MS Windows
briani 27239
Tema opdelte ikoner på Vista arbejdsplads ~
Fra : Karsten Madsen

Dato : 30-05-08 17:20

Hej!

Min Vista arbejdsplads er efterhånden ved at være klistret til med
programikoner, og jeg leder efter en måde/et program, som gør de muligt
for mig at have flere arbejdspladser med hver sine ikoner. Mit ønske
er, at jeg kan temaopdele arbejdspladsens ikoner afhænig af mit behov:
F.eks. én arbejdsplads hvor der kun er placeret ikoner der henfører til
billedbehandlingsprocedurer, en anden der kun henfører til lyd og musik
etc. etc.

Det er sæføli en rigtig god ting, hvis man kan skifte hurtigt mellem de
forskellige arbejdspladser.

Nogen her der har et godt bud på om det er muligt & hvordan?

Mvh.
Karsten

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 30-05-08 19:41

"Karsten Madsen" <karsten@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige arbejdspladser.
>
> Nogen her der har et godt bud på om det er muligt & hvordan?

Der findes nogle programmer, hvor man lave flere virtuelle skriveborde. Så
kan du lave flere skriveborde lige efter eget ønske.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=virtual+desktop+vista&btnG=S%C3%B8g&meta=
her er et par hit på Google.
Ved ikke om det er det, som du søger.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 30-05-08 22:42

Jørgen Nielsen forklarede den 30-05-2008:

> Der findes nogle programmer, hvor man lave flere virtuelle skriveborde. Så
> kan du lave flere skriveborde lige efter eget ønske.
> [...]

Tak for svaret!

Dezwærre dutter de ikke: De programmer du henviser til er gode ift.
hvis man vil ha' flere forskellige programmer kørende på hver sit
skrivebord, men hvis du opretter et programikon på det ene virtuelle
skrivebord, bliver det straks "kopieret" til de øvrige virtuelle
skriveborde - og så er jeg desværre lige vidt.

Fra : Ole C

Dato : 30-05-08 23:02

Karsten Madsen skrev blandt andet:

> [...]
> de forskellige arbejdspladser.
>
> Nogen her der har et godt bud på om det er muligt & hvordan?

Du kan oprette det nødvendige antal brugerkonti og skifte imellem dem
med "Hurtigt brugerskift".

--
vh
Ole C

Fra : Karsten Madsen

Dato : 31-05-08 09:09

Ole C forklarede den 31-05-2008:

> Du kan oprette det nødvendige antal brugerkonti og skifte imellem dem med
> "Hurtigt brugerskift".

Tak for forslaget - en mulighed, ja, men noooget ressourcekrævende

Der må da findes en sofware dims der kan gøre det?

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-08 08:36

> Tak for forslaget - en mulighed, ja, men noooget ressourcekrævende
>
> Der må da findes en sofware dims der kan gøre det?

Jeg bruger et efterhånden gammelt program, powerbar,
http://www.plemsoft.com/ som jeg er ret glad for.
Et lidt nyere program er http://www.rodi.dk/software_pl3.php som jeg dog kun
har kigget lidt på.

Mvh Sven

Fra : Ole C

Dato : 02-06-08 12:20

> Tak for forslaget - en mulighed, ja, men noooget ressourcekrævende

Øh - hvorfor det?

--
vh
Ole C