Så gik det galt igen.
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 15:08

Var lige en tur i Bilka her i søndagsvarmen. På vej ud af P-pladsen
kan trafikradioen oplyse, at Køge Bugt er spærret mellem Solrød S og
Solrød N. Lidt nøjere lytning afslører, det er nordgående, så OK ned
ad rampen og sydpå.
Der er også forbavsende få biler nordgående forbi Greve og efter Greve
S ser vi ikke en eneste. Så proppen var effektiv. Sydad kører vi
stille og roligt på ny dejlig asfalt og 3 brede spor.
Vi ruller derned ad og som ventet må vi pludselig bremse og tage højde
for underlige manøvrer fordi folket skal se, hvad der er sket.
Det korte kig jeg nåede at få afslørede en bil med bunden i vejret og
en mur af blå blink omkring denne og formodentlig andre involverede
biler. (nu skal det siges, at nok kigger jeg lidt nysgerrigt derover,
men eftersom erfaringen siger at ud for uheldssteder stiger risikoen
for underlige manøvrer holder jeg altså hellere øje med de andre i min
side af vejen)
Umiddelbart ud for hvor nordgående rampe fra Solrød N rammer
motorvejen var det gået galt - hvad der er sket aner jeg ikke.
Men der var en hel del mennesker som kom til at flytte rundt på deres
søndagstidsplan. Man forsøgte at lede trafikken af ved rampen på den
anden side, men det tager jo evigheder at samle 3 spor til en afkørsel
- så der var dømt kø til Solrød S. Og åbenbart til Køge/Ølby nogle
minutter senere ifølge trafikradioen.
Og for at føje yderligere til, var der åbenbart 3 biler, der var
pottet sammen mellem Greve C og Greve N - om ikke andet havde de da ro
til at ordne sagerne, hvis ikke der skulle bruges flere blå blink.
Jeg håber bare, at alle involverede kommer sig over uheldene, det så
umiddelbart voldsomt ud.
--
To biler og tre hunde.
http://www.123hjemmeside.dk/fi-ka

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 15:10

Ivan Madsen <> skrev :

>Var lige en tur i Bilka her i søndagsvarmen.

Er Næstved ikke tættere på jer ?

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 15:15

On Sun, 01 Jun 2008 16:09:30 +0200, jan_stevns wrote:

>Er Næstved ikke tættere på jer ?

Naaah - Hundige er nærmest både i kilometer og tid. Og vejen fra
Ringsted til Næstved er jeg ved at få allergi overfor. Der står så
mange skilte med tal omkranset af en rød ring, så når man gør som
befalet bliver man overhalet af alt fra Jaguarer til sneglene på
fortovet )

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 16:19

Ivan Madsen <> skrev :

> [...]
>mange skilte med tal omkranset af en rød ring, så når man gør som
>befalet bliver man overhalet af alt fra Jaguarer til sneglene på

tjaehh - herfra hvor jeg er - er det nok ligemeget om jeg vælger den
ene eller den anden biks - det ene valg frigør mig fra Bugten, men
leder mig gennem BonBon land ;)

Jeg ved ikke hvad der er værst ;)
--
Jan_stevns

Fra : Broegger

Dato : 01-06-08 16:43

jan_stevns skrev news:abf544pjuvd3nefnaamin0fb89hh8t6pda@news.tele.dk:

<snip>
> tjaehh - herfra hvor jeg er - er det nok ligemeget om jeg vælger den
> ene eller den anden biks - det ene valg frigør mig fra Bugten, men
> leder mig gennem BonBon land ;)
>
> Jeg ved ikke hvad der er værst ;)

Er der forskel?

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 16:48

On Sun, 01 Jun 2008 17:19:12 +0200, jan_stevns wrote:

>tjaehh - herfra hvor jeg er - er det nok ligemeget om jeg vælger den
>ene eller den anden biks - det ene valg frigør mig fra Bugten, men
>leder mig gennem BonBon land ;)
>
>Jeg ved ikke hvad der er værst ;)

Det er vel hvad du er i humør til. (og om der er børn i bilen )
Køge Bugt uden for mylderet er da ganske fremkommelig - jeg ved
faktisk ikke hvor nem strækket fra Bårse til Næstved er.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-06-08 19:53

Ivan Madsen skrev:
<cut: Køge Bugt lukket>

Jeg holdt inde på Karlslunde og hyggede mig over at det først skete 5-15
minutter efter jeg havde passeret stedet.

Så da min pause var færdig var det ud på en total tom motorvej.

Det har man s*u ikke prøvet før - der.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Göteborg)

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 20:00

On Sun, 01 Jun 2008 20:53:29 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>minutter efter jeg havde passeret stedet.
>
>Så da min pause var færdig var det ud på en total tom motorvej.

Næh, du var heldig )
Og jeg kiggede over og så en flok lastbiler pænt linet op på
Karlsnogenlunde rasteplads - burde måske have vinket )

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-06-08 21:09

Ivan Madsen skrev:
> Næh, du var heldig )
> Og jeg kiggede over og så en flok lastbiler pænt linet op på
> Karlsnogenlunde rasteplads - burde måske have vinket )

Nu havde jeg jo ikke skrevet og sagt at jeg kom.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Göteborg)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-06-08 03:13

> [...]

>minutter efter jeg havde passeret stedet.
>
>Så da min pause var færdig var det ud på en total tom motorvej.

Så har vi kørt lige bagefter hinanden.

Jeg kørte fra Tåstrup da de begyndte at fortælle om det i radioen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-06-08 13:31

Folmer Rasmussen skrev:
> Så har vi kørt lige bagefter hinanden.
> Jeg kørte fra Tåstrup da de begyndte at fortælle om det i radioen.

Det kommer jo så an på hvilken vej du kørte. Jeg skulle op og en tur med
badekaret.

Og jeg har nok været bag dig. De havde snakket en del i radioen da det
var tid til at køre videre.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Ejer Bavnehøj)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 05:21

On Tue, 03 Jun 2008 14:31:16 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Det kommer jo så an på hvilken vej du kørte. Jeg skulle op og en tur med
>badekaret.

>--

Hvilken vej tror du selv jeg kørte, din bums.

Du ved s'gu da godt at jeg ikke kunne finde på at køre til Jylland om
søndagen.

Desuden kørte jeg over broen, for jeg gider ikke det tabernakel oppe
ved Helsingør.

>--

>Og jeg har nok været bag dig. De havde snakket en del i radioen da det
>var tid til at køre videre.

>--

Naturligvis har du været bagud. Det har du altid været.

Hvor langt skulle du?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 06:57

Folmer Rasmussen skrev:
> Hvilken vej tror du selv jeg kørte, din bums.
> Du ved s'gu da godt at jeg ikke kunne finde på at køre til Jylland om
> søndagen.

Jeg ved da heller ikke af at de har flyttet Karlslunde til Jylland.

> Desuden kørte jeg over broen, for jeg gider ikke det tabernakel oppe
> ved Helsingør.

Nu er det ikke noget jeg selv bestemmer. Men heller ikke noget jeg har
haft problemer af, indtil nu.

> Naturligvis har du været bagud. Det har du altid været.

Hvordan skulle det også kunne være anderledes når Volvo ikke vil sætte
begrænser på de 90 km/t den skal stå på.

> Hvor langt skulle du?

Gøteborg (til 0700), Alingesås og Frederikstad (N).

Jeg skulle så nå til Välberg inden 1500 og læsse returen.

Det kunne jeg så ikke, selvom jeg kom fra Gøteborg 0705. Så det blev
Karlskoga i stedet.

På vej op af E6 søndag eftermiddag mødte jeg en hvid MANdolin, med en af
Jeres trailere efter. Og var lige ved at tro at det var dig der var
kommet på afveje. Men det kan vel ikke passe.

Kom ned af "Din vej" torsdag, fra Ljungby til Helsingborg. Men jeg fik
ikke øje på en eneste af de elge du siger render rundt der.

(Har et utydeligt "billede" af en elg i vand til knæene i en mindre sø,
og det har givet mig tanken at de nok finder slige steder i den varmeste
tid på dagen. Og ikke fiser rundt og viser sig frem langs motorvejen.)

Fik i øvrigt heller ikke øje på dig, hvis du kom den anden vej på det
tidspunkt. (Med din afg. Kbhstrup om eftermiddagen kan det godt ske vi
er mødtes hvis det var torsdag du kørte den vej.)

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 13:17

On Sat, 07 Jun 2008 07:56:43 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Jeg ved da heller ikke af at de har flyttet Karlslunde til Jylland.

>--

Når du kender min arbejdsbeskrivelse, så er der kun 2 muligheder.
Enten skal jeg til Jylland, eller også skal jeg til
Jönköping/Stockholm.

>--

>Nu er det ikke noget jeg selv bestemmer. Men heller ikke noget jeg har
>haft problemer af, indtil nu.

>--

Vi bestemmer selv. Dog skal det være Scandlines, hvis vi vælger
badekar.

>--

>Hvordan skulle det også kunne være anderledes når Volvo ikke vil sætte
>begrænser på de 90 km/t den skal stå på.

>--

Jeg har ved flere lejligheder udtalt min uforbeholdne mening om dette
svenske isenkram, og den er ikke ændret.

> [...]

>Jeg skulle så nå til Välberg inden 1500 og læsse returen.
>
>Det kunne jeg så ikke, selvom jeg kom fra Gøteborg 0705. Så det blev

Det må også være rigeligt.

> [...]

>Jeres trailere efter. Og var lige ved at tro at det var dig der var
>kommet på afveje. Men det kan vel ikke passe.

Nej, det kan ikke passe, men min gamle vognmand kører også med den
slags trailere.

>--

>Kom ned af "Din vej" torsdag, fra Ljungby til Helsingborg. Men jeg fik
>ikke øje på en eneste af de elge du siger render rundt der.

>--

Hvis du får abstinenser, kan du da altid kaste et blik på den de har
stående ved Shell i Strömsnäsbruk.

> [...]

>og det har givet mig tanken at de nok finder slige steder i den varmeste
>tid på dagen. Og ikke fiser rundt og viser sig frem langs motorvejen.)

Hvis du spørger en svensk elgjæger, så er det sikkert som amen i
kirken, at den dag jagten går ind, da lusker de rundt klods op ad
elghegnet ud til motorvejen, fordi de godt véd at der ikke må skydes
ind over motorvejen. Er der ikke en motorvej i nærheden, så søger de
ind til landsbyerne. Der må heller ikke skydes.

> [...]

>tidspunkt. (Med din afg. Kbhstrup om eftermiddagen kan det godt ske vi
>er mødtes hvis det var torsdag du kørte den vej.)

Det har vi ikke. Min kollegas kone har fået cancer, og da han gerne
ville med hende på hospitalet, så byttede vi trailere i Jönköping, så
jeg har boet i Stockholm det meste af ugen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 20:28

Folmer Rasmussen skrev:
> Når du kender min arbejdsbeskrivelse, så er der kun 2 muligheder.
> Enten skal jeg til Jylland, eller også skal jeg til
> Jönköping/Stockholm.

Nu kom det jo af at jeg holdt på Karlslunde og lige havde undgået en
blokade syd derfor.

> Vi bestemmer selv. Dog skal det være Scandlines, hvis vi vælger
> badekar.

Jeg skal bruge HH. Det største problem jeg har med den er at underste
dæk er lukket så man ikke kan komme på internet dernede fra.

> Jeg har ved flere lejligheder udtalt min uforbeholdne mening om dette
> svenske isenkram, og den er ikke ændret.

Jeg kan nu godt finde andet, svensk, isenkram jeg hellere ville undgå.

> Det må også være rigeligt.

Nåede endda lidt hjemad.

> Nej, det kan ikke passe, men min gamle vognmand kører også med den
> slags trailere.

Hvid Mandolin, uden navneskilt?

> Hvis du får abstinenser, kan du da altid kaste et blik på den de har
> stående ved Shell i Strömsnäsbruk.

Den er jo ikke ægte.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 20:45

On Sat, 07 Jun 2008 21:28:07 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Nu kom det jo af at jeg holdt på Karlslunde og lige havde undgået en
>blokade syd derfor.

>--

Jamen det startede med noget snavs oppe ved Greve.

>--

>Jeg skal bruge HH. Det største problem jeg har med den er at underste
>dæk er lukket så man ikke kan komme på internet dernede fra.

>--

Er du så afhængig? .o))

>--

>Jeg kan nu godt finde andet, svensk, isenkram jeg hellere ville undgå.

>--

Hvad det angår, er svenskerne håbløst bagud lige nu.

>--

>Nåede endda lidt hjemad.

>--

OK.

>--

>Hvid Mandolin, uden navneskilt?

>--

Næh, der plejer godt nok at stå Kim Johansen med små bogstaver på
siden, og også i panden på dem. Der kan jo også være tale om en helt
anden vognmand, eller en lånebil.

Nej, men den ligner s'gu meget godt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 22:02

Folmer Rasmussen skrev:
> Jamen det startede med noget snavs oppe ved Greve.

Det var det de sagde, indtil nogen gjorde dem opmærksom på at det var
ved Solrød Syd.
> Er du så afhængig? .o))

Nej, men man kunne jo godt bruge tiden til noget fornuftige. Går man op
når man jo ikke længere end til hvor der skal bestilles før det er tid
til at gå ned igen.

> Hvad det angår, er svenskerne håbløst bagud lige nu.

Så længe Vollen har holdt figuren kan det jo ikke være det ringeste de
fandt på dengang.

> Næh, der plejer godt nok at stå Kim Johansen med små bogstaver på
> siden, og også i panden på dem. Der kan jo også være tale om en helt
> anden vognmand, eller en lånebil.

Aner det ikke. Nåede bare at se 'Hvid Mandolin, "Den" trailer,' og så
tænke "Folmer?"

Også på størrelsen?

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
(QSH: Karlslunde)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-08 22:16

On Sat, 07 Jun 2008 23:01:36 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>>
>Nej, men man kunne jo godt bruge tiden til noget fornuftige. Går man op
>når man jo ikke længere end til hvor der skal bestilles før det er tid

Man kan da sagtens nå at spise "dagens" på Scandlines. Og komme på
potten for den sags skyld.

>--

>Så længe Vollen har holdt figuren kan det jo ikke være det ringeste de
>fandt på dengang.

>--

Det var i 1992!! Det er fanneme 16 år siden, du.

>--

>Aner det ikke. Nåede bare at se 'Hvid Mandolin, "Den" trailer,' og så
>tænke "Folmer?"

>--

Det var ikke mig, det er helt sikkert.

>--

>Også på størrelsen?

>--

Naaarhh, de er lidt større i virkeligheden.

Prøv at se rigtigt grundigt på dette afskyelige dyr.

De der lange tændstikben gør, at rammer du bæstet med fronten, så
tilter den og kommer ind til dig gennem forruden. Trutmunden er klar
til at give dig et ordentligt smækkys, inden den griber om dig med
alle fire ben, og tager dig med om i køjen.

Hvad der sker derefter er slettet af censuren.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-06-08 23:21

Folmer Rasmussen skrev:
> Man kan da sagtens nå at spise "dagens" på Scandlines. Og komme på
> potten for den sags skyld.

Det må være med portioner der er så små at det vist kan være lige meget.

> Det var i 1992!! Det er fanneme 16 år siden, du.

Den holder sig jo godt så.

Det kan vist ikke siges om så mange andre.

> Naaarhh, de er lidt større i virkeligheden.

Så må de være højere end de 2 m over skuldrene, der står de kan blive.

> [...]
> alle fire ben, og tager dig med om i køjen.
> Hvad der sker derefter er slettet af censuren.

Det er vist også bare et frygteligt rod der kan være tilbage.

--
MVH Finn Guldmann

www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk