Km eller år`?
Fra : mig

Dato : 06-06-08 20:16

Ved godt det er en svær fisk som sikkert alle har en mening om, men lad os
tage et eksempel.

jeg lurer lidt på en ford focus 1.8 tdci

kan få en 2002 med ca 125.000km, eller en 2004 med ca 200.000 km for 115.000

Hvad ville i vælge. Det er ikke specifik myntet på ovenstående model, men
mere for at få et billede. Dog bliver det helt sikkert en diesel.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 21:27

On Fri, 6 Jun 2008 21:15:41 +0200, "mig" <..@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad ville i vælge. Det er ikke specifik myntet på ovenstående model, men
>mere for at få et billede. Dog bliver det helt sikkert en diesel.

Hvordan ser bilerne ud, hvor længe vil du beholde den? (til rustdøden
jer skiller eller 3/5 år?)?
Det er et umuligt spørgsmål - jeg prioriterede årgang over km for små
to år siden, men da var valget årg. tidlig 2000/80-100000 km eller
10/2002/118000 km. (og ikke væsentlige udstyrsforskelle, faktisk var
2002'eren vel bedst på det punkt) Jeg regner med, at køreturen varer
til maskinen står af eller rusten tager potten - nu 60000 km senere er
jeg stadig godt tilfreds med den lille Pluto.
Hvis du skal køre 50000 km om året, tag den gamle og slid den op. Hvis
behovet er 20000 km om året tag den nye og giv den en gang Tectyl/Pava
eller hvad du foretrækker.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Mogens

Dato : 06-06-08 21:30

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> to år siden, men da var valget årg. tidlig 2000/80-100000 km eller
> 10/2002/118000 km. (og ikke væsentlige udstyrsforskelle, faktisk var

Tom siger nromalt: Hellere en nyere med mange km end en ældre med få. Jeg er
enig i, at det må afhænge af det daglige km-forbrug, bilen vil blive udsat
for. 200.000 km er en del, IMO - hvad siger en import?

Fra : Mogens

Dato : 06-06-08 21:42

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger en import?

En '04 Focus TDCi Ghia med lav km koster ca. 8.000 euro, afgift vil være på
ca. 65.000 kr plus lidt omkostninger på 4.000 kr. Så du har altså en fed bil
med en fornuftig km for ca. 125-130.000 kr. Og så er almindeligheder som
tempomat, læderindtræk, soltag og klima naturligvis inkluderet...

Import gør man sådan her - http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 21:48

On Fri, 06 Jun 2008 20:41:59 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

> [...]
>med en fornuftig km for ca. 125-130.000 kr. Og så er almindeligheder som
>tempomat, læderindtræk, soltag og klima naturligvis inkluderet...

Jeg må beundre dig for din energi med at finde mulige importbiler frem
- det er godt gået.

Fra : Mogens

Dato : 06-06-08 21:50

> Jeg må beundre dig for din energi med at finde mulige importbiler frem
> - det er godt gået.

Det tager 15 sek - jeg har gjort det teoretisk og IRL "en million" gange, OG
jeg nyder det sgu he he

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 21:54

On Fri, 06 Jun 2008 20:50:29 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Det tager 15 sek - jeg har gjort det teoretisk og IRL "en million" gange, OG
>jeg nyder det sgu he he

Jamen, alligevel. Jeg har prøvet - det tager lidt mere end 15 sek, men
OK, det er sjovt. Jeg har også prøvet at søge Jaguar E derned - hold
da kæft jeg savlede en hel eftermiddag ) Der var godt nok et pænt
udbud fra dem man skulle holde sig fra til mint condition serie 1'ere.

Fra : Mogens

Dato : 06-06-08 22:03

> Jamen, alligevel. Jeg har prøvet - det tager lidt mere end 15 sek, men
> OK, det er sjovt.

Jeg gør det, at jeg sætter et par hurtige velvalgte parametre op. Kommer der
for få tilbud, slækker jeg på parametrene.

> Jeg har også prøvet at søge Jaguar E derned - hold
> da kæft jeg savlede en hel eftermiddag ) Der var godt nok et pænt
> udbud fra dem man skulle holde sig fra til mint condition serie 1'ere.

Jep, men mobile.de er jo også blevet ste-DET, hvis man vil handle...

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-08 22:14

On Fri, 06 Jun 2008 21:02:31 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Jeg gør det, at jeg sætter et par hurtige velvalgte parametre op. Kommer der
>for få tilbud, slækker jeg på parametrene.

Jeg ved godt, jeg formodentlig får for mange biler med i mine
søgninger - for alene at begrænse km-tallet kan gøre meget. Og så bør
man nok også vurdere, hvor billigt ens ønske bil kan fås og sætte en
minimumspris lidt under "drømmeprisen", så man undgår de "gode"
tilbud, der enten ender i besvær eller kommer til at koste penge, hvis
man går i fælden.

>Jep, men mobile.de er jo også blevet ste-DET, hvis man vil handle...

Der er et ganske pænt udbud, ganske pænt. (mine jyde-gener stikker
vist igennem her )

Fra : Mogens

Dato : 06-06-08 22:21

> [...]
> minimumspris lidt under "drømmeprisen", så man undgår de "gode"
> tilbud, der enten ender i besvær eller kommer til at koste penge, hvis

He he...

> Der er et ganske pænt udbud, ganske pænt. (mine jyde-gener stikker
> vist igennem her )

En dag må jeg ind forbi ham her:
www.autosalon-singen.de/Liste.aspx?marke=Jaguar&modell=&select=0&languageID=de

Fra : mig

Dato : 06-06-08 22:23

> [...]
> fed bil med en fornuftig km for ca. 125-130.000 kr. Og så er
> almindeligheder som tempomat, læderindtræk, soltag og klima naturligvis

tjae, god pointe. Har hentet masser af MCere dernede men har aldrig hentet
en bil (man smider den jo lige op på traileren, medmindre man har en
velvoksen trækker + autotrailer med)

Tak for input

Fra : Mogens

Dato : 06-06-08 22:29

"mig" <..@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> tjae, god pointe. Har hentet masser af MCere dernede men har aldrig
> hentet en bil (man smider den jo lige op på traileren, medmindre man har
> en velvoksen trækker + autotrailer med)
> Tak for input

Your welcome - den er oplagt at hente dernede, som jég ser det...

Fra : KASO

Dato : 07-06-08 10:43

"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen

> Hvordan ser bilerne ud, hvor længe vil du beholde den? (til rustdøden
> jer skiller eller 3/5 år?)?

Hvad er forskellen på de to scenarier - det er jo en Ford?

Fra : KASO

Dato : 07-06-08 10:47

"mig" <..@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad ville i vælge. Det er ikke specifik myntet på ovenstående model, men
> mere for at få et billede. Dog bliver det helt sikkert en diesel.

Umiddelbart vil jeg sige, at 200.000km er i overkanten, men ellers hellere
lidt nyere og med lidt flere km end en gl. bil. Det afhænger dog også meget
af vedligeholdelsen. Rust er ikke et ukendt fænomen hos Ford - så man skal
være påpasselig (andre kan sikkert komme med flere detaljer om ømme punkter
og specielle årgange).

Noget andet er, at jeg med sikkerhed ville vælge noget andet end 1.8TDCI -
den gl. Sierra diesel er absolut ingen fornøjelse - den larmer, er
ukultiveret, og uden trækkraft i bunden, hvorefter al "ketchuppen" pludselig
kommer flyvende v. 1800 rpm.

Fra : mig

Dato : 07-06-08 11:22

> [...]
> meget af vedligeholdelsen. Rust er ikke et ukendt fænomen hos Ford - så
> man skal være påpasselig (andre kan sikkert komme med flere detaljer om

ER 200.000km for meget? Min nuværende diesel (seat 1.9SDI) runder snart
250.000 og kører super. Diesel biler kørte tidligere mange km, og derfor
har de fleste 3-5 årige rundet min 150.000km.

> [...]
> den gl. Sierra diesel er absolut ingen fornøjelse - den larmer, er
> ukultiveret, og uden trækkraft i bunden, hvorefter al "ketchuppen"

Det var jeg ikke klar over. Hvornår er det så at de bliver den "nye" type?
Har prøvet en mondeo 05 der også var en TDCI (mener det var en 115hk) og det
træk ihvertilfælde som en elefant

Fra : KASO

Dato : 07-06-08 11:50

> ER 200.000km for meget? Min nuværende diesel (seat 1.9SDI) runder snart
> 250.000 og kører super. Diesel biler kørte tidligere mange km, og derfor
> har de fleste 3-5 årige rundet min 150.000km.

En dieselmotor har (hvis den vedligeholdes) ingen problemer med at køre
langt over 200.000km - men resten af bilen slides jo også (gearkasse,
undervogn, styretøj, sæder - you name it) - og selv om det godt kan holde
til mere end 200.000km, er det efter min mening et "højt" sted at starte -
man risikerer hurtigt en del vedligeholdelse....

> Det var jeg ikke klar over. Hvornår er det så at de bliver den "nye"
> type? Har prøvet en mondeo 05 der også var en TDCI (mener det var en
> 115hk) og det træk ihvertilfælde som en elefant

1.8TDCI er aldrig "ny type" - godt nok er den udstyret med common rail
topstykke - og har et kraftigt moment, men det kommer pludseligt, og bilen
trækker dårligt/ikke ved lave omdrejninger i modsætning til de fleste
konkurrenter. Min egen diesel trækker fra tomgang i alle gear - 1.8TDCI skal
op på ca. 1700rpm før den kan trække.

Find hellere en 1.6 eller 2.0 - (begge er vist af PSA herkomst - ihvertfald
i nyere versioner) - væsentligt bedre motorer.