> problemet.

Hvad synes du egentlig selv, du bidrager med? Du postulerer, at problemet er
større, end det egentlig er. Hvorfor er det så vigtigt for dig at lyve det
større?

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 15:07

> Hvad synes du egentlig selv, du bidrager med? Du postulerer, at
> problemet er større, end det egentlig er.

Sjovt, det er faktisk kun DIG, der mener problemet er mindre end det faktisk
er.

> Hvorfor er det så vigtigt for dig at lyve det større?

Hvorfor er det så vigtigt for dig at lyve det mindre, er det rette
spørgsmål.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 16:05

Christian R. Larsen forklarede:

> Hvad synes du egentlig selv, du bidrager med? Du postulerer, at problemet er
> større, end det egentlig er. Hvorfor er det så vigtigt for dig at lyve det
> større?

Jeg lyver skam ikke, det er bare sådan den virkelige verden ser ud,
hvis du nu fik vinduer i dit kælderværelse, ville du også se tingene
lidt anderledes.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 25-03-08 18:11

On 26 Mar., 00:34, Anders Wegge Jakobsen <we...@obelix.wegge.dk>
wrote:

>  Nej, ikke så længe vi lever i en retsstat.

Jo. Sørme så -

Virkeligheden og begivenhedsforløb defineres heller ikke i en
retslokale efter hvilke beviser anklageren har til sin rådighed. Nu må
du holde op med at dele verden op i små let fordøjelige
lagkagesnitter :)

>  Du er måske mere til gadens parlament, siden du spørger?

Gab -

Er det ikke nogenlunde ligeså relevant, at spørge dig -
Tænder du på piger med der puster balloner op ?

>  Du har vaklet lidt, alt efter hvordan du har misforstået den. Du har
> ikke været bleg for at hive en statistik frem, bare den kunne
> misbruges til din fordel.

Det er ikke mig, der misbruger og fejlfortolker statistikker her i
gruppen :)

>  Det er ikke os der er skræmte. Det er dig. Vi prøver på at fortælle
> dig, at uanset hvad det er for nogle trælse typer du mænger dig med,
> så er det ikke din situation der afgør hvordan landet som helhed ser
> ud.

Det er nok derfor jeg henviser til landsdækkende optællinger, tror du
ikke ?
og derud over argumenterer udfra adskillige år, hvor jeg har ageret
professionelt på området.

Hvad har du foretaget dig udover at misfortolke statistikker i Aarup ?

Jeg har været i interaktion med flere voldsmænd end du har set på dit
tv i Aarup :)
Og det er ikke mig, der har behov for at fortrænge fakta -

Fortrængninger og benægtelse af fakta skyldes angst, det ved du godt
ikke ?

>  Uanset om du så ser tre gange så mange knivoverfald i år som for 5 år
> siden, ændrer det ikke på det faktum at det kun er i dit nærmiljø det
> sker, og ikke er udtryk for en landsdækkende trend.
>
>  Det er når vi kommer til dine selvudvælgte datapunkter, vi kan tale
> om misforstået statistik.

Jeg har tydeliggjort, hvordan Mr. larsen misbruger og fejlfortolker en
statistik, han jo dårligt kender indholdet af -

Det var sådan set det, jeg kom for - Og jeg skal da gerne gentage
migselv.

Der er altså ingen undersøgelser omkring specifikt - den grovere
vold.
Og vi har alene anmeldelserne at gå ud fra. Resten er dit hjernespin
-

Jeg har bevæget mig en del i de nævnte miljøer. Og når du ser
overskrifter der nævner at HA ère og Bandidos holder lav profil,
burde
det formentlig ringe et eller andet op i kraniet på dig, fremfor at
foretage let gennemskuelige afledningsmanøvrer ved at inddrage
trusler
og simpel vold i mainstream populationen.

Jeg vil ikke være bleg for at vurdere den anden vej - og sige at vi
kun ser toppen af isbjerget, når det handler om den vold, der
florerer
blandt mennekser, der færdes i samme miljø - det er dårlig stil at
anmelde og medfører som regel - en respons.

En statistik, der berører problematikker, hvor der er berøringsflader
mellem offer og gerningsmand drejer sig om vold mod kvinder -
Når kvinder udsættes for vold fra gerningsmænd, de er i en relation
til, ved vi at omkring 25% anmelder sagerne, efter at have været på
krisecenter. 25%

Der er altså et isbjerg, der på 75% i sager om vold mid kvinder. og
det er vel at mærke alene ud fra undersøgelser på krisecentre. Somm
isigselv er et udtryk for et isbjerg, da en stor procentdel ikke er i
kontakt med krisecentre.

Alt dette kan vi diskutere alt efter, hvor vi befinder os. Det er
vores erfarinnger i de forskellige miljøer, som er afgørende, men
forskellige. Du kan så vælge at lyttte til erfarne socialarbejdere,
politi og andre, der agerer ii professionelle sammenhænge, og derfor
må formodes at have en finger på en større puls, end din -

Eller fortsat vifte rundt med undersøgelser om andre forhold, der
muligvis indikerer at -
Du skal bare ikke udlægge det som - virkeligheden. For det er somend
alene din virkelighed.
Ikke min :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 12:58

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Nej selvfølgelig ikke,

Hvorfor hælder du så vand ud af ørerne?

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 14:08

> Hvorfor hælder du så vand ud af ørerne?

Har jo desværre ikke dine evner til at få ting til at forsvinde via tal
manipulation.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 12:57

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message

> Mener du at kunne påvise det modsatte udfra enkeltdata?

Godt spørgsmål!

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 15:52

On 25 Mar., 22:26, Anders Wegge Jakobsen <we...@obelix.wegge.dk>
wrote:

> [...]
> for landet som helhed. Du burde nok gøre dig den samme tanke, og kigge
> mindre på hvad der sker udenfor din gadedør, og mere på hvad

Hvis statistikker er dit eneste udsyn til dagens Danmark og så et blik
ud gennem vinduet til gadekæret i Aarup, så er det formentlig ret
vigtigt, at du også læser statistikkerne korrekt, mon ikke -

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 22:59

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> Hvis statistikker er dit eneste udsyn til dagens Danmark og så et
> blik ud gennem vinduet til gadekæret i Aarup, så er det formentlig
> ret vigtigt, at du også læser statistikkerne korrekt, mon ikke -

Jeg tror ikke du er den rette til at belære andre om at forstå en
statistik.

Gentag efter mig: "Uden at have yderligere viden, fortæller en
stigning i antallet af anmeldelser af vold, kun at antallet af
anmeldelser er steget"

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 16:06

On 25 Mar., 22:59, Anders Wegge Jakobsen <we...@obelix.wegge.dk>
wrote:

> [...]
>
>  Gentag efter mig: "Uden at have yderligere viden, fortæller en
> stigning i antallet af anmeldelser af vold, kun at antallet af

Gentag 10 gange og slå hovedet ned i bordet -

Vold i denne undersøgelse defineres som, trusler om vold, simpel vold
og grov vold. Og strækker sig over perioden 1995 - 2005.

Den beskriver derfor ikke de sidste 5 års stigning på specifikt
området - grov vold.
Undersøgelsen er derfor ikke dækkende, når det drejer sig om isoleret
set - grov vold.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 23:15

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> Gentag 10 gange og slå hovedet ned i bordet -

> Vold i denne undersøgelse defineres som, trusler om vold, simpel vold
> og grov vold. Og strækker sig over perioden 1995 - 2005.

*Anmeldelser* Og det er noget ganske andet, som jeg har skrevet
ovenfor.

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 16:24

On 25 Mar., 23:16, Anders Wegge Jakobsen <we...@obelix.wegge.dk>
wrote:

>  Som sagt, du er for tæt på.

Ja, du. Det er sgu nok det, der er problemet. Flyt til Aarup og
misforstå nogle statistikker :D

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 16:47

wrote:

> [...]
> er domstolene der afgør hvad der er sket.

Korrektion -
Domstolene afgør, hvad der kan bevises, at der skete.

Pudsigt, at vi så er blevet henvist til en undersøgelse, der
formulerer sig således -

Det er befolkningens oplevelse af vold, og af hvad vold er, der
aflæses. Denne oplevelse er ikke nødvendigvis i overensstemmelse med
den juridiske afgrænsning af vold.

Men det gælder så ikke alligevel :)

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-03-08 00:01

> [...]

> Det er befolkningens oplevelse af vold, og af hvad vold er, der
> aflæses. Denne oplevelse er ikke nødvendigvis i overensstemmelse med

De to udsagn har intet med hinanden at gøre. Domfældelserne angiver
hvor mange ting der har kunnet føres bevis for.

Interviewundersøgelsen påviser at der er et uændret antal personer
der mener de har været udsat for vold.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 25-03-08 17:18

wrote:

>  Ja, og?

Du mener ikke, der er en forskel på hvad der er sket og hvad der kan
bevises, at der skete ?

:)

Mand dog. Der må være langt til Aarup.

>  De to udsagn har intet med hinanden at gøre. Domfældelserne angiver
> hvor mange ting der har kunnet føres bevis for.

Ja. Det var sådan set, det jeg skrev lige før :D

Og det er så indholdet i din virkelighed ?
Hvad domstolene kunne bevise ?
Du mangler at blive lidt street wise...

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 26-03-08 00:34

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 25-03-08 17:53

On 25 Mar., 23:19, Anders Wegge Jakobsen <we...@obelix.wegge.dk>
wrote:

> Jamen, du finder dem da bare frem så. Det kan være at den øvelse vil
> få dig til at forstå hvad jeg mener.

Ringer denher en hjernecelle i Aarup ?

- Banderne markerer sig med en afstumpethed, der overgår selv
rockernes, siger chefinspektør Per Larsen, Københavns Politi.

- Hells Angels og Bandidos er bestemt ikke dydsmønstre, men
indvandrerbanderne har tegnet sig for en forråelse, som vi ikke ser
andre steder.

Meget kort lunte
- Vi taler om folk med særdeles korte lunter, som er villige til at
bruge ethvert tænkeligt middel.

- Selvfølgelig kan vi tackle dem. Men man kunne godt håbe, at bølgen
af skudepisoder lægger sig, så vi får luft til at efterforske de gamle
sager, før alt for mange nye kommer til, siger Per Larsen.

Lige nu er tre medlemmer af Black Cobra netop blevet tiltalt for
drabsforsøg, da de ifølge politiet ville skyde og dræbe et medlem af
Borhan-gruppen i Hundige i september. Drabsforsøget skulle angiveligt
være en hævnaktion for en tidligere episode, hvor en Cobra blev
pryglet og skudt i benet. http://ekstrabladet.dk/112/article986626.ece

Tror du ham - fætter Cobra - har anmeldt sagen og tilhører gruppen af
mainstream borgere, der ikke vil finde sig i flere trusler fra
naboen ?

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 05:15

On 26 Mar., 08:41, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote in message

> Ja, det er jo svært at mene ret meget andet, når man - i modsætning til
> dig - baserer sin opfattelse på kendsgerningerne.

Du basserer din opfsttelse på en undersøøgelse, der omhandler, trusler
om vold, simpel vold og grov vold. Altså en forvrænget læsning af en
undersøgelse, der ikke fortæller noget om grov vold :)

Hvor ofte skal jeg gentage tingene ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 12:39

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
"Du basserer din opfsttelse på en undersøøgelse, der omhandler, trusler
om vold, simpel vold og grov vold. Altså en forvrænget læsning af en
undersøgelse, der ikke fortæller noget om grov vold :)"

Undersøgelsen blander ikke trusler om vold og vold sammen - det er noget, du
har misforstået, og jeg forstår ikke, hvorfor du bliver ved med at påstå
det.

Fra : Malene P

Dato : 22-03-08 13:47

> http://www.bt.dk/article/20080322/krimi/803220313/
>
> 3 mord på en uge, men den grove vold er ikke steget ifølge CRL.

"De to dræbte ligger stadig i butikken, og et par ambulancer holder stadig
uden for butikken"

De venter nok på politieskorte

Malene P.

Fra : Thomas M

Dato : 22-03-08 13:59

N_B_DK skrev:
> http://www.bt.dk/article/20080322/krimi/803220313/
>
> 3 mord på en uge, men den grove vold er ikke steget ifølge CRL.

Kommer det som en overraskelse, at det ikke kun er f.eks danskere som
begår jalousi drab?

Hvilket er hvad denne nyhed omhandler.

Ikke meget nyt der.

Men ja - den grove vold ER steget. Dét tror jeg ikke at nogen kan være
uenige om.

Fra : Patruljen

Dato : 22-03-08 07:19

On 22 Mar., 13:59, Thomas M <its@secret> wrote:
> N_B_DK skrev:
>

> Men ja - den grove vold ER steget. Dét tror jeg ikke at nogen kan være
> uenige om.

Jo. Det er Mr. larsen uenig i. Han henviser nemlig bare til en
undersøgelse om noget andet.
Og vupti, så er den fikset :D

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-03-08 15:18

"Patruljen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Jo. Det er Mr. larsen uenig i. Han henviser nemlig bare til en
> undersøgelse om noget andet.
> Og vupti, så er den fikset :D

Det kommer vel an på tidshorisonten men på den lange bane er den grove vold
steget, det er helt evident. Hvis CRL mener det modsatte så vil han være
uenig med alle som har forstand på emnet (altså beskæftiger sig
professionelt med emnet).

--
Kim Larsen
Tag et kig på: http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-08 20:42

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> Hvis CRL mener det modsatte
> så vil han være uenig med alle som har forstand på emnet (altså
> beskæftiger sig professionelt med emnet).

De ved intet om emnet, hvis CRL siger den grove vold ikke er steget, ja så
er den selvfølgelig ikke det, præcis som når du og Wilstrup påstår det er
ulovligt at optage en samtale amn selv deltager i, så ved I jo også bedre
end folk der er advokater, jurister osv.

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-03-08 21:21

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>
> præcis som når du og Wilstrup
> påstår det er ulovligt at optage en samtale amn selv deltager i, så
> ved I jo også bedre end folk der er advokater, jurister osv.

Hvilke advokater/jurister har sagt noget andet ?

Fra : Sluppermand

Dato : 23-03-08 22:02

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvilke advokater/jurister har sagt noget andet ?

LARS BO LANGSTED, cand. jur. og lektor ved Handelshøjskolen i Århus og Erik
Frodelund fra "familieadvokaten", bare for at navne to.

Mvh
Kent

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-03-08 11:48

Links ?

Fra : N_B_DK

Dato : 24-03-08 12:32

> Links ?

Så svært er det vil ikke at læse loven ?

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-03-08 20:59

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Så svært er det vil ikke at læse loven ?

Links til advokaterne hvor de har udtalt sig sådan ?

Fra : Sluppermand

Dato : 24-03-08 21:23

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Sluppermand" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Links ?

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-100.html

http://www.samdan.dk/internet/artikler/den.htm

Mvh
Kent.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-03-08 00:41

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-100.html
>
> http://www.samdan.dk/internet/artikler/den.htm

OK, så længe det ikke bliver brugt til noget er det ikke strafbart, hmmm...
det er vel egentlig også svært at gøre noget ved... men i så fald at det
bliver brugt til noget er det strafbart. Det er sådan jeg læser det... Er du
uenig i den udlægning ?

Tak for de to links i øvrigt.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 05:10

> men i så
> fald at det bliver brugt til noget er det strafbart. Det er sådan jeg
> læser det... Er du uenig i den udlægning ?

Ja, der står det KAN være ulovlig, hvis optagelsen spilles for andre.

Fra : Sluppermand

Dato : 25-03-08 23:00

> [...]

> hmmm... det er vel egentlig også svært at gøre noget ved... men i så fald
> at det bliver brugt til noget er det strafbart. Det er sådan jeg læser

Jeg er ikke helt enig i din udlægning. Hvis det afspilles for personer der
intet har med samtalerne at gøre, er det strafbart. Det er ikke helt det
samme som at bruge samtalerne til noget.

Mvh
Kent.

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-03-08 01:01

> [...]
> personer der intet har med samtalerne at gøre, er det strafbart. Det
> er ikke helt det samme som at bruge samtalerne til noget.

Hmmm... Det var nu ellers det jeg mente med at bruge det til noget: "Hvis
det afspilles for personer der intet har med samtalerne at gøre, er det
strafbart".

Det er klart at hvis det bare spilles udelukkende kun for dem som har
deltaget i de båndede samtaler, så er det ligegyldigt (bortset fra at jeg
anser det som en uskik at optage samtaler uden at gøre opmærksom på det).

Fra : N_B_DK

Dato : 26-03-08 06:56

> Det er klart at hvis det bare spilles udelukkende kun for dem som har
> deltaget i de båndede samtaler,

Det var noget af en kovending, for 2 dage siden, var det logik for enhver at
det var ulovligt at optage en samtale man selv deltager i, men godt at se du
er komme til fornuft, du kan jo godt når du ikke hænger ud med Wilstrup, den
mand har dårlig indflydelse på dig. (og givetvis en del andre også)

Fra : N_B_DK

Dato : 24-03-08 10:31

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Hvilke advokater/jurister har sagt noget andet ?

Samtlige, jeg vil faktisk hellere have du nævner den ene, eller højst 2 der
ikke mener det er lovligt (Knud Foldschack skal nok være en af de 2, Bjørn
Elmquist den anden)

Fra : Sluppermand

Dato : 24-03-08 22:38

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Samtlige, jeg vil faktisk hellere have du nævner den ene, eller højst 2
> der ikke mener det er lovligt (Knud Foldschack skal nok være en af de 2,

Wilstrup har i tråden om MT Højgaard henvist til professor Peter Blume, der
har specialiseret sig i beskyttelse af persondata og underviser på
universitetsniveau. Blume mener at aflytning uden accept er i strid med
Persondataloven, men tager dog som jeg læser ham, rigelige forbehold, men
læs selv, jeg bringer Wilstrup´s link videre:

http://www.jv.dk/artikel/329726

Mvh
Kent.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 13:11

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> Det kommer vel an på tidshorisonten men på den lange bane er den grove
> vold steget, det er helt evident.

Godt - så finder du bare lige noget evidens.

> Hvis CRL mener det modsatte så vil han være uenig med alle som har
> forstand på emnet (altså beskæftiger sig professionelt med emnet).

Jeg kan kun udtale mig om, hvad der er sket fra 1995 til 2005, da det er de
eneste tal, jeg har set, der rent faktisk viser en udvikling i antallet af
voldsforbrydelser over tid.

Og det, disse tal viser, er:

At hverken den simple vold eller den grive vold er steget - det, der er
steget, er tendensen til at anmelde.
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/vold_i_danmark.pdf

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-03-08 22:56

"Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> antallet af voldsforbrydelser over tid.
>
> Og det, disse tal viser, er:
>
> At hverken den simple vold eller den grive vold er steget - det, der

Jeg har ellers hørt politiet sige noget andet men de tager jo sikkert fejl
til trods for at de beskæftiger sig professionelt med området.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 22:58

> Jeg har ellers hørt politiet sige noget andet

Nå - hvor har du hørt det? Før talte du om, at det var "evident". det ord
virker da stærkt, når man tager i betragtning, hvor få kilder, du har kunnet
ryste ud af ærmet.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 23:08

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Jeg har ellers hørt politiet sige noget andet men de tager jo sikkert
> fejl til trods for at de beskæftiger sig professionelt med området.

Ja hvad pokker ved politiet om det! nu har CRL jo nogle papirer der siger
solen er en grøn firkantet ost, og så er det selvfølgelig sådan, han tænker
nok heller ikke over at politiet netop har sagt at de ikke offenliggør alt
hvad de ved om antallet af indvandrer bander,d a det er befolkningen
uvedkommende, når de har den holdning, kan de sikkert også pynte på andre
området for ikke at skabe panik.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-03-08 23:41

> [...]
> bander,d a det er befolkningen uvedkommende, når de har den holdning,
> kan de sikkert også pynte på andre området for ikke at skabe panik.

CRL er eksperten - vi kan lige så godt bøje os dybt i støvet for denne
udsøgte ekspertise som gør op med alt hvad jeg har hørt om emnet gennem
flere år udtalt af forskellige med viden på området - en viden som i følge
CRL naturligvis er helt forkert. En af dem som jeg har hørt udtale sig, er
Per Larsen (som så vidt jeg husker var kriminalinspektør dengang (nu er han
vist noget mere ved musikken i etaten)) som har sagt at den grove vold er
stigende i omfang. Men jeg har naturligvis hørt forkert eller også ved Per
Larsen ikke hvad han udtaler sig om (ifølge CRL hvis jeg husker ret).

Fra : N/A

Dato : 26-03-08 11:28

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-03-08 11:28

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>
> Kimse, hvis du bare gør dig den ulejlighed at komme med en
> kildehenvisning, der beviser, at du har ret i din såkaldt evidente
> påstand, så vil jeg da gerne give dig medhold.

Neeeeeeej da, Christianse, vi bøjer os dybt i støvet for eders vid og
begavelse.

(Fnis)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 11:30

> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Neeeeeeej da, Christianse, vi bøjer os dybt i støvet for eders vid og
> begavelse.

Stadig ingen kilder - jaja, du har ikke travlt med at forsvare din i
forvejen vigende troværdighed.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 13:10

> [...]
> uenige om.

>Jo. Det er Mr. larsen uenig i. Han henviser nemlig bare til en

Hvis du mener noget andet må du jo prøve at grave nogle argumenter frem,
ikke?

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 13:57

Christian R. Larsen tastede følgende:
> "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> Hvis du mener noget andet må du jo prøve at grave nogle argumenter frem,
> ikke?

Mod tosser kæmper guderne forgæves, hvordan vil du så have at vi alm.
dødelige skulle kunne trænge igennem til dig.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 15:08

> Mod tosser kæmper guderne forgæves, hvordan vil du så have at vi alm.
> dødelige skulle kunne trænge igennem til dig.

Han prøver vel bare at overgå Wilstrup ?

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 16:06

N_B_DK kom med følgende:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message
>
> Han prøver vel bare at overgå Wilstrup ?

Så skal han øve en del endnu.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 16:32

> Så skal han øve en del endnu.

Jo jo, men han skal jo starte et sted.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 25-03-08 17:24

N_B_DK kom med denne ide:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message

> Jo jo, men han skal jo starte et sted.

Enig.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 14:11

> Hvis du mener noget andet må du jo prøve at grave nogle argumenter
> frem, ikke?

Prøv og kom lidt ud i den virkelige verden, så kan det (måske) være du også
oplever noget af det der sker i samfundet omkring dig, istedet for at sidde
og med snuden begravet i diverse bøger der fortæller dig hvad du skal mene.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 13:09

"Thomas M" <its@secret> wrote in message
> Men ja - den grove vold ER steget. Dét tror jeg ikke at nogen kan være
> uenige om.

Antallet af anmeldelser er steget - men antallet af forbrydelser er ikke.

Se side 1 og 2.
http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/vold_i_danmark.pdf

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 14:16

> Antallet af anmeldelser er steget - men antallet af forbrydelser er
> ikke.

Det er nu flot som du kan få et skøn til at blive fakta, det er utroligt du
ikke kan se at det aldrig kan blive andet end et skøn (mht hvor mange der
ikke anmelder vold), men det vi diskuterer er GROV vold (hvilket du vist
ikke har fattet endnu)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 20:40

> [...]
> du ikke kan se at det aldrig kan blive andet end et skøn (mht hvor mange
> der ikke anmelder vold), men det vi diskuterer er GROV vold (hvilket du

Hvordan når du frem til, at der er tale om et skøn?

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 20:46

> Hvordan når du frem til, at der er tale om et skøn?

Simpel logik, hvis folk ikke anmelder det, så kan man naturligvis ikke kende
til sagen, men det kræver nok lidt emre hjerne end du er udstyret med for at
kunne se.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 20:53

> [...]
>
> Simpel logik, hvis folk ikke anmelder det, så kan man naturligvis ikke
> kende til sagen, men det kræver nok lidt emre hjerne end du er udstyret

Hvis du blot havde læst resumeet af den undersøgelse, jeg henviser til, og
som er udført af landets to førende kriminologer, så ville du have vidst, at
ovenstående argument *INTET* har med deres undersøgelse at gøre.

De har nemlig spurgt et repræsentativt udsnit af danskerne, om de har været
udsat for vold i det forgangne år. Hvis der blev svaret ja, spurgte de, om
de havde foretaget an anmeldelse.

Det er altså det rene sludder, at der er tale om et skøn. Der er tværtimod
tale om en helt normal statistisk undersøgelse.

Undersøgelsen giver således - i modsætning til anmeldelsesstatistikkerne -
et billede af omfanget af den faktiske vold i Danmark. Et tal, som er langt
højere end det antal forbrydelser, der anmeldes.

Derfor ikke bare tror vi - men ved vi - at tendensen til at anmelde
voldsforbrydelser er større i dag end det var tilfældet i 1995. Og vi ved
således også, at stigningen i antallet af anmeldelser fra 1995 til 2005
ALENE kan forklares ved en større lyst til at anmelde, og *IKKE* at der
begås flere voldsforbrydelser.

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 14:38

On 25 Mar., 13:09, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Hvis du mener noget andet må du jo prøve at grave nogle argumenter frem,
> ikke?

Jeg har somend besvaret dit indlæg tidligere, men måske har du ikke
været opmærksom nok.

Du henviser til en undersøgelse der vedrører simpel vold, trusler om
vold og grovere vold.
Der er altså 2 yderligere faktorer tilstede, når konklusionen - at der
anmmeldes mere - og at borgerne generelt finder sig i mindre opnåes.

Vi har tidligere konstateret visse perceptions - vanskeligheder, når
det gælder dig og almindelige læsefærdigheder. Og vi ser da også på en
gentagelse, her :)

Emnet er den grove vold. Ikke trusler og simpel vold.

Tabel 2007.04.13 Manddrab, forsøg på, jf. strfl.s. § 237 jf. § 21; 163
158 138 165 127 186

Tabel 2007.04.16 - Grov vold, jf. strfl.s. § 245; 1.324 1.4421.415
1.4851.544 1.686

Tabel 2007.04.18 - Vold ol. mod nogen i offentlig tjeneste mv. jf.
strfl.s. § 119; 2.259 2.410 2.744 2.9313.071 3.060

Tallene dækker årene 2002 - 2007. Altså til og med sidste år.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 21:56

[...]

Hvis du bare havde læst resumeet af den rapport, jeg henviser til, ville du
vide, hvorfor det er noget sludder. Og jeg har i øvrigt svaret på det flere
gange her.

---------
[...]

---

Ja, det er antallet af anmeldelser - og så??

---

Der er altså ingen undersøgelser omkring specifikt - den grovere vold.
Og vi har alene anmeldelserne at gå ud fra. Resten er dit hjernespin -

--

Vrøvl. Kig på undersøgelsen igen.

"Jeg har bevæget mig en del i de nævnte miljøer."

Det tror jeg gerne.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 21:55

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> Emnet er den grove vold. Ikke trusler og simpel vold.
>
> Tabel 2007.04.13 Manddrab, forsøg på, jf. strfl.s. § 237 jf. § 21; 163
> 158 138 165 127 186

Statistikbanken nævner 42 domfældelser for forsøg på manddrab i
2006. Altså er dit tal overdrevet med en faktor 3.

> Tallene dækker årene 2002 - 2007. Altså til og med sidste år.

Til gengæld lader de til at være hevet ud af den blå luft. Det er
ihvertfald ikke nogen jeg umiddelbart kan verificere.

Gider du fortælle hvor du har dem fra? Om ikke for andet, så fordi
det kunne være interessant nok at se dem i en læselig form.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 22:04

> [...]
>
> Til gengæld lader de til at være hevet ud af den blå luft. Det er
> ihvertfald ikke nogen jeg umiddelbart kan verificere.

I øvrigt kunne det være interessant at få at vide, hvad det er, der er
optalt. Er det domsfældelser, sigtelser eller anmeldelser?

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 15:10

On 25 Mar., 21:55, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Blandt andet skrev jeg tidligere på dagen:
>
> I 1995 blev 2% af alle danskere udsat for vold - det var PRÆCIS den samme

Vold er - simpel vold, trusler om vold og grov vold.
Det siger intet specifikt om - grov vold.

> [...]
>
> I 1995 medførte volden synlige skader i 58% af tilfældene - i 2005 var det
> 51%. Det tyder på, at den grove vols ligefrem er gået tilbage.

Synlige skader er ikke et parameter på - grov vold.

> Der blev anvendt våben i 11% af tilfældene i 1995 - i 2005 var det 17%.. Det
> tyder på, at den grove vold er gået frem.

Våben er ikke et parameter på grov vold.

> Der var tale om gruppevold i 35% af tilfældene i 1995 - i 2005 var det kun
> 31%. Det tyder på, at den grove vold er gået tilbage.

Gruppevold er heller ikke et parameter på grov vold.

> MEN som sagt:
>
> I 1995 blev kun 35% af vodsforbrydelserne anmeldt - i 2005 var det tal
> steget med næsten 1/4 til 43%.
>
> ---------

Du bliver ved med at vifte rundt med en undersøgelse, der medinddrager
2 andre faktorer.

Hvorfor er det lige, at du mener, at det skulle fortælle noget
endegyldigt eller præcist om grov vold ?

Host op med en undersøgelse om emnet, kan du det ?

> [...]
>
> Tallene dækker årene 2002 - 2007. Altså til og med sidste år.
> ---
>
> Ja, det er antallet af anmeldelser - og så??

Som jeg skrev. Det er det eneste præcise, vi har at gå ud fra. Resten
er dit hjernespin om undersøgelser, der medtager øvrige områder -

Hvorfor ikke fortælle os ved samme lejlighed at cykeltyverier er
faldet i frekvens ?

Prøv at holde dig til emnet, som er ; grov vold.

> [...]
>
> Der er altså ingen undersøgelser omkring specifikt - den grovere vold.
> Og vi har alene anmeldelserne at gå ud fra. Resten er dit hjernespin -

jeg har læst undersøgelsen. Første gang var for ganske lang tid
siden :)

Læs den selv, Kurt.

> "Jeg har bevæget mig en del i de nævnte miljøer."
>
> Det tror jeg gerne.

Jo. Jeg har eksempelvis arbejdet på behandlingshjem i sammenlagt 9 år.
Det giver trods alt en vis erfaring om kunderne i butikken -

Hvor befinder du dig i verden, når du ikke roder med undersøgelser
uden at gennemlæse dem?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 22:25

> Synlige skader er ikke et parameter på - grov vold.

Det er lodret forkert.

Straffelovens § 245 er den grove voldsparagraf - § 244 er simpel vold.

§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme,
straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

§ 245. Den, som udøver et legemsangreb af særlig rå, brutal eller farlig
karakter eller gør sig skyldig i mishandling, straffes med fængsel indtil 6
år. Har et sådant legemsangreb haft BETYDELIG SKADE PÅ LEGEME eller helbred
til følge, skal dette betragtes som en særlig skærpende omstændighed.

>Våben er ikke et parameter på grov vold.

Du mener ikke, at vi kan tillade os at antage, at der vil være en sammenhæng
imellem brugen af våben og domsfældelse efter førnævnte § 245??

Det kan du ikke mene alvorligt.

>Gruppevold er heller ikke et parameter på grov vold.

Så du mener altså ikke, at man generelt må amntage, at flere gerningsmænd i
forening kan forrette større skade end enkelte voldsmænd?

Heller ikke det kan jeg tro, du selv mener.

>Du bliver ved med at vifte rundt med en undersøgelse, der medinddrager
>2 andre faktorer.

Vi kan se, at det samlede antal voldsforbrydelser er uændret, og du mener
så, at det reelt dækker over, at voldsforbrydelserne blot er blevet værre.

Til det kan der siges to ting:

(1)
Antallet af anmeldelser efter såvel den simple som den grove voldsparagraf
er steget over de senere år. Hvis din teori var rigtig, ville man forvente,
at antallet af anmeldelser efter den simple voldsparagraf skulle have været
uændret eller faldet. Men faktisk viser tallene, at antallet af anmeldelser
efter begge paragraffer er steget.

Det passer så til gengæld fint med min teori om, at dette alene dækker over
en større tendens til at anmelde.

(2)
Du har absolut INTET, der underbygger din teori om, at det uændrede antal
voldsforbrydelser mellem 1995 og 2005 reelt dækker over et skred fra simpel
vold over i grov vold. De tal, jeg har henvist til, indikerer ikke en sådan
udvikling - de tegner faktisk bare et lidt grumset billede, hvor nogle
forhold peger i den ene retning, mens andre peger i den anden.

"Som jeg skrev. Det er det eneste præcise, vi har at gå ud fra. "

Det er noget sludder.

Alle, der forholder sig objektivt til dette emne, kan se, at
anmeldelsesstatistikkerne ikke giver et retvisende billede.

Kun et sted mkellem 35 og 45% af voldsforbrydelserne anmeldeldes reelt.
Problemet er, at det kan svinge så meget.

"jeg har læst undersøgelsen. Første gang var for ganske lang tid
siden :)"

Og det var så den eneste gang.

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 15:14

http://www.politi.dk/da/servicemenu/forside/

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-08 22:29

Patruljen <Patruljen@yahoo.dk> writes:

> On 25 Mar., 21:55, Anders Wegge Jakobsen <we...@obelix.wegge.dk>

> http://www.politi.dk/da/servicemenu/forside/

Er det en anmeldelsesstatistik du har flæsket rundt i? Den siger jo
ingenting i sig selv om hvor mange der bliver dømt. Specielt ikke når
den samme forbrydelse, stadig oftere fører til to anmeldelser.

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 15:24

[...]

Du havde ingen argumenter, men måtte cutte teksten ud :)

Det er måske ganske beskrivende for din tilgang til virkeligheden ?

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 15:39

On 25 Mar., 22:25, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> år. Har et sådant legemsangreb haft BETYDELIG SKADE PÅ LEGEME eller helbred
> til følge, skal dette betragtes som en særlig skærpende omstændighed.

Nej. Det er ikke lodret forkert. Læs igen Mr. larsen. Og læs dog
korrekt. Der står - af særlig rå, brutal eller farlig karakter.

Det er ikke alle synlige skader, der stamer fra legmesangreb af særlig
rå. brutal eller afrlig karakter.

> Du mener ikke, at vi kan tillade os at antage, at der vil være en sammenhæng
> imellem brugen af våben og domsfældelse efter førnævnte § 245??

Hvad er dine antagelser andet end din hjerne, der spinner, Mr.
larsen :)
Vil du undlade at antage, at våben kan bruges i forbindelse med
trusler ?

> Det kan du ikke mene alvorligt.

Jo. Det kan jeg fint. Og jeg vil specielt bede dig læse stk.245
igen :)

> Så du mener altså ikke, at man generelt må amntage, at flere gerningsmænd i
> forening kan forrette større skade end enkelte voldsmænd?

Hvad er dine antagelser, andet end din hjerne, der spinner ?

Gruppevold behøver ikke være legmesangreb af særlig rå, brutal og
farlig karakter.

> Heller ikke det kan jeg tro, du selv mener.

Jo. Jeg har praktiske erfaringer med andet, end at fejllæse love og
undersøgelser :)

> Vi kan se, at det samlede antal voldsforbrydelser er uændret, og du mener
> så, at det reelt dækker over, at voldsforbrydelserne blot er blevet værre.

Det samlede antal voldsforbrydelser, der defineres som - simpel vold,
trusler om vold og drov vold. Vores emner er grov vold.

Fandt du en undersøgelse om specifikt - grov vold ?

> [...]
> udvikling - de tegner faktisk bare et lidt grumset billede, hvor nogle
> forhold peger i den ene retning, mens andre peger i den anden.

Jeg beder dig bare diske op med en undersøgelse, der ikke indeholder
andre faktorer.
Kan du det ?

> [...]

> Alle, der forholder sig objektivt til dette emne, kan se, at
> anmeldelsesstatistikkerne ikke giver et retvisende billede.

Ja. præcist som jeg fortæller dig -
Og argumenterer for, at du må sigte mere præcist og ikke alene i
mainstream populationen, hvis du vil have et præcist billede.

Kan du levere undersøgelser på det område, så ?

> [...]
> Problemet er, at det kan svinge så meget.
>
> "jeg har læst undersøgelsen. Første gang var for ganske lang tid

Jep. Og jeg har fuldstændig ret. Du bør læse den et par gange mere :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 23:01

> [...]
>korrekt. Der står - af særlig rå, brutal eller farlig karakter.
>Det er ikke alle synlige skader, der stamer fra legmesangreb af særlig

Nej, men har der været et legemsangreb, og er der tale om en synlig skade,
så er der sgu nok en sammenhæng, ikke?

>Hvad er dine antagelser andet end din hjerne, der spinner, Mr.
>larsen :)

Find dog på nogle ordentlige argumenter frem for disse latterlige
insinuationer, som du ikke har noget at have i.

>Vil du undlade at antage, at våben kan bruges i forbindelse med
>trusler ?

Trusler er IKKE en del af den statistik, vi taler om her. Læs undersøgelsen
igen, hvis du ikke har forstået det endnu.

> [...]
> forhold peger i den ene retning, mens andre peger i den anden.

>Jeg beder dig bare diske op med en undersøgelse, der ikke indeholder

Nej, det kan man ikke, og det er heller ikke nødvendigt.

Fra : Patruljen

Dato : 25-03-08 16:20

On 25 Mar., 23:01, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Nej, men har der været et legemsangreb, og er der tale om en synlig skade,
> så er der sgu nok en sammenhæng, ikke?

Det er ikke et præcist parameter. Sammenhængene kan du måske linke
til ?

Dit - sgu nok - skud fra hoften taler for sigselv :)

> Find dog på nogle ordentlige argumenter frem for disse latterlige
> insinuationer, som du ikke har noget at have i.

Spørgsmålet fejler skam ingenting. og jeg gentager da gerne -
Hvad er dine antagelser, andet end din hjerne der spinner ?

Prøv at svar -

> Trusler er IKKE en del af den statistik, vi taler om her. Læs undersøgelsen
> igen, hvis du ikke har forstået det endnu.

Er det dit læsebesvær, der besværliggør din perception af
virkeligheden nu igen Mr. larsen ?

Jeg bad dig læse undersøgelsen igen. det har åbenbart ikke hjulpet. Så
prøv igen og du vil finde dette -

Det grundlæggende spørgsmål om udsathed for vold og trusler om vold og
de opstillede svarkatego-rier, der anvendes i
voldsofferundersøgelserne, er følgende:
Har De inden for de sidste 12 måneder været udsat for vold eller
trusler, som var så alvorlige, at De blev bange?
- Ja, både vold og trusler
- Ja, vold
- Ja, trusler
- Nej

Det viser sig, at 5,4 pct. af den danske befolkning mellem 16 og 74 år
inden for det seneste år forud for udspørgningstidspunktet i 2005 har
oplevet sig udsat for vold og/eller trusler om vold, som var så
alvorlige, at de blev bange. Det svarer til omkring hver tyvende
indbygger, og i absolutte tal: 211.310 personer. Hovedparten, to ud af
tre, har alene været udsat for skræmmende trusler, jfr. tabel 3.1 og
3.2.
Tabel 3.1. Procent 16-74-årige i Danmark udsat for vold og/eller
trusler om vold seneste år forud for interviewtidspunktet, 1995 og
2005
1995
2005
Procent
95%'s sikkerhedsgrænser
Procent
95%'s sikkerhedsgrænser
Vold
1,7
1,5 - 1,9
1,8
1,5 - 2,1
Trusler
4,7
4,4 - 5,0
4,6
4,2 - 5,0
Vold og/eller trusler
5,4
5,0 - 5,8
5,4
5,0 - 5,8
Hverken vold eller trusler*
94,6
94,2 - 95,0
94,6
94,2 - 95,0
* Inklusiv uoplyste og ved-ikke besvarelser.
9

http://www.justitsministeriet.dk/fileadmin/downloads/Forskning_og_dokumentation/vold_i_danmark.pdf

> Nej, det kan man ikke, og det er heller ikke nødvendigt.

Hvordan kan det være, at det ikke er nødvendigt at foretage en
spicifik undersøgelse af - Grov vold, uden at medtage trulser om vold
og simpel vold ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 09:26

>Det er ikke et præcist parameter. Sammenhængene kan du måske linke
>til ?

Jeg tror ikke helt, du forstår problemet i denne diskussion.

Problemet er, at DU har påtaget dig en bevisbyrde, som du ikke kan løfte.

Det er dig, der påstår, at ikke bar antallet af anmeldelser - men også
antallet af faktiske voldsforbrydelser - er steget.

Indtil nu har du ikke fremlagt nogen beviser for den påstand. Du baserer
derimod alene påstanden på det indicie, at antallet af anmeldelser er
steget.

Jeg har for mit vedkommende fremlagt en række indicier på, at den er
forkert.

Dels har jeg vist, at antallet af voldsofre er uændret. Til det har du så
sagt, at min statistik jo omhandler alle former for vold - ikke kun grov
vold. Sagen er imidlertid bare den, at antallet af strafferetlige afgørelser
er steget i samme periode uanset om vi taler grov eller simpel vold.

Kilden til denne information finder du her:
http://ullanoertoftthomsen.blogspot.com:80/2008/01/big-brother-volden-stiger-ikke.html

I 1995 blev 2% af befolkningen udsat for vold - i 2005 var det også 2%.

I 1995 var der 5.200 strafferetlige afgørelser efter den simple
voldspragraf - i 2005 var tallet 7.000. Dvs. en stigning på 34%.

I 1995 var der 900 strafferetlige afgørelser efter den simple voldspragraf -
i 2005 var tallet 1.400. Dvs. en stigning på 55%.

Vi ved, at andelen af de begåede forbrydelser, der blev anmeldt, steg med
23% i samme periode.

Dette er i sig selv et særdele stærkt indicie på, at påstanden om, at volden
blot er blevet grovere, ganske enkelt ikke harmonerer med fakta.

Endvidere har vi fra statistikken en række informationer om karakteren af
den begåede vold.

Et enkelt forhold taler for din teori:
- Andelen af sagerne, hvor der anvendes våben, er steget fra 11 til 17%

En række forhold taler imod din teori:
- Andelen af sagerne, hvor forbrydelsen efterlader synlige skader er faldet
fra 58 til 51%.
- Andelen af sagerne, hvor der er tale om forbrydelser begået af flere i
forening, er faldet fra 34 til 31%.

Jeg savner derfor i den grad solid dokumentation for din påstand - derimod
ser jeg flere vægtige indicier på, at den er forkert.

[...]

Vi diskuterer ikke trusler her - jeg ved ikke, hvorfor du tager det op.

Som du kan se af samme figur, er andelen, der har været udsat for vold,
steget fra 1,7 til 1,8% - dog med en så stor usikkerhedsmargin, at
stigningen i sig selv er insignifikant.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 25-03-08 17:12

On 25 Mar., 23:40, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> --
> Kim Larsen
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.

»Det værste er, at vi ser flere grove voldssager, hvor kniven kommer
frem og bliver brugt,« siger chefkriminalinspektør Per Larsen. Foto:
Uffe Weng

Antallet af voldsepisoder hvor der trækkes en kniv, har ikke ændret
sig markant i de seneste år, vurderer både Det Kriminalpræventive Råd
og Politiet. Men når kniven trækkes, sker det hurtigere og voldsommere
end før, vurderer politiet.

Men han understreger samtidig, at selv om antallet af knive ikke
stiger, er der en skidt tendens til, at de bruges hurtigere og
voldsommere end tidligere.

»Det værste er, at vi ser flere grove voldssager, hvor kniven kommer
frem og bliver brugt. Folk er hurtigere til at hive kniven frem og
bruge den mere flittigt end tidligere. Og de tilfælde er blevet
grovere.

Det er det samme som med den almindelige vold, hvor antallet af
overfald ikke er steget, men den vold, som finder sted, er blevet
grovere,« siger Per Larsen.
http://www.berlingske.dk/article/20080105/danmark/80105029/

Jo. der er unægtelig en forskel på proffer og virkeligheds fjerne
fantaster -
Eller som i - verden set gennem en misforstået statistisk undersøgelse
og et snævert udsyn til gadekæret

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-03-08 00:36

"Niels_Bruun@yahoo.dk" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> fantaster -
> Eller som i - verden set gennem en misforstået statistisk undersøgelse

Tak for indlægget - og det er hele vejen igennem lige så sandt som det er
sagt - desværre.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 08:50

> [...]

Og jeg citerer:

"Antallet af voldsepisoder hvor der trækkes en kniv, har ikke ændret sig
markant i de seneste år"

Det er fint, Per Larsen mener det, men sagen er bare den, at der ikke findes
belæg for det i de statistikker, politiet og justitsministeriet selv laver.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 25-03-08 18:23

On 26 Mar., 00:36, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> "Niels_Br...@yahoo.dk" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Tak for indlægget - og det er hele vejen igennem lige så sandt som det er
> sagt - desværre.

Så lidt Kim Larsen.

Og -

Ja - desværre :/
http://www.youtube.com/watch?v=8M9U1OU0MzU&feature=related

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 05:16

On 26 Mar., 08:50, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> belæg for det i de statistikker, politiet og justitsministeriet selv laver.

Jamen du modbeviser bare Per larsen - velbekomme :)

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 05:22

On 26 Mar., 09:25, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Jeg tror ikke helt, du forstår problemet i denne diskussion.

Jo. jeg forstår udemærket. Man tager en undersøgelse om 3 faktorer og
vrider den til at fortælle noget præcist om den ene faktor.

Manipulation. Kort og godt -

> Problemet er, at DU har påtaget dig en bevisbyrde, som du ikke kan løfte.
>
> Det er dig, der påstår, at ikke bar antallet af anmeldelser - men også
> antallet af faktiske voldsforbrydelser - er steget.

Jeg behøver ikke gentage migselv, fordi du har læsebesværligheder, gør
jeg ?

> Indtil nu har du ikke fremlagt nogen beviser for den påstand. Du baserer
> derimod alene påstanden på det indicie, at antallet af anmeldelser er
> steget.

Gab -

> Jeg har for mit vedkommende fremlagt en række indicier på, at den er
> forkert.

Indicier er ikke beviser. Du må hoste op med andet end indicier.
Kan du det ?

> [...]
> vold. Sagen er imidlertid bare den, at antallet af strafferetlige afgørelser
> er steget i samme periode uanset om vi taler grov eller simpel vold.

Og så til noget helt andet :)

> [...]
>
> Dette er i sig selv et særdele stærkt indicie på, at påstanden om, at volden
> blot er blevet grovere, ganske enkelt ikke harmonerer med fakta.

Flere indicier.

Hvornår kommer du med nogle kendsgerninger ?

> [...]
>
> Jeg savner derfor i den grad solid dokumentation for din påstand - derimod
> ser jeg flere vægtige indicier på, at den er forkert.

Indicier er ikke kendsgerninger.
Du skriver, at du kan diske op med kendsgerninger. Hvornår begynder du
så ?

> [...]
> 3.2."
>
> Vi diskuterer ikke trusler her - jeg ved ikke, hvorfor du tager det op.

Fordi trusler er en del af den undersøgelse, du har linket til men
åbenbart ikke har læst så grundigt :)

> Som du kan se af samme figur, er andelen, der har været udsat for vold,
> steget fra 1,7 til 1,8% - dog med en så stor usikkerhedsmargin, at
> stigningen i sig selv er insignifikant.

Vi taler om grov vold. Ikke om alt muligt andet. Er det svært for dig
at forstå ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 12:44

>Indicier er ikke beviser. Du må hoste op med andet end indicier.
>Kan du det ?

Kan du??

>Fordi trusler er en del af den undersøgelse, du har linket til men
>åbenbart ikke har læst så grundigt :)

Ja, det er en del af undersøgelsen - men ikke en del af den statistik, vi
taler om her. Men det er måske ået dig helt forbi?

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 05:24

On 26 Mar., 11:29, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote in message

> Stadig ingen kilder - jaja, du har ikke travlt med at forsvare din i
> forvejen vigende troværdighed.

Den vigende troværdighed tilfalder alene dig, hvis du nogensinde har
haft nogen :)

Du fortæller NB.DK at dín opfattelse har rod i kendsgerninger.
Hvorfor disker du så ikke op med andet end indicier ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 12:41

"Du fortæller NB.DK at dín opfattelse har rod i kendsgerninger.
Hvorfor disker du så ikke op med andet end indicier ?"

Hvornår disker du selv op med beviser?

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 05:26

On 26 Mar., 11:27, "Kim Larsen" <kl2...@gmail.com> wrote:
> "Christian R. Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Neeeeeeej da, Christianse, vi bøjer os dybt i støvet for eders vid og
> begavelse.
>
> (Fnis )

Hvad med - højlydte grin?

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 05:59

On 26 Mar., 12:41, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> "Du fortæller NB.DK at dín opfattelse har rod i kendsgerninger.
> Hvorfor disker du så ikke op med andet end indicier ?"
>
> Hvornår disker du selv op med beviser?

Du kunne forsøge dig med, at læse, hvad jeg skriver. Det ville være en
ny og anderledes oplevelse.

Men. Du har fortalt at din opfattelse er baseret på kendsgerninger. Så
set i lyste ad din høje troværdighed - hvornår disker du op med de
kendsgerninger, da baserer din opfattelse på ?

Eller det var måske ikke kendsgerninger anyway ? og i givet fald -
hvad baserer du så din opfattelse på ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-03-08 15:14

>Du kunne forsøge dig med, at læse, hvad jeg skriver. Det ville være en
>ny og anderledes oplevelse.

Det har jeg gjort - og jeg hqr ikke set skyggen af beviser. Hvornår kommer
det?

> Men. Du har fortalt at din opfattelse er baseret på kendsgerninger. Så
>set i lyste ad din høje troværdighed - hvornår disker du op med de
>kendsgerninger, da baserer din opfattelse på ?

Dem har du fået serveret mange, mange gange.

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 06:03

On 26 Mar., 12:43, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Kan du??

Jeg behøver ikke gentage migselv :)
Igen. Det er ikke mig, der skråsikkert fortæller om kendsgerninger og
virkelighed. Det er dig.

Så hvad kan du hoste op med ?

Og når din opfattelse alligevel ikke er hverken kendsgerninger eller
virkelighed - hvad er den da baseret på ?

> Ja, det er en del af undersøgelsen - men ikke en del af den statistik, vi
> taler om her. Men det er måske ået dig helt forbi?

Du har skrevet stolpe op og væg ned om din undersøgelse. Og indholdet
drejer sig om trusler om vold, simpel vold og grov vold i en
pærevælling.

Syntes du den slags manipulation er specielt tillidsvækkende ?

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 06:05

> [...]
> "Du fortæller NB.DK at dín opfattelse har rod i kendsgerninger.
> Hvorfor disker du så ikke op med andet end indicier ?"

Skulle du ikke modbevise Per Larsen egentlig ?

:D

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 06:26

> [...]
> "Du fortæller NB.DK at dín opfattelse har rod i kendsgerninger.
> Hvorfor disker du så ikke op med andet end indicier ?"

Kunne du ikke gøre alvor ud af mit forslag om at resumere dit
5.klasses læsekursus ?
Dit kommunikationsbesvær er virkelig trættende.

Fra : Patruljen

Dato : 26-03-08 14:37

On 26 Mar., 15:14, "Christian R. Larsen" <crlar...@hotmail.com> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Det har jeg gjort - og jeg hqr ikke set skyggen af beviser. Hvornår kommer
> det?

Det er netop det centrale i det, jeg skriver :)

Som sædvanlig har du ikke læst teksten så grundigt - har du ?

Hvad er det, du ikke forstår - her ?

"

[...]

Oj geg skal da gerne gentage det efterfølgende en gang mere -

> [...]
kendsgerninger, da baserer din opfattelse på ?

>Demhar du fået serveret mange, mange gange.

Nej. Det er lige der filmen knækker for dig :)
Jeg kunne tænke mig, at foreslå dig, at copypaste dine kendsgerninger
- her.

Jeg har nemlig ikke set nogetsomhelst, der har bestået af andet end
indicier og løse påstande.
Som du selv har skrevet - dine postulater indikerer - at muligvis er
det måske sådan :)

Bekymrer det dig ikke at basere din virkelighed på indicier ?

Og så har du iøvrigt endnu ikke besvaret mit spørgsmål -
Hvilke personlige erfaringer har du egentlig, der informerer dig bedre
end Per Larsen og en hard core pædagog ?

Fra : Patruljen

Dato : 28-03-08 06:01

> [...]
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Det har jeg gjort - og jeg hqr ikke set skyggen af beviser. Hvornår kommer

Når det er dig, som postulerer at dine modparter er faktaresistente og
ikke befinder sig i virkelighedens verden -
Må det være dig, som leverer mig fakta. Ingen tvivl om den ting -

Jeg er mere ydmyg omkring at udtale mig generelt om tilstanden i hele
befolkningen. Det skal tilgengæld ikke afholde mig fra, at vurdere
dels på baggrund af de oplysninger, som er tilrådighed. Desuden med
udgangspunkt i eget erfaringemateriale. Og jeg kan fortælle, at jeg
har beskæftiget mig en del med de unge, Per Larsen og kolleger har
haft fat i kraven på :)

> Dem har du fået serveret mange, mange gange.

Nu skal jeg vise dig, hvordan justitsministeriet, som du konstant
henviser til, vurderer det statistiske materiale, du vedvarende
henviser til som eksponent ofr - din virkelige verden.

2.3.3. Gennemførelse af offerundersøgelse
"I 1995/96 blev der på Rigspolitichefens foranledning gennemført en
undersøgelse om omfang af vold i befolkningen. Undersøgelsen var den
hidtil største af sin art, idet den er baseret på i alt 26.193
interview med personer i alderen 16 til 74 år.

Det blev i 2004 besluttet at gentage denne undersøgelse i 2005/06. Ved
udgangen af 2006 viste de foreløbigt indsamlede data, at andelen, der
har været udsat for vold, er så lille, at det vanskeliggør muligheden
for dels med sikkerhed at kunne udtale sig om uviklingstendenser og
dels at kunne pege på statistisk holdbare resultater vedrørende
undergrupper."

Derfor undrer jeg mig naturligvis over, at du formulerer dig med en
patent på virkeligheden. jeg har gjort dig opmærksom på adskillige
usikkerheder og mangel på nøjagtighed i relation til dine udtalelser.
Jeg er ikke statistiker. Men socialpædagog og orker heller ikke gå ind
i en detaljeret gennemgang af " din " undersøgelse.
Den slags er der profesionelle til. og det er deres opgave at
formulere sig, så jeg kan forstå det. Jeg har læst den undersøgelse,
som sagt, for en del år siden. Det var ikke svært at få øje på
begrænsningerne, må jeg tilstå.

Jeg har søgt, at beskrive disse områder med store usikkerheder for
dig. Og du ser dem faktisk formuleret af justitsministeriet ovenover.
Tror du mere på dem, så ?

End på Per Larsen og jeg ?

Jeg gentager derfor spørgsmålet, som du trods 4 - 6 præsentationer
endnu ikke har besvaret -

Bekymrer det dig ikke, at befinde dig i en tilstand, hvor din
virkelighed er baseret på indicier, usikkerheder, antagelser og
formodninger pillet ud fra en utilstrækkelig og forkert anbragt
undersøgelse ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-03-08 12:57

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> http://www.bt.dk/article/20080322/krimi/803220313/
>
> 3 mord på en uge, men den grove vold er ikke steget ifølge CRL.

Lad mig lære dig en gylden regel om debat: Et dårligt argument slår ikke et
godt, bare fordi det er kommet til senere.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 14:22

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Lad mig lære dig en gylden regel om debat: Et dårligt argument slår
> ikke et godt, bare fordi det er kommet til senere.

Undskyld, men hvilke gode argumenter er det lige du er kommet med ? andet en
undersøgelse som du manipulerer på bedste måde til at understøtte dine
påstande