Dagens ord: New York
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 19:38

Tak for stafetten. Jeg beklager jeg kom så sent fra arbejde, at jeg ikke så
det før nu, men det går nok.

Dagens ord er "New York"

Jeg tager lige den mest oplagte, "New York New York" med Liza Minelli:
http://www.youtube.com/watch?v=KLeC9RvrKrU

Ord der har været brugt:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bike, Birthday, Black, Blue, Booze, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country,
Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream,
Duo, Dør, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Fantasi, farver/colors, Fat,
Feelings, Fever, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls,
Grand Prix, Græsk, Guitar, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello,
Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland, jack,
Justice, King, Kiss, Latin, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man,
MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months, Moon, Mother, New York, Night,
Nobody,
Nordisk, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power,
Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke, Snow, Soundtrack, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun,
Surprice, Sweet, Søndag, tal/numbers/0123456789, Thunder, Time, Tomorrow,
Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend,
West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Yesterday, You

Fra : Max

Dato : 21-05-08 19:49

Hej Alex

> Dagens ord er "New York"

Så er det til til en af mine ynglings ballader med
en af mine ynglings kunstnere.

Billy Joel - A New York State of Mind
http://www.youtube.com/watch?v=sNm39BzFP2I&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 18:27

On Wed, 21 May 2008 20:48:45 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Så er det til til en af mine ynglings ballader med
>en af mine ynglings kunstnere.
>
>Billy Joel - A New York State of Mind
>http://www.youtube.com/watch?v=sNm39BzFP2I&feature=related

Du ramte præcis min yndlingsballade af dem alle, så du får stafetten

/Alex

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Max

Dato : 22-05-08 19:12

Hej Alex

> Du ramte præcis min yndlingsballade af dem alle, så du får stafetten

Jeg takker for den og går i tænkeboks for at finde et ord.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 21-05-08 20:01

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev

> Tak for stafetten. Jeg beklager jeg kom så sent fra arbejde, at jeg
> ikke så det før nu, men det går nok.
>
> Dagens ord er "New York"

Yes, så kan jeg finde en af mine ynglings koncert optagelser frem. Bruce
Springsteen Live in New York. Her med The River.
http://www.youtube.com/watch?v=7HxZKa4NwGo

Central Park ligger vist i New York. Her Simon & Garfunkel og deres sound
of silence. http://www.youtube.com/watch?v=8Kd8xp86reY

Og så til sidst. New York hedder jo også the Big Apple. Så KajaGooGoo og
deres sang Big Apple skal da også med.
http://www.youtube.com/watch?v=GBhPwFjqDUU

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Broegger

Dato : 21-05-08 21:07

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev

Sad lige og klimtede lidt på guitaren og kom til at spille denne. Leaving
New York med REM http://www.youtube.com/watch?v=OEwI3yKMxkI Så den skal da
også nævnes her.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 20:31

Alex Linaa wrote:
> Tak for stafetten. Jeg beklager jeg kom så sent fra arbejde, at jeg
> ikke så det før nu, men det går nok.
>
> Dagens ord er "New York"

Pet Shop Boys/New York City Boy
http://www.youtube.com/watch?v=sOIKzdrsOGc

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Pernille

Dato : 21-05-08 20:37

> Tak for stafetten. Jeg beklager jeg kom så sent fra arbejde, at jeg ikke
> så det før nu, men det går nok.
>
> Dagens ord er "New York"

Ja, så er det her, at Simon and Garfunkel virkelig kan være med!
Ikke alene med deres helt fantastiske koncert i Central park, men også
fordi, at de jo er nogle ægte New York-drenge.
Her er et par sange, som handler lidt om New York.

A heart in New York
http://youtube.com/watch?v=8ndEk4i856A
Og
Only living boy in New York
http://youtube.com/watch?v=-IwYQ1Vqf-4

Fra : Pernille

Dato : 21-05-08 20:41

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordi, at de jo er nogle ægte New York-drenge.
> Her er et par sange, som handler lidt om New York.

Ved ikke lige hvad der gik galt med "Only living boy in New York"... :(

Fra : Pernille

Dato : 21-05-08 20:45

> Ved ikke lige hvad der gik galt med "Only living boy in New York"... :(

Jeg håber, at det går bedre med denne:
http://youtube.com/watch?v=BxzWf119kdg

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 21-05-08 20:50

On Wed, 21 May 2008 20:37:57 +0200, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>Tak for stafetten. Jeg beklager jeg kom så sent fra arbejde, at jeg ikke så
>det før nu, men det går nok.
>
>Dagens ord er "New York"

Oplagt er nu også Sting - "Englishman in New York"
http://youtube.com/watch?v=doYNBHE8Yes

Eagles - "New York Minute", her kunne jeg også have valgt Sting
http://youtube.com/watch?v=cA_gIhCcYVk

Og selv om årstiden ikke passer, så skal
The Pogues and Kirsty MacColl - "Fairytale of New York" med
http://youtube.com/watch?v=NrAwK9juhhY

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille

Dato : 21-05-08 20:50

> Tak for stafetten. Jeg beklager jeg kom så sent fra arbejde, at jeg ikke
> så det før nu, men det går nok.
>
> Dagens ord er "New York"

Manhattan Transfer med "Boy from New York City
http://youtube.com/watch?v=bn7vWeTxUhw

Fra : schlafen

Dato : 22-05-08 08:45

Freddie Mercury - New York
http://www.youtube.com/watch?v=lDTwWoVNltE

Bee Gees - New York Mining Disaster 1941
http://www.youtube.com/watch?v=av7lKWqTAUs

Bruce Springsteen - New York City Serenade
http://www.youtube.com/watch?v=O5iFPH6aig0

John Waite - New York City Girl
http://www.youtube.com/watch?v=yv-ei2HxpjM

Albert Hammond - New York City Here I Come
http://www.youtube.com/watch?v=ZMS7X12bFHw&feature=related

T-Rex - New York City
http://www.youtube.com/watch?v=vG8xmpYFUH8

Lou Reed - New York Telephone Conversation
http://www.youtube.com/watch?v=Q7gBPBBZHw4

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-05-08 12:45

Alex Linaa wrote:
> Tak for stafetten. Jeg beklager jeg kom så sent fra arbejde, at jeg
> ikke så det før nu, men det går nok.
>
> Dagens ord er "New York"

Så vi ljeg bidrage med et af mine Springsteen favorit numre, nemlig
"Jungleland" fra albummet "Born To Run":
http://www.youtube.com/watch?v=0aRhqVWUPPs
Nummeret handler om New York.

Og så lige en Springsteen mere "10th Avenue Freeze Out":
http://www.youtube.com/watch?v=yAvolRT3sX4
10th Avenue ligger i New York.

Og så slutter jeg lige af med en Springsteen mere
"Blinded By The Light" fra albummet "Greetings From Asbury Park N.J"
http://www.youtube.com/watch?v=BN6zFN8cAPs
Asbury Park ligger i New Jersey ("forstad" til New York)

Og så er der kun 1 måned og 7 dage inden vi skal ind til Springsteen koncert
igen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : schlafen

Dato : 22-05-08 13:30

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Og så er der kun 1 måned og 7 dage inden vi skal ind til Springsteen
> koncert igen

jaaaaah....igen igen

Fra : Pernille

Dato : 22-05-08 16:02

> Tak for stafetten. Jeg beklager jeg kom så sent fra arbejde, at jeg ikke
> så det før nu, men det går nok.
>
> Dagens ord er "New York"

I 1981 holdt Simon and Garfunkel koncert, i Central Park i New York.
Helt fantastisk - altså dvd'en... Jeg ville godt have været der!
Jeg kommer til at føle mig Groovy, når jeg hører og ser dem synge Feeling
Groovy.
http://youtube.com/watch?v=xdRTI7FYqUc