Dagens ord: Bird/Fulg og afledte
Fra : Broegger

Dato : 24-05-08 16:51

takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Vi starter med en af de størrer rovfugle. En ørn. Abba og Eagle.
http://www.youtube.com/watch?v=SJvyk0wguSg

Og så er der jo Sweet people og "And the birds were singing".
http://www.youtube.com/watch?v=UEgVnYay4RQ

Og så slutter vi med lidt måger. I Ran med A flock of seaguls.
http://www.youtube.com/watch?v=uUjIA3Rt7gk

Ord der allerede er brugt:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bird, Bike, Birthday, Black, Blue, Booze, Boy, Bridge, Car, Cartoon,
Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter,
Doctor, Dream, Duo, Dør, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face/Ansigt, Fantasi,
farver/colors, Fat, Feelings, Fever, Food, Forkortelser, Fox, Friend,
Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix, Græsk, Guitar, Hands, Hawaii,
Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot, House,
Hurricane, Ireland, jack, Justice, King, Kiss, Latin, Life, Light/lys,
Live, Love, Luft/Ilt, Man, MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months,
Moon, Mother, New York, Night, Nobody, Nordisk, Ocean, One, Pain, Peace,
Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
Ræv, Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Soundtrack,
Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Surprice, Sweet, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Thunder, Time, Tomorrow, Train, Tribute, Twins,
Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine,
Woman, Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Broegger

Dato : 24-05-08 16:54

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

Og lidt statestik: Det er dagens ord nr. 150!

Broegger       13
Per Beer Hansen       10
Alex Linaa           9
Pernille           7
Max               7
Ivan V. Klattrup   6
Mathias           6
Poul Erik Lindaa   6
Martin Bak           6
Bjarne K           6
Schlafen           6
Lars Frandsen       5
kautaq           4
Steen Lindkvist Nielsen   4
Studo               4
Michael Lund       4
Hauge               3
Thomas Jespersen   3
Lars Kyndi Laursen   3
Allan Krautwald       2
B. Sørensen       2
Dan "748" Dethlefsen   2
Eva Schmidt       2
Herluf Holdt, 3140   2
Holm               2
Mikkel Bierberg-Petterson   2
Ole Thomsen       2
Rysz (8900)       2
Sv-e               2
Trekroner           2
Holst               2
J.S.               2
Pernille Højgaard   2
Anders           1
Erling Jensen       1
JSM               1
Lars D. Christensen   1
Lasse Skovsager       1
Martin (TMM)       1
P. Petersen       1
Peter Westh       1
Robert Eriksen       1
Preben Nielsen       1

Fra : sigurno

Dato : 24-05-08 17:44

En fugl til:

Denne evergreen skal også lige med, jeg elsker den.
Pretty Flamingo - Elvis Costello and Friends

http://www.youtube.com/watch?v=7oDsSRZT77k

Mvh.

Sigurno

Fra : Michael Lund

Dato : 24-05-08 16:58

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=UEgVnYay4RQ
>
> Og så slutter vi med lidt måger. I Ran med A flock of seaguls.

Det er jo alle sammen små pipfugle i forhold til Albatrosen. Luftens
hersker - eneste problem, den kan ikke lande særlig yndefuldt.

Her Fleetwood Mac - Albatros
http://www.youtube.com/watch?v=bCraPBqBAXI

Mic.

Fra : sigurno

Dato : 25-05-08 06:07

> Det er jo alle sammen små pipfugle i forhold til Albatrosen. Luftens
> hersker - eneste problem, den kan ikke lande særlig yndefuldt.

> [...]

Hvor stor denne "fugl" er, skal jeg ikke kunne sige, men større end en
Albatros. Men alt hvad der kan flyve, hører vel med til fugleriget. Angels
Fall First er fra det symfoniske metal-band Nightwishs debutalbum som blev
udgivet i 1997
Angels fall first Nightwish
http://www.youtube.com/watch?v=wqxDq6TrhrQ&feature=related

Fra en stor fugl, til en lille bitte, men med en stor stemme.
Paul McCartney skrev til duoen nummeret On The Wings Of A Nightingale, der
blev et pænt hit
Men de blev nok mest kendt i Danmark med nummeret "Wake up little Sussie"
som ikke har noget med
en fugl at gøre. Men et link:
http://www.youtube.com/watch?v=xbLuWciXFcM

The Everly Brothers -On The Wings Of A Nightingale
http://www.youtube.com/watch?v=KlQjYDvHGxM

Mvh.

Sigurno

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-05-08 07:59

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo alle sammen små pipfugle i forhold til Albatrosen. Luftens
> hersker - eneste problem, den kan ikke lande særlig yndefuldt.

> [...]

En anden fantastisk fugl - kondoren

"El Condor Pasa" m. Simon and Garfunkel

Nyd både den smukke musik og de dejlige billeder af denne majestætiske fugl.

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-05-08 08:00

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> "El Condor Pasa" m. Simon and Garfunkel
>
> Nyd både den smukke musik og de dejlige billeder af denne majestætiske

Og så var det nok en god idé med et link!!

http://www.youtube.com/watch?v=gkftr4fbmMc&feature=related

Eva

Fra : sigurno

Dato : 24-05-08 17:27

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=UEgVnYay4RQ
>
> Og så slutter vi med lidt måger. I Ran med A flock of seaguls.

Den her skal så med:

De Nattergale: Uha da da

http://www.youtube.com/watch?v=iPErJPq-VEw

Mvh.

Sigurno

Fra : A.Jensen

Dato : 24-05-08 17:36

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Lynard Skynard med Free Bird.
http://youtube.com/watch?v=mioGewkWVdo
Et fedt nummer med et fedt band.
Det har jeg syntes i mere end 30 år nu. Gulp!!
Lol.
Hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 24-05-08 19:16

Hej Broegger

> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Så tager vi en af de absolut største fugle i popmusikken

Eagles - Hotel California
http://www.youtube.com/watch?v=iuTQtBNc59U&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Lars Frandsen

Dato : 24-05-08 20:48

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Billerne med sangen om Solsorten
http://www.youtube.com/watch?v=-ERnT1X9HPw

Weather Report - Birdland
http://www.youtube.com/watch?v=pqashW66D7o

De Nattergale - Er du dus med himlens fugle
http://www.youtube.com/watch?v=Iisp7eJG0nQ
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-05-08 21:39

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Melodigrandprix er i fuld gang, så tankerne falder derpå. Brødrene Olsen -
Fly On The Wings Of Love handler ikke om fugle, men vi kan så tage Jørgen
Olsens solobidrag i danskmelodigrandprix 1989:

Jørgen Olsen - Fugle

http://www.youtube.com/watch?v=gPgonCsLjEc

Blandt vindersangene internationalt kunne man have valgt 1977, men jeg kan
bedre lide 1982-vinderen, hvor der bl.a. synges om fuglene i vinden.

Nicole - Ein Bisschen Frieden (flersproget)

http://www.youtube.com/watch?v=pxGb5Dan7Yc

Nicole udgav også sangen på dansk, men som sædvanlig er der store lakuner på
youtube m.h.t. danske numre. Ønskekoncertklassikerne Gustav Winckler - Hvide
Måge og Jodle-Birge - Tre Hvide Duer findes heller ikke, så vi må nøjes en
enkelt hvid due på italiensk/engelsk:

George Baker Selection - Una Paloma Blanca

http://www.youtube.com/watch?v=reCkoM9EQYU

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-05-08 12:22

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev
> [...]
> nøjes en enkelt hvid due på italiensk/engelsk:
>
> George Baker Selection - Una Paloma Blanca

Rettelse: Una Paloma Blanca må være en spansk titel, fordi hvid på italiensk
ville være bianca.

Jeg blev stædigt ved med at søge efter dansktopsange, men kunne hverken
finde Katy Bødtger - Lille Sorte Stær eller Richardt Ragnvald - Flyv ikke
højere end vingerne bærer. Mange af dansktopslagerne findes dog på TDC Play.

Det største dansktopnavn i 80erne hed Svanerne, men de er heller ikke med.
Et enkelt forkølet youtube-fund blev det dog til, måske fordi Master Fatman
fornylig udtalte at følgende var hans favoritsang:

Flemming Werge & Blue Notes - Uglevisen

http://www.youtube.com/watch?v=cRLb0tljoZA

Fra : schlafen

Dato : 25-05-08 00:06
Fra : Sv-e

Dato : 25-05-08 00:51

Broegger wrote:

The Byrds, turn turn turn:
http://www.youtube.com/watch?v=aNopQq5lWqQ

Fra : Pernille

Dato : 25-05-08 01:58

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Nancy Sinatra og Lee Hazelwood - Lady Bird
http://youtube.com/watch?v=V2FF0POGBq4

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-05-08 09:04

Broegger wrote:
> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Ramones med "Surfin' Bird":
http://www.youtube.com/watch?v=CFsGxiSh3Vc

Eminem med "Mocking Bird":
http://www.youtube.com/watch?v=OJjtEG5ARK0

Beatles med "And Your Bird Can't Sing":
http://www.youtube.com/watch?v=icdfIGOXIFI

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Studo

Dato : 25-05-08 10:21

den Sat, 24 May 2008 15:50:39 +0000, Broegger skrev:

> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Bob Marley - Three little birds
http://youtube.com/watch?v=WtwGyxzxBDg

Det må da være passende til sådan en lækker søndag.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-05-08 18:17

On 24 May 2008 15:50:39 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

The Beatles - "Free as a Bird"
http://youtube.com/watch?v=s332Tt0zxYs

Lynyrd Skynyrd - "Freebird"
http://youtube.com/watch?v=mioGewkWVdo

The Trashmen - "Surfin' Bird"
http://youtube.com/watch?v=_dbbezhL_Co

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-05-08 20:19

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message
> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Desværre ingen egentlig video til den første, men nok et genhør værd.

The Fools - Psycho Chicken
http://www.youtube.com/watch?v=maiWu3_Z88s

Har tidligere haft den med i en "dagens ord", men den er super god, så det
!!!

Bonie Prince Billy - Cursed Sleep (Han har noget igang med den fugl.)
http://www.youtube.com/watch?v=UBJ4ekzclPk

Lidt musik fra splatter komedien Poultrygeist
http://www.youtube.com/watch?v=bLp1JJWJ5l4 (Kan alle vist holde ud at se)

http://www.youtube.com/watch?v=k4rWyof6CRU (ADVARSEL: Ikke for folk med
sarte nerver)

Bjarne K.

Fra : Pernille

Dato : 25-05-08 22:40

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> takker for stafetten. Jeg tror der skal gå lidt fugl i den.

Sort Sol - Let your fingers do the walking
http://youtube.com/watch?v=Jomg-l7V6Tw

Fra : Broegger

Dato : 25-05-08 23:02

"Pernille" <Hovedst@den> skrev news:4839dc9e$0$15892
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Sort Sol - Let your fingers do the walking
> http://youtube.com/watch?v=Jomg-l7V6Tw

Ok, jeg overgiver mig. Den giver stafetten!

Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 12:53

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev news:4839dc9e$0$15892
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ok, jeg overgiver mig. Den giver stafetten!

Jeg takker, og finder et nyt Dagens Ord.

Fra : Michael Lund

Dato : 26-05-08 13:08

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg takker, og finder et nyt Dagens Ord.

Hej Pernille

Må jeg foreslå døre

Mic.

Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 13:21

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Hej Pernille
>
> Må jeg foreslå døre

Ja, - det så jeg, da det var for sent!
Den gemmer jeg lige, til en anden gang, - hvis du altså ikke kommer mig i
forkøbet...
Kom endelig med nogle bud med ordet Born. - Måske har dørene også lavet
noget med det...

Fra : Pernille

Dato : 26-05-08 15:47

Det glemte jeg lige...
Ord der allerede er brugt:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bird, Bike, Birthday, Black, Blue, Booze, Born, Boy, Bridge, Car, Cartoon,

Hilsen Pernille