Infernal's tidl navn: Bordeaux
Fra : Henrik Laursen

Dato : 07-06-08 12:24

Den kommer sgu sikkert før eller senere det spørgsmål ang. det
navn at Infernal engang havde (Bordeaux) nu efter de nævnte det
i Boogie på DR1.
Lina Rafn husker dog lidt forkert angående titlen på nummeret,
hun kaldte nummeret de prøvede med engang: Hit me in the ass

Den hedder blot: Hit Me.
Husker godt maxien: Ikke specielt god (sorry Lina)
Men her kan i se hvordan coveret så ud på den 1996 release
fra Flex Records.
http://www.discogs.com/release/1060904

--
Henrik Laursen

Fra : Holst

Dato : 07-06-08 12:27

Henrik Laursen wrote:

> Husker godt maxien: Ikke specielt god (sorry Lina)

Så musikken er ikke blevet bedre med årene?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 07-06-08 15:25

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote in

> Så musikken er ikke blevet bedre med årene?

Jeg vil sige at i forholdet til den gamle Bordeaux release, der
var Trance og Hard House vil jeg sige at det er gået en smule ned
af bakke når de idag laver Dance agtig musik.

D.J Aligator's fortolkning af From Paris to Berlin er da udenmærket,
but thats it.

--
Henrik Laursen

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-06-08 01:11

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af bakke når de idag laver Dance agtig musik.
>
> D.J Aligator's fortolkning af From Paris to Berlin er da udenmærket,

Det værste er at Lina Rafn kalder det de laver for Rock´N´roll. Hun har
potentiale til langt mere end det ligegyldige disco-fræs hun fyrer af nu,
som jeg ikke har den store fidus til.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-06-08 11:20

Kim Larsen skrev:

> Det værste er at Lina Rafn kalder det de laver for Rock´N´roll. Hun
> har potentiale til langt mere end det ligegyldige disco-fræs hun
> fyrer af nu, som jeg ikke har den store fidus til.

Det er sjovt, at du lancerer den samme kritik mod Infernal, som de
opponerer mod i det udmærkede interview, Henrik refererer. Jeg ville
sige, at Infernal er blandt de bedste til den slags musik, de kan lide
at lave, og i den forstand er det lidt ligegyldigt, at nogle
foretrækker andre musikgenrer.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-06-08 11:26

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:484d03bc$0$90264$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> sige, at Infernal er blandt de bedste til den slags musik, de kan lide
> at lave, og i den forstand er det lidt ligegyldigt, at nogle

Naturligvis. Men derfor kan jeg da godt undre mig lidt over at ambitionerne
ikke er højere end sådan en ligegyldig omgang konsumpop. Men dem om det.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Holst

Dato : 09-06-08 11:34

Kim Larsen wrote:

> Naturligvis. Men derfor kan jeg da godt undre mig lidt over at ambitionerne
> ikke er højere end sådan en ligegyldig omgang konsumpop. Men dem om det.

Det er jo altid en smagssag. Nogen kan lide Infernal, andre kan lide Kim
Larsen.

Infernal er dygtige til det, de laver, ligesom Aqua også var dygtige,
men intet af det kan jeg lide. Og jeg vil tro, at det inden for musik i
høj grad gælder om at finde den lille niche, hvor man virkelig kan slå
igennem. Selvom Infernal skiftede vogn og begyndte at spille musik, som
i din verden er mere "stueren", så kan deres talenter måske være nok så
gode, men konkurrencen er en anden.

Næh, var jeg dem, ville jeg også lave konsumpoppen, så længe det gik
godt. Deres bankkonto er sikkert rigtig glad for konsumpoppen.

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-06-08 12:35

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Næh, var jeg dem, ville jeg også lave konsumpoppen, så længe det gik
> godt. Deres bankkonto er sikkert rigtig glad for konsumpoppen.

Det bedste man kan sige om Infernal er at de i det mindste, mig bekendt,
ikke har vundet en eller anden åndsforsnottet talentkonkurrence a la
X-factor, Idol eller lign. men har kæmpet sig op på egen hånd.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Henrik Laursen

Dato : 09-06-08 20:53

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in

> Det bedste man kan sige om Infernal er at de i det mindste, mig bekendt,
> ikke har vundet en eller anden åndsforsnottet talentkonkurrence a la
> X-factor, Idol eller lign. men har kæmpet sig op på egen hånd.

Er det så svært når stort set alle teenies hører det samme når det kommer
til dance floor musik ?

--
Henrik Laursen

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-06-08 23:24

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in

> Er det så svært når stort set alle teenies hører det samme når det
> kommer til dance floor musik ?

Jeg prøvede blot at finde et lyspunkt ved Infernal og det var ikke så nemt,
så jeg burde vel få et point for forsøget...

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Henrik Laursen

Dato : 10-06-08 17:06

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> Jeg prøvede blot at finde et lyspunkt ved Infernal og det var ikke så
> nemt, så jeg burde vel få et point for forsøget...

Hmmm, okey den kan jeg godt give dig
Men indrømmet, størstedelen af den musik der leveres i dance floor stilen
idag er dælme meget ens.
Sommetider kan man godt sidde og undre sig over om det nu er den ene eller
anden gruppe man nu hører i radioen fordi numrene er så forbaskede ens.

Bare lidt pumpende "umpf umpf umpf" trommer, en gut der står med et
keyboard og trykker på nogle taster for at frembringe nogle lyde og
så en eller anden dulle der står og lukker en tekst ud der ikke giver
den store mening og du har lavet et rent dance floor hit

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-06-08 18:40

Henrik Laursen skrev:

> [...]
> så en eller anden dulle der står og lukker en tekst ud der ikke
> giver den store mening og du har lavet et rent dance floor hit

Infernal skiller sig da netop lidt ud fra mængden. Når de spiller
live, er der mere end bare nogle taster indblandet. Lina Rafn er ikke
bare en dulle, men kan faktisk synge og skrive. Musikken er ret
facetteret, og teksterne kan godt give mening, lyt for eksempel til
den aktuelle single.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-08 09:41

> [...]
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in

> Er det så svært når stort set alle teenies hører det samme når det kommer

Hvad skal man svare til det....????

Du kan jo selv prøve, og så komme og give os svaret

Jeg tror masser har prøvet i årtier, og egentligt altid haft både talentet
og evnerne, men aldrig kommet ud af stedet.
Andre dumper ind i det, ved et rent tilfælde.... Det gælder om at have den
rette melodi, på det rette tidspunkt, og så være så snydeheldig, at være på
det rette sted, og på det helt rigtige tidspunkt.

Det hjælper ikke at stå og pive et rocknummer af, hvis man er endt mellem
Dansktoppere, lige som det sjældent hjælper ens karriere, at fyre et
Dansktop nummer af, ovre mellem rockfreaks'ene... Så vil du nok alligevel
slippe heldigere afsted med det første

M.V.H....Benny..

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 08-06-08 02:57

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> wrote in message

> Så musikken er ikke blevet bedre med årene?

Det er som man tager det.

/Bo.