MS Windows
briani 27239
Vista skriver "NTLDR mangler"....
Fra : Jan Hougaard

Dato : 02-06-08 23:07

og vil ikke starte op.
Nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem?

mvh Jan Hougaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-06-08 23:24

"Jan Hougaard" <jahoni@jahoni.invalid> skrev i meddelelsen
> og vil ikke starte op.
> Nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem?
>

> mvh Jan Hougaard

Det tyder umiddelbart på, at den ikke får fat i harddisken. Du har vel ikke
en cd i drevet eller en diskette, som den forsøger at boote fra, idet de
evt. står som første bootenhed? Så kan fejlen også forekomme.

Kurt

Fra : Jan Hougaard

Dato : 03-06-08 05:23

"Kurt B. Andersen" skrev i en meddelelse ...

> Det tyder umiddelbart på, at den ikke får fat i harddisken. Du har vel ikke en cd i drevet eller en diskette, som den
> forsøger at boote fra, idet de evt. står som første bootenhed? Så kan fejlen også forekomme.

Se venligst mit svar til Bjarne.

Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-06-08 23:43

"Jan Hougaard" <jahoni@jahoni.invalid> wrote in message
> og vil ikke starte op.
> Nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem?
>

> mvh Jan Hougaard

Hvad er gået forud. Har du lavet et eller andet med partitioner, ændret i
Boot rækkefølgen eller noget andet der involvere harddisken ?

Bjarne K.

Fra : Jan Hougaard

Dato : 03-06-08 05:22

"Bjarne K." skrev i en meddelelse news:48447764$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad er gået forud. Har du lavet et eller andet med partitioner, ændret i Boot rækkefølgen eller noget andet der
> involvere harddisken ?

Vi skulle tjække om en kammerats harddisk virkede.
Harddisken var med XP installeret og jeg kom for sent i tanke om, at det
måske ikke var så smart med 2 harddiske med styresystem installeret,
uden en eller anden for for boot-menu.

Om det er grunden vedd jeg ikke.

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-06-08 11:16

> [...]
> Harddisken var med XP installeret og jeg kom for sent i tanke om, at det
> måske ikke var så smart med 2 harddiske med styresystem installeret,

1. Jeg ville starte med at check om din Vista partition står til at være
Aktiv.

2. Hvis det er XP, der har været inde at lave fixfaxerier på din Vista disk,
kan du sikkert komme videre ved
at boote på din Vista DVD, og lave en repair.

Under alle omstændigheder, er det nok en god ide, at starte med at lave en
image backup af din harddisk med f.eks True Image.

Bjarne K.

Fra : Jørgen christiansen

Dato : 04-06-08 18:38

"Jan Hougaard" <jahoni@jahoni.invalid> skrev i meddelelsen
> og vil ikke starte op.
> Nogen der ved hvordan jeg kan løse dette problem?

> [...]

Mvh: Jørgen.

Fra : QBIC [6400]

Dato : 04-06-08 23:29

find en windows 98 eller xp cd og boot op i kommandoprompten og skriv fdisk
/mbr

/ Niels