Hvide plader på en betonkanon ??
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 03-06-08 07:27

Hejsa

mødte idag en stor betonkanon med hvide nummerplader på..

tror der stod unicon eller GH beton på lastbilen..

Hvad er ideen i det ???

thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-08 00:55

On Jun 3, 8:27 am, "Thomas Duus Jürgensen" <tho...@4701.dk> wrote:
> Hejsa
>
> mødte idag en stor betonkanon med hvide nummerplader på..
>
> tror der stod unicon eller GH beton på lastbilen..
>
> Hvad er ideen i det ???

Kan det have været en ekstraplade med rød ramme på båndet som nogle
trucks også har ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 03-06-08 15:24

Hejsa

det var ikke en ekstraplade, det var alm hvide nummerplader både for og bag.

ja det var en af de der udlæggere med det lange giraf rør til betonen så den
havde ikke selv beton med så vidt jeg kunne se

thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-06-08 12:09

On Tue, 3 Jun 2008 08:27:29 +0200, "Thomas Duus Jürgensen"
<thomas@4701.dk> wrote:

>Hejsa
>
>mødte idag en stor betonkanon med hvide nummerplader på..
>
>tror der stod unicon eller GH beton på lastbilen..
>
>Hvad er ideen i det ???

>--

Det er formodentlig en erstatningsplade. De fåes så hut jeg visker
ikke i gul.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 03-06-08 13:18

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev

> mødte idag en stor betonkanon med hvide nummerplader på..
> tror der stod unicon eller GH beton på lastbilen..
> Hvad er ideen i det ???

Jeg mener det er fordi den er reg. som arbejdsredskab og ikke som lastbil,
det har nok ikke været en kanon du har set men en udlægger.
Der er også nogle af de store lifte der er på hvide plader.

YE 23060 er f.eks en betonudlægger.
Hvide plader i personvognsnummerserie.
http://nrpl.dk/numbers-1998.php

mvh
Alex Christensen

Fra : PK Johnsen

Dato : 03-06-08 15:41

Hej
Dette kørtøj i omtaler er en betonpumpe
med et udlæg på ca. 36 mtr.
mvh
PJ

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 03-06-08 15:45

> Hej
> Dette kørtøj i omtaler er en betonpumpe
> med et udlæg på ca. 36 mtr.
> mvh
> PJ

hvorfor hvide plader ?? er der en logisk forklaring på dette

Thomas

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-06-08 16:09

Thomas Duus Jürgensen skrev:

> hvorfor hvide plader ?? er der en logisk forklaring på dette

Fordi de ikke er indrettet til godstransport. Som det bliver nævnt kører
lifte og andrekøretøjer som ikke har nogen yderligere lasteevne på hvide
plader. Du ser det også på nogen teltvogne. Har de gule plader har de
også en bagagebærer til supplement. Ellers hvide plader.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-08 13:35

Thomas Duus Jürgensen skrev:
> Hejsa
> mødte idag en stor betonkanon med hvide nummerplader på..
> tror der stod unicon eller GH beton på lastbilen..
> Hvad er ideen i det ???

Måske at det ikke var en betonkanon, men "kun" den med "snablen" der
leverer betonen fra kanonerne og ud til hvor den skal bruges.

Ved ikke om det er den samme, men har set sådan en. Og da den ikke selv
medbringer gods er det nok derfor den "kun" er på hvide plader.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Mariestad)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-06-08 14:34

"Thomas Duus Jürgensen" skriver:

> mødte idag en stor betonkanon med hvide nummerplader på..

Foran eller bagpå ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-06-08 16:48

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> Hejsa
>
> mødte idag en stor betonkanon med hvide nummerplader på..
>
> tror der stod unicon eller GH beton på lastbilen..
>
> Hvad er ideen i det ???

De store mobile kraner har også ofte hvide plader på har jeg bemærket.

/F

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-08 01:48

On Jun 3, 4:23 pm, "Thomas Duus Jürgensen" <tho...@4701.dk> wrote:
> [...]
>
> ja det var en af de der udlæggere med det lange giraf rør til betonen så den
> havde ikke selv beton med så vidt jeg kunne se

Jeg så én i fredags, det var en med blander på og den havde også hvide
plader.