Dagens Ord: Electricity
Fra : Broegger

Dato : 31-05-08 23:27

Hej

Takker for stafetten. Vi bliver lidt i samme boldgade. Dagens ord bliver
electricity og deraf afledte.

Den oplagte er jo OMD og Electricity...
http://www.youtube.com/watch?v=Sq2vl99iIEc

Og så er der jo en gammel klassiker med Eddy Grant. Electric Avenue
http://www.youtube.com/watch?v=vtPk5IUbdH0

Og sidst men ikke mindst. AC/DC og High Voltage!
http://www.youtube.com/watch?v=tvC-vENeF2E

Og lad os så komme i stødet

Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Car,
Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Doctor, Dream, Duo, Dør, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne,
Face, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Food, Forkortelser,
Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk, Guitar, Hands,
Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot,
House, Hurricane, Ireland, jack, Justice, King, Kiss, Klippe, Latin,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Monday,
Money, Months, Moon, Mother, Mountain, New York, Night, Nobody, Nordisk,
Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray,
Queen, Quit, Radio, Rain, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke, Snow, Soundtrack, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun,
Surprice, Sweet, Søndag, tal/numbers/0123456789, Teknik, Thunder, Time,
Tomorrow, Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding,
Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World,
Write, Yesterday, You,

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Hauge

Dato : 31-05-08 23:44

Hejsa
Broegger wrote:
> bliver electricity og deraf afledte.

Så vil jeg da give lidt modstand i denne tråd:

Kraftwerk med Ohm Sweet Ohm.
http://youtube.com/watch?v=fqt-6qlVGeg

Og en af de gamle fra Kraftwerk (Karl Bartos), og så vidt jeg ved, også
forsangeren fra OMD (Andy McCluskey):

Elektric Music - TV
http://youtube.com/watch?v=EkIdxBxLmCU

> Den oplagte er jo OMD og Electricity...

Er også et af de bedre numre fra OMD, omend de trods alt har lavet mange ret
gode numre.

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 31-05-08 23:49

Hej
Broegger wrote:
> Dagens ord bliver electricity og deraf afledte.

Når der snakkes om elektricitet, kommer man jo heller udenom begrebet afsat
effekt. Effekt er Power på engelsk
Så skal vi da have denne med SNAP! - The Power
http://youtube.com/watch?v=n1sZLSO9va0

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 31-05-08 23:54

Hej Broegger

> Takker for stafetten. Vi bliver lidt i samme boldgade. Dagens ord
> bliver electricity og deraf afledte.

Så kan er blive plads til et nummer fra pladen Electric Rendezvous

Black Cat Shuffle - Al Di Meola
http://www.youtube.com/watch?v=vJ3GmRcHkNc

--
Mvh Max

Fra : schlafen

Dato : 01-06-08 00:15

Giorgio Moroder - together in electric dreams
http://youtube.com/watch?v=r9foZ7KVSng

Fra : Hauge

Dato : 01-06-08 00:29

schlafen wrote:
> Giorgio Moroder - together in electric dreams

Forøvrigt en fed film den kommer fra.

Mvh Hauge

Fra : schlafen

Dato : 01-06-08 11:21

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Forøvrigt en fed film den kommer fra.
>
> Mvh Hauge

ja, sådan husker jeg den også - det er meget længe siden jeg har set
den....må hellere se om jeg kan finden den så den kan genses....imens har
jeg soundtrack'et og hygge mig med!

Fra : Hauge

Dato : 01-06-08 11:24

schlafen wrote:
> ja, sådan husker jeg den også - det er meget længe siden jeg har set
> den....må hellere se om jeg kan finden den så den kan genses

Alle de dommedagsprofetier der indirekte fortælles om i filmen, er da lidt
sjove. I hvert fald som man nu ser hvordan det er gået i tidens løb..

> ....imens
> har jeg soundtrack'et og hygge mig med!

Mon man skulle gense filmen i aften?

Mvh Hauge

Fra : schlafen

Dato : 01-06-08 11:42

> Mon man skulle gense filmen i aften?

argh - jeg skal først ud på leje/låne/købe marked for at se den....mon den
fås på dvd?

Fra : Martin [TMM]

Dato : 01-06-08 00:56

Hej
schlafen wrote:
> Giorgio Moroder - together in electric dreams

Fra samme film...
Duet
http://youtube.com/watch?v=1bcEqK33EoI&feature=related

Også et _MEGET_ flot nummer.

Mvh
Martin

Fra : Broegger

Dato : 02-06-08 07:04

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev news:4841e5b0$0$15897
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]

Den film havde jeg lykkeligt glemt Et fint nummer, og en forfærdelig
video Den udløser stafetten.

På falderebet skal I dog have lidt Gary Numan med. Are Friends electric.
http://www.youtube.com/watch?v=Uu6MDdxBork

Fra : Holst

Dato : 01-06-08 08:16

schlafen wrote:

> Giorgio Moroder - together in electric dreams
> http://youtube.com/watch?v=r9foZ7KVSng

Pokkers! Den ville jeg have nævnt. Så må jeg jo nævne:

Debbie Gibson - Electric Youth
http://www.youtube.com/watch?v=cOoIlN5S0hY

Damn! Det er mange år(tier) siden jeg sidst har haft den CD sat på. Den
må jeg straks forny, når jeg kommer hjem i eftermiddag!

Fra : Martin [TMM]

Dato : 01-06-08 00:34

Hej
Broegger wrote:
> Dagens ord bliver electricity og deraf afledte.

....Og ikke at forglemme...

Off "Electrica Salsa"
http://youtube.com/watch?v=Q5b_aoPDuJo

Mvh
Martin

Fra : Michael Lund

Dato : 01-06-08 10:09

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Takker for stafetten. Vi bliver lidt i samme boldgade. Dagens ord bliver
> electricity og deraf afledte.

Er godt klar over at sangen ikke handler om sinuskurvens form,
men den hedder dog AC/DC

Her er The Sweet med AC/DC http://www.youtube.com/watch?v=TcyiXicczUs

Mic.

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-06-08 10:46

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message
> Hej
>
> Takker for stafetten. Vi bliver lidt i samme boldgade. Dagens ord bliver
> electricity og deraf afledte.

Har haft den med i en anden "Dagens Ord", men den er næsten selvskrevet (den
tæller for 2)

Electric Six - High Voltage

http://www.youtube.com/watch?v=aQQeg3jYgOA

Bjarne K.

Fra : MM

Dato : 01-06-08 12:27

> Takker for stafetten. Vi bliver lidt i samme boldgade. Dagens ord bliver
> electricity og deraf afledte.

Suede - Electricity
http://www.youtube.com/watch?v=Akd_XwnKk9g

Diamond Head - It's Electric - her i en live udgave
http://www.youtube.com/watch?v=Sez_cHz3PB0

Eddy Grant - Electric Avenue
http://www.youtube.com/watch?v=vtPk5IUbdH0

Lyn = electricity, deraf den næste fra det intet mindre end fantastiske
Throwing Copper album:
Live - Lightning Crashes
http://www.youtube.com/watch?v=dsOculxtdX8

~MM

Fra : MM

Dato : 01-06-08 12:53

Fra : Erling Jensen

Dato : 01-06-08 18:04

Og lad os så komme i stødet

her er også en form for elektricitet

5000 Volt - Dr. Kiss Kiss
http://youtube.com/watch?v=vd-_opQDino&feature=related

mvh
Erling

Fra : MM

Dato : 01-06-08 18:26

> Takker for stafetten. Vi bliver lidt i samme boldgade. Dagens ord bliver
> electricity og deraf afledte.

Denne tråd skal da også lige have besøg af Bjørn Svin, her med "Mer' Strøm"
http://www.youtube.com/watch?v=zQU_NWosLAE

~MM

Fra : Pernille

Dato : 02-06-08 14:19

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Takker for stafetten. Vi bliver lidt i samme boldgade. Dagens ord bliver
> electricity og deraf afledte.

Så lad os få nogle sange, fra film.

Fra Back To The Future, Huey Lewis - Power of Love.
http://youtube.com/watch?v=kOu8x1gqW3c

Better Shape Up - fra Grease.
http://youtube.com/watch?v=aHdRdfhGKJs
("- For the power you're supplying, - it's elecrtifying!")

Og Greased Lightning fra filmen Grease.
http://youtube.com/watch?v=ljAPyviUB8U

Fra : Broegger

Dato : 03-06-08 11:41

"Pernille" <Hovedst@den> skrev

> [...]
>
> Better Shape Up - fra Grease.
> http://youtube.com/watch?v=aHdRdfhGKJs
> ("- For the power you're supplying, - it's elecrtifying!")

Da Martin [TMM] ikke har taget bolden op vælger jeg at lade stafetten gå
til Pernille for dennee glade samling sange!

Fra : Hauge

Dato : 03-06-08 11:44

Hej
Broegger wrote:
> Da Martin [TMM] ikke har taget bolden op vælger jeg at lade stafetten
> gå til Pernille for dennee glade samling sange!

Lidt ærgeligt, skulle have sagt at han ikke var ved computeren i går, og
først kommer hjem i aften..

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 03-06-08 14:22

Hej
Broegger wrote:
> Da Martin [TMM] ikke har taget bolden op vælger jeg at lade stafetten
> gå til Pernille for dennee glade samling sange!

Fint valg til stafetten.
Som Hauge så fint har skrevet så var jeg ikke hjemme i går, men jeg når nok
at leve op til min stafet en anden god gang. ;)
Ellers mange tak for det.

Mvh
Martin

Fra : Pernille

Dato : 03-06-08 14:26

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Som Hauge så fint har skrevet så var jeg ikke hjemme i går, men jeg når
> nok at leve op til min stafet en anden god gang. ;)

Jeg synes, at Martin skal tage imod stafetten.
Ellers mange tak!
Go ahead Martin!

Fra : Martin [TMM]

Dato : 03-06-08 15:00

Hej
Pernille wrote:
> Jeg synes, at Martin skal tage imod stafetten.

Er hermed gjort.

> Ellers mange tak!
> Go ahead Martin!

Jeg siger tak.
Tak ;)

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 03-06-08 15:03

Martin [TMM] wrote:
> Jeg siger tak.
> Tak ;)

I skulle begynde at samle på frimærker, med alle de takker i har gang i

Mvh Hauge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 03-06-08 15:04

Hej
Hauge wrote:
> I skulle begynde at samle på frimærker, med alle de takker i har gang i

I ?
Mig og min bændelorm ?

Mvh
Martin