Mor til to anholdte siger undskyld.
Fra : Pernille

Dato : 22-03-08 09:51

TV2 TTV side 120 skriver

"Mor til to anholdte siger undskyld.

Moren til to af de unge mænd, der er anholdt for drabet på den 16 årige
Deniz Uzun, der i går døde af sine kvæstelser, stod i går frem på TV2/News.
Moren, der ønsker at være anonym, undskyldte og bad om tilgivelse."

"Hun rettede dog også en skarp kritik mod de offentlige myndigheder for ikke
at have grebet ind noget før."

Hun har ret i, at myndighederne burde have grebet ind noget før.

Der har sansynligvis været problemer med drengene i mange år.

Måske skulle hun aldrig have haft forældremyndigheden... Måske skulle de
have været tvangsfjernet efter fødslen...

Det er forældrerne, der har haft ansvaret for, at opdrage deres børn til
ikke at dræbe andre mennesker.
Det ansvar har forældrerne her ikke levet op til.

Hvem har lært drengene, at det er ok at kalde indvandrere for "pærkere"...

Vidste moderen noget om, hvad hendes børn rendte rundt og lavede, når de
ikke var hjemme...

Det er nemt nok for moderen at give myndighederne skylden.

Det, at moderen siger "Undskyld" er intet værd.

Den undskyldning er ikke mere helhjertet, end den opdragelse hun har givet
sine børn.

Fra : Wilstrup

Dato : 22-03-08 10:08

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> Det er forældrerne, der har haft ansvaret for, at opdrage
> deres børn til ikke at dræbe andre mennesker.
> Det ansvar har forældrerne her ikke levet op til.

Det er korrekt - men det er let nok at dømme uden at kende de
nærmere omstændigheder. Der er familier der er så svage at de
ikke magter den opgave, og så er der i vort samfund
myndighedernes forbandede pligt at gribe ind. Når
myndighederne svigter -som regel på grund af nedskæringer
inden for området (tak VK-regeringen og DF for dette) - så
rammer det de svageste af familierne.

> Hvem har lært drengene, at det er ok at kalde indvandrere
> for "pærkere"...

Folk som dig der stemmer på DF og giver udtryk for holdninger
der i den grad defamerer indvandrere og utilpassede unge uden
at have andet i baggagen end "strengere straffe -hårdere
straffe".

> Vidste moderen noget om, hvad hendes børn rendte rundt og
> lavede, når de ikke var hjemme...

Det er ikke sandsynligt.

> Det er nemt nok for moderen at give myndighederne skylden.

Det er nemt nok for dig at give moderen skylden.

> Det, at moderen siger "Undskyld" er intet værd.

jo, det er stærkt at stå frem i medierne og formulere noget
som burde være myndighedernes svar, nemlig en undskyldning for
svigtet.

> Den undskyldning er ikke mere helhjertet, end den opdragelse
> hun har givet sine børn.

Det ved du ikke en pind om. Du dømmer uden at kende til
sagernes nærmere deltaljer.

Fra : Neuman

Dato : 22-03-08 10:15

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> omstændigheder. Der er familier der er så svage at de ikke magter den
> opgave, og så er der i vort samfund myndighedernes forbandede pligt at

Hvorfor er det altid "samfundets skyld"? DU er en del af samfundet, altså er
det også din skyld? Hvad med at du fik fingeren ud og prøvede at gøre en
forskel hvis der er noget der forkert i dit univers i stedet for at sidde og
galpe op hjemme foran pejsen? DU kunne da gå ud og udføre noget frivilligt
arbejde for et bedre samfund. Man skal yde hvad man kan, ikke? Så vidt jeg
har forstået er det dit motto. Jeg er sikker på der er nogen som kunne bruge
en hånd i dagligdagen og du virker som om du har overskud til den slags. Men
du vil måske hellere have at andre gør arbejdet for dig?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-03-08 12:05

"Neuman" <neuman@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er det altid "samfundets skyld"? DU er en del af samfundet, altså
> er det også din skyld?

jeg har ikke stemt på den regering der i den grad har forringet
velfærdssamfundet. Det er det vi nu begynder at se resultaterne af,

Hvad med at du fik fingeren ud og prøvede at gøre en
> forskel hvis der er noget der forkert i dit univers i stedet for at sidde
> og galpe op hjemme foran pejsen?

Øhhh. Jeg har (sammen med 1 anden person) skabt en institution for unge med
funktionsnedsættelse, så de kan få en uddannelse

DU kunne da gå ud og udføre noget frivilligt
> arbejde for et bedre samfund.

Ja den blev netop skabt ved frivilligt arbejde. Men jeg ser også at
kommunerne i den grad vil spare og ikke betale for de unges ophold, på trods
af at undervisningsministeren har sendt brev ud til samtlig kommuner hvori
han pointerer at de unge har et retskrav på et sådant tilbud.

Man skal yde hvad man kan, ikke?

og jeg lægger stadig som minimum 30 timer UGENTLIG i frivilligt arbejde,

Så hvad har DU ydet til det her samfund - bortset fra at stemme på DF og
håbe på skattelettelser

PEter

Fra : Michael Weber

Dato : 23-03-08 23:39

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
>
> Øhhh. Jeg har (sammen med 1 anden person) skabt en institution for
> unge med funktionsnedsættelse, så de kan få en uddannelse

Hov, hov, hov...Stop liiiiiige en halv....
Dig, Peter K. Nielsen, kan vi virkelig ikke have rendende rundt og skabe noget.

Thi kendes for ret:
Peter K. Nielsen kendes skyldig i overtrædelse af Janteloven.
http://da.wikipedia.org/wiki/Janteloven

;)
( tilsæt ironi og lad hæve i den tid, det tager at læse et par indlæg i denne tråd )

--
Six Degrees Of Separation

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-03-08 09:37

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> ;)
> ( tilsæt ironi og lad hæve i den tid, det tager at læse et par indlæg i

LOL

Fra : Kim2000

Dato : 22-03-08 10:17

> [...]
> gribe ind. Når myndighederne svigter -som regel på grund af nedskæringer
> inden for området (tak VK-regeringen og DF for dette) - så rammer det de

For det første så var SR regeringen mindst ligeså ivrig efter at spare, fx
lavede Nyrup tricket med at først at skære 800 psykiatiske sengepladser og
siden _UDVIDE_ antallet med 300. Befolkningen jublede..... VK regeringen har
fortsat den linie.

Du skrev det som jeg tænkte, nemlig at råbe det offentlige system op er som
at slå i dyne, der sker intet, absolut intet. Skolelærere der råber op,
bliver anset som overpylret, forældre der søger hjælp, bliver afvist, der
sker ikke en dyt før der er alvorlig kriminalitet indblandet.

Jeg mener sagtens man kan tænke bootcamps til 10-årige, naturligvis
tilpasset efter det er børn vi har med at gøre og så har englænderne
undersøgt kosten og fundet ud af det er en klar sammenhæng mellem vold og
kost!! Det kan faktisk forklare en hel del. Japan der aldrig har haft
kriminalitet er i takt med fastfood ved at drukne i vold. Så se at få mad i
folkeskolen. (og ja, det er forældrenes ansvar, et ansvar som mange ikke
lever op til).

> Folk som dig der stemmer på DF og giver udtryk for holdninger der i den
> grad defamerer indvandrere og utilpassede unge uden at have andet i
> baggagen end "strengere straffe -hårdere straffe".

Det komisk at det som jeg har sagt siden 1995, nemlig at de ekstreme skal
sparkes ud, idag siges af SF. For 13 år siden var jeg både nazist, racist og
værre ting for at mene det. Men godt folk er blevet klogere. Racisme er
aldrig i orden. De kriminalle skal ud og resten skal selvfølgelig ikke
generes eller overfaldes.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-03-08 12:01

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> gribe ind. Når myndighederne svigter -som regel på grund af nedskæringer
> inden for området (tak VK-regeringen og DF for dette) - så rammer det de

tjae, men det evner DFs vælger ikke at gennemskue

> [...]
> myndighedernes svar, nemlig en undskyldning for svigtet.

> Det ved du ikke en pind om. Du dømmer uden at kende til sagernes nærmere

Det behøver en ægte DFer ikke at bekymre sig om. de skal bare kunne skrige
strengere straffe højt nok

Peter

Fra : /Peter

Dato : 22-03-08 10:26

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> [...]

Sådan en undskyldning har vi sjældent fået fra perkerforældre til de
fremmede dræbermaskiner.

Og situation lyder helt i tråd med den som mange af de utipassede
fremmede er i,
når de røver voldtager og slår uskyldige ihjel
- det er ganske givet forældrenes skyld -bestemt ikke samfundet.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-03-08 11:58

> [...]
>
> Vidste moderen noget om, hvad hendes børn rendte rundt og lavede, når de

Jo - tilsyneladende har hun været så fornuftig at hun for mange år siden
erkendte at hun ikke magtede opgaven, og har lige siden råbt om hjælp

> Det er nemt nok for moderen at give myndighederne skylden.

Tjae, som der står, så har kommunen INTET foretaget sig på trods af råbet om
hjælp

> Det, at moderen siger "Undskyld" er intet værd.

nej det bringer jo ikke den stakkels unge mand tilbage til livet

> Den undskyldning er ikke mere helhjertet, end den opdragelse hun har givet
> sine børn.

hvordan kan du vide det???

Peter

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-03-08 12:46

On Sat, 22 Mar 2008 09:50:47 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>
>Måske skulle hun aldrig have haft forældremyndigheden... Måske skulle de
>have været tvangsfjernet efter fødslen...

I det mindste har hun modet til at sige undskyld på hendes barns
vegne.

Hvormange indvandreforældre har sagt undskyld til ofrene for deres
utilpassede horeunger?

Fra : Kim2000

Dato : 22-03-08 14:05

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> I det mindste har hun modet til at sige undskyld på hendes barns
> vegne.
>
> Hvormange indvandreforældre har sagt undskyld til ofrene for deres
> utilpassede horeunger?

Næh, de plejer at stå og juble i retten.
mvh
Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 23-03-08 09:25

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Næh, de plejer at stå og juble i retten.

hvor har du den uhyrlige påstand fra? kan du nævne et eneste
eksempel på at indvandrerforældre har stået og jublet i retten
over de gerninger deres børn har begået?

Du kan godt finde ekspempler på at nogle idioter fra både
indvandrer- og ikke-indvandrermiljøer har gjort noget sådant
uden for retten, men du har ikke set forældre der har stået og
jublet over hvad deres unge har gjort af kriminalitet.

Jeg forstår ikke hvordan du som lærer overhovedet ikke føler
et ansvar for ikke at kolportere sådanne uhyrlige påstande ud
i "rummet".
Det er jo fuldkommen meningsløst og uansvarligt for ethvert
tænkende menneske at komme med sådanne voldsomme
overdrivelser, der mere skal vise hvor "smart" du er fremfor
hvor "dumsmart" du er.

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-08 09:47

> [...]
> ikke set forældre der har stået og jublet over hvad deres unge har gjort

Der er såmænd masser af eksempler på familer der har hyldet deres drenge for
deres uhyrligheder, men igen det står ikke i Informationen, men i aviser for
folket.

Og nej jeg føler mig som ikke lærer ikke forpligtet til at skjule sandheden.

Fra : Wilstrup

Dato : 23-03-08 10:57

> Der er såmænd masser af eksempler på familer der har hyldet
> deres drenge for deres uhyrligheder, men igen det står ikke
> i Informationen, men i aviser for folket.

Vås! -det er simpelthen løgn - nævn en eneste ikke-nazistisk
eller DF-publikation der skriver noget sådant. Og i "aviser
for folket" er en utrolig nedladende måde at skrive på. Jeg er
en del af folket og læser forskellige aviser -ikke kun
information, som jeg faktisk kun læser ved sjældne
lejligheder.

> Og nej jeg føler mig som ikke lærer ikke forpligtet til at
> skjule sandheden.

Det er ikke sandheden, men blot en af dine sædvanlige løgne.

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-08 11:06

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Vås! -det er simpelthen løgn - nævn en eneste ikke-nazistisk eller
> DF-publikation der skriver noget sådant. Og i "aviser

Egentlig gider jeg ikke til at lede efter det, da jeg ved at du antager EB,
BT og JP som "DF publikationer".
Kim

Fra : Wilstrup

Dato : 23-03-08 12:53

> Egentlig gider jeg ikke til at lede efter det, da jeg ved at
> du antager EB, BT og JP som "DF publikationer".

De pågældende blade er populistiske - så at udnævne dem til
talerør for DF er ikke så skeløjet endda.
Men jeg læser også både EB og BT fordi de er de største
meningsdannere herhjemme. Det betyder dog ikke at de er særlig
troværdige eller at man skal sætte sin lid til dem ukritisk.
Men igen: heller ikke de blade har mig bekendt nævnt en eneste
gang at forældre til de børn der vitterlig er blevet dømt for
hærværk og ødelæggelser, i retten har tiljublet dem. Det er
altså løgn fra din side - man har nok jublet over at de er
blevet frikendt, men det er ikke det samme som at de har
jublet over de handlinger de er blevet anklaget for.

Men i din optik er enhver sigtet naturligvis skyldig selvom
det modsatte er bevist.

Og det er klart bekymrende at du mener at opspind og løgne er
i orden at kolportere til skolebørnene. De tager næppe skade
af det, da skolebørn i dag er mere kritiske end vores
forældre, og godt for det, men som lærer bør man i det mindste
have sine kilder i orden når man siger noget kontroversielt -
og har du ikke det, så er det skammeligt i din profession som
lærer.

For mig at se er det OK at "indoktrinere" eleverne hvis man
med "indoktrinering" mener at man giver et andet syn på
tingene - også selvom de er kontroversielle, men kun sålænge
man citerer korrekt eller giver eleverne mulighed for at
forholde sig til udtalelserne ved hjælp af relevante kilder.

I denne gruppe hævder du at forældrene til indvandrere jubler
i retten over hvad deres børn foretager sig af
skarnsstreger -og det er det jeg uden blusel hævder er en fed
løgn, en løgn som du ikke kan finde belæg for i en eneste
avis -heller ikke EB eller BT.

Fra : Lyrik

Dato : 22-03-08 12:47

Den 22.03.2008 kl. 09:50 skrev Pernille <Hovedst@den>:

> [...]
> Moren, der ønsker at være anonym, undskyldte og bad om tilgivelse."
>
> "Hun rettede dog også en skarp kritik mod de offentlige myndigheder for
Det fremgik af TV2 News at hun flere gange havde henvendt sig til
socialvæsenet og tryglet om at få drengen indlagt. I en alder af 10 var
han allerede eksplosiv og mærkelig vredladen. Skønt gentagne henvendelser
om behandling, blev hun ignoreret.
Selv om man måske ikke vil få accept om at det er samfundets skyld, så har
socialvæsenet dog svigtet moderen.

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : N_B_DK

Dato : 22-03-08 15:55

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
news.t8e1n6umcof222@lyrik.local

> [...]
> Selv om man måske ikke vil få accept om at det er samfundets skyld,
> så har socialvæsenet dog svigtet moderen.

Ligeledes har politiet forsøgt mange gange at råbe socialforvaltningen op,
uden held.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Malene P

Dato : 22-03-08 13:55

> [...]
>
> Måske skulle hun aldrig have haft forældremyndigheden... Måske skulle de
> have været tvangsfjernet efter fødslen...

Måske skulle de have været druknet ved fødslen

Malene P

> Det er nemt nok for moderen at give myndighederne skylden.

Det har de da også i høj grad. Men lovgivningen giver jo ikke mulighed for
at sætte effektivt ind, før de fylder 15. Og så er de endda pr definition
tildelt 50% rabat, indtil de fylder 18.

Malene P

Fra : Malene P

Dato : 22-03-08 15:10

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> TV2 TTV side 120 skriver
>
> "Mor til to anholdte siger undskyld.

> Hvem har lært drengene, at det er ok at kalde indvandrere for "pærkere"...

Måske de samme typer, der gennem tiden har "lært" den slags, at man bare kan
overfalde "nazisvin", "bøsserøve" og "brilleaber". Er det egentlig ikke
ligemeget, hvad man råber, når man slår en tilfældig ihjel med en kølle?

Malene P

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-08 15:36

> [...]
> overfalde "nazisvin", "bøsserøve" og "brilleaber". Er det egentlig ikke
> ligemeget, hvad man råber, når man slår en tilfældig ihjel med en kølle?

Tjo, det er de vel egentlig. De er jo tydeligvis så fuldstændigt sindssyge,
at de uden tvivl ikke engang ved hvad de selv siger eller gør.

Jeg kan ikke få det ind i hovedet, at man virkelig kan være så snothamrende
dum at slå et andet menneske ihjel så'n lige ind fra højre... Det giver bare
ingen mening på nogen som helst facon.

og så som teenager.... de kan ligeså godt skære pulsåren over på sig selv,
for deres liv er slut.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-03-08 12:33

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> overfalde "nazisvin", "bøsserøve" og "brilleaber". Er det egentlig ikke
> ligemeget, hvad man råber, når man slår en tilfældig ihjel med en kølle?

ja eller også har drengene bare læst med her i gruppen

Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 05:12

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message

> ja eller også har drengene bare læst med her i gruppen

Så du mener altså også at venstrefløjens indflydelse på unge er farlig ?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-03-08 17:31

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message

> Så du mener altså også at venstrefløjens indflydelse på unge er farlig ?

nej det er visrt mest de højre rabiate her i gruppen der bruger ord som
perker og svin om de fremmede.

Det er vist også mest de højrerabiate der via deres indlæg og hadske tone
nærmest legaliserer overfald på de fremmede.

men jeg bemærker også at de var de første ved håndvasken for at fralægge sig
ansvarer for følgerne af deres kampagner

PEter

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-03-08 17:57

On Tue, 25 Mar 2008 17:30:48 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen

>nej det er visrt mest de højre rabiate her i gruppen der bruger ord som
>perker og svin om de fremmede.

Hmmm... Jeg mindes ikke at have set ordet "perker" og "svin" brugt,
mon ok, jeg læser heller ikke alt....

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-03-08 19:00

On Tue, 25 Mar 2008 17:57:17 +0100, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Hmmm... Jeg mindes ikke at have set ordet "perker" og "svin" brugt,
>mon ok, jeg læser heller ikke alt....

Sorry.... Jeg havde lige glemt Martin...

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-03-08 18:37

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> men jeg bemærker også at de var de første ved håndvasken for at fralægge
> sig ansvarer for følgerne af deres kampagner

Det du tror er kampagne, er nøgtern oplysning.
Det er perkerimportørerne, der sammen med deres ckokoladebrune kæledægger er
enesvarlige for ulykkerne!

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 25-03-08 20:37

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> wrote in message

> Det er vist også mest de højrerabiate der via deres indlæg og hadske
> tone nærmest legaliserer overfald på de fremmede.

Endnu engang bytter du om på tingene, det er de autognome der benytter vold
og trusler.

> men jeg bemærker også at de var de første ved håndvasken for at
> fralægge sig ansvarer for følgerne af deres kampagner

Ja sådan er venstrefløjen jo.

Fra : Patruljen

Dato : 22-03-08 08:52

On 22 Mar., 12:05, "Peter K. Nielsen" <ni...@bixennej.dk> wrote:

> jeg har ikke stemt på den regering der i den grad har forringet
> velfærdssamfundet. Det er det vi nu begynder at se resultaterne af,

Det er ikke noget, vi begynder at se resultaterne af. Sådan har
tingene været i mange år :)

>  Hvad med at du fik fingeren ud og prøvede at gøre en

> Øhhh. Jeg har (sammen med 1 anden person) skabt en institution for unge med
> funktionsnedsættelse, så de kan få en uddannelse

Nej. Du har taget et initiativ sammen med en anden. Formentlig fordi
du havde dine egne egocentriske motiver.
Du er ikke typen, der gør noget for nogen, uden selv at have en aktie
i forehavendet - det vil jeg vædde en anselig sum på :)

Du er bestemt ikke en Florence Nightinggale, type.
Så hvilke private interesser har du - Peter Nielsen :)

Der er en bunke mennesker, fonde såvel som offentlige, der har kastet
penge ind. Der er formentlig også et professionelt medarbejderkorps,
der udfører opgaven i praksis.Men du mener, at i er 2 som har været
skabende.

Alene den udtalelse, fortæller en del om din " ubetingede
kærlighed" :D

>  DU kunne da gå ud og udføre noget frivilligt

Prøv at gøre noget frivilligt på et område, du ikke har interesser i
Peter Nielsen. Ellers adskiller du dig dybest set ikke fra en
forbrugerforening - gør du ?

> [...]
> af at undervisningsministeren har sendt brev ud til samtlig kommuner hvori
> han pointerer at de unge har et retskrav på et sådant tilbud.

Men det er da godt, at du er begyndt at få øje på et eller andet -

>  Man skal yde hvad man kan, ikke?
>
> og jeg lægger stadig som minimum 30 timer UGENTLIG i frivilligt arbejde,

Men du arbejder ikke for noget som du ikke har private interesser i -
gør du ?

> Så hvad har DU ydet til det her samfund - bortset fra at stemme på DF og
> håbe på skattelettelser

Hvilken psykologisk forskel er der egentlig på, at rage midler ind i
sin egen interesse sfære eller rage midler ind i sin egen interesse
sfære ?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-03-08 12:25

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> velfærdssamfundet. Det er det vi nu begynder at se resultaterne af,

Det er ikke noget, vi begynder at se resultaterne af. Sådan har

Vi har desværre kun set toppen af isbjerget indtil nu

> [...]
> med
> funktionsnedsættelse, så de kan få en uddannelse

Nej. Du har taget et initiativ sammen med en anden.

ja vi var 2 der tog initiativet, og derefter har jeg iperioder arbejdet helt
op til 70 timer om ugen ulønnet for at sikre at det også kom igang. Og i dag
er jeg formand for bestyrelsen - STADIG ulønnet

Formentlig fordi
du havde dine egne egocentriske motiver.

nej - mit eget barn er IKKE i målgruppen for undervisning på stedet

Du er ikke typen, der gør noget for nogen, uden selv at have en aktie
i forehavendet - det vil jeg vædde en anselig sum på :)

jamen så sig hvad du vil vædde.

Du er bestemt ikke en Florence Nightinggale, type.

og det ved du???

Så hvilke private interesser har du - Peter Nielsen :)

ingen what so ever - bortset fra glæden ved at have skabt noget varrigt der
kommer mange mennesker til gavn.
hvad jeg dog ikke havde regnet med, men som jeg så efterfølgende har fået,
er glæden ved at se at disse unge mennesker kan langt mere end vi i vores
vildeste fantasi havde forestillet os de ville kunne.

Der er en bunke mennesker, fonde såvel som offentlige, der har kastet
penge ind. Der er formentlig også et professionelt medarbejderkorps,
der udfører opgaven i praksis.

ja selvfølgelig. jeg tror ikke der findes et eneste eksempel på en insttuion
med plads til 60 der drives af ulønet arbejdskraft. Så ja - Den daglige
drift som sådan blander jeg mig ikke i. Det har bestyrelsen jo ansat en
yderst kompetent leder til.

Men du mener, at i er 2 som har været
skabende.

ja - præcis

> [...]

Prøv at gøre noget frivilligt på et område, du ikke har interesser i
Peter Nielsen. Ellers adskiller du dig dybest set ikke fra en

har vi ikke alle en interesse i at det her samfund er så godt som muligt for
så mange som muligt?? Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår din
bemærkning.
Hentyder du til at jeg selv har et barn med autisme?? Hvis det er det, så
kan jeg fortælle at han er ALT for støtte krævende til nogensinde at komme
ind på den institution. Og jeg kan da også fortælle at jeg den 4 April skal
deltage i en arbejdsgruppe i velfærdsministeriet som udelukkende vedr. de
udviklingshæmmede (altså LEVs medlemmer) Det er ikke en forening jeg er
medlem af eller hvor jeg kan beskyldes for at have nogen personlig interesse

> [...]

> og jeg lægger stadig som minimum 30 timer UGENTLIG i frivilligt arbejde,

Men du arbejder ikke for noget som du ikke har private interesser i -

jo det vil jeg bestemt mene

> [...]

Hvilken psykologisk forskel er der egentlig på, at rage midler ind i
sin egen interesse sfære eller rage midler ind i sin egen interesse

Kunne du ikke svare på spørgsmålet?????

PEter

Fra : Patruljen

Dato : 22-03-08 08:59

On 22 Mar., 13:54, "Malene P" <malenek...@hotmail.com> wrote:

> Måske skulle de have været druknet ved fødslen
>
> Malene P

Og du ville gerne drukne ungerne selv, måske ?

> Det har de da også i høj grad. Men lovgivningen giver jo ikke mulighed for
> at sætte effektivt ind, før de fylder 15. Og så er de endda pr definition
> tildelt 50% rabat, indtil de fylder 18.

Det er det rene vrøvl, du lukker ud. Lovgivningen rummer rig mulighed
for at foretage indgreb.
Spørgsmålet er om man har midler og resourcer til også at føre de gode
ideer ud i livet.

Fra : Malene P

Dato : 22-03-08 16:13

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske skulle de have været druknet ved fødslen
>
> Malene P

Og du ville gerne drukne ungerne selv, måske ?

Næh -men hvis det var sket, havde avisbudet måske have været i live.

> [...]
> tildelt 50% rabat, indtil de fylder 18.

>Det er det rene vrøvl, du lukker ud. Lovgivningen rummer rig mulighed

Som så fandt sted, før den 15.årige myrdede det tilfældige avisbud? Eller
hur?

>Spørgsmålet er om man har midler og resourcer til også at føre de gode
>ideer ud i livet.

Og vilje!!!!!

Malene P

Fra : fribytteren

Dato : 22-03-08 09:32

On 22 Mar., 09:50, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:
> [...]
>
> Det, at moderen siger "Undskyld" er intet værd.
>
> Den undskyldning er ikke mere helhjertet, end den opdragelse hun har givet

Undskyld mig, men hvor er faren til drengene?

Her er måske den egentlige årsag til drengenes måde at opføre sig på.
Hvad der er den reelle årsag, i forholdet til faren, snakkes der vidst
ikke om.

Lad os få ham på banen også. Ikke noget med gisninger om, hvad faren
har gjort eller ikke gjort, for han kan også være død før drengene
begynde at opføre sig voldelige.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen.

Fra : Patruljen

Dato : 22-03-08 09:34

On 22 Mar., 10:07, "Wilstrup" <n...@invalid.com> wrote:

> [...]
> myndighederne svigter -som regel på grund af nedskæringer
> inden for området (tak VK-regeringen og DF for dette) - så

Det er alt for let, at kaste skylden på VK og DF, for deher ting. Det
var under liste S at Københavns kommune måtte reducerede sine
behandlingshjems - pladser til denher målgruppe ganske betragteligt.

Nu skal du høre en skæg historie -
Nyrup og Co oprettede distriktspsykiatrien og reducerede antallet af
sengepladser ganske voldsomt.

I de år deltog jeg bl.andet i et socialpædagogisk forsøgsprojekt på
Vesterbro. Samtidig med at man beskar behandlingstilbudene, begyndte
der at ske små raske mord rundt omkring. Der var en gruppe psykisk
syge misbrugere, der ingen tilbud havde. Man kunne ikke opholde sig i
behandlingssystemet for misbrugere, da man var psykotisk, skitzofren
osv. Samtidig kunne man ikke opholde sig i det psykiatriske system, da
man var misbruger og gaflede alt omrking sig -

Da der havde været tilstrækkelige med forsider i Ekstrabladet med
absurde impuls - henrettelser af bl.a.gamle damer, oprettede
Københavns kommune et forsøgsprojekt til målgruppen med midler fra
bl.a. E.U.

Herved kunne man betragte det sære scenarie, at en socialdemokratisk
borgmester, kom på forsiderne som problemknuser på et område, hvor der
sad en socialdemokratiske regering og skar sagerne i bund :)

Hvordan tror du iøvrigt, at det er gået projektet efter at
nyhedsværdien er forsvundet ?

Den danske socialpolitik har sine sære sider -

> Folk som dig der stemmer på DF og giver udtryk for holdninger
> der i den grad defamerer indvandrere og utilpassede unge uden
> at have andet i baggagen end "strengere straffe -hårdere
> straffe".

Det må være en grov simplificering -

> Det er ikke sandsynligt.

> Det er nemt nok for dig at give moderen skylden.

Skyld -

Ansvar er et bedre ord -
Det eneste hensigtsmæssige, der er i den diskution, er at hindre
gentagelser -

> jo, det er stærkt at stå frem i medierne og formulere noget
> som burde være myndighedernes svar, nemlig en undskyldning for
> svigtet.

Det er fint -

Det er især positivt, at moderen gør opmærksom på, at drengene havde
venskaber med børn af indvandrere, og at der ikke er tale om racisme
eller racebetinget - hatecrime. Det er ikke sådan en begivenhed, vi
har brug for på dether tidspunkt -

> Det ved du ikke en pind om. Du dømmer uden at kende til
> sagernes nærmere deltaljer.

Jo. Det kan ikke være anderledes. Vi kan kun formode om, hvilke
bevægegrunde moderen har.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-03-08 12:29

> [...]

var under liste S at Københavns kommune måtte reducerede sine
behandlingshjems - pladser til denher målgruppe ganske betragteligt.

du har selvfølgelig til dels ret i det historiske, men da den siddende
regering nu har haft den absolutte magt ( i modsætning til S) i så mange år
som de har, så har de haft rigelig tid til at gøre noget. derfor kan man
godt bebrejde VK og DF

[...]

Nå så det er der VK har den ide fra. Man må sige at de har forfinet den
taktik til det perfekte

> [...]

> der i den grad defamerer indvandrere og utilpassede unge uden
> at have andet i baggagen end "strengere straffe -hårdere

men dog rammende for DFs vælgere

> [...]

Skyld -

Ansvar er et bedre ord -
Det eneste hensigtsmæssige, der er i den diskution, er at hindre

UHH nu bliver vi sgu enige
Peter

Fra : Patruljen

Dato : 22-03-08 10:01

On 22 Mar., 16:13, "Malene P" <malenek...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Og du ville gerne drukne ungerne selv, måske ?
>
> Næh -men hvis det var sket, havde avisbudet måske have været i live.

Hvorfor ikke gå skridtet videre og kræve livmoderen opereret ud på -
the usual suspekts ?

> Som så fandt sted, før den 15.årige myrdede det tilfældige avisbud? Eller
> hur?

Ja -

> Og vilje!!!!!

Ja. For at tilføre midler, skal man have en vilje til det eller en
erkendelse af nødvendigheden.

Fra : Patruljen

Dato : 22-03-08 10:43

On 22 Mar., 10:25, "/Peter" <nos...@no.mail> wrote:
> [...]
> når de røver voldtager og slår uskyldige ihjel
> - det er ganske givet forældrenes skyld -bestemt ikke samfundet.

Forældre og børn er i en interaktion med hinanden - og det er absurd
at adskille den ene ting fra den anden.
Hvis forældrene havde opdraget deres børn på en øde ø, kunne du
simplificere sagerne på den facon.

Miljø og påvirkninger er andet og mere end forældre og familie.

Selv et Anders And blad formidler normer -

Hvis vi skal skære de ting ud i pap, så var det sådan at børn anmeldte
deres forældre i Hitlerjunged. Du ser et lignende fænomen i jehovas
vidner, hvor børn, unge og forældre gensidigt har anmelderpligt til
menigheden og benytter den - Familien må navigere i sociale og
samfundsmæssige sammenhænge, der selvfølgelig spiller en rolle.

Fra : F2

Dato : 23-03-08 00:44

Muslimerne i Danmark tror det er rasitisk mord på den 16 årige avisbud.
Det er det ikke.
Tyrkerfar mener det er Pia Kjærsgaard der har en dårlig integrationspolitik.
Nej.
Det er forældrene der har det fulde ansvar.
I dette tilfælde er det Københavns kommune der står med ansvaret.
Moderen til de 2 yngste tiltalte i sagen, har, efter eget udsagn, kontaktet
de socialemyndigheder, for at få hjælp.
Socialforvaltningen i Københavnskommune har derfor et stort ansvar i denne
sag.
OG dermed Ritt Bjerregaard !!!!!
Hun er øverst ansvarlig for hele kommunen.

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-08 00:50

"F2" <1@1.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sag.
> OG dermed Ritt Bjerregaard !!!!!
> Hun er øverst ansvarlig for hele kommunen.

Nu skal du se, nu nedsætter man et udvalg der om 4-5-6 år placerer ansvaret
på en eller anden embedsmand der er gået på pension til den tid og så
snakker vi ikke mere om det.

Regeringen vil også nedsætte et udvalg der skal se på hvordan man undgår det
i fremtiden, et sådan udvalg når nok at blive klar med en redegørelse om 2-3
år, så er det tid til et valg, og en ny minister, der ikke vil forholde sig
til "gamle" rapporter og så er den sag ligesom efterhånden også ved at være
glemt.

Og kommunerne skal næste år forresten spare 2.5% af budgettet og så lige
opspare 1% som skal gemmes for ikke at "overophede" økonomien. Så der skal
skam nok ske noget skal du se. Man kan selv gætte om tingene bliver
bedre....

Fra : Patruljen

Dato : 23-03-08 08:18

On 23 Mar., 12:25, "Peter K. Nielsen" <ni...@bixennej.dk> wrote:

> Det er ikke noget, vi begynder at se resultaterne af. Sådan har
> tingene været i mange år :)
>
> Vi har desværre kun set toppen af isbjerget indtil nu

Det er sandelig en sandhed med modifiaktioner og -
Det kunne først og fremmest afhænge af, hvad vi går rundt og retter
øjnene på :)

> [...]
>
> Formentlig fordi
> du havde dine egne egocentriske motiver.
>
> nej - mit eget barn er IKKE i målgruppen for undervisning på stedet

Det skal jeg ikke kunne svare på -
Men du arbejder med en handicapgruppe, hvori dit barn ( eller
stedbarn ) befinder sig :)

Der er mange andre mennesker, der har behov for støøtte, end lige din
families private problemområder.
Hvorfor arbejder du egentlig ikke frivilligt med noget helt andet, når
du så gerne vil signalere overskud ?

> Du er ikke typen, der gør noget for nogen, uden selv at have en aktie
> i forehavendet - det vil jeg vædde en anselig sum på :)
>
> jamen så sig hvad du vil vædde.

Du har jo svaret. Du har et barn ( eller stedbarn ) i den
handicapgruppe, du arbejder frivilligt for :)

> [...]

> er glæden ved at se at disse unge  mennesker kan langt mere end vi i vores
> vildeste fantasi havde forestillet os de ville kunne.

Igen. Det kommer nok hovedsageligt an på hvem " vi " er :)

> [...]
> med plads til 60 der drives af ulønet arbejdskraft. Så ja - Den daglige
> drift som sådan blander jeg mig ikke i. Det har bestyrelsen jo ansat en

Nemlig. Du er ikke en Florence Nightinggale type :)

Selvfølgelig er der mange andre end dig, der har været skabende.
Eksempelvis de folk, der skal gennemføre den hverdag, du ikke
beskæftiger dig med :D

> [...]
> medlem af eller hvor jeg kan beskyldes for at have nogen personlig interesse

Ja, ja. Du vil gerne skilte med dine fortræffeligheder. Men dybest set
arbejder du frivilligt på et område, der fremmer egne interesser og
intet andet.

Som i en forbrugerforening :)

> Men det er da godt, at du er begyndt at få øje på et eller andet -

> Men du arbejder ikke for noget som du ikke har private interesser i -
> gør du ?
>
> jo det vil jeg bestemt mene

Arbejder du frivilligt for mennesker med ASF, hvori din egen familie
har en kraftig interesse ?

Ja eller nej -

Hvordan kan det være, at du ikke arbejder med gadebørn eller unge
misbugere, så ?
Eller bare noget der ikke har et familiært udgangspunkt -

> Hvilken psykologisk forskel er der egentlig på, at rage midler ind i
> sin egen interesse sfære eller rage midler ind i sin egen interesse
> sfære ?
>
> Kunne du ikke svare på spørgsmålet?????

Det er ikke et spørgsmål -
Dertil er det ikke mig, der har behov for selvpromovering eller har
behov for at holde lange foredrag om mine egne fortræffeligheder. Den
slags selvsmagende, selvhøjtidelighed overlader jeg gerne til typer
som dig :)

Men du kunne ikke svare på mit spørgsmål ?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-03-08 15:52

> [...]

families private problemområder.
Hvorfor arbejder du egentlig ikke frivilligt med noget helt andet, når

For det første: det har jeg skam også tidligere gjort, og gør som du kunne
læse stadigvæk. Men det har jo også noget at gøre med at hvis man skal bruge
så meget tid på frivilligt arbejde, som jeg gør så vil man også gerne se
nogle resultater, og for at opnår resultater er man nødt til at have en vis
indsgit og viden om det man beskæftiger sig med

> [...]
>
> jamen så sig hvad du vil vædde.

Du har jo svaret. Du har et barn ( eller stedbarn ) i den
handicapgruppe, du arbejder frivilligt for :)

Så læser du jo ikke hvad jeg skriver. han er IKKE i målgruppen for den
institution jeg har været med til at skabe, og han er heller ikke i
målgruppen for de 2 nye projekter jeg er i gang med

> [...]

> vildeste fantasi havde forestillet os de ville kunne.

Igen. Det kommer nok hovedsageligt an på hvem " vi " er :)

os 2 der tog initiativet, samt alle dem der på forhånd havde travlt med at
sige at det ikke kunne lade sig gøre og ikke nyttede

> [...]

Selvfølgelig er der mange andre end dig, der har været skabende.
Eksempelvis de folk, der skal gennemføre den hverdag, du ikke

ja ja - jeg har vel heller aldrig sagt andet

> [...]
> interesse

Ja, ja. Du vil gerne skilte med dine fortræffeligheder.

næeh ikke specielt, men nu svarede jeg jo på et indlæg, hvor ham jeg svarede
svinede andre til for ikke at gøre noget. (han har i øvrigt heller ikke
fortalt hvad han selv har gjort)

men når det så er sagt, så er jeg da ikke bange for at sige at jeg er pisse
stolt over det som vi fik stablet på benene.

Men dybest set
arbejder du frivilligt på et område, der fremmer egne interesser og
intet andet.

det siger jo lidt om dit menneskesyn at du simpelthen nægter at tro på at
der findes mennesker der vil gøre noget for andre uden at de skal ha noget
for det.
jegkender faktisk ret så mange mennesker der arbejder for andre uden at få
noget for det

Som i en forbrugerforening :)

> [...]
> gør du ?
>
> jo det vil jeg bestemt mene

Arbejder du frivilligt for mennesker med ASF, hvori din egen familie

ja

Hvordan kan det være, at du ikke arbejder med gadebørn eller unge
misbugere, så ?
Eller bare noget der ikke har et familiært udgangspunkt -

jamen det gør jeg jo også. læs andetstedst

> Hvilken psykologisk forskel er der egentlig på, at rage midler ind i
> sin egen interesse sfære eller rage midler ind i sin egen interesse
> [...]

jo jeg spurgte dig hvad du har lavet

[...]

den lader vi lige stå - den taler vist helt for sig selv

Men du kunne ikke svare på mit spørgsmål ?

var der noget spørgsmål?? jeg ser ikke andet end en lang række af eksempler
på at du ikke læser hvad jeg skriver, samt nedgøren af min person

PEter

Fra : Patruljen

Dato : 23-03-08 08:24

On 23 Mar., 12:29, "Peter K. Nielsen" <ni...@bixennej.dk> wrote:

> [...]
> som de har, så har de haft rigelig tid til at gøre noget. derfor kan man

Ikke - til dels. Det er helt korrekt.

Havde du egentlig forventet, at V, K og DF skulle rette op på liste
S`S forringelser ?

> [...]
> sad en socialdemokratiske regering og skar sagerne i bund :)
>
> Nå så det er der VK har den ide fra. Man må sige at de har forfinet den

Det er muligt, at andre benytter socialdemokratiets patentløsninger -

> Hvordan tror du iøvrigt, at det er gået projektet efter at
> nyhedsværdien er forsvundet ?
>
> Den danske socialpolitik har sine sære sider -

> Det må være en grov simplificering -
>
> men dog rammende for DFs vælgere

Det er jeg ikke så sikker på :)
Det er en mistænkeligt enkel anklage. For enkel til at jeg kan tage
den seriøst.

Ja - er du forbavset ?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-03-08 15:56

> [...]
> år
> som de har, så har de haft rigelig tid til at gøre noget. derfor kan man

Ja- men med til historien hører vel også motivationen for at gøre som man
gjorde.

motiverne var skam gode nok, men desværre gik der besparelser i projektet,
og ingen ville så rette op på den kæmpefejl man begik

Havde du egentlig forventet, at V, K og DF skulle rette op på liste
S`S forringelser ?

ja- jeg mindes da hele 3 valgkampe hvor det netop var disse grupper (de
hjemløse inkluderet) som især V ville gøre en masse for

> Det må være en grov simplificering -
>
> men dog rammende for DFs vælgere

Det er jeg ikke så sikker på :)
Det er en mistænkeligt enkel anklage. For enkel til at jeg kan tage
den seriøst.

se dig om i gruppen her, og du vil se at omend anklager er enkel og
unuanceret så indeholder det megen sandhed

> Skyld -
>
> Ansvar er et bedre ord -
> Det eneste hensigtsmæssige, der er i den diskution, er at hindre
> gentagelser -
>
> UHH nu bliver vi sgu enige

Ja - er du forbavset ?

ja - men er sikker på at vi nok skal blive uenige hvis vi skal til at tale
om hvordan vi forhindrer gentagelser

Peter

Fra : Patruljen

Dato : 23-03-08 11:36

On 23 Mar., 15:55, "Peter K. Nielsen" <ni...@bixennej.dk> wrote:

> Ikke - til dels. Det er helt korrekt.
>
> Ja- men med til historien hører vel også motivationen for at gøre som man
> gjorde.

Man kan hævde hvadsomhelst om sine motiver -
Resultaterne er det reelle og interessante.Der er ikke så få, der
imellemtiden har måtte benytte sig af politiet alternative
behandlingsmetoder, er det ?

Der er ingen afgørende forskel på liste S og det øvrige slæng -

> motiverne var skam gode nok, men desværre gik der besparelser i projektet,
> og ingen ville så rette op på den kæmpefejl man begik

Nemlig. Resultatet leveredes i form af besparelser :)

> [...]
>
> ja- jeg mindes da hele 3 valgkampe hvor det netop var disse grupper (de
> hjemløse inkluderet) som især V ville gøre en masse for

Valgflæsk - som i - det bliver ikke mens vi er i regering, at der
pilles ved efterlønnen. Jeg er ophørt med at tage denslags alvorligt.

Det er langt mere interessant at lytte til økomoners vurderinger af
forskellen på en regering af liste S og en regering af liste V.

Absolut ingen forskel. Ingenting :)
Pynten på lagkagen flyttes lidt rundt. Og det er det.

> [...]
>
> se dig om i gruppen her, og du vil se at omend anklager er enkel og
> unuanceret så indeholder det megen sandhed

Jeg kan ikke forestille mig, at dk.politik er repræsentativt for DF`s
politik :)

> Ja - er du forbavset ?
>
> ja - men er sikker på at vi nok skal blive uenige hvis vi skal til at tale
> om hvordan vi forhindrer gentagelser

:)

Hvis du er sikker på forhånd, så er sagen sikkert afgjort, mon ikke ?

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-08 22:02

On 23 Mar., 15:55, "Peter K. Nielsen" <ni...@bixennej.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> skrev i
> meddelelsennews:e33dc6ba-3e9d-4ff4-a17f-12b65ddeb43b@e39g2000hsf.googlegroups.com...

Fogh og DF havde ret da de under skolebrandene sagde at det er familiernes
ansvar og de skal betale.

Mordermors hjem sku øjeblikkeligt efter arrestation af søn været ransaget
for værdier

Hun kan flæbe at flere socialarbejdere skulle have løst sygdomproblem om
"vreden i sønnen" men hun er ansvarlig.
og bør betale resten af sit liv på erstatning til den dødes forældre.

Mandebod kaldte vikingerne det, og det kan indgå i flerspektret takling af
problemerne. Ansvarlighed

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-03-08 09:23

> [...]

Resultaterne er det reelle og interessante.Der er ikke så få, der
imellemtiden har måtte benytte sig af politiet alternative

Vi er fuldstændig enige om at resultatet var en katastrofe, men kan vi ikke
være enige om at det ikke er særligt fremadrettet at punke S for det al den
stund at deres indflydelse jo pt er lig 0
lad os nu lytte til statsministeren og "kigge fremad" regeringen har de
sidste 7 år haft en reel mulighed for at gøre noget, og har det stadig

Der er ingen afgørende forskel på liste S og det øvrige slæng -

Nej det kan man frygte,

> motiverne var skam gode nok, men desværre gik der besparelser i projektet,
> og ingen ville så rette op på den kæmpefejl man begik

Nemlig. Resultatet leveredes i form af besparelser :)

nej motiverne var skam gode nok, hvis man havde villet afsætte de nødvendig
ressourcer OG erkende at der stadig ville være en gruppe der havde behov for
hospitalssenge

> [...]

Absolut ingen forskel. Ingenting :)
Pynten på lagkagen flyttes lidt rundt. Og det er det.

og der har du forklaringen på at SF stormer frem. uanset om man er enig med
dem, så vil de noget andet, og de er ærlige nok til at stå ved det.
Overklasse løget har kun en interesse, og det er at blive statsminister, så
hun kan prale overfor sin svigerfar

> [...]
>
> se dig om i gruppen her, og du vil se at omend anklager er enkel og
> unuanceret så indeholder det megen sandhed

deres vælgere er da i stærkt overtal i denne gruppe

Fra : Patruljen

Dato : 23-03-08 12:43

On 23 Mar., 15:51, "Peter K. Nielsen" <ni...@bixennej.dk> wrote:

> [...]

> institution jeg har været med til at skabe, og han er heller ikke i
> målgruppen for de 2 nye projekter jeg er i gang med

Drengen befinder sig i samme handicapgruppe. Eller du arbejder på at
forbedre vilkår i den handicapgruppe, dit barn befinder sig i -

Det finder jeg ikke specielt uegennyttigt, må jeg tilstå. Og ikke
meget anderledes end de mennesker, der ønsker skattelettelser, så de
eksempelvis kan kaste lidt flere lommepenge i nakken på deres unger -

> Igen. Det kommer nok hovedsageligt an på hvem " vi " er :)
>
> os 2 der tog initiativet, samt alle dem der på forhånd havde travlt med at
> sige at det ikke kunne lade sig gøre og ikke nyttede

Hvis i er blevet overraskede kan der ikke have været megen praktisk
efaring med målgruppen :)

> [...]
> Eksempelvis de folk, der skal gennemføre den hverdag, du ikke
> beskæftiger dig med :D
>
> ja ja - jeg har vel heller aldrig sagt andet

Jo. Du har alene nævnt digselv og en eller anden fætter højben-

> [...]

> men når det så er sagt, så er jeg da ikke bange for at sige at jeg er pisse
> stolt over det som vi fik stablet på benene.

Ja, ja. Det samme er kun sket 19 andre steder i landet :)

> [...]
> for det.
> jegkender faktisk ret så mange mennesker der arbejder for andre uden at få

Mit menneskesyn :)

Om dig -
Vil fortælle dig, at du selvfølgelig får gevinster for det du
foretager dig. Jeg skal undlade at bore mere i den ting -
Men du er somend ikke andet end en repræsentant for en
forbrugerforening.

> Som i en forbrugerforening :)

> Arbejder du frivilligt for mennesker med ASF, hvori din egen familie
> har en kraftig interesse ?
>
> Ja eller nej -
>
> ja

Ja. Det var somend bare det -

> [...]
> som dig :)
>
> den lader vi lige stå - den taler vist helt for sig selv

Ja. meningen er formentlig ret tydelig -

> Men du kunne ikke svare på mit spørgsmål ?
>
> var der noget spørgsmål?? jeg ser ikke andet end en lang række af eksempler
> på at du ikke læser hvad jeg skriver, samt nedgøren af min person

Føler du, at jeg nedgør dig ?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-03-08 22:39

> [...]

Drengen befinder sig i samme handicapgruppe. Eller du arbejder på at
forbedre vilkår i den handicapgruppe, dit barn befinder sig i -

nej det gør han faktisk ikke. skolen er for unge med aspergers syndrom. min
er infantil autist

> [...]

> sige at det ikke kunne lade sig gøre og ikke nyttede

Hvis i er blevet overraskede kan der ikke have været megen praktisk

jo det kan der sagtens have været, men det er en længere historie om
nytænkning og det at turde være anderledes. Det vil jeg ikke komme ind på
her, for så vil du jo bare beskylde mg for at være selvforherligende

> [...]
> beskæftiger dig med :D
>
> ja ja - jeg har vel heller aldrig sagt andet

Jo. Du har alene nævnt digselv og en eller anden fætter højben-

jeg er sikker på at "fætter højben" vil få sig et godt grin når jeg viser
ham dette indlæg

> [...]

> pisse
> stolt over det som vi fik stablet på benene.

Ja, ja. Det samme er kun sket 19 andre steder i landet :)

nej det er det faktisk ikke. Vi var de første i hele verden til at udtænke
dette koncept og til dato findes der kun et sted der kan sammenlignes med
vores, nemlig i Slagelse, og de fik faktisk vores projektbeskrivelse HELT
gratis selv om vi havde betalt adskillige tusind kroner for at få den lavet,
så gjorde vi den frit tilgængelig for alle der ville have den. igen gjorde
vi noget uden at gøre det for egen vindig

> [...]

Vil fortælle dig, at du selvfølgelig får gevinster for det du
foretager dig. Jeg skal undlade at bore mere i den ting -

ja jeg har fået nogen gevinster. nogle rigtig gode venskaber med nogle
rigtig interessante mennesker.

Men du er somend ikke andet end en repræsentant for en
forbrugerforening.

ja du har stadig ikke forstået det

> Som i en forbrugerforening :)

> Arbejder du frivilligt for mennesker med ASF, hvori din egen familie
> har en kraftig interesse ?
>
> Ja eller nej -
>
> ja

Ja. Det var somend bare det -

> Hvordan kan det være, at du ikke arbejder med gadebørn eller unge
> misbugere, så ?
> Eller bare noget der ikke har et familiært udgangspunkt -
>
> jamen det gør jeg jo også. læs andetstedst

hov væltede din fordum siden du ikke havde en kommentar til dette??

> [...]

> eksempler
> på at du ikke læser hvad jeg skriver, samt nedgøren af min person

nedgør? nej det er du ikke i stand for hvad du mener betyder ikke så meget
som hvad folk som Ole sylvester, demetrious Haracopos med flere mener

Peter

Fra : Patruljen

Dato : 23-03-08 19:38

On 23 Mar., 22:38, "Peter K. Nielsen" <ni...@bixennej.dk> wrote:

> [...]
> forbedre vilkår i den handicapgruppe, dit barn befinder sig i -
>
> nej det gør han faktisk ikke. skolen er for unge med aspergers syndrom. min

Ja -
Begge dele tilhører gruppen af autisme spektrum forstyrrelser.

Jeg vil da gerne gentage -

> [...]

> nytænkning og det at turde være anderledes. Det vil jeg ikke komme ind på
> her, for så vil du jo bare beskylde mg for at være selvforherligende

Efter dine selvpromoverende indlæg tøver jeg ikke med den del -
selvforherligende. Jo -

Men jeg skal da gerne gentage migselv -
Hvis i så overraskede over aspergeres formåen, kan der ikke have været
det store erfaringsmateriale tilstede :)

> Jo. Du har alene nævnt digselv og en eller anden fætter højben-
>
> jeg er sikker på at "fætter højben" vil få sig et godt grin når jeg viser
> ham dette indlæg

Det er da iorden, Humor er en god ting :)

> [...]
> så gjorde vi den frit tilgængelig for alle der ville have den. igen gjorde
> vi noget uden at gøre det for egen vindig

Og du har et iøjenfaldende behov for at fortælle om dine
fortræffeligheder :D

Som jeg har sagt adskillige gange nu. Du arbejder på at fremme
vilkårene for en handicapgruppe, som du selv har en aktie i -

> [...]

> rigtig interessante mennesker.

:)

> Men du er somend ikke andet end en repræsentant for en

Jo. Jeg har forstået det. Du arbejder ikke med sager, du ikke har en
privat interesse i -

> ja

Ja. Det var somend bare det -

> hov væltede din fordum siden du ikke havde en kommentar til dette??

Jeg har foretaget den konstatering, jeg var ude efter.

Dit frivillige engagement tager udgangspunkt i din familiære
situation. Og er som sådan ikke anderledes motiveret end andre, der
søger skattelettelser.

Jeg kunne tage dine argumenter om frivilligt uegennyttige indsatser
alvorlige, hvis du ikke selv havde en aktie i sagerne.

> [...]
>
> nedgør? nej det er du ikke i stand for hvad du mener betyder ikke så meget
> som hvad folk som Ole sylvester, demetrious Haracopos med flere mener

Hvad har Dimmer og Ole Sylvester Jørgensen mon med tingene at gøre :)

Nu skriver du faktisk selv, at jeg nedgør din person.
Men det mener du så ikke alligevel -

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-03-08 09:36

> [...]
> er infantil autist

Ja -
Begge dele tilhører gruppen af autisme spektrum forstyrrelser.

OG???? de kræver vidt forskellige tilbud og ressourcer. Ser at du også
behændigt har klippet ud og undladt at svare på at jeg også arbejder for
LEVs medlemmer, ligesom jeg siddder i forskellige udvalg og
forretningsudvalg i DH, og i DH sammenhæng kan jeg forsikre dig at autisme
fylder uendeligt lidt i forhold til arbejdet med tilgængelighed. Pt fylder
arbejdet med synsog hørehandicappede rigtig meget. Der kan du da ikke påstå
at jeg har personlige interesser?

Jeg vil da gerne gentage -

Det finder jeg ikke specielt uegennyttigt, må jeg tilstå. Og ikke
meget anderledes end de mennesker, der ønsker skattelettelser, så de
eksempelvis kan kaste lidt flere lommepenge i nakken på deres unger -

nej du læser det du mener passer ind i dit bilede af mig

> [...]
> her, for så vil du jo bare beskylde mg for at være selvforherligende

Efter dine selvpromoverende indlæg tøver jeg ikke med den del -

godt jeg ikke spildte tiden

Men jeg skal da gerne gentage migselv -
Hvis i så overraskede over aspergeres formåen, kan der ikke have været
det store erfaringsmateriale tilstede :)

erfaring med aspergere jo - men erfaring med den type institution nej - vi
var jo som sagt først i verden

> [...]

> vi noget uden at gøre det for egen vindig

Og du har et iøjenfaldende behov for at fortælle om dine

nej ikke specielt, men når man angriber mig for ikke at have gjort noget, så
er det vel naturligt at fortælle om det, og når man påstår jeg ikke ved
noget om emnet, så er det vel også naturligt at redegøre hvor jeg har min
viden fra.

Som jeg har sagt adskillige gange nu. Du arbejder på at fremme
vilkårene for en handicapgruppe, som du selv har en aktie i -

jamen det er jo så fordi du kun læser det der ikke risikerer at vælte dit
verdensbillede.

> [...]

> forbrugerforening.
>
> ja du har stadig ikke forstået det

Jo. Jeg har forstået det. Du arbejder ikke med sager, du ikke har en

jamen det er jo direkte forkert - hvilken interesse har jeg i
specialundervisning for syns og hørehandicappede???

> ja

Ja. Det var somend bare det -

ja jeg kan jo så konstatere at du ikke ved/har forstået så meget om ASF
(omend jeg har en mistanke om at du har det ganske tæt inde på livet)

> hov væltede din fordum siden du ikke havde en kommentar til dette??

Jeg har foretaget den konstatering, jeg var ude efter.

ja baseret på en yderst selektiv læsning

[...]

jeg forlanger såmænd heller ikke at du tager noget somhelst alvorligt

> [...]
>
> Peter-

Hvad har Dimmer og Ole Sylvester Jørgensen mon med tingene at gøre :)

De har det med tingene at gøre at de begge er to meget højt respekterede, OG
dygtige fagpersoner, hvis mening betyder rigtig meget for mig. og her kan
man sige at jeg virkelig har "fået noget" for min indsats. jeg kan nemlig
tillade mig at kalde Demetrious for min ven. Han er en personjeg aldrig
ville have mødt hvis ikke jeg havde arbejdet i dette felt. Og derudover er
han et hamrende interessant menneske at være sammen med. En af dem der
virkelig giver noget, og som gennem et langt liv har ydet langt mere end han
har fået betaling for. Han er også en af dem der har gjort ting uegennyttigt

Peter

Fra : Patruljen

Dato : 23-03-08 19:49

On 23 Mar., 23:38, "Michael Weber" <mich...@removemichaelweber.dk>
wrote:

> Hov, hov, hov...Stop liiiiiige en halv....
> Dig, Peter K. Nielsen, kan vi virkelig ikke have rendende rundt og skabe noget.

> [...]

Det er ikke helt det diskussionen drejer sig om...
Peter Nielsen må tro om sigselv, præcist hvad han har behov for -

Men delen omkring uegennyttigt frivilligt arbejde ?

Nja, du - den skal du længere ud på stepperne med :)

Fra : C. Overgaard

Dato : 24-03-08 02:07

> [...]
>
> Det, at moderen siger "Undskyld" er intet værd.
>
> Den undskyldning er ikke mere helhjertet, end den opdragelse hun har givet

Hvad skulle hun da have gjort. Flyttet til Evergreen?

http://www.youtube.com/watch?v=1TKv-_fTIcY
http://www.youtube.com/watch?v=NXLmOS82LHY

Der vil altid være forældre, som på grund af forskellige sociale
omstændigheder mister kontrollen med ungerne. Vores samfund burde være
i stand til at give familierne ressourcer til at genoprette balancen.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Patruljen

Dato : 24-03-08 06:11

On 24 Mar., 09:36, "Peter K. Nielsen" <ni...@bixennej.dk> wrote:

> LOL

Passer det godt med dit selvbillede, at du er udsat for jantelovs -
forfølgelser ?