Hvornår holder Kate Ryan op med at stjæle ~
Fra : Henrik Laursen

Dato : 04-06-08 10:33

Lidt træls med hende Kate Ryan og hendes slagtning af iforvejen
gode gamle klassikere.
Nu har jeg opdaget at hun også har slagtet France Gall's
Ella, Elle L'a (hørte det slagtede nummer i radioen).

Hvis kvinden (Kate Ryan) ikke kan hitte ud af at skrive noget selv,
burde hun holde sig væk fra musik branchen istedet for kontinuerligt
at slagte de gode gamle numre fra 80'erne.

--
Henrik Laursen

Fra : Holst

Dato : 04-06-08 10:44

Henrik Laursen wrote:

> Lidt træls med hende Kate Ryan og hendes slagtning af iforvejen
> gode gamle klassikere.

Det er jo ikke nogen ny tendens. Vi i årevis oplevet mere eller mindre
gode covere af gode, gamle klassikere. Det er dog en tendens, jeg føler
er tiltaget inden for de seneste 5-10 år. Netop Kate Ryans "Ella, Elle
L'a" er jo et glimrende eksempel, hvor der lægges et talentløst
dancebeat på sangen. Slagtning er et fint ord.

> Nu har jeg opdaget at hun også har slagtet France Gall's
> Ella, Elle L'a (hørte det slagtede nummer i radioen).

Interesserede kan høre det her:

http://www.youtube.com/watch?v=hdJN0ss7jA0

men jeg vil dog anbefale, at man undlader at høre det, eftersom France
Gall gør det noget bedre, og den udgave kan man jo så bare høre her:

http://www.youtube.com/watch?v=bQkB-WWzsbg&feature=related

> Hvis kvinden (Kate Ryan) ikke kan hitte ud af at skrive noget selv,
> burde hun holde sig væk fra musik branchen istedet for kontinuerligt
> at slagte de gode gamle numre fra 80'erne.

Det er nu nok næppe Kate Ryan, du skal være på nakken af. Det er derimod
nogle danceproducere og -pengemænd, som sætter det i gang. Er det ikke
Kate Ryan, så er det bare en anden, de finder til opgaven.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-06-08 15:44

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote:

> [...]
> nogle danceproducere og -pengemænd, som sætter det i gang. Er det ikke
> Kate Ryan, så er det bare en anden, de finder til opgaven.

Det er vel mere dem som støtter det ved at købe det han skal være
efter?!

Hvis ingen købte/gad læse Se og Hør, så levede det ikke mange uger.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Hauge

Dato : 04-06-08 10:52

Henrik Laursen wrote:
> Lidt træls med hende Kate Ryan og hendes slagtning af iforvejen
> gode gamle klassikere.

Så længe det kan sælges, så bliver hun/de ved. Sådan er det.. Desværre..
Det er jo af samme grund som TV3, TV2 og andre tv-stationer stadig findes,
selvom "alle" siger det er noget lort.. Nogen må jo bruge deres penge på
det...

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 04-06-08 11:12

Hej Henrik

> Hvis kvinden (Kate Ryan) ikke kan hitte ud af at skrive noget selv,
> burde hun holde sig væk fra musik branchen istedet for kontinuerligt
> at slagte de gode gamle numre fra 80'erne.

Det er vel ikke hende der er problemet, det er vel kunderne.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Laursen

Dato : 04-06-08 18:29

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Hej Henrik

> Det er vel ikke hende der er problemet, det er vel kunderne.

Tror mere det er fordi hun ikke kan hitte ud af at skrive musik selv,
så er det nemmere for en som hende at snuppe andre folks numre og smide
nogle pumping beats på og lukke den samme lyrik ud, bare lidt hurtigere
for at få det til at hænge sammen med det hurtigere tempo.

Men træls er det dælme med de musik tyve der ikke kan hitte ud af at
lave deres egen musik og dermed sætte deres eget fodspor i musikkens
historie, men desværre skal der nok være nogle teenies der fluks render
ud og køber den maxi der er på markedet med hende Kate Ryan og så er
man tvangsindlagt til at høre det fra deres konfirmand anlæg Mutter og
Fatter ikke er hjemme, for så kan de spille det RIGTIG højt.

--
Henrik Laursen

Fra : Hauge

Dato : 04-06-08 18:35

Henrik Laursen wrote:
> Tror mere det er fordi hun ikke kan hitte ud af at skrive musik selv,

Jamen hvorfor skulle man også det, for kan man tjene penge på at kopiere, så
er det jo reelt fint nok.
Tænk på Vesterkopi, de tjener penge på ca. det samme ;)

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 04-06-08 20:11

Hej Henrik

> [...]
> smide nogle pumping beats på og lukke den samme lyrik ud, bare lidt
> hurtigere for at få det til at hænge sammen med det hurtigere tempo.

Hvis det er det hun gør og folk køber det, ja så er hun da en fin
og dygtig forretningskvinde, det kan man faktisk leve af. Derimod
er der mange fine kunstnere der ikke kan skaffe sig selv til livets
ophold med deres kunst.

--
Mvh Max

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 05-06-08 01:18

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> wrote in
message news:Xns9AB3757E62CBAloaded247@193.202.122.103...
> [...]
> burde hun holde sig væk fra musik branchen istedet for
> kontinuerligt
> at slagte de gode gamle numre fra 80'erne.

Skråt op med kunderne.
Det der er værst (i min bog) er at hun har fået lov
af komponist(er), tekstforfatter(ere), den originale
kunstner samt
disses/dennes pladeselskab til at lave en "kopi" eller
fortolkning.
Hvis de har sagt "Lad os lige høre en demo" og derpå har
sagt
god for en gang misk-mask - så er det dem der er de griske.

Som en af mine tidligere kolleger sagde: Der er sgu' ikke
lavet ordentlig musik siden
Clapton stoppede (i) Cream! Jeg kan følge ham en hel del af
vejen til det udsagn.
Men jeg er ikke så kategorisk.
Der er lavet masser af god rockmusik efter 1972. Sidder lige
nu og lytter til "ceremony of innocence".
Det album kan der ikke klages på. Kan anbefales hvis man er
til AOR.

/Bo.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-08 07:30

> [...]
> burde hun holde sig væk fra musik branchen istedet for kontinuerligt
> at slagte de gode gamle numre fra 80'erne.

Ved ikke hvem hun er, så det undersøgte jeg lige og fandt ud af at hun også
har ødelagt Voyage Voyage som Desireless gjorde meget bedre i 1987.

kimila

Fra : Holst

Dato : 05-06-08 07:39

kimila wrote:

> Ved ikke hvem hun er, så det undersøgte jeg lige og fandt ud af at hun også
> har ødelagt Voyage Voyage som Desireless gjorde meget bedre i 1987.

Se, det er jo måske bare din og min mening.

For nogle år siden var der også en eller anden god gammel klassiker, som
skamslagtet i en eller anden eurodanceudgave. Den nye udgave lød ganske
forfærdelig, syntes både jeg og resten af de gamle nisser.

Men hvad sagde den unge generation så, når de blev præsenteret for det
gamle vidunder? Ja, de foretræk helt bestemt den nye eurodanceugave, og
syntes, at det lort, vi havde lyttet til i 80'erne, da var ganske
forfærdelig kedeligt og dårligt.

Jeg tror bare, at vi gamle nisser skal holdes os borte fra Kate Ryan.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 05-06-08 12:55

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in

> Ved ikke hvem hun er, så det undersøgte jeg lige og fandt ud af at hun
> også har ødelagt Voyage Voyage som Desireless gjorde meget bedre i
> 1987.

Det samme med det afsendigt gode nummer Libertine, som Mylene Farmer
også gjorde meget bedre i 1986.
Der lavede Mylene et rent kunstværk af en musik video til den, faktisk
som en lille spillefilm med story og det hele.
Fluks skulle Kate Ryan i 2003 ødelægge det nummer med pumping beats.

--
Henrik Laursen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-06-08 09:16

Henrik Laursen skrev:

> Hvis kvinden (Kate Ryan) ikke kan hitte ud af at skrive noget selv,
> burde hun holde sig væk fra musik branchen istedet for kontinuerligt
> at slagte de gode gamle numre fra 80'erne.

Det er vel præcis lige så forfærdeligt som når Joe Cocker stjæler
Beatles-numre, Aretha Franklin stjæler Motown-numre og Kim Larsen
griber til højskolebogen.

Det reelle indhold i denne tråd er vel en genrepræference. Jeg kan
ikke tro, at I principielt mener, at man ikke må genindspille gamle
numre, som man vil.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-06-08 19:43

"Peter Brandt Nielsen" skrev

> Jeg kan ikke tro, at I principielt mener, at man ikke må genindspille
> gamle numre, som man vil.

Der må meget gerne lave egne versioner af gamle numre. Vi har fået megen god
musik igennem tiderne på den måde
Men, men, det måtte gerne ende ud med noget der bare kunne minde lidt om et
forsøg på at lave "kunst" :)

- Peter

Fra : Max

Dato : 05-06-08 19:53

Hej Peter

> Men, men, det måtte gerne ende ud med noget der bare kunne minde lidt
> om et forsøg på at lave "kunst" :)

Og hvem skal så bedømme det ?

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 05-06-08 20:28

Peter Lykkegaard wrote:

> Men, men, det måtte gerne ende ud med noget der bare kunne minde lidt om et
> forsøg på at lave "kunst" :)

Meget af det normale musik, der dukker op, er det vel også svært at
kalde "kunst". Hvorfor skulle coverversioner så være bedre?

Fra : Peter G

Dato : 05-06-08 20:09

Henrik Laursen <nomail@dont-like-spam.com> writes:

> [...]
> burde hun holde sig væk fra musik branchen istedet for kontinuerligt
> at slagte de gode gamle numre fra 80'erne.

Det' lissom' med Soft Cell, er det. De slagtede også "Tainted Love",
gjorde de. Det var BRUTALT at høre. Som en drægtig sæl tilsat bliplyde.

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org