Satriani joins Hagar in new supergroup
Fra : iSteen

Dato : 27-05-08 16:21

Dette /kan/ være godt nyt:

Singer Sammy Hagar has formed a new band with guitarist Joe Satriani,
Red Hot Chili Pepper drummer Chad Smith and former Van Halen bassist
Michael Anthony. The group, code-named Chickenfoot, will enter the
recording studio in September. "We've written eight, nine songs," Hagar
said. "When people hear the music, it's Led Zeppelin. It's as good as
that. I know that's a mighty bold statement... We could rival Zep."

http://www.classicrockmagazine.com/page/classicrock?entry=satriani_joins
_hagar_in_new

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-08 18:53

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> said. "When people hear the music, it's Led Zeppelin. It's as good as
> that. I know that's a mighty bold statement... We could rival Zep."

Hmmm, kan slet ikke forestille mig Satriani "bare" som guitarist i et
band ..

... btw, er der andre der skal til koncert i Amager Bio i næste uge ?

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 27-05-08 21:16

> Hmmm, kan slet ikke forestille mig Satriani "bare" som guitarist i et
> band ..
>
> .. btw, er der andre der skal til koncert i Amager Bio i næste uge ?
>
> /thomas

Guitaristen i mit band skal - jeg er ikke lige så meget for guitarfræs
uden vokaler

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-08 21:23

> Guitaristen i mit band skal - jeg er ikke lige så meget for guitarfræs
> uden vokaler

det er jeg normalt heller ikke ... men Satriani er en af de få der rent
faktisk laver guitarfræs _med_ melodi og nærvær ... og ikke bare
endeløse skalaer i eksotiske tonearter ...

/thomas

Fra : Holm

Dato : 28-05-08 23:10

Thomas von Hassel wrote:
> Hmmm, kan slet ikke forestille mig Satriani "bare" som guitarist i et
> band ..

Jeg kan til gengæld ikke forestille mig, at projektet skulle kunne
sammenlignes med Zeppelin i noget som helst omfang - heller ikke
kvalitativt. Jeg tror nu også, at Sammy Hagar's motto i mange år har
været, "engang var jeg indbildsk...nu er jeg perfekt!"

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m