4 PC på Nette hos TDC med ADSL
Fra : pi

Dato : 19-07-01 16:01

Hej!

Er der en der kan forklare mig hvordan jeg sætte mit netværk så 4 pc og kan
komme på nette??

Mvh PI

Fra : Morten B

Dato : 19-07-01 18:01

"pi" <pi@tdcadsl.dk> wrote in message
> Er der en der kan forklare mig hvordan jeg sætte mit netværk så 4 pc og
kan
> komme på nette??

Det ville hjælpe lidt hvis du fortalte om du har Netexpres, Bredbånd eller
Pro@cess.

/Morten

Fra : pi

Dato : 19-07-01 18:55

Hej Morten

Det er "Tele Danmark bredbånd/ADSL" 256/128

Mvh
PI

Fra : Morten B

Dato : 19-07-01 20:37

> Det er "Tele Danmark bredbånd/ADSL" 256/128

Så kan du så vidt jeg ved ikke have flere end 2 computere på ad gangen uden
at købe ekstra ip adresser. Jeg mener 2 stk koster 10kr/måned.

/Morten

Fra : John Larsen

Dato : 19-07-01 20:44

"pi" <pi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> kan

Ja for TDC kan/vil ikke (det kalder de kundesupport) Nå til sagen -
billigste (den jeg bruger) metode er en hub (minimum 4 porte) Netkort i alle
een PC 2 netkort - Så kommer det svære Jeg kan ikke se hvilket styresystem
du bruger, men Win98SE og bedere har en funktion til deling af internettet,
dette skal installeres/vælges. se evt. link nederst, (her lærte jeg det :)

Alle maskiner skal have tilføjet protokollen TCP/IP
(Netværk/tilføj/protokol/Microsoft/TCPIP) lad være med at genstarte endnu :)

Maskinen med 2 netkort skal på LANsiden hedde f.eks :192.168.x.1 hvor x =
0-255 Submaske 255.255.255.0
på ADSLsiden skal du indtaste TDCs IPadresse (62.243.x.x), hvis du har fast
IP ellers sætter du den til at hente automatisk.

Du har tilladelse til at genstarte maskinen.

Klientmaskinerne skal have adresserne 192.168.x.2 - 192.168.x.n igen x =
0-255 n = 3-255 i dit tilfælde 3 og 4, Subnetmaske 255.255.255.0 Hver klient
skal som Gateway have 192.168.x.1 (maskinen med de 2 kort) og i
DNS-Konfiguration på Klienterne skal tastes Vært = maskinens LANnavn tilføj
TDCs DNS servere. Hvis det er de samme som mig er det 193.162.153.164 og
194.239.134.83 men det kan du finde ud af ved at vælge kør winipcfg og vælge
det kort der er tilsluttet ADSL modemmet.

Dette lærte jeg af denne artikel :
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm Tak til Duelund der tør
hvor TDC giver op :)

Hilsen John

Fra : petersen_michael

Dato : 19-07-01 20:54

John Larsen skrev i meddelelsen
<3b573865$0$275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>men Win98SE og bedere har en funktion til deling af internettet,
>dette skal installeres/vælges. se evt. link nederst, (her lærte jeg det :)

jeg vil lige indsparke, at hvisdu benytter ældre win, end 98se
kan du dele Inet med Avirt Soho net share
http://www.downlinx.com/proghtml/66/6666.htm
jeg har et "blandet" net med
win95osr2,win98,win98se
det virker ok
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : John Larsen

Dato : 19-07-01 21:19

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3b573ac5$0$380$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> jeg vil lige indsparke, at hvisdu benytter ældre win, end 98se
> kan du dele Inet med Avirt Soho net share

Jeps - jeg skrev den billigste løsning, den bedste er nok med Router/switch
men det koster jo alt sammen :)

John

Fra : Morten B

Dato : 19-07-01 21:52

"John Larsen" <jola@get2net.dk> wrote in message
> [...]
internettet,
> dette skal installeres/vælges. se evt. link nederst, (her lærte jeg det :)

Det er da ALT for besværligt når nu Bredbånd|ADSL giver mulighed for at have
alle 4 computere på nettet med hver sin IP!

/Morten

Fra : Søren

Dato : 20-07-01 07:52

Morten B" <mortenb@FJERNEStrashcan.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
have
> alle 4 computere på nettet med hver sin IP!

Yep og PC 2 netkort skal være tændt før de andre kan kommme på, men
løsningen er fin til en fast IP uden router.

Mvh Søren

Fra : Erwin Sørensen

Dato : 29-07-01 22:13

Hej
Du skal bestille 2 ekstra dynamiske IP dresser ved TDC til 10 kr. pr. mdr.
Sæt alle pcér i en switch og alle pc skal have tcp/ip som henter ip adressen
automatisk.
Jeg har pt 3 maskiner over en switch med samme adsl-forbindelse og det kører
perfekt.
God fornøjelse.