Dagens ord: Born
Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 13:15

Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

Her er 3, efter min mening, rigtig gode sange med ordet Born.

Byrds med "Wasn't born follow" fra filmen Easy Rider
http://youtube.com/watch?v=ha1tJ1VT6mk

Steppenwoolf med "Born to be wild" også fra Easy Rider
http://youtube.com/watch?v=mJS8j9YYB9w

Og til sidst Bruce Springsteen med "Born in The USA"
http://youtube.com/watch?v=tIekamBDiAw

God fornøjelse! Jeg ser frem til jeres bud!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-05-08 13:27

Pernille wrote:
> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

Bruce Springsteen med "Born To Run":
http://youtube.com/watch?v=8rGFfO5fUvE

Robert Gordon med "Born To Lose":
http://youtube.com/watch?v=aHSAK37kRwQ

Van Morrison med "Brown Eyed Girl" fra soundtracket til "Born On The 4th of
July":
http://youtube.com/watch?v=mMVU86Nv-fA

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Broegger

Dato : 26-05-08 13:38

"Pernille" <Hovedst@den> skrev news:483aa9df$0$15888
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

Patrick Hernandez og Born to be alive er selvskreven
http://www.youtube.com/watch?v=lh3PQM4zkHQ

Og lidt mere i Disco genren. Boney M og Born again.
http://www.youtube.com/watch?v=L1vlAuwOaDg

Og så skal vi da også fejre at det er 40 år siden vores kronbrins blev
født. Her er Tommy Seebach http://www.youtube.com/watch?v=joYtJVUvMCE

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 13:44

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=L1vlAuwOaDg
>
> Og så skal vi da også fejre at det er 40 år siden vores kronbrins blev

Jeg havde slet ikke tænkt på, at Frederik har fødselsdag, i dag..
Men, selvfølgelig skal vi da fejre det! Godt set!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-05-08 13:54

Pernille wrote:

> Jeg havde slet ikke tænkt på, at Frederik har fødselsdag, i dag..
> Men, selvfølgelig skal vi da fejre det! Godt set!

Så sku' denne være ok også
http://www.youtube.com/watch?v=FCN1BViVwWU

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 14:05

> Så sku' denne være ok også
> http://www.youtube.com/watch?v=FCN1BViVwWU

Den var kær!!

Fra : schlafen

Dato : 26-05-08 13:58

Underworld - Born slippy
http://www.youtube.com/watch?v=RY5xBJCGPVc

Freddie Mercury - I was born to love you
http://www.youtube.com/watch?v=jiot1P3-Hng

Bon Jovi - Born to be my baby
http://www.youtube.com/watch?v=VPpg2UF0LWk

Daryl Hall - I wasn't born yesterday
http://www.youtube.com/watch?v=8lYQRqDIPC8

Frankie Goes to Hollywood - Born to Run (super Springsteen cover)
http://www.youtube.com/watch?v=BTStMImOtuU

Britney Spears - Born to make you happy
http://www.youtube.com/watch?v=DpiD4zVJE7A

Transvision Vamp - Born to be sold
http://www.youtube.com/watch?v=Bkn_K0q91-M

Fra : Broegger

Dato : 26-05-08 14:00

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev news:483ab3b7$0$90265$14726298
@news.sunsite.dk:

Hej Syvsover

<snip 7 sange>

Der var en diskussion på et tidspunkt omkr. antallet af sange man skulle
byde ind med, og efter det har normen været ca 3 sange pr. ord.

Bare så du lige tænker over det

Fra : schlafen

Dato : 26-05-08 14:05

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Der var en diskussion på et tidspunkt omkr. antallet af sange man skulle
> byde ind med, og efter det har normen været ca 3 sange pr. ord.

Damn så har jeg sgu sovet
-det glemmer jeg aldrig mere....blev bare grebet. sorry

Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 14:13

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen

> Damn så har jeg sgu sovet
> -det glemmer jeg aldrig mere....blev bare grebet. sorry
Det kender jeg ALT til!

Fra : Michael Lund

Dato : 26-05-08 14:14

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og til sidst Bruce Springsteen med "Born in The USA"
> http://youtube.com/watch?v=tIekamBDiAw
>
> God fornøjelse! Jeg ser frem til jeres bud!

I sangen Riders of the storm synger Jim Morrison "Into this house we're
born"

The Doors - Riders of the storm
http://www.youtube.com/watch?v=_-2TNXqEP-Y

I sangen End of the night lyder teksten
"Some are born to sweet delight
Some are born to the endless night"

The Doors - End of the night
http://www.youtube.com/watch?v=iERil2Tz1Mg

Til sidst Creedence Clearwater Revival - Born on the Bayou
http://www.youtube.com/watch?v=JfNANBKkH2g

Mic.

Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 14:21

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-05-08 14:19

Pernille skrev:

> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

I was born by the river
In a little tent
And just like that river
I've been runnin' every since

"A Change Is Gonna Come" blev skrevet og indspillet af Sam Cooke i
1963 og blev en af soulmusikkens største sange.

http://youtube.com/watch?v=dXMjhdx3YO8

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-05-08 14:22

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

"When a child is born" m Seekers
http://www.youtube.com/watch?v=zv0zVM7g9iA

"Born free" m. Matt Munro
http://www.youtube.com/watch?v=IfRXNmMkfI0

mvh Eva

Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 21:09

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> "When a child is born" m Seekers
> http://www.youtube.com/watch?v=zv0zVM7g9iA

Hvis der er noget, jeg ikke bryder mig om, så er det når kvinder favoriserer
kvinder, kun fordi, de er kvinder.
Jeg er så meget imod det, at nær havde valgt en anden, til at få stafetten.
Men, du er nødt til at have den, Eva.
Denne video med alle de dejlige børn, er rigtig dejlig. - Og et dejligt
musiknummer er det jo også. - Det er første gang, at jeg har bedt min mand
om at komme og se et klip på dk.kultur.musik. Han synes også, at det var
sødt!
Tak, til jer alle! Jeg har nydt at høre og se alle numrene!

Take it away Eva!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-05-08 23:27

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> Take it away Eva!

Jeg takker for stafetten og grubler på et nyt ord!

mvh Eva

Fra : Sv-e

Dato : 26-05-08 14:41

Pernille wrote:
> [...]
>
> Her er 3, efter min mening, rigtig gode sange med ordet Born.
>
> Byrds med "Wasn't born follow" fra filmen Easy Rider

Noget fra mine unge dage Gordie: Natural born looser:

http://www.youtube.com/watch?v=iUI-ceIfG5E

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 15:31

Pernille wrote:
> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

Så bringer jeg det danske band Natural Born Hippies på banen med "Lola":

http://www.youtube.com/watch?v=24vKJIPrhJo

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : MM

Dato : 26-05-08 17:52

> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

Muse med "New Born"
http://www.youtube.com/watch?v=FDDCieKfrvY

Nevermore med "Born"
http://www.youtube.com/watch?v=impRqn44OCA

~MM

Fra : Per Hagemann

Dato : 26-05-08 17:58

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen
> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

På morgenTV så jeg at Mabel skal optræde i Stenløse i denne uge. Så skal de
vel også spille følgende:

Mabel - Born To Make You Happy

http://www.youtube.com/watch?v=PebuYoPgHEc

Bornholm kan også bruges her, men sangen Bornholm Bornholm Bornholm kan jeg
desværre kun finde i følgende useriøse udgave:

http://www.youtube.com/watch?v=GPEo8gNkWRs

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-05-08 19:27

On Mon, 26 May 2008 14:15:26 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

Creedence Clearwater Revival - "Born On The Bayou"
http://youtube.com/watch?v=h8JPIlrDb3c

Stephanie De Sykes - "Born With A Smile On Your Face"
http://youtube.com/watch?v=_QhVrODVRj4

Grease - "Born To Hand Jive"
http://youtube.com/watch?v=3IAqTmayiok

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-08 20:06

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message
> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

Orangutangerne kommer fra BORNeo
I filmen "Bankekød til slemme drenge" spillede Clint Eastwood sammen med en
oranguntang

Når vi nu er ved Eastwood, så er han en ganske habil jazzmusiker:
Her er han sammen med ingen ringere end Ray Charles:
http://youtube.com/watch?v=oGrRrTxt-zo (ganske kort)

Gorillaz lavede en sang kaldet "Clint Eastwood", når vi nu er ved ham:
http://youtube.com/watch?v=oGrRrTxt-zo

Ray Charles skal ikke glemmes, når han nu har sneget sig ind i emnet, så her
kommer han sammen med Billy Joel med "Baby Grand" (En af mine
yndlingssange):
http://youtube.com/watch?v=mY2lY6xO6Fo

Jo jo, "born" var et rigtigt godt ord

/Alex

Fra : Max

Dato : 26-05-08 21:36

Hej Pernille

> Jeg takker for stafetten og vælger, at Dagens Ord skal være "Born".

Denne her må også være på din liste over gode sange

Lee Marvin - Wandering Star
http://www.youtube.com/watch?v=xnbiRDNaDeo&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 27-05-08 07:58

> Hej Pernille

> Denne her må også være på din liste over gode sange
>
> Lee Marvin - Wandering Star
> http://www.youtube.com/watch?v=xnbiRDNaDeo&feature=related

Den er rigtig god.
Nu, hvor jeg har fundet et nyt ord, vil jeg lige tilføje denne dejlige sang
af Stevie Wonder, hvor han synger om sin lille, helt nyfødte datter.
Isn't She Lovely
http://youtube.com/watch?v=b2WzocbSd2w

Fra : Pernille

Dato : 27-05-08 08:03

> [...]
> Nu, hvor jeg har fundet et nyt ord, vil jeg lige tilføje denne dejlige
> sang af Stevie Wonder, hvor han synger om sin lille, helt nyfødte datter.

Hvad jeg mente var: nu hvor jeg har fundet en ny stafetholder...
Undskyld