Ja lad os for gus skyld få nogle flere afg~
Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 13:28

Ser til min store glæde at venstre er åben for en afgift for at bruge
motorveje,hold da op hvor det kører,tårnhøje brændstof priser,verdens
dyreste biler og nu så en afgift for at bruge de motorveje som er
anlagt,det er da galskab der er til at føle på,der er da snart ikke
nogen som får råd til nogetsomhelst,der er som bekendt kun en til at
betale og det er kunderne.Er jeg den eneste her som ser sådan på det?

/gubbi

Fra : Peter

Dato : 02-06-08 13:50

overskriften rettet!

hilsen
Peter

Fra : Henrik N

Dato : 02-06-08 14:02

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i meddelelsen
> overskriften rettet!

Hvad har gus nu gjort? :)

Henrik

Fra : Møller

Dato : 02-06-08 15:29

Henrik N skrev:
> "Peter" <petit@mobil.dk> skrev i meddelelsen
>
> Hvad har gus nu gjort? :)

Sat hele puljen på et par 7'ere

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 17:24

On Mon, 02 Jun 2008 16:28:30 +0200, Møller <e@bg2n.dk> wrote:

>Sat hele puljen på et par 7'ere
>
>Møller

Næ du All In på et es og en fire off suite

/gubbi

Fra : Kåre

Dato : 02-06-08 14:08

<gubbi> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyreste biler og nu så en afgift for at bruge de motorveje som er
> anlagt,det er da galskab der er til at føle på,der er da snart ikke

Vi har Europas 4. billigste benzin i forhold til vores købekraft, så vi har
nok råd til at købe lidt alligevel...

Kåre

Fra : @momail@

Dato : 02-06-08 14:44

"Kåre" <kaare@megajam.dk> skrev i en meddelelse

> <gubbi> skrev i en meddelelse
>
> Vi har Europas 4. billigste benzin i forhold til vores købekraft, så vi
har
> nok råd til at købe lidt alligevel...
>
> Kåre

Ja men vi har fandeme også verdens højeste afgifter. "DEN DANSKE BILAFGIFT
DRÆBER"

Jeg har ikke det store imod benzinprisen, hvis ellers afgiften bliver sat
ned. Statskassen må bule helt
ud i denne tid. 50000 registeret arbejdsløse, udlandsgælden er næste på 0
Der er alle gode grunde til, at sætte afgiften ned gennem en årrække.

Fra : Brian

Dato : 02-06-08 16:00

Kåre wrote:

> Vi har Europas 4. billigste benzin i forhold til vores købekraft, så
> vi har nok råd til at købe lidt alligevel...

Tjoo - til sidst kan det jo blive et valg mellem et mere lokalt job, fremfor
at køre en del kilometer til jobbet. Om det er den udvikling man ønsker, ved
jeg ikke.

Jeg synes allerede (som jeg ser det, har ingen tal på det) nu at farten på
motorvejen er dalet på det seneste, så et eller andet sted er det jo begyndt
at klemme økonomisk.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 18:18

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Tjoo - til sidst kan det jo blive et valg mellem et mere lokalt job,
> fremfor at køre en del kilometer til jobbet. Om det er den udvikling man
> ønsker, ved jeg ikke.

Medmindre kørselsfradraget for dem der pendler meget til job sættes
tilsvarende efter roadpricing og stigende brændstofpriser. Man har jo
snakket om at roadprice de større byer og motorvej.

Hvis der indføres roadpricing i DK, så skal jeg først betale for at køre
gennem byen for at komme på motorvej (kan ikke undgåes) - Så skal der
betales for at køre på motorvejen - så skal der betales for at køre gennem
byen jeg arbejder i.

Jeg kan ikke køre samkørsel, da det er forskelligt hvornår jeg møder. DSB er
dyrere end jeg selv kan køre pt. (116 km tur/retur) og DSB kører heller ikke
når jeg skal afsted.
Jeg er sikkert ikke den eneste der har valgt at have sådan et job, så mange
vil sikkert være afhængige af at kørselsfradraget sættes op hvis ikke man
begynder at søge et mere lokalt job.

> Jeg synes allerede (som jeg ser det, har ingen tal på det) nu at farten på
> motorvejen er dalet på det seneste, så et eller andet sted er det jo
> begyndt at klemme økonomisk.

Ser jeg også. Syns dælme der er flere og flere der tuller lige bag en
lastvogn.

--
/HB

Fra : Brian

Dato : 02-06-08 19:14

HB wrote:

> Medmindre kørselsfradraget for dem der pendler meget til job sættes
> tilsvarende efter roadpricing og stigende brændstofpriser. Man har jo
> snakket om at roadprice de større byer og motorvej.

Ja, men som jeg oplever det lige nu, går ydelserne kun en vej - fra borgerne
til statskassen.

Derudover synes jeg at roadpricing er en skidt idé, medmindre at indtægterne
går til at vedligeholde de konkrete veje.

Man burde mene at skatten og afgifterne kan dække de udgifter, men
motorvejene ligner mange steder noget der er løgn.

Jeg betaler gerne en slat penge for at køre på motorvejene, hvis de får
samme standard som i f.eks Frankrig og Spanien.

> [...]
> køre gennem byen for at komme på motorvej (kan ikke undgåes) - Så
> skal der betales for at køre på motorvejen - så skal der betales for

Njaa... roadpricing i byerne uden for Kbh. området bliver næppe realistisk.

> Jeg kan ikke køre samkørsel, da det er forskelligt hvornår jeg møder.
> DSB er dyrere end jeg selv kan køre pt. (116 km tur/retur) og DSB
> kører heller ikke når jeg skal afsted.

Jeg har samme problem - job 50km fra bopæl.

> Jeg er sikkert ikke den eneste der har valgt at have sådan et job, så
> mange vil sikkert være afhængige af at kørselsfradraget sættes op
> hvis ikke man begynder at søge et mere lokalt job.

Jeg vil ikke sige at jeg er afhængig af at kørselsfradraget sættes op.
Skulle det blive helt galt, må jeg ind at tigge lidt mere i løn

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 20:35

> Ja, men som jeg oplever det lige nu, går ydelserne kun en vej - fra
> borgerne til statskassen.

Det er yderst sjældent det går andre veje.

> Derudover synes jeg at roadpricing er en skidt idé, medmindre at
> indtægterne går til at vedligeholde de konkrete veje.

Indtægterne skal helt klart ikke bare lune i statskassen.

> Man burde mene at skatten og afgifterne kan dække de udgifter, men
> motorvejene ligner mange steder noget der er løgn.

Der er mange lapper og huller - De har lige været ude og "sværte"
motorvejene.

> Jeg betaler gerne en slat penge for at køre på motorvejene, hvis de får
> samme standard som i f.eks Frankrig og Spanien.

Mjaah.. Men mon de går til det hvis det bliver indført?

> Njaa... roadpricing i byerne uden for Kbh. området bliver næppe
> realistisk.

Det har skam flere gange været nævnt her i byen (Aalborg) fra politikeres
side.

> Jeg har samme problem - job 50km fra bopæl.

> Jeg vil ikke sige at jeg er afhængig af at kørselsfradraget sættes op.
> Skulle det blive helt galt, må jeg ind at tigge lidt mere i løn

Nåh nej, det ville heller ikke ruinere mig, men mere irritere mig - nok også
så meget at jeg måske ville overveje et ligende job tættere på bopælen. For
andre kan det måske slet ikke betale sig at køre langt til job ligesom
lysten til at søge job langt fra bopæl nok indskrænkes en del i fremtiden.

--
/HB

Fra : alexbo

Dato : 02-06-08 14:05

<gubbi> skrev
> [...]
> nogen som får råd til nogetsomhelst,der er som bekendt kun en til at
> betale og det er kunderne.Er jeg den eneste her som ser sådan på det?

Næh det tror jeg ikke, den slags indlæg har der været i denne gruppe lige så
længe den har eksisteret.
Aviser og bilblade har skrevet noget lignende siden tidernes morgen.
Du har ret i at der er kun os til at betale men om det er på vejene eller
andre steder er ligegyldigt rent økonomisk,
personligt er jeg ligeglad om jeg betaler over skatterne, momsen, afgifter
eller på vejen.

Motorvejsafgifter ser jeg mere som et trafiksikkerhedsproblem, de
sparsommelige bilister vil bruge de gamle landeveje i stedet, man kan se det
i udlandet, halvtomme motorveje og masser af biler på landevejen, det er
ikke en klog trafikpolitik.

I princippet går jeg ind for roadpricing hvor prisen reguleres efter stedet
og tidspunktet for kørslen, men netop dette med at bilisterne blot søger
alternative veje gør det problematisk.
Så hellere sætte brændstofafgifterne op, det vil før eller senere presse
nogle bilister til at finde sammen i samkørsel eller over i kollektiv
transport, man kunne jo bruge nogle af de ekstra afgifter til at højne
kvaliteten af den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-08 14:19

> [...]
> nogle bilister til at finde sammen i samkørsel eller over i kollektiv
> transport, man kunne jo bruge nogle af de ekstra afgifter til at højne

Ideen med at lade nødsporet være "express" bane for busser er ikke ny - men
hvis det laves så man reelt kan komme hurtigere frem kan det sikkert flytte
nogle fra bilerne med deraf følgende mere plads til de resterende. Men det
er ikke nok at kunne spare 1/2 time på en lang strækning (motorvejen) hvis
besparelsen så sættes til igen når man når "endestationen".

Den kollektive trafik i københavn skal have et temmeligt kraftigt løft for
at blive konkurrencedygtig i forhold til bilkøerne - På de fleste
strækninger er den eneste fordel ved den kollektive trafik at den er
billigere ... Og så betaler mange gerne for at komme hurtigere frem ...

Et godt eksempel på "niveauet" er at de 10km jeg bevæger mig storkøbenhavn
på tværs af "fingrene" tager over en time med kollektiv transport. I bil kan
det selv i myldertiden gøres på omkring den halve tid - og i aftentimerne
meget hurtigere samtidig med at busserne kører så sjældent at det nemt
bliver til 1,5 time

Fra : mig

Dato : 02-06-08 20:45

> [...]
> nogle bilister til at finde sammen i samkørsel eller over i kollektiv
> transport, man kunne jo bruge nogle af de ekstra afgifter til at højne

tjae, den er også svær. For folk der bor i storbyerne så kan man sagtens
mene at de bare kan tage bussen/toget.

Andre (som mig) der bor på lars tyndskid, vi har et par busser om dagen at
vælge imellem, og de kører ikke derhen hvor jeg gerne vil hen, så for os er
der ikke rigtigt noget alternativ til bilen..

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-08 21:18

> Andre (som mig) der bor på lars tyndskid, vi har et par busser om dagen at
> vælge imellem, og de kører ikke derhen hvor jeg gerne vil hen, så for os
> er der ikke rigtigt noget alternativ til bilen..

Busser - og flere af dem. Sikken luksus.

(Da vi købte hus var der en rutebil næsten lige forbi - den rute blev omlagt
omtrent samtidig som vi overtog huset. Nu er der 3km til den nærmeste)

Men jeg har abejdet i storkøbenhavn siden 1996 - og selvom man "kun" skal
10km tager det nemt en time eller mere

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 17:21

On Mon, 02 Jun 2008 14:28:18 +0200, gubbi wrote:

> [...]
>nogen som får råd til nogetsomhelst,der er som bekendt kun en til at
>betale og det er kunderne.Er jeg den eneste her som ser sådan på det?

Undskyld overskriften Gus har intet med sage at gøre )

gubbi

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 17:24

Fra : Mogens

Dato : 02-06-08 19:51

<gubbi> skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste her som ser sådan på det?

Det handler om at få alle, der benytter vejene til at betale - også
udenlandske trafikanter inkl. lastbiler. Der bør ske reduktion af de andre
danske afgifter ift. roadpricing'en

Vedr. en styrket kollektiv trafik gøres det sådan her:
www.180grader.dk/nyheder/Konkurrence_Flere_passagerer_i_busser_til_tiden.php
De regionale busselskaber i Danmark melder om passagertilbagegang på 2-6
procent. På den anden side af sundet har man til gengæld fået væsentligt
flere passagerer. Her er betalingen til busselskaberne blevet gjort afhængig
af deres service, antallet af passagerer og deres evne til at overholde
køretiderne. Og på den måde har man blandt andet i Helsingborg fået 30
procent flere ind i busserne. Det skriver jp.dk.

"Vi har lavet en lille verdenssensation ved at få 30 pct. flere ind i
busserne. Det skyldes bl.a., at en pæn del af vores indtjening er afhængig
af, at passagererne er tilfredse, at bussen kommer til tiden, og at
chaufføren gør noget for at gøre folk glade. Derfor har vi bl.a. taget
kontakt til folkeskoler for på den måde at påvirke de unge. Vi har også haft
elever med ude for at fjerne graffiti, hvilket har haft en klar positiv
effekt på deres opførsel," siger Jan Wildau, der er kommunikationsdirektør
for Arriva i Danmark, til jp.dk.