Tak for ham, Anker
Fra : Malene P

Dato : 22-03-08 10:43

Fra : Frank

Dato : 22-03-08 11:30

Hej

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> http://ekstrabladet.dk/112/article986907.ece

Jeg tror du henviser til flygtningen der ankom til Danmark midt i 80'erne,
men det er lidt svært at udlede af et link.

Poul Schlüter var statsminister midt i 80'erne.

Og generelt: Kan du og andre ikke skrive lidt om hvad det er I linker til?

Mvh
Frank

Fra : Malene P

Dato : 22-03-08 13:40

"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Jeg tror du henviser til flygtningen der ankom til Danmark midt i 80'erne,
> men det er lidt svært at udlede af et link.

Og Anker Jørgensens hæslige tuden over de afviste palæstinesiske
kirkebesættere, der resulterede i, at palæstineserne fik en helt unødvendig
særlov og at vi kom til at hænge på skidte og deres medbragte kriminalitett
for tid og evighed.

Malene P

Fra : Frank

Dato : 23-03-08 23:17

Hej

Malene P skrev:
> [...]
> særlov og at vi kom til at hænge på skidte og deres medbragte kriminalitett

Kronologien passer ikke på særloven.

Den i linket omtalte person kom til Danmark i midt-80'erne. Det er vel
84-86. Der fik alle palæstinensere opholdstilladelse uden individuel
sagsprøvning.

Der blev først ændret sagspraksis i efteråret 89 og særloven blev
vedtaget i 92.

Mvh
Frank

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 22-03-08 13:10

Malene P wrote:
> http://ekstrabladet.dk/112/article986907.ece

Med til historien hører også dette:

http://ekstrabladet.dk/112/article986874.ece

Hårde vilkår for en dreng på 12.

Kan det være en af dine drenge, Knud Larsen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-03-08 15:20

vidal@mail.dk wrote:

> Med til historien hører også dette:
>
> http://ekstrabladet.dk/112/article986874.ece
>
> Hårde vilkår for en dreng på 12.
>
> Kan det være en af dine drenge, Knud Larsen?

Du tænker på det her?

"Mohammed Melhem har ikke lyst til at tale om uddannelse og kigger væk.

– Jeg kommer hurtigt til at kede mig, forklarer den 29-årige.

Nærmere kommer han aldrig et svar, da Ekstra Bladet spørger, hvorfor han
droppede ud af teknisk skole, hvor han var i gang med en uddannelse som
automekaniker. Og hvorfor det er så svært for ham at holde på et arbejde."

Dem jeg har talt om er ældre end 12 år, og det VAR dem selv der "hurtigt kom
til at kede sig" og hellere ville du på gaderne.

Men "det er vores skyld" - jeg ved det.

Fra : Vidal

Dato : 22-03-08 23:42

Knud Larsen skrev:

> Du tænker på det her?
>

> "Mohammed Melhem har ikke lyst til at tale om uddannelse og kigger væk.

Nej, jeg tænker på:

Harkan er 12 år gammel og går i sjette klasse. Der
sidder et godt hoved på knægten, men det får aldrig
lov til at udvikle sig. Faren mener nemlig, at det
er tid for sønnen at tjene sine egne penge i stedet
for at spilde tiden med lektier.

– Min far hentede mig direkte fra skolen, hvor det
egentlig gik ret godt. Og så skulle jeg arbejde i
et af vores fire pizzeriaer til sent om aftenen.
Han mente, det var vigtigere end uddannelse, fortæller
Harkan.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-03-08 08:50

Vidal wrote:

> [...]
> et af vores fire pizzeriaer til sent om aftenen.
> Han mente, det var vigtigere end uddannelse, fortæller

Nej, mine var ældre. Dem der kommer på lektiekafeer i biblioteker, de kommer
mere på en lidt tilfældig basis.

Men der ER da forældre som hiver der børn væk fra skolen, ingen tvivl om
det.