Bladre i teksten...
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 19-07-01 17:29

Hej Gruppe... Hjælp mig... Please!

Jeg har et "lille" problem. Jeg vil gerne lave det som flg.:

Der er noget tekst og to knapper. Den éne knap som viser en pil mod venstre
og den anden mod højre. Når jeg klikker på den mod højre har jeg lavet en
"goto and play frame 2", og det virker. Så kommer den anden tekst ind fra
højre. Sådan vil jeg gerne have det. Og det virker... Men hvordan laver jeg
det sådan at den også kører ind fra venstre (tilbage) når jeg klikker på
"tilbage"-pilen???

--
Mvh.

Kenneth Brøgger
www.kenjes.com

Fra : Papusniak

Dato : 19-07-01 21:46

Hej

Som jeg har forstået så har du lavet en animation af noget tekst som
begynder at bevæge sig mod højre når du trykker på højre knap. Og så vil du
have at teksten stopper og bevæger sig mod venstre når du trykker på venstre
knap ?

Jeg vil klare det med action script. Du skal skrive et lille script som
fortæller at objekt "tekst" skal bevæge sig mod punkt et eller anden sted
mod højre

Her er eksempel

I1. Frame sætter du MC med teksten og med bestemte koordinater, i 2. frame
giver du stop og i 3. frame sætter du sådan AS

slutpositionmapx = 768; //slut position

setProperty (map, _x, positionmapx); // "map" er din navnet på den MC
hvor du har lagt tekst i

if (positionmapx>slutpositionmapx) {
positionmapx = (positionmapx-1);
}
if (positionmapx<slutpositionmapx) {
positionmapx = (positionmapx+1);
}

gotoAndStop (2); // når alle betingelser er opfyld så skal det stoppe

I 4. fremme skriver du

gotoAndPlay (3); // så har du lavet en løkke

Til din knap fortæller du at den skal gå til frame 3 hvis du trykker på den.
(når knappen er på vej ned) Når man slipper knappen skal du fortalle den at
den skal gå til frame 2 og stoppe. På den mode teksten vil kun køre når du
trykker på knappen og når du slipper stopper den.

Jeg behøver ved ikke at fortælle at det samme gør du, når teksten skal køre
tilbage bare i en anden løkke og med andre koordinater. Hvis du vil køre
teksten op og ned så skal du også tilføje betingelser "y".

Du kan også laver flere hastigheder ........, hvis du har forstået det som
jeg har skrevet så skulle det ikke være så svært.

Og til sidst, det er kun en af muligheder, m an kan sikkert finde andre
måder at løse det på

Mange hilsner

Papusniak