Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon D30 og RAW format
Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 19-07-01 16:39

Hej NG

Jeg har for ca. en måned siden købt et Canon D30 som supplement til mit
EOS3. Når jeg skal have RAW billederne fra 128MB FC over i PhotoShop
tager det en evighed. Jeg bruger en kortlæser til USB og køre på en 300
Mhz Macintosh G3. Er der nogle der har erfaringer med andre måder at
"oversætte" RAW formatet til TIFF? Findes der andre programmer end det
medfølgende plug-in til Photoshop og Canons ImageBrowser, der er ligeså
langsom.

Jeg skal nok snart lægge nogle af billederne ud på min hjemmeside.

Hilsen

Thomas Piekut

Fra : Roine Karlsson

Dato : 19-07-01 17:20

Hej

Prova att titta på:
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1019

http://www.robgalbraith.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=8

http://www.robgalbraith.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=8

Vad jag kan förstå är det problem med Mac. Själv använder jag PC med Windows
2000 och Yarc.

Roine

Fra : Brian Østergård

Dato : 19-07-01 18:45

Hej

Har også D30 og bruger 350Mhz win98 med 128mb. ram, det tager også en
evighed, 1-2 min pr. billede.

noget om et stykke sw. der hedder Bibble, jeg har ikke prøvet det, men prøv
at kigge selv !

Brian Ø

Roine Karlsson <roine@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:fND57.10440$e5.1471023@newsb.telia.net...

Fra : Roine Karlsson

Dato : 19-07-01 19:19

Hej igen

Med yarc, som är freeware, tar det ca 20-30 sekunder per bild att skapa en
TIFF och delar av en sekund att ta ut JPG bilden.

på: http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1019&page=1 har en av
användarna lagt ut två bra ICC profiler för D30 för Photoshop.

Roine

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 19-07-01 21:17

Tak for de gode råd. Desværre er YARC kun til PC og Bibble understøtter
ikke D30 på en mac, så jeg kommer ikke så meget længere.

Thomas Piekut