MS Windows
briani 27239
deaktiverer tjenster i vista?
Fra : Poul Johannsen

Dato : 29-05-08 14:13

Hej

Jeg har været inde i tjenester og er i tvivl om hvilke tjenester jeg kan slå
fra.

Mvh Poul

Fra : Anders Ecklon

Dato : 29-05-08 14:24

> Jeg har været inde i tjenester og er i tvivl om hvilke tjenester jeg kan
> slå fra.

Jeg vil anbefale følgende side:
http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

Hvor du kan følge "tweak" configurationen. Derudover kan du så være
opmærksom på om du mister noget af den funktionalitet du skal bruge.

Mvh Anders

Fra : Poul Johannsen

Dato : 29-05-08 14:58

Hej

> [...]
>
> Hvor du kan følge "tweak" configurationen. Derudover kan du så være
> opmærksom på om du mister noget af den funktionalitet du skal bruge.

Takker. Findes der ikke en vejledning på dansk?. Mit engelsk er ikke helt så
godt.

Mvh Poul

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-05-08 20:07

"Poul Johannsen" <poul.johannsenNO@SPAMsport.dk> wrote in

> Hej

> Takker. Findes der ikke en vejledning på dansk?. Mit engelsk er
> ikke helt så godt.

Google er din ven:

Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 165.000 for windows tjenester

(sider fra Danmark)

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets
one.

Fra : Autocadster

Dato : 29-05-08 21:51

Axel Hammerschmidt tastede følgende:

> Google er din ven:

> Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 165.000 for windows tjenester

> (sider fra Danmark)

Ja det hjalp ham jo stort, hvorfor ikke komme med et direkte link, et
brugbart link om emnet du vel selv har fundet

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 30-05-08 22:52

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote in

> Axel Hammerschmidt tastede følgende:

<snip>

<snip>

> Ja det hjalp ham jo stort, hvorfor ikke komme med et direkte link,
> et brugbart link om emnet du vel selv har fundet

Fordi Google er hans ven.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets one.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-05-08 13:42

Hej Poul Johannsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Takker. Findes der ikke en vejledning på dansk?.

Jeg har fundet det her:
<http://home19.inet.tele.dk/vikinger/Vista/Tjen1Vista.htm>
<http://home19.inet.tele.dk/vikinger/Vista/Tjen2Vista.htm>

Hvor gode, pålidelige og/eller effektive de er ved jeg ikke, da jeg
ikke kender sitets bagmand og selv - som Anders - anvender Black Viper
(omend til XP). Men du kan da se på det.

Formentlig er det i Vista som i XP, at man ved at stå på en tjeneste
får en kort beskrivelse af, hvad den gør. Og så kan man jo altid selv
skønne.

_Hvis_ det er i Vista som i XP, kan det aldrig gå helt galt. Man kan
via Tjenester i XP ikke deaktivere noget, der hindrer pc'en i at
starte, hvorfor man altid kan aktivere en evt. lidt for ivrig
deaktivering igen. (Modsat msconfig, hvor man faktisk kan køre noget
fælt).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Poul Johannsen

Dato : 01-06-08 11:38

Hej

>Jeg har fundet det her:
><http://home19.inet.tele.dk/vikinge
><r/Vista/Tjen1Vista.htm>
><http://home19.inet.tele.dk/vikinge
><r/Vista/Tjen2Vista.htm>

Takker. Det vil jeg afprøver, når jeg kommer hjem.
Tak for hjælpen.

Mvh Poul