MS Windows
briani 27239
Er xp Pro bedre end xp Home til at bruge d~
Fra : Desser

Dato : 31-05-08 18:58

Er xp Pro bedre end xp Home til at bruge de nye flerkerne prossesorer fra
Intel.

Altså dem som hedder sådan noget som Core 2 Duo Og Quad Core.

Og er Vista Bedre end Xp Pro til at håndtere flerkerne prossesorerne.

Jeg skal snart have en ny PC og jeg vil helst ikke skifte fra xp til Vista
da jeg er yderst tilfreds med xp, men hvis det betyder at jeg så ikke kan
udnytte al styrken i de nye procsesorer så må jeg tage Vista op til fornyet
overvejelse.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-05-08 19:20

"Desser" <Desser@hotsnail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> da jeg er yderst tilfreds med xp, men hvis det betyder at jeg så ikke kan
> udnytte al styrken i de nye procsesorer så må jeg tage Vista op til

Der er ingen forskel på home og pro, med hensyn til kerner/core. Der er
derimod med antallet af fysiske processorer, men det ser ikke ud til at være
relevant i henhold til dit spørgsmål. De udnytter dem ligeså fint (nogle
vil endda sige bedre..) end vista.

Fra : Desser

Dato : 01-06-08 05:38

> Der er ingen forskel på home og pro, med hensyn til kerner/core. Der er
> derimod med antallet af fysiske processorer.

Tak for dit svar.

Jeg ved ikke helt hvad du mener med antallet af fysiske prossesorer. Betyder
det at jeg godt kan købe 2 løse prossesorer hos edbpriser.dk og sætte i min
maskine.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-06-08 07:47

Desser laid this down on his screen :

> Jeg ved ikke helt hvad du mener med antallet af fysiske prossesorer.

Har du én CPU-køler i din maskine har du én prosessor.
I den ene prosessor kan der dog godt være flere kerner.

--

Lars Jørgensen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-06-08 08:00

Lars Jørgensen expressed precisely :

> Har du én CPU-køler i din maskine har du én prosessor.
> I den ene prosessor kan der dog godt være flere kerner.

Hov... det hele kom ikke med.

Win XP home vil ikke "se" mere end en fysisk CPU. Dog må den godt
indeholde flere kerner.
XP Pro kan godt udnytte to fysiske CPU'er og disse må også gerne
indeholde flere kerner.

Den simpleste og billigste løsning er derfor én CPU med flere kerner og
kombinere det med Win XP home.

--

Lars Jørgensen

Fra : Rado

Dato : 01-06-08 07:47

On Sun, 1 Jun 2008 06:38:07 +0200, "Desser" <Desser@hotsnail.com>
wrote:

>Jeg ved ikke helt hvad du mener med antallet af fysiske prossesorer. Betyder
>det at jeg godt kan købe 2 løse prossesorer hos edbpriser.dk og sætte i min
>maskine.

Ja hvis du har et bundkort der har support for to processorer. Men det
er der ikke ret mange der har.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-06-08 08:03

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja hvis du har et bundkort der har support for to processorer. Men det
> er der ikke ret mange der har.

Men så skal man ikke køre XP home på systemet, det det jo lige netop kun
understøtter en processor.
http://www.microsoft.com/licensing/highlights/multicore.mspx

Fra : Mads

Dato : 01-06-08 12:06

wrote:

>Jeg ved ikke helt hvad du mener med antallet af fysiske prossesorer. Betyder
>det at jeg godt kan købe 2 løse prossesorer hos edbpriser.dk og sætte i min
>maskine.

Edbpriser er ikke en butik, så der kan du ikke købe noget.
Edbpriser er bare en side der sammenligner priser fra forskellige
butikker.

Og du kan kun sætte 2 processorer i dit bundkort hvis det har 2
sokler til det. Noget de færreste bundkort har.