/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
E-boks og Safari
Fra : Henrik Münster


Dato : 07-05-08 23:21

Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
eller har jeg misforstået noget?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

 
 
Erik Richard Sørense~ (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-05-08 00:37


Henrik Münster wrote:
> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Ja, svjv. er det korrekt nok. - Jeg har hørt lignende andre steder fra.
Og svjv. understøttes e-Boks kun af MSIE 6.x og nyere - samt Firefox og
SeaMonkey.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Farsinsen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 08-05-08 11:16

Erik Richard Sørensen wrote:

>> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
>> eller har jeg misforstået noget?
>
> Ja, svjv. er det korrekt nok. - Jeg har hørt lignende andre steder fra.
> Og svjv. understøttes e-Boks kun af MSIE 6.x og nyere - samt Firefox og
> SeaMonkey.

Men du tager fejl. e-Boks tager deres ansvar relativt seriøst og
understøtter - i modsætning til mange andre semioffentlige løsninger -
rigtig mange platforme og browsere. Nedenstående er fra e-Boks website:

Forudsætninger

e-Boks er for alle. Vi ønsker ikke at udelukke nogen. Derfor gør vi
meget ud af, at de primære funktioner altid er tilgængelige med flest
mulige browsere og operativsystemer.

e-Boks anbefaler brugen af følgende operativsystemer og browsere:

* Operativsystem
o Microsoft Windows
o Apple MacOS
o Linux
* Browser
o Microsoft Internet Explorer (version 5.5 eller nyere)
o Mozilla (Firefox, Netscape o.lign)
o Opera (version 7 eller nyere)
o Safari

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Erik Richard Sørense~ (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 08-05-08 22:31


Peter Farsinsen wrote:
> Erik Richard Sørensen wrote:
>>> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
>>> eller har jeg misforstået noget?
>>
>> Ja, svjv. er det korrekt nok. - Jeg har hørt lignende andre steder
>> fra. Og svjv. understøttes e-Boks kun af MSIE 6.x og nyere - samt
>> Firefox og SeaMonkey.
>
> Men du tager fejl. e-Boks tager deres ansvar relativt seriøst og
> understøtter - i modsætning til mange andre semioffentlige løsninger -
> rigtig mange platforme og browsere. Nedenstående er fra e-Boks website:
>
> Forudsætninger
>
> e-Boks er for alle. Vi ønsker ikke at udelukke nogen. Derfor gør vi
> meget ud af, at de primære funktioner altid er tilgængelige med flest
> mulige browsere og operativsystemer.
>
> e-Boks anbefaler brugen af følgende operativsystemer og browsere:
>
> * Operativsystem
> o Microsoft Windows
> o Apple MacOS
> o Linux
> * Browser
> o Microsoft Internet Explorer (version 5.5 eller nyere)
> o Mozilla (Firefox, Netscape o.lign)
> o Opera (version 7 eller nyere)
> o Safari

OK, jeg har blot refereret, hvad andre har sagt... - Jeg bruger ikke
e-Boks og får næppe heller brug for det...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 08-05-08 03:27

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Jeg har brugt e-Boks med Safari, siden e-Boks kom frem. Jeg bruger dog
Den Fælles Pinkode fra KMD, istedet for Den digitale Signatur.

Det har altid virket fint hos mig.

M.
--
[dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ML)]

David Blangstrup (08-05-2008)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 08-05-08 04:57

On 2008-05-08 00:20:30 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Virker fint her. Jeg bruger dog (heller) ikke digital signatur, men min
netbank til at logge ind.
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info


Michael Rasmussen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 08-05-08 07:04

Henrik Münster skrev:

> Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Jeg mindes at der var et lille problem med oprettelsen i sin tid, men
efterfølgende har der ikke været problemer med det. Jeg bruger normalt
Digital Signatur til at logge på med, undtagen når jeg vil læse
dokumenter fra banken, hvor jeg er nødt til at logge ind via NetBank.

Du har din digitale signatur installeret i Hovednøglering?

--
Michael Rasmussen
------------------------------------------------------------------------
»If you don't fail at least 90 percent of the time,
you're not aiming high enough«, Alan Kay.

Henrik Münster (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-05-08 21:46

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Henrik Münster skrev:
>
> > Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> > eller har jeg misforstået noget?
>
> Jeg mindes at der var et lille problem med oprettelsen i sin tid, men
> efterfølgende har der ikke været problemer med det. Jeg bruger normalt
> Digital Signatur til at logge på med, undtagen når jeg vil læse
> dokumenter fra banken, hvor jeg er nødt til at logge ind via NetBank.
>
> Du har din digitale signatur installeret i Hovednøglering?

Ja, det synes jeg da. Den ligger i en nøglering, der hedder Log-in. Der
lagde den sig automatisk. Skal man gøre noget ellers for at åbne den for
Safari?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Michael Rasmussen (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 09-05-08 08:33

Henrik Münster skrev:

> Ja, det synes jeg da. Den ligger i en nøglering, der hedder Log-in. Der
> lagde den sig automatisk. Skal man gøre noget ellers for at åbne den for
> Safari?

Næ, det burde virke pr. automatik. Du kan dog prøve at dobbeltklikke på
nøglen med dit navn og vælge Adgangskontrol. Der skulle Safari gerne stå
på listen under "Giv altid disse programmer adgang", men selv hvis den
ikke gør det, mener jeg blot man bliver bedt om at give adgang manuelt,
ved forsøg på at bruge signaturen i Safari.

Virker andre ting der er afhængige af den digitale signatur? F.eks.
sundhed.dk, kan du logge på der?

--
Michael Rasmussen
------------------------------------------------------------------------
»If you don't fail at least 90 percent of the time,
you're not aiming high enough«, Alan Kay.

Henrik Münster (01-06-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-06-08 11:08

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Henrik Münster skrev:
>
> > Ja, det synes jeg da. Den ligger i en nøglering, der hedder Log-in. Der
> > lagde den sig automatisk. Skal man gøre noget ellers for at åbne den for
> > Safari?
>
> Næ, det burde virke pr. automatik. Du kan dog prøve at dobbeltklikke på
> nøglen med dit navn og vælge Adgangskontrol. Der skulle Safari gerne stå
> på listen under "Giv altid disse programmer adgang", men selv hvis den
> ikke gør det, mener jeg blot man bliver bedt om at give adgang manuelt,
> ved forsøg på at bruge signaturen i Safari.
>
> Virker andre ting der er afhængige af den digitale signatur? F.eks.
> sundhed.dk, kan du logge på der?

Jeg har aldrig logget ind på sundhed.dk, men nu prøvede jeg. Safari
giver bare en fejl-side, hvor der står, at man skal henvende sig til
sundhed.dk. Firefox åbner en rullegardin-menu, hvor man skal godkende,
at ens signatur med et langt nummer, bliver brugt. Herefter bliver man
logget ind.
Safari virker fint til skattevæsenet. Jeg skal dog manuelt
angive, hvor min signatur ligger ved at markere den i den mappe, hvor
den ligger.
Jeg har prøvet at lave en e-boks til min kone, som har samme
computeropsætning. Her vil hverken Safari eller Firefox virke, selv om
jeg også kan logge ind hos skattevæsenet på hendes computer. Jeg tror,
jeg vil gå til e-boks via netbanken fremover. Så kan man også gøre det
fra alle computere. Jeg skal bare lige finde ud af, hvor det var, jeg
lagde min kones adgangskoder
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Steen Jensen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Steen Jensen


Dato : 08-05-08 08:14

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Jeg har i længere tid brugt eboks - og Safari er min eneste browser.
Ingen problemer her - og jeg har ikke engang tilladt pop-up vinduer!

Jeg bruger dog ikke digital signatur - men fælles pinkode

Villy Erichsen (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 08-05-08 03:02

In article <1igli5i.1at4tlonuinqkN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Det virker fint her med både Safari og Firefox - og har gjort det med
Safari lige siden starten. (2004 er det vist)

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen
http://www.wottle.dk

Ukendt (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-08 19:19

On 2008-05-08 00:20:30 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Det går fint med digital signatur og eBoks her i Safari. Jeg har dog
importeret den i nøgleringen. Kan ikke huske, om jeg gør noget specielt
for at få den til at virke. Jeg har et link der gør, at jeg bare skal
sige accepter og så er jeg inde.

Det fungerer også fint med SKAT og digital signatur, dog skal man hente
noget oscs (et eller andet snot der bliver gemt i et bibliotek i dit
home dir) men det sker automatisk.

mvh .Joakim


Henrik Münster (08-05-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 08-05-08 21:46

<JHP> wrote:

> Det fungerer også fint med SKAT og digital signatur, dog skal man hente
> noget oscs (et eller andet snot der bliver gemt i et bibliotek i dit
> home dir) men det sker automatisk.

Tak til alle, der har svaret. Jeg bruger også Safari til SKAT. Jeg kan
bare kun få det til at virke, ved at vælge min digitale signatur, der
ligger som en fil på harddisken, manuelt fra Safari. Den bliver ikke
åbnet gennem Hovednøglering. Jeg kan ikke finde noget menupunkt i
Safari, der har med den slags at gøre. Det er der derimod i Firefox'
indstillinger.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Ukendt (23-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-06-08 21:04

On 2008-05-08 20:19:04 +0200, JHP said:

> On 2008-05-08 00:20:30 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:
>
>> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
>> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
>> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
>> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
>> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
>> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
>> eller har jeg misforstået noget?
>
> Det går fint med digital signatur og eBoks her i Safari. Jeg har dog
> importeret den i nøgleringen. Kan ikke huske, om jeg gør noget specielt
> for at få den til at virke. Jeg har et link der gør, at jeg bare skal
> sige accepter og så er jeg inde.
>
> Det fungerer også fint med SKAT og digital signatur, dog skal man hente
> noget oscs (et eller andet snot der bliver gemt i et bibliotek i dit
> home dir) men det sker automatisk.
>
> mvh .Joakim

Og når man så opdaterer til 10.5.3 så går det galt igen.

Jeg fandt denne tråd
http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=7294356
og ved at lave lidt undersøgelse og forsøg, så kunne jeg finde den URL
man skal koble sammen med ens certifikat, for at det kan virke.
Nedenstående er det jeg har skrevet i ovenstående tråd.
mvh. Joakim


Hi

I have discovered, which URL one should use in the Keychain when making
an default certificate to a webpage.

To access www.e-boks.dk you have to follow the above instructions
(http://support.apple.com/kb/HT1679) and use this URL:
https://www.nemadgang.dk/Certifikat/info.aspx

If you want to test your installation at http://certifikat.dk (the link
"Test adgangskontrol") use this URL:
https://demo.certifikat.dk/cgi-test/clientcert.pl

Best regards,
Joakim (from Denmark)


Henrik Münster (23-06-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-06-08 22:25

<JHP> wrote:

> Og når man så opdaterer til 10.5.3 så går det galt igen.
>
> Jeg fandt denne tråd
> http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=7294356
> og ved at lave lidt undersøgelse og forsøg, så kunne jeg finde den URL
> man skal koble sammen med ens certifikat, for at det kan virke.
> Nedenstående er det jeg har skrevet i ovenstående tråd.
> mvh. Joakim
>
>
> Hi
>
> I have discovered, which URL one should use in the Keychain when making
> an default certificate to a webpage.
>
> To access www.e-boks.dk you have to follow the above instructions
> (http://support.apple.com/kb/HT1679) and use this URL:
> https://www.nemadgang.dk/Certifikat/info.aspx
>
> If you want to test your installation at http://certifikat.dk (the link
> "Test adgangskontrol") use this URL:
> https://demo.certifikat.dk/cgi-test/clientcert.pl

Jeg kan stadig kun få det til at virke med Firefox og ikke med Safari.
På min kones computer kan jeg ikke engang få det til at virke med
Firefox. Jeg ved ikke, hvordan man "installerer" et certifikat i Safari.
Jeg har prøvet at give Safari adgang i hovednøglering, men det virker
ikke. Min løsning er at bruge vores netbank som adgang. Er der en måde,
man skal installere et certifikat i Safari?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Ukendt (24-06-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-06-08 06:59

On 2008-06-23 23:25:06 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Jeg kan stadig kun få det til at virke med Firefox og ikke med Safari.
> På min kones computer kan jeg ikke engang få det til at virke med
> Firefox. Jeg ved ikke, hvordan man "installerer" et certifikat i Safari.
> Jeg har prøvet at give Safari adgang i hovednøglering, men det virker
> ikke. Min løsning er at bruge vores netbank som adgang. Er der en måde,
> man skal installere et certifikat i Safari?

Jeg har dobbeltklikket på .psc12 filen (kan ikke lige huske det præcise
navn) og importeret den ind i nøgleringen.

Dernæst har jeg startet nøgleringen og valgt "Mine certifikater" og
foldet mit certifikat ud. Jeg har så valgt min private nøgle og
tilføjet Safari under programmer.
Jeg er dog ikke sikker på, om det har gjort en forskel

Derefter fulgte jeg vejledningen fra Apple. Højreklik på mit certifikat
og vælge Ny id-indstilling.
For nu lige at sikre, at det virker, kan du jo vælge
"https://demo.certifikat.dk/cgi-test/clientcert.pl" som navn/adresse og
så gå ind på den hjemmeside og se om den virker.

Hvis det virker, så skal der laves en "Ny id-indstilling" med denne
adresse: https://www.nemadgang.dk/Certifikat/info.aspx

Der er ikke noget der skal gøre/ændres i Safari.

mvh. Joakim


David Schjelde (09-05-2008)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 09-05-08 06:38

Henrik Münster skrev:
> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Blot for overskuelighedens skyld:

Det er vigtigt at holde de 2 ting adskilt.

1) e-boks - en dokumentsilo man kan tilgå via flere forskellige
sikkerhedsløsninger

2) Digital signatur - En af disse sikkerhedsløsninger

Det er muligt at Safari kører fint med e-boks, men bare ikke med digital
signatur

Mvh
David

Peter Farsinsen (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 09-05-08 08:07

David Schjelde wrote:

> Det er vigtigt at holde de 2 ting adskilt.
>
> 1) e-boks - en dokumentsilo man kan tilgå via flere forskellige
> sikkerhedsløsninger
>
> 2) Digital signatur - En af disse sikkerhedsløsninger
>
> Det er muligt at Safari kører fint med e-boks, men bare ikke med digital
> signatur

Præcis! Og så længe finansrådet ikke vil være med til, at man får adgang
til bankdokumenter, hvis man logger på e-Boks med andet end Net-ID,
finder jeg det mest praktisk, at logge på via netbank eller direkte med
Net-ID i stedet for de andre alternativer.

Det er snart halvandet år siden, jeg skiftede til Mac og kun på skat.dk,
har jeg haft brug for Digital Signatur. Det er - i min opfattelse - ikke
værd at bruge ret mange sekunder på problemløsning i den forbindelse,
når man sagtens kan leve uden. Når TDC vælger at levere en løsning der
virker, er jeg selvfølgelig ikke for fin til at bestille en Digital
Signatur igen ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Henrik Münster (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 09-05-08 19:24

Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Præcis! Og så længe finansrådet ikke vil være med til, at man får adgang
> til bankdokumenter, hvis man logger på e-Boks med andet end Net-ID,
> finder jeg det mest praktisk, at logge på via netbank eller direkte med
> Net-ID i stedet for de andre alternativer.
>
> Det er snart halvandet år siden, jeg skiftede til Mac og kun på skat.dk,
> har jeg haft brug for Digital Signatur. Det er - i min opfattelse - ikke
> værd at bruge ret mange sekunder på problemløsning i den forbindelse,
> når man sagtens kan leve uden. Når TDC vælger at levere en løsning der
> virker, er jeg selvfølgelig ikke for fin til at bestille en Digital
> Signatur igen ;)

Jeg troede eller, den digitale signatur var den store, fine, forkromede
løsning, som alle borgere skulle have fremover. Derfor valgte jeg den.
Det er måske Net-ID, der er fremtiden?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Peter Farsinsen (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 10-05-08 13:21

Henrik Münster wrote:
> Jeg troede eller, den digitale signatur var den store, fine, forkromede
> løsning, som alle borgere skulle have fremover. Derfor valgte jeg den.
> Det er måske Net-ID, der er fremtiden?

Nej det tror jeg ikke. Jeg mener at Net-ID, Den Fælles Pinkode og
Digital Signatur var med i 'kampen', som altså blev vundet af Digital
Signatur.

Net-ID er jo bankernes produkt, men NemAdgang - som er KMDs logon
løsning - understøtter Net-ID, så man kan bruge det på lige for med
Digital Signatur på de løsninger, der anvender NemAdgang. I e-Boks
foretrækker jeg det, da jeg så altid har adgang til mine bankdokumenter.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Henrik Palshøj (09-05-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Palshøj


Dato : 09-05-08 23:00

On 2008-05-08 00:20:30 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Ja jeg bruger E-boks sammen med safari uden problem... Dog bruger jeg
ikke digital signatur men pinkode.. no problem..


Morten Reippuert Knu~ (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 10-05-08 10:30

On 2008-05-08 00:20:30 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Vi er blevet bedt om at bruge e-Boks til at se vores lønsedler i Region
> Syddanmark. Fremover vil vil nemlig ikke længere få lønsedler på papir.
> Jeg har derfor oprettet en e-Boks, men jeg kunne ikke gøre det i Safari
> og kan heller ikke åbne den i Safari. Derimod virker Firefox fint. Jeg
> har installeret min digitale signatur i Firefox, og det fungerer
> glimrende. Er det rigtigt, at man ikke kan bruge e-Boks med Safari,
> eller har jeg misforstået noget?

Jeg bruger eboks fra Safari. Ingen problmer med det


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste