MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista Home Pre. vs Ultimate
Fra : RSL

Dato : 04-06-08 08:48

Hej

Hvad skal man vælge af de 2 forskellige vista versioner?

Hvad får man for de ca. 400,- Ultimate koster mere end Home Pre.?

Mvh. René

Fra : Frandsen

Dato : 04-06-08 09:11

"RSL" <rsl@1thxhas.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvad skal man vælge af de 2 forskellige vista versioner?
>
> Hvad får man for de ca. 400,- Ultimate koster mere end Home Pre.?

http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx

Der fremgår det, at Ultimate yderligere har:
'Beskyt dig mod hardwarefejl' (Sikkerhedskopiering og Gendannelse)
'Nemmere virksomhsnetværksforbindelser' (Netværkscenter og Fjernskrivbord)
'Opnå bedre beskyttelse af dine data' (BitLocker-drevkryptering)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 04-06-08 11:27

On Wed, 4 Jun 2008 10:10:43 +0200, "Frandsen" <a@b.c> wrote:

> [...]
>'Nemmere virksomhsnetværksforbindelser' (Netværkscenter og Fjernskrivbord)
>'Opnå bedre beskyttelse af dine data' (BitLocker-drevkryptering)

Der er også noget ekstra man kan hente fra Windows Update, bl.a.:

Windows DreamScene

Hvis du installerer dette element til Ekstra til Windows Ultimate, kan du vælge en video til din baggrund på
skrivebordet på samme måde, som når du vælger et almindeligt billede, og du kan angive nye indstillinger for placering
af statiske og bevægelige baggrunde. Der kræves et grafikkort, der understøtter Windows Aero, for at Windows
DreamScene-video understøttes. Du skal muligvis genstarte computeren, når du har installeret denne opdatering.

Yderligere oplysninger:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=80872

Flersproglig brugergrænseflade
Med flere sprog på computeren kan du arbejde effektivt i nutidens globale forretningsmiljøer.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Frandsen

Dato : 06-06-08 08:18

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
> Der kræves et grafikkort, der understøtter Windows Aero,

Du mener DX10?! Har aldrig set specs på grafikkort, der siger:" Understøtter
Aero".

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-06-08 16:39

On Fri, 6 Jun 2008 09:17:38 +0200, "Frandsen" <a@b.c> wrote:

>"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i meddelelsen
>
>Du mener DX10?!

Al teksten var klippet fra Windows Update, så jeg mener ikke noget; det kan jo godt være det MS mener.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : rsl

Dato : 05-06-08 05:53

> [...]
>
> Hvad skal man vælge af de 2 forskellige vista versioner?
>
> Hvad får man for de ca. 400,- Ultimate koster mere end Home Pre.?

Tak for Jeres svar

René