opfølgning af tråden hjælpsomhed i trafikk~
Fra : NBE

Dato : 02-06-08 17:17

i mine snart 23 år på landevejen som chaffut på stort og småt kan bla
nævnes.
en enkelt pølsevogn med defekt kobling på nørrebrogade i myllertiden måtte
lige have et tov til garagen,
En punkteret elrullestol i fredensborg med en mand med træben savnet sit
plejehjem.
En en motorcykel med smadret maskine hjem fra rasteplads ved odense til kbh.
Et par biler fik et tov op af grøften en vinterdag i nordsjælland
En løs hund på isterødvejen der var total rundtosset og savnet sit dejlige
hjem
Et får der var næsten ved at kvæle sig selv i trådhegnet i vedbæk måtte også
lige klippes fri af hegnet.
Spærret vejen af for en løs hest med lastbilen så ejer og falck kunne fange
den med lasso
En ølmand var væltet med sit læs og manglet en kost,fik min hjælp til at
rydde alle de fyldte flasker op
til egen vinding som tak for lån af kosten
og sådan lidt i fritiden kan nævnes et par unge Engelske mennesker i praug
løbet tør for brænstof
vi havde førøvrig 3 gode dage sammen sener på nærmeste campingplads
Så var der lige de to jyske betjente som prøvet i snevejr at skubbe deres
bil igang,det mulig det kan lade sig gøre i gylle og muldjord men ikke i
snevejr så de fik også lige et tov.
så var der en enkelt billist kl 0430 på Helsingørmotorvejen der savnet
benzin på reservedunken og fik et lift
Og den unge smukke dame der holdt ved pizzariet og kæmpet med sin lille
hjulnøgle og dunkraft, så hiver man lige
sin 5ton donkraft og sin en meter hjulnøgle og arbejdshansker frem og beder
hende om at bestille pizza imens så fikser jeg hjulet
blev desvære for de nysgerrige kun til pizza,hun var godt gift,
ja men det var sådan lige lidt fra de 23år på landevejen der er sikkert mere
hvis jeg tænker mig om

MHV.NBE

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-06-08 22:06

NBE skrev:
> [...]
> blev desvære for de nysgerrige kun til pizza,hun var godt gift,
> ja men det var sådan lige lidt fra de 23år på landevejen der er sikkert mere

Det er godt med dig. Du og de andre chauffører får jo penge for det. Vi
andre bliver bare forsinket

--
Niels

Fra : Niels Pein

Dato : 02-06-08 22:34

"NBE" skrev ...
>i mine snart 23 år på landevejen som chaffut på stort og småt kan bla
>nævnes.

[snip - en lang historie om at hjælpe andre.]

Mon ikke de fleste af os kan diske op med noget lignende. Det håber jeg da.

Det sjoveste jeg har prøvet var engang jeg på motorcykel stoppede op ved en
bilist der holdt i vejsiden. Det viste sig han var løbet tør, men han havde
en reservedunk, der desværre var tom.
Jeg tilbød at køre ned til nærmeste by og hente noget benzin. Men er du _så_
færdig, han var mistroisk. Han turde åbenbart ikke overlade den fine
benzindunk til min varetægt. Så jeg måtte køre videre med uforrettet
hjælpetrang. At købe en ny dunk til ham synes jeg alligevel var at
overdrive. :)
Sjovt nok, at mc'ister har så kratigt et ry for at være nogle banditter. Jeg
grinte lidt for mig selv i hjelmen da jeg kørte derfra, efterladende den
stakkels fordomsfulde mand på en øde landevej.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX