Le Mans, en flyvetur for peugeot
Fra : Møller

Dato : 03-06-08 15:19

Der er en del der skal til Le Mans 24h i år, det ser ud til at Peugeot kan flyve lidt som de
tidligere MB.
http://jp.dk/sport/motor/article1359439.ece
Ser spøjst ud, virker som om den får luft ind under siden og letter efter at den har været ind og
røre ved autoværnet.

men ellers klarer Peugeot 908 sig jo fint, lidt bedre en AUDI R10, som T.K. mener køre på sidste sæson.
http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/accueil_gb.html

Nå men god tur til de der tager derned.

Møller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-08 15:28

=?ISO-8859-15?Q?M=F8ller?= skriver:

> http://jp.dk/sport/motor/article1359439.ece
> Ser spøjst ud, virker som om den får luft ind under siden og letter efter at
> den har været ind og røre ved autoværnet.

Taber han den ikke godt og vel inde i det første sving og derefter
bumper den afsted og bliver fanget lidt uheldigt ?

Den flyver trods alt ikke som merceren gjorde med dobbelt salto und
alles.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Møller

Dato : 03-06-08 16:26

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> bumper den afsted og bliver fanget lidt uheldigt ?
>
> Den flyver trods alt ikke som merceren gjorde med dobbelt salto und

Ja de lettede op på langsiden når de kom tilstrækkeligt op i hastighed: John Nielsen var en af dem!
Han lande også på hjulene igen, men han havde ikke flycertifikat, så gad vide om han fik problemer
med luftfartsmyndighederne
De blev alle trukket ud af løbet, mærkelig de ikke blev det før, det skete jo også under træning ;-(

Møller

Fra : .J.S...

Dato : 03-06-08 16:51

"Møller" <e@bg2n.dk> wrote in message

> Ja de lettede op på langsiden når de kom tilstrækkeligt op i hastighed:
> John Nielsen var en af dem!

Han har ikke kørt mercer, og med hans store korpus var de aldrig lettet :
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_CLR

mvh/JS

Fra : Møller

Dato : 03-06-08 18:35

..J.S... skrev:

> Han har ikke kørt mercer, og med hans store korpus var de aldrig lettet :
> http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_CLR

Nå.
Det er du vist ene om at mene.

Møller

Fra : Michael Lund

Dato : 03-06-08 22:19

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Han har ikke kørt mercer, og med hans store korpus var de aldrig lettet
> :
> http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_CLR

Det burde da være almindelig kendt, at han i 1985 lettede ved Mulsanne
corner i en Sauber Mercedes C8.

Og i 1986 kørte han også Mercer.

Mic.

Fra : .J.S...

Dato : 03-06-08 23:15

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> wrote in message

> Det burde da være almindelig kendt, at han i 1985 lettede ved Mulsanne
> corner i en Sauber Mercedes C8.
>
> Og i 1986 kørte han også Mercer.

Ok, havde kun set CLR flyvningerne fra 99, findes der video af hans flyvetur
?

mvh/JS

Fra : Møller

Dato : 04-06-08 09:36

..J.S... skrev:

> Ok, havde kun set CLR flyvningerne fra 99, findes der video af hans flyvetur
> ?

Jeg har ikke kunne finde den, men nær den findes, skal jeg nok lade dig og andre se den.

1985    Sauber Mercedes C8
Kørere: John Nielsen, Max Melti, Dieter Quester
Start nummer: 61. Gruppe C1. Placering: udgik
Beskrivelse: Udgik til tidtagning pga flyvetur ved Mulsanne Corner der inbefattede 2 baglæns saltoer.

Sauber Mercedes C8 fra 1985 blev den første Mercedes racer i meget lang tid, og forholdet mellem
Sauber og Mercedes udviklede sig fra ganske uforpligtende møder i 1982 til et meget dybtgående
tillidsforhold. Sauber C8 fik den voldsomme 5-liters V8 Mercedes M117 motor som stammer fra
S-klassen. Med to turboladere ydede M117 over 900 hestekræfter, og var en uhyggelig hurtig racer.
Desværre havde man ikke helt styr på aerodynamikken, og det fik den danske racerkører John Nielsen
at mærke på Mulsanne langsiden, da C8 raceren under et træningspas lettede med Nielsen i cockpittet,
slog flere baglæns saltomotaler i luften før den landede ude i skoven ved siden af banen. Nielsen
var heldigvis uskadt, bortset fra en øm ryg efter den voldsomme landing. C8 blev trukket ud af Le
Mans løbet til stor ærgrelse for både Sauber og Mercedes.

Og fra Wiki henvises til:
http://www.lemanszone.dk/portraet/johnnielsen/
1985   Udgået 1)   Sauber C8 Mercedes   Sauber   Melti, Quester
1986   Udgået 2)   Sauber C8 Mercedes   Kouros   Thackwell

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 16:11

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i meddelelsen
> Der er en del der skal til Le Mans 24h i år, det ser ud til at Peugeot kan
> flyve lidt som de tidligere MB.
> http://jp.dk/sport/motor/article1359439.ece

Vi må håbe at de ikke trækker sig som MB gjorde. Det ville godt nok tage
meget af spændingen i år

> Ser spøjst ud, virker som om den får luft ind under siden og letter efter
> at den har været ind og røre ved autoværnet.

Er det ikke curben han går lidt hårdt på? Bilen kommer ud af balance og
vinden kommer ind under bilen.

> men ellers klarer Peugeot 908 sig jo fint, lidt bedre en AUDI R10, som
> T.K. mener køre på sidste sæson.
> http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/accueil_gb.html

Den er stærk den Audi! Men det er Pegøjterne også

--
/HB

Fra : Mogens

Dato : 03-06-08 16:25

"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

> Vi må håbe at de ikke trækker sig som MB gjorde. Det ville godt nok tage
> meget af spændingen i år

Jep, de har bedt om disp. til at indsætte en ny bil

> Den er stærk den Audi! Men det er Pegøjterne også

4 sek hurtigere end Audi pr omgang - og de kører diesel, så Audi har et
problem
Nuvel - jeg skal ned at se det sammen med 7 andre. Feeed tur !!!

Fra : Møller

Dato : 03-06-08 16:29

Mogens skrev:
> [...]
> problem
> Nuvel - jeg skal ned at se det sammen med 7 andre. Feeed tur !!!

Ja jeg ved, god tur, heller ikke i år fik jeg taget mig sammen )

Og da jeg arbejde i Chartres faldt det ikke sammen med løbet ;-((

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 19:40

On Tue, 03 Jun 2008 15:24:48 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse

>Jep, de har bedt om disp. til at indsætte en ny bil

Fair nok, men jeg kan ikke få de billeder af tilskuere uheldigt
placeret og en luftbåren Pegøj ind på nethinden, så forhåbentlig
slipper vi for den slags. Mercedes var rejst - formodentlig fordi
historien med ulykken tilbage i 57 er for meget for dem.

>4 sek hurtigere end Audi pr omgang - og de kører diesel, så Audi har et
>problem
>Nuvel - jeg skal ned at se det sammen med 7 andre. Feeed tur !!!

God tur - og må den bedste bil vinde! Og er selvfølgelig ikke
misundelig - ville egentlig gerne stå nede og se racet, men et eller
andet sted er jeg nok for meget luksusdyr til at jeg egentlig gider
Det er vel både en sjov tur og en stroppetur )
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Mogens

Dato : 03-06-08 19:57

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet sted er jeg nok for meget luksusdyr til at jeg egentlig gider
> Det er vel både en sjov tur og en stroppetur )

Takker - ja man er mat, når løbet er slut..

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-06-08 19:57

"Møller" <e@bg2n.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ser spøjst ud, virker som om den får luft ind under siden og letter
> efter at den har været ind og røre ved autoværnet.

Sådan er det med Peugeot - de gør mange underlige ting...

> men ellers klarer Peugeot 908 sig jo fint, lidt bedre en AUDI R10, som
> T.K. mener køre på sidste sæson.
> http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/accueil_gb.html

De skal stadig have den til at holde i 24Timer, så det er ikke meget
værd at være hurtigst hvis ikke materiellet kan holde distancen - det er
dér den virkelige udfordring ligger for Teams'ene.

> Nå men god tur til de der tager derned.

Takker, jeg kan ikke vente til jeg stiger på bussen Onsdag 11/6

--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-06-08 21:43

>Nå men god tur til de der tager derned.

Takker - cee'den er næsten pakket allerede Godt jeg ikke skal
svede i en stuvet bus med fulde svenskere

Fra : Allan F

Dato : 03-06-08 22:15

Se DET her er vildt: http://www.youtube.com/watch?v=0fyuvugoibQ

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 04-06-08 01:50

Allan F wrote:

> Se DET her er vildt: http://www.youtube.com/watch?v=0fyuvugoibQ

Jeg gætter på, at ham kammeramanden har takket gud en ekstra gang i sin
aftenbøn den aften.

--
Fjern ".spam.com" fra min mailadresse.

Fra : brian

Dato : 04-06-08 07:27

He he

Så må vi vel hellere få smidt en sikerhedshjelm ud i bilen.

Den er svær at holde i ro den vil hellere køre afsted nu end på
tirsdag som den er sat op til.

Nogle der ved om der er nem adgang til at hæve EUR på området
visa/eurocard?

MVH

Brian

Fra : Mogens

Dato : 04-06-08 13:52

"brian" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> Nogle der ved om der er nem adgang til at hæve EUR på området
> visa/eurocard?

Euro har vi altid med hjemmefra...