MS Windows
briani 27239
XP fra stationar til barbar ?
Fra : John T.

Dato : 31-05-08 13:55

Hej !
Ret mig hvis det ikke er den rigtige gruppe !
Hvad gor jeg for at overfore alt fra min stationare
Pc til en barbar, hvad skal jeg bruge af kabler
og hvordan gor jeg ?
Jeg kan bygge en Computer, men pa dette omrade
er jeg helt blank.
Hjalp at hente ?
Hilsen John T.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 31-05-08 14:27

lør, 31 05 2008 kl. 14:55 +0200, skrev John T.:
> Hvad gor jeg for at overfore alt fra min stationare
> Pc til en barbar, hvad skal jeg bruge af kabler
> og hvordan gor jeg ?
> Jeg kan bygge en Computer, men pa dette omrade
> er jeg helt blank.

Du må uddybe hvad det er du mener med ALT - er det alle dokumenter m.m..,
indstillinger, programmer og OS'et ?

Jeg ville mene du kom længst med en nyinstallation og herefter overføre
dokumenter m.m., og evt indstillingerne og datafiler til enkelte
programmer såsom mail og news.

/Andreas

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 31-05-08 15:10

On Sat, 31 May 2008 14:55:29 +0200, "John T." <tilsteda@pc.dk> wrote:
>Ret mig hvis det ikke er den rigtige gruppe !
>Hvad gor jeg for at overfore alt fra min stationare
>Pc til en barbar, ...
Du kan lave en bootbar backup på en eller flere DVD skiver.

Så starter du denne backup på din bærbare og indlæser den.
Du skal ikke regne med at systemet kommer til at virke med det samme.
En efterfølgende Windows reparation, startet fra en CD, vil som regel
hjælpe dig godt på vej. Den bærbare har sikkert sine egne drivere, der
også skal installeres.

Erik Helmer Nielsen

Fra : John T.

Dato : 31-05-08 16:14

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> En efterfølgende Windows reparation, startet fra en CD, vil som regel
> hjælpe dig godt på vej. Den bærbare har sikkert sine egne drivere, der

Den stationære:
De programmer jeg har på C: har jeg liggende som exe. på mit D: drev
så spørger jeg: Kan jeg koble den bærbare til min stationære og installere
fra mit D: drev ?
Eller tage disken ud af den bærbare, sætte den i ekstern Usb-box, installere
og derefter sætte den tilbage til den bærbar ?
John T.

Fra : John T.

Dato : 31-05-08 16:29

> [...]
> installere
> og derefter sætte den tilbage til den bærbar ?

Tilføjelse:
Jeg kan købe denne bærbare til en meget billig penge da der mangler batteri,
på bagsiden står der OMNIBOOK XE 3
Er det værd at røre ved, når den blot skal bruges som "legetøj" ?

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 01-06-08 11:07

On Sat, 31 May 2008 17:13:58 +0200, "John T." <tilsteda@pc.dk> wrote:
>Den stationære:
>De programmer jeg har på C: har jeg liggende som exe. på mit D: drev
Det er sort tale for mig.

>så spørger jeg: Kan jeg koble den bærbare til min stationære og installere
>fra mit D: drev ?
Hvad forstår du ved at installere?

>Eller tage disken ud af den bærbare, sætte den i ekstern Usb-box, installere
>og derefter sætte den tilbage til den bærbar ?
Du kan 'clone' harddisken på den stationære over på den eksterne, hvis
der er plads nok.

Erik Helmer Nielsen