MS Windows
briani 27239
Min Vista PC fryser totalt
Fra : Martin Ploug

Dato : 03-06-08 17:09

Hej

Jeg har en PC med Vista Home Premium.
PC'en er kun et par måneder gammel.

PC'en er pludseligt begyndt at fryse totalt
bare jeg har f.eks. Windows mail og Internet
Explorer åben på samme tid.
Explorer står bare og søger og søger og jeg kan
ikke maksimere mailprogrammet - alt fryser.

Jeg kan intet gøre - jeg kan ikke en gang få
Joblisten frem ved Ctrl + Alt + Delete.
Jeg kan kun slukke.

Nogle gange går skærmbilledet helt i sort og
efter noget tid kommer der en alertbox, hvori
der står:

"Logonprocessen kunne ikke oprette dialog-
boksen sikkerhedsindstillinger"

"Fejl - sikkerhedsindstillinger".

Har jeg mon fået noget snavs på maskinen, eller
hvad er det der sker?

Skal jeg køre et scannerprogram og hvilket i
så fald. Jeg har Bullguard, men jeg kunne måske
også prøve noget som Spybot S & D.

Eller hvilken procedure foreslår I?

På forhånd tak.

Martin Ploug
Skejbytoften 107 3. th.
8200 Århus N

Tlf. 8628 9969
Mobil: 2284 1057

E-mail: mploug@pc.dk
Web: http://www.musiklokaler.dk

Fra : Jubii

Dato : 03-06-08 18:18

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Eller hvilken procedure foreslår I?

Prøv om du kan få fat i "System Explorer", som er afløseren++++, synes jeg,
af joblisten.
http://systemexplorer.mistergroup.org/

Requirements:
OS: Windows XP or Windows Vista
Licensing:
SystemExplorer is FREE for personal and commercial use!
Download version 1.4:
Installer (760 KB)

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 03-06-08 21:11

Svar på forrige indlæg:
> [...]
> Explorer åben på samme tid.
> Explorer står bare og søger og søger og jeg kan
> ikke maksimere mailprogrammet - alt fryser.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
For alt i verden hent Tuneup utilities:
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

Den burde være fast del af Windows Vista.
Den redder dig på et øjeblik-
Prøv først med "One click maintainance"(1 kliks vedligeholdelse) så er du ud
over det værste. Bagefter kan du stille og roligt udforske de andre
muligheder.
Der kommer fejl i Vista, men dette program løser det hele. Der er 30 dages
fuld prøveversion.

Hilsen
jens

Fra : hoejerup@yahoo.dk

Dato : 03-06-08 15:08

On Jun 3, 6:09 pm, "Martin Ploug" <mpl...@pc.dk> wrote:
> [...]
> hvad er det der sker?
>
> Skal jeg køre et scannerprogram og hvilket i
> så fald. Jeg har Bullguard, men jeg kunne måske

Du er ikke den eneste.
Dette er tilsyneladende et kendt problem med Bullguard, når computeren
er opdateret med SP1 servicepakken.

Se link:
http://www.bullguard.com/forum/15/Bullguard---VISTA-SP1_61318.html

Der er derfor ingen grund til at downloade diverse rep. programmer.

Kontakt hellere Bullguard og vær med til at lægge pres på det!

Eller find et andet antivurus program.

M.v.h.

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-06-08 20:00

Hej

Tak for jeres indlæg.
Problemerne er blevet løst ved at afinstallere Bullguard,
der som nævnt konflikter med SP1 til Vista.
Se evt her: http://www.eksperten.dk/spm/833725