Data recoverry
Fra : Nederbasse

Dato : 05-05-08 09:23

Hej
En af mine bekendte har slettet nogle dokumenter på sin Mac som ikke skulle
slettes og tømt papirkurven.
Findes der noget software, helst freeware, der kan redder disse dokumenter?
Mac'en er med OS X

Lars

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 05-05-08 11:59

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle slettes og tømt papirkurven.
> Findes der noget software, helst freeware, der kan redder disse

Det eneste jeg kender der virker perfekt er data rescue 2:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/1133

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-05-08 14:00

Nederbasse <ln@noham.dk> wrote:

> [...]
> slettes og tømt papirkurven.
> Findes der noget software, helst freeware, der kan redder disse dokumenter?

step 1 er ihvertfalt at trække stikket på den maskine ... ikke lukke
ned, bare hiv stikket så der ikke når at blive skrevet data henover de
slettede filer. Derefter kan man prøve med f.eks. Data Rescue II

/thomas

Fra : Jon

Dato : 05-05-08 14:32

Nederbasse <ln@noham.dk> wrote:

> Findes der noget software, helst freeware, der kan redder disse dokumenter?

Hm. Merkelig. Dokumentene er altså viktige, men /betale/ for å få dem
tilbake - og muligens noen andre ved en annen anledning - nei, det vil
vi altså ikke. Da var de kanskje ikke så viktige likevel?
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Nederbasse

Dato : 05-05-08 17:53

"Jon" <see_signature@mac.com.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbake - og muligens noen andre ved en annen anledning - nei, det vil
> vi altså ikke. Da var de kanskje ikke så viktige likevel?

Vigtigheden er relativ, det kan være det er for tidskrævende at lave dem
igen.
Til en pc (jeg er pc bruger) findes der mange freeware programmer det kan
redde slettede data

Lars