MS Windows
briani 27239
'ENTER' virker ikke i alle spil under Vist~
Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-06-08 18:22

Hejsa

Jeg fandt lige nogle gamle spil frem fra gemmerne.
Et af dem var Pro Pinball: Big Race USA
Jeg kan sagtens starte spillet op, men når jeg så vil igang kan jeg ikke få
'Enter' tasten til at virke.
Det samme gør sig gældende i et par andre spil.
Jeg bruger Vista Home Premium 32bit.

Nogen der sidder med løsningsforslag?

Mvh
Benjamin

Fra : Michael Bach

Dato : 03-06-08 18:50

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> få 'Enter' tasten til at virke.
> Det samme gør sig gældende i et par andre spil.

Bare nedgrader til XP, så kører det sikkert igen,,,...<!!!

Nu kan du jo ikke forvente at dine gamle "gemmer" kan kører
under Vista.

;)

Hygge..

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-06-08 19:33

"Michael Bach" <laimic@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Bare nedgrader til XP, så kører det sikkert igen,,,...<!!!
>
> Nu kan du jo ikke forvente at dine gamle "gemmer" kan kører
> under Vista.

Hehe ja gid det var så let, men det kan jeg ikke, der findes ikke XP drivere
til min bærbare.
Jeg har dog i mellemtiden fundet ud af noget.
Hvis jeg bruger 'FN' tasten sammen med 'Enter' så kan jeg komme igang.
Dog med begrænset glæde, for efter ca. 5 min. fryser spillet..

Jeg må prøve om jeg kan få spillet til at køre gennem VM istedet, har en god
XP installation den vej

Mvh
Benjamin

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 06:21

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> wrote in message

> Hehe ja gid det var så let, men det kan jeg ikke, der findes ikke XP
> drivere til min bærbare.

Hvilken bærbar ? og hvilke drivere mangler du ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-06-08 06:34

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> wrote in message

> Hvilken bærbar ? og hvilke drivere mangler du ?

Det er en Fujitsu-Siemens XA2528.
Det er chipsæt drivere jeg mangler, jeg får en væsentlig nedgang i
performance med XP.
Jeg har forsøgt XP installeret og det gik for så vidt også fint, kunne
starte alt op men det gik sløvt for sig da jeg ville spille.
Jeg prøvede med forskellige driver setups, både drivere fra FS selv og andre
der skulle passe til hardwaren i min maskine.
Desværre fik jeg det aldrig til at spille ordenligt

Mvh
Benjamin

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-08 07:37

> Det er en Fujitsu-Siemens XA2528.

Ok, jeg rør ikke AMD baserede systemer med en ildtang, så der kan jeg
ikke hjælpe.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-06-08 12:04

> "Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> wrote in message
>
> Ok, jeg rør ikke AMD baserede systemer med en ildtang, så der kan jeg ikke
> hjælpe.

Den kører nu meget godt og er stabil, så helt tosset er AMD ikke.
Ved godt at der er omkring 5-10% mere ydelse i en tilsvarende Intel maskine,
men jeg klarer mig fint med det jeg har.

Mvh
Benjamin

Fra : KR

Dato : 04-06-08 15:25

> [...]
> Ved godt at der er omkring 5-10% mere ydelse i en tilsvarende Intel
> maskine, men jeg klarer mig fint med det jeg har.

Det er vist også mere religion

Først i halvfemserne var det "finere" at have en Intel...............siden
har AMD jo bevist at de nemt kan være med i feltet
Men der findes jo stadig folk, der stadig tror at Intel er bedre/finere

Kristian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-06-08 15:38

"KR" <kristianrasmussenSLETDESTORE@BOGSTAVERprivat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har AMD jo bevist at de nemt kan være med i feltet
> Men der findes jo stadig folk, der stadig tror at Intel er bedre/finere

Det er jeg ganske enig med dig i.
Ganske vist har Intel haft en fordel med Core Duo 2 CPU'erne, de _er_ bedre
end AMDs Turion serie mht. ydelse.
Men nu har AMD sparket igen med deres Puma platform, den forventes at give
en god røvfuld til Intel, men lad os nu se, meget kan ske.

Mvh
Benjamin

Fra : KR

Dato : 05-06-08 12:04

> [...]
> Men nu har AMD sparket igen med deres Puma platform, den forventes at give
> en god røvfuld til Intel, men lad os nu se, meget kan ske.

Men sig det ikke højt til N_B_DK
Han er jo meget stolt af sin Intel

Kristian

Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-08 19:13

"KR" <kristianrasmussenSLETDESTORE@BOGSTAVERprivat.dk> wrote in message

> Men sig det ikke højt til N_B_DK

Hvorfor ikke det ?

> Han er jo meget stolt af sin Intel

Næ, faktisk ikke, der er bare fordele ved at holde ens systemer i samme
mærke, og nu er det bare sådan at intel altid har fungeret her, det har
AMD ikke.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-06-08 19:10

> Det er vist også mere religion

Ikke for mit vedkommende, jeg har haft begge dele, og jeg kan ikke
forestille mig at købe noget AMD baseret igen.

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-06-08 21:36

> [...]
> få 'Enter' tasten til at virke.
> Det samme gør sig gældende i et par andre spil.

Man kan i vista sætte programmer til XP eller Win98 kompatibilitet.
Højreklik på exe filen og vælg fanebladet kompatibilitet (vil jeg tro det
hedder i dansk Vista).

Forsøg med dde forskellige muligheder.

Bjarne K.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-06-08 21:45

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> skrev i meddelelsen

> Man kan i vista sætte programmer til XP eller Win98 kompatibilitet.
> Højreklik på exe filen og vælg fanebladet kompatibilitet (vil jeg tro det
> hedder i dansk Vista).
>
> Forsøg med dde forskellige muligheder.

Jeg har prøvet med alt inden for kompatibilitet, intet virker på den måde.
Den eneste måde jeg kan få til at virke nogenlunde er FN + Enter, lidt
uholdbart i længden men det virker i det mindste.

Mvh
Benjamin