VMware eller Parallels?
Fra : Mr. Magic

Dato : 28-04-08 11:52

Hej!

Jeg har vha. BootCamp lavet en dualboot-installation på min nye
MacBook, så jeg både kan boote til OSX og til Windows Vista. Nu har
jeg hørt om VMware og Parallels, og overveje at investere i en af dem,
så jeg kan starte Windows direkte inde i OSX.. Men jeg vil meget gerne
have jeres råd til, hvilket af programmerne man bør investere i!

Jeg lægger især vægt på følgende 2 funktioner og vil høre, om begge
programmer understøtter det:
- Mulighed for at bruge den Windows installation/partition, som jeg
allerede HAR oprettet. Dvs. så det er samme desktop jeg får via
programmet som jeg får når jeg booter via BootCamp.
- Mulighed for at kopiere filer mellem Windows og OSX, gerne fx via
drag'n'drop eller andet let. :)

På forhånd mange tak for jeres råd!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-04-08 19:36

Mr. Magic <duvedikkehvem@gmail.com> wrote:

> [...]
> programmet som jeg får når jeg booter via BootCamp.
> - Mulighed for at kopiere filer mellem Windows og OSX, gerne fx via

Det det kan de begge ... men jeg vil køre med VMware ... min ganske
uvidenskabelige erfaring viser at VMware kører bedre (på mit forældede
hardware)

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 28-04-08 22:35

Thomas von Hassel skrev:

> Det det kan de begge ... men jeg vil køre med VMware ... min ganske
> uvidenskabelige erfaring viser at VMware kører bedre (på mit forældede
> hardware)
>
> /thomas
Den er vist videnskabelig nok Thomas. jeg så fornylig en oversigt som
viste at VMWARE brugte meget færre systemresourcer.

Hilsen
Jens

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-04-08 19:46

> [...]
> programmet som jeg får når jeg booter via BootCamp.
> - Mulighed for at kopiere filer mellem Windows og OSX, gerne fx via

vmware fusion opfylder begge krav.

Jeg bruger selv Fusion hver dag i mit arbejde og er fint tilfreds efter
Checkpoint har løst en række problemer forsaget af de virtutuelle
interfaces som Checkpoint Secure Client og og vmware Fusion opretter.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 28-04-08 21:51

"Mr. Magic" <duvedikkehvem@gmail.com> writes:

> [...]
> så jeg kan starte Windows direkte inde i OSX.. Men jeg vil meget gerne
> have jeres råd til, hvilket af programmerne man bør investere i!

VMware Fusion = US$80. på www.vmware.com
Parallels Desktop = US$64.99, hvis du køber inden for 24 timer på
http://www.mupromo.com (inkl. 11 andre programmer)

Jeg tror, at du vil blive lige glad for begge programmer, uanset hvad
du vælger.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Judith Parelie Abrah~

Dato : 28-04-08 22:59

Mr. Magic <duvedikkehvem@gmail.com> wrote:

> På forhånd mange tak for jeres råd!

Har brukt begge deler, men bruker nå bare VMWare Fusion. I hovedsak er
det to grunner til det:

1. Fusion bruker nettverket mer smidig. Jeg måtte alltid omstarte
Parallels når jeg flyttet min MBP mellom hjem (airport) og jobb
(ethernet). Samt at parallels legger til flere nettverksgrensesnitt i
nettverksoppsettet. Rotete.

2. Jeg slet med at Parallels ga kernel panic pga en cpu-feil (husker
ikke detaljene).

Fusion kan også jobbe veldig tregt noen ganger, særlig når du vekker den
fra dvale. Men for meg fungerer Fusion mye bedre enn Parallels. Hvis du
ønsker å spille grafikk-krevende spill, er kanskje Parallels kommer litt
lenger på det feltet, men jeg tror ikke FUsion er veldig langt bak.
Dessuten er Fusion billigere (med mindre du kjøper via mupromo,
selvfølgelig).

judith
--
Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskammet og behøvlet tøy
med fattelig mange bønnhørlige lemper.

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-04-08 09:43

Judith Parelie Abrahamsen <abjupa@gmail.com> wrote:

> Har brukt begge deler, men bruker nå bare VMWare Fusion. I hovedsak er
> det to grunner til det:

Jeg har også skiftet til Fusion. Parallels fik blæseren i min macbook
til at drøne derudaf. Fusion virker ikke som om det er helt så krævende.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Mr. Magic

Dato : 30-04-08 02:19

On 28 Apr., 19:52, "Mr. Magic" <duvedikkeh...@gmail.com> wrote:

> [...]
> så jeg kan starte Windows direkte inde i OSX.. Men jeg vil meget gerne
> have jeres råd til, hvilket af programmerne man bør investere i!

Tak for jeres råd!
Det bliver så VMware Fusion, jeg investerer i på baggrund heraf.

Glæder mig allerede til at se hvor smart det

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 30-04-08 14:31

Som de fleste skriver, VM Ware er sagen :)

Jeg har skrevet lidt om min erfaring med begge her
http://lojmann.dk/2007/09/02/parallels-vs-vmware-fusion/

VM Ware er min favorit!

/Thomas