MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Pauseskærm med password
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 17:07

Findes der ikke en mulighed for at aktivere pauseskærmen i Win XP med et
tastetryk (genvej)? Altså hvis man forlader sin pc i 5 minutter, kunne det
være rart at man kunne tænde pauseskærmen med password så ingen kan gå ind
på pc'en imens.

Mvh Ole

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-06-08 18:14

"O. Sørensen" <----> skrev i en meddelelse
> [...]
> være rart at man kunne tænde pauseskærmen med password så ingen kan gå ind

Windowstast+L ?

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 20:38

Sune Storgaard wrote:
> Windowstast+L ?

Ja det er rigtigt hvis man har en konto. Men jeg har ikke oprettet nogen.
Jeg mener bare at man kunne password-beskytte sin pauseskærm og aktivere den
med en bestemt kommando.

Mvh Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-06-08 22:58

Der er altid oprettet en konto. Hvad du mener er vel at du ikke har
noget password på din konto.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 23:04

Jens Peter Karlsen wrote:
> Der er altid oprettet en konto. Hvad du mener er vel at du ikke har
> noget password på din konto.

Ja netop.

Mvh Ole

Fra : mogens

Dato : 01-06-08 17:17

-Sæt et password på din konto. Kontrolpanel\Bruger konti\...
-Få windows til at bypasse dette password ved opstart. Dette kan gøres
f.eks. via installation af Microsoft Powertoys for Windows XP: "Tweak
UI".
-Tweak UI: Logon\Autologon\[Flueben] "Log on automatically at system
startup".
-Tast Win + L når computeren skal forlades.

Hilsen Mogens

Fra : mogens

Dato : 01-06-08 17:25

PS. Man kan også sætte Windows til at kontrollere password for den
pågældende screensaver når den afbrydes, og så finde screensaveren i
\Windows\..-direktoriet og så oprette en genvej på skrivebordet til
den, og så højreklikke genvejen\Egenskaber\Sæt en genvejs-taste-
kombination for den.
Der er bare den hage ved metoden at den ikke virker her, men du kunne
arbejde videre med ideen hvis du ønsker der skal køre en screensaver
mens du er fraværende fra skærmen.
Så skal der naturligvis ikke tastes Win + L, men den tastekombination
du selv har valgt ovenfor.

Hilsen Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 22:42

Måske
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/learnmore/tips/liu1.mspx

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 09:22

Peter Larsen wrote:
> Måske
> http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/learnmore/tips/liu1.mspx

Tja, men der er ingen password i den mulighed.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 04-06-08 15:15

O. Sørensen skrev den 02-06-2008:

> Tja, men der er ingen password i den mulighed.

Jeg er nok ikke helt med:
på min PC kan jeg vælge at hakke af i noget med et password når
pauseskærmen stoppes?
Hvis du så laver genvejen som beskrevet i linket, vil den vel bede om
kodeord for at stoppe pauseskærmen? Eller hvad?

Fra : _

Dato : 04-06-08 15:25

"..::JMJ::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du så laver genvejen som beskrevet i linket, vil den vel bede om
> kodeord for at stoppe pauseskærmen? Eller hvad?

Måske burde man tænke over, hvorfor det er smart med adgangskode på
pauseskærmen til en konto uden adgangskode...