Dagens ord; Båd
Fra : Per Hagemann

Dato : 27-05-08 23:00

Cykel, bil og tog har været i brug som dagens ord, men endnu ikke båd.

Båden hedder på engelsk the boat, på spansk el bote, på tysk das boot og på
svensk boten.

I mine tre videoer er det ikke sangene som drejer sig om både men
billedsiden.

I robåd: Bee Gees - Don't Forget To Remember Me (Original)

http://www.youtube.com/watch?v=OQIqwOiOT6s

I kanalbåd: Middle Of The Road - Sacramento

http://www.youtube.com/watch?v=6FX-wssroWA

I sejlbåd: ABBA - knowing me knowing you

http://www.youtube.com/watch?v=oQ0t5LOKwBk

Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bird, Bike, Birthday, Black, Blue, Booze, Born, Boy, Bridge, Båd, Car,
Cartoon,
Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter,
Doctor, Dream, Duo, Dør, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face/Ansigt, Fantasi,
farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Food, Forkortelser, Fox, Friend,
Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk, Guitar, Hands, Hawaii,
Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot, House,
Hurricane, Ireland, jack, Justice, King, Kiss, Latin, Life, Light/lys,
Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months,
Moon, Mother, Mountain, New York, Night, Nobody, Nordisk, Ocean, One, Pain,
Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio,
Rain,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
Ræv, Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack,
Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Surprice, Sweet, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Thunder, Time, Tomorrow, Train, Tribute, Twins,
Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine,
Woman, Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-05-08 05:36

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Cykel, bil og tog har været i brug som dagens ord, men endnu ikke båd.

Det er måske ikke helt korrekt at kalde Costeaus skib for en båd - men
anyway - her er hyldesten til "Calypso" og dens mandskab sunget af John
Denver.
http://www.youtube.com/watch?v=vl7aM3nCqC0

mvh Eva

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-05-08 11:36

On Wed, 28 May 2008 06:36:26 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk>
wrote:

> [...]
>

>Det er måske ikke helt korrekt at kalde Costeaus skib for en båd - men
>anyway - her er hyldesten til "Calypso" og dens mandskab sunget af John

Her må jeg altså følge op med Jean Michel Jarre's "Waiting For
Cousteau"
http://www.youtube.com/watch?v=o3K64CR0biU
Her dag i en væsentlig kortere udgave (Originaler varer 46;53)
Albummet indeholder i øvrigt numrene Calypso, Calypso Part 2 og
Calypso Part 3.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-05-08 06:54

> [...]
> Cykel, bil og tog har været i brug som dagens ord, men endnu ikke båd.
>
> Båden hedder på engelsk the boat, på spansk el bote, på tysk das boot og

Bamses Venner - I en lille båd, der gynger
http://www.youtube.com/watch?v=TYR8E3fOXWc

Hues Corp. - Rock the Boat
http://www.youtube.com/watch?v=51W4tH54e7I

Stan Getz - Slow Boat to China
http://www.youtube.com/watch?v=j4uEpIaOYaA

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Broegger

Dato : 28-05-08 07:30

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev

> Cykel, bil og tog har været i brug som dagens ord, men endnu ikke båd.

Styx - Boat on the river. Et fedt nummer fra et fedt band!
http://www.youtube.com/watch?v=-rRvSwKCCPY

Og en båd sejler jo, så vi skal da også høre Rod Stewarts Sailing
http://www.youtube.com/watch?v=Bpbuqh12oj4

Og så er der "The water is wide". Her med the seekers. Den er også lavet i
en glimrende version med Runrig. Cliff Richard har vist også haft fat i
den. http://www.youtube.com/watch?v=aQ8tgzZXp8c

og det var jo så lige et ord for en sejler som mig

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : schlafen

Dato : 28-05-08 08:20

Boat Man Love - The Man you're Tugging in
http://www.youtube.com/watch?v=VUC11m4TqKA

Lulu - The Boat that I Row
http://www.youtube.com/watch?v=rUv99QVoxSU

Zididada - Rock my boat
http://www.youtube.com/watch?v=GTZAUkj6alI

Fra : Max

Dato : 28-05-08 09:54

Hej Per

> Båden hedder på engelsk the boat, på spansk el bote, på tysk das boot
> og på svensk boten.

Denne Beatles sang må være selvskrevet

We All Live in A Yellow Submarine
http://www.youtube.com/watch?v=ZIjZtgyPhS0

og du nævnte selv denne gruppe

BEE GEES - ODESSA (CITY ON THE BLACK SEA)
http://www.youtube.com/watch?v=Hvbc4Nqlsmo

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-05-08 11:49

On Tue, 27 May 2008 23:59:33 +0200, "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk>
wrote:

>Cykel, bil og tog har været i brug som dagens ord, men endnu ikke båd.
>
>Båden hedder på engelsk the boat, på spansk el bote, på tysk das boot og på
>svensk boten.

Jeg har brugt et på at følge op på Calypso, så her er de resterende
forslag:

Boney M. - "I See A Boat (On The River)"
http://www.youtube.com/watch?v=PhqnXPUmkuk

Bob Marley - "Don't Rock my Boat"
http://www.youtube.com/watch?v=Ys6ZOT_eCdM

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-05-08 12:38

Per Hagemann wrote:
> Cykel, bil og tog har været i brug som dagens ord, men endnu ikke båd.
>
> Båden hedder på engelsk the boat, på spansk el bote, på tysk das boot
> og på svensk boten.

Drengene Fra Angora med "Øresundsvisan":
http://www.youtube.com/watch?v=D6Hndsyfn6M

Loveboat :
http://www.youtube.com/watch?v=m_wFEB4Oxlo

Basshunter med "Boten Anna":
http://www.youtube.com/watch?v=RYQUsp-jxDQ

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 28-05-08 16:11

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Cykel, bil og tog har været i brug som dagens ord, men endnu ikke båd.

Livet er ikke en dans på lutter lagkage...
Det viser jeg, hermed...
Den knald røde gummibåd - med Birthe Kjær
http://youtube.com/watch?v=VrDseFEOwAo

Sorry. En eller anden skulle jo komme med den.

Fra : Hauge

Dato : 28-05-08 16:21

Hejsa
Pernille wrote:
> Sorry. En eller anden skulle jo komme med den.

Jaja, skal vi så ikke have en schlager-version?

Wencke Myhre
http://youtube.com/watch?v=9BazO8ZTLYQ

Og endnu en udgave med Antonia
http://youtube.com/watch?v=UyN0FHdtnuo

Mvh Hauge

Fra : Pernille

Dato : 28-05-08 16:35

> Hejsa
>
> Jaja, skal vi så ikke have en schlager-version?

> [...]
Oh no!!!

Fra : Max

Dato : 28-05-08 16:52

Hej Hauge

> Jaja, skal vi så ikke have en schlager-version?

Så skal vi da også have nogle sømænd og putte
i de både :)

Freddy Quinn - Die Wolken, der Wind und das weite Meer 1962
http://youtube.com/watch?v=i3B_pIV9QCI

--
Mvh Max

Fra : Per Hagemann

Dato : 28-05-08 22:44

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> Jaja, skal vi så ikke have en schlager-version?

> [...]

De to videoer kan i hvert fald konkurrere med Öresundsvisen og Banana Boat
Song om at være morsomst.

Min favorit med norske Wencke Myhre er "Baden mit und ohne", som også kom på
dansk med Ulla Pia.

Den Sandra som medvirker på Antonias udgave må vist være en anden end den
kendte tyske Sandra, hende her:

Sandra - Maria Magdalena

http://youtube.com/watch?v=5m12OA-BUvE

Men alt i alt er det godt nok til at Hauge får stafetten.

Fra : Pernille

Dato : 28-05-08 16:52

THE DOORS. The Crystal Ship
http://youtube.com/watch?v=TMssOIlmDKc

Fra : Max

Dato : 28-05-08 17:30

Hej Pernille

Denne her er lige dig :)

big ship- cliff richard
http://youtube.com/watch?v=wcdpmCx2PK4

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 28-05-08 18:32

> Hej Pernille
>
> Denne her er lige dig :)
>
> big ship- cliff richard
> http://youtube.com/watch?v=wcdpmCx2PK4

Tak!
- Ikke så meget Crystal Ship over den, - men den er da god.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-05-08 20:51

"Banana Boat song" m Harry Belafonte

http://www.youtube.com/watch?v=Jpg-KIKD5gU

mvh Eva Schmidt

Fra : Pernille

Dato : 28-05-08 19:08

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Cykel, bil og tog har været i brug som dagens ord, men endnu ikke båd.

Og så var der Noah, som byggede en ark.
The Unicore Song handler om dengang alle dyrene skulle ombord...
Men der var ét, der manglede... - The Unicore.

http://youtube.com.watch?v=JKiAJDFK-_s

Fra : Pernille

Dato : 28-05-08 19:11

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Og så var der Noah, som byggede en ark.
> The Unicore Song handler om dengang alle dyrene skulle ombord...
> Men der var ét, der manglede... - The Unicore.
>
> http://youtube.com.watch?v=JKiAJDFK-_s

Jeg kan ikke åbne siden. - Men, den hedder The Unicorn Song.
Ikke Unicore Song.

Fra : Pernille

Dato : 28-05-08 20:16

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke åbne siden. - Men, den hedder The Unicorn Song.
> Ikke Unicore Song.

Jeg kommer lige med et andet forsøg,
The Unikorn Song http://youtube.com/watch?v=_EPsuOEH1fY

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-05-08 20:43

Denne her må vi da også ha´ med *GG*

http://www.youtube.com/watch?v=HkZhSJfy5oY&feature=related

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-05-08 20:46

Fra : Holm

Dato : 28-05-08 23:07

Hvad siger I til dette smukke nummer?

Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
http://youtube.com/watch?v=8owifmb8n2s

(Den er fra "The Boatman's Call", 1997)

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m