Dagens ord: Soundtrack
Fra : Broegger

Dato : 20-05-08 09:58

Hej

dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Vi starter med en af mine absolutte favorit film. O Brother where art
thou'. Her scenen hvor Soggy Bottom Boy indspiller i en "dåse". Sangen er
Constant sorrow. http://www.youtube.com/watch?v=krwywj_gIjk

Næste film på plakaten er MASH. Her er Suicide is painless. Hvem er det
der har indspillet denne version?
http://www.youtube.com/watch?v=ICiFnQrHOrk

Og til sidst filmen Betty Blue 37.2° le Matin. En fantastisk fortælling
og sprød musik af Gabriel Yared.
http://www.youtube.com/watch?v=u6ojKGfBdvQ
og en sang mere fra samme. http://www.youtube.com/watch?v=kDfJEBapzNc

Ord der har været brugt:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bike, Birthday, Black, Blue, Booze, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country,
Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream,
Duo, Dør, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Fantasi, farver/colors, Fat,
Feelings, Fever, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls,
Grand Prix, Græsk, Guitar, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello,
Help, Hero, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland, jack,
Justice, King, Kiss, Latin, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man,
MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months, Moon, Mother, Night, Nobody,
Nordisk, Ocean, One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power,
Pray, Queen, Quit, Radio, Rain, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile,
Smoke, Snow, Soundtrack, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun,
Surprice, Sweet, Søndag, tal/numbers/0123456789, Thunder, Time, Tomorrow,
Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding, Weekend,
West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World, Write,
Yesterday, You,

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 10:41

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message

> dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
> at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Så kommer jeg ikke uden om "Lion King", og Elton Johns smukke sang "Can You
Feel The Love Tonight", som giver mig ståpels hver gang jeg hører den:
http://youtube.com/watch?v=PkGDrV_2ehI

I samme genre: "A Whole New World" fra Aladdin.
Jeg fik øjnene (ørerne) op for denne sangs kvaliteter, da min søn satte den
på jazzakkorder, og i et andet arrangement på klaveret.
http://youtube.com/watch?v=YRi20cWMYOM

Sidst men ikke mindst, soundtracket fra spillet "Halo 3" - "Blow me Away":
http://youtube.com/watch?v=sHGZrb1dcDQ

/Alex

Fra : Per D.

Dato : 20-05-08 11:16

dagens ord bliver Soundtrack.

Dire straits (Mark Knofler) og temaet fra "The local hero" "Going home"

http://youtube.com/watch?v=Bh2WNXBOVNQ

en anden version.

http://youtube.com/watch?v=Re_qteGbOfA

og her med Hank Marvin og The Shadows

http://youtube.com/watch?v=ue_TEkEfz-k

Per D.

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 21:47

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

Og så lige den jeg ikke kunne komme på i eftermiddags, nummeret "Mad World"
fra spillet "Gears of War", og fra filmen "Donny Darko"
http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8

Tak for hjælpen til dem der fandt den til mig

/Alex

Fra : Broegger

Dato : 21-05-08 10:55

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8
>

> Tak for hjælpen til dem der fandt den til mig

For deres, og dit arbejde med det får du stafetten. Det er en fed version
af nummret. Men den originale er nu heller ikke ringe.
http://www.youtube.com/watch?v=nXuXikfIYHY

Fra : Kate

Dato : 25-10-08 21:25

> http://www.youtube.com/watch?v=ccWrbGEFgI8

Ved godt det er en gammel tråd denne her, men sad lige og lyttede til
mængder af musik. Dette nummer er bare så dejligt. Det er et link til
et klip Gears of War Mad World. Nummeret Mad World kan jeg finde i et
hav af udgaver hos TDC, men synes ikke lige denne kommer frem. Jeg har
google mig frem til at det er et Tears for Fears nummer, men jeg er
faktik mest vild med udgaven fra linket.
Er der nogen her som kan fortælle mig hvem der fremfører nummeret i den
udgave?

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Holst

Dato : 25-10-08 21:31

Kate wrote:

> [...]
> faktik mest vild med udgaven fra linket.
> Er der nogen her som kan fortælle mig hvem der fremfører nummeret i den

Jeg synes at erindre navnet Gary Jules.

Fra : Holst

Dato : 25-10-08 21:32

Holst wrote:

> Jeg synes at erindre navnet Gary Jules.

Jeps:

http://www.youtube.com/watch?v=5MyMOi4LEr4

Fra : Kate

Dato : 25-10-08 21:46

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote in

> Jeps:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=5MyMOi4LEr4

Tusind tak. Jeg må straks ind og finde det på Play, om jeg så skal
betale for det

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 20-05-08 11:00

On 20 May 2008 08:57:37 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Hej
>
>dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
>at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Bette Midler - "The Rose" fra filmen om / inspireret af Janis Joplin.
Her er titel nummeret
http://www.youtube.com/watch?v=JYWAYLZWZBg

Sebastians - "Du Er Ikke Alene"
http://www.youtube.com/watch?v=dRhjlnnDkGM

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : sigurno

Dato : 20-05-08 12:55

> Bette Midler - "The Rose" fra filmen om / inspireret af Janis Joplin.
> Her er titel nummeret
> http://www.youtube.com/watch?v=JYWAYLZWZBg
> __o
> Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: poulerik@lindaa.cykeleu
> ==== (¤)/ (¤) Home: www.lindaa.eu

Yes min yndlings og så denne her: Fra filmen Beaches

http://www.youtube.com/watch?v=El-C3w4CYqo
"Wind Beneath My Wings" is a U.S. number-one single by Bette Midler from the
soundtrack of the film Beaches. It was named Record of the Year and Song of
the Year at the Grammy Awards of 1990.

Mvh.

Sigurno

Fra : Dopedog

Dato : 20-05-08 11:52

[SNIP]

Perfect Day (Lou Reed) fra Trainspotting :

http://www.youtube.com/watch?v=FTkBdfbrHWk

Her er den fulde version :

http://www.youtube.com/watch?v=_-CwKaV4HVo

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-05-08 12:09

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
> at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

2 styks fra Titanic:

Shania Twain -From This Moment On

http://www.youtube.com/watch?v=_TwqWguaF30

Faith Hill - My Heart Will Go On

http://www.youtube.com/watch?v=hHzGaewL8Z0

Fra den danske tegnefilm Hjælp Jeg Er En Fisk

Creamy - Help I'm A Fish

http://www.youtube.com/watch?v=BRHCEHjnZ5I

Fra : sigurno

Dato : 20-05-08 13:08

> [...]
>
> dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
> at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Også fra Titanic Herlig Irish musik
An Irish Party in Third Class

http://www.youtube.com/watch?v=8JhPB7CY0VY

Mvh.

Sigurno

Fra : sigurno

Dato : 20-05-08 13:11

> Også fra Titanic Herlig Irish musik
> An Irish Party in Third Class
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8JhPB7CY0VY
>
> Mvh.
>
> Sigurno
Og så bliver jeg nødt til at rette linket, dette er bedre, meget bedre.

http://www.youtube.com/watch?v=SV1S8yvzGHo&feature=related

Mvh.

Sigurno

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-05-08 13:09

Broegger wrote:
> Hej
>
> dagens ord bliver Soundtrack.

Så vil jeg gerne lægge ud med endnu et Springsteen nummer, nemlig "Streets
Of Philadelphia":
http://www.youtube.com/watch?v=9L9_8vwx2w8

Og så fra en af mine yndlingsfilms
"Ford Fairlane" her er Andrew Dice Clay med "Ain't Got You":
http://www.youtube.com/watch?v=1NXvzwxdM8g
(Det er et underligt sprog selve filmen er synkroniseret til, men original
lyd på sangen, som kommer ca. 2,5 minutter inde i klippet)

Og til sidst, lidt nostalgisk 70'er rock af den gode slags:
Slade med "How Does It Feel" fra filmen "(Slade) In Flame":
http://www.youtube.com/watch?v=2SG6eEKBOJI

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : schlafen

Dato : 20-05-08 13:42

Topgun - Harold Faltemeyer & Steve Stevens - Top Gun Anthem (så får jeg
altid lyst til at flyve....)
http://www.youtube.com/watch?v=zCTJmXrgsFg

Das Wilde Leben - Ville Valo & Natalia Avelon - Summer Wine (dejlig version
af Hazelwoods...)
http://www.youtube.com/watch?v=EOs2TSXTOkQ

og

fra den sidste film jeg har set 'The Bucket List' med Jack Nicholson &
Morgan Freeman
John Mayer - Say
http://www.youtube.com/watch?v=YZ0z86LmXBM

Fra : P.Petersen

Dato : 20-05-08 16:15

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
> at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Her et nummer fra en (et par) fede film, der stadig berører mig hver gang
jeg ser dem. (På trods af den overdrevne vold.)
Fra Kill Bill: Malugeana Salerosa.
http://www.youtube.com/watch?v=3NIDoHWePQk

Hilsen
Pelle

Fra : Holst

Dato : 20-05-08 16:19

P.Petersen wrote:

> Her et nummer fra en (et par) fede film, der stadig berører mig hver gang
> jeg ser dem. (På trods af den overdrevne vold.)
> Fra Kill Bill: Malugeana Salerosa.
> http://www.youtube.com/watch?v=3NIDoHWePQk

Skægt, jeg tænkte også på Kill Bill tidligere i dag, men det var:

http://www.youtube.com/watch?v=UQBhAMBeLtk

Fra : Holst

Dato : 20-05-08 16:20

Holst wrote:

> Skægt, jeg tænkte også på Kill Bill tidligere i dag, men det var:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=UQBhAMBeLtk

Åh ja, ikke at forglemme:

http://www.youtube.com/watch?v=kT91gxvdx7s&feature=related

Fra : A.Jensen

Dato : 20-05-08 18:25

Fra : B. Sørensen

Dato : 20-05-08 16:32

> [...]
>
> dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
> at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Et sikkert hit
Haley Bennett as Cora Corman - Way Back Into Love:
http://www.youtube.com/watch?v=3qAM2zRE3GI

Sister Act 2
Oh Happy Day
http://www.youtube.com/watch?v=SLY7yI1xV-M&feature=related

Love Actually
Wedding Scene ( All you need is love)
http://www.youtube.com/watch?v=h89BbqoPAcM

........ de er go'e :)

B. Sørensen

Fra : Studo

Dato : 20-05-08 17:28

den Tue, 20 May 2008 08:57:37 +0000, Broegger skrev:

> Hej
>
> dagens ord bliver Soundtrack. SÃ¥ er der en sang fra en film du bare
> mener at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Hver gang der bliver nævnt soundtrack, så tænker jeg på High Fidelity.
Hvor hele soundtracket bare er herlig stille lækker baggrundsmusik. (og
filmen er også helt god)

f.eks. disse:

Oh! Sweet Nuthin' - Velvet Underground
http://www.youtube.com/watch?v=R_Qo2-vQXQ4

Most of the time, Bob Dylan
http://www.youtube.com/watch?v=JgkkNOctW3A

Sidst men absolut ikke mindst:

Dry the Rain - The Beta Band
http://www.youtube.com/watch?v=wsbR2dEmHGc

Fra : Studo

Dato : 20-05-08 17:30

den Tue, 20 May 2008 16:28:06 +0000, Studo skrev:

> Hver gang der bliver nævnt soundtrack, så tænker jeg på High Fidelity.
> Hvor hele soundtracket bare er herlig stille lækker baggrundsmusik. (og
> [...]

Og til dem der ikke kender filmen, så er her et klip fra slutningen cirka:
High Fidelity - Jack Black - Let's Get It On
http://www.youtube.com/watch?v=1V_-iZYIofU

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-05-08 20:10

> [...]
>
> dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
> at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Om alle nedenstående lige frem er udgivet som soundtrack fra filmene er
tvivlsomt, men det er da musik fra film

Candy Colored Clown fra "Blue Velvet"
http://www.youtube.com/watch?v=clZNwja8M3A

Sanger ? fra "Blue in the Face" OK, jeg kunne godt have undersøgt om det
_er_ Tom Waits.
http://www.youtube.com/watch?v=61pp51kxvVM

Lidt ekstra guf fra "Blue in the face"
http://www.youtube.com/watch?v=rSDpEal9ntg

Tito & Tarantula - After Dark fra "Dusk Till Dawn"
http://www.youtube.com/watch?v=qtd3iTnNL8o

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-05-08 20:29

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> wrote in message

> Sanger ? fra "Blue in the Face" OK, jeg kunne godt have undersøgt om det
> _er_ Tom Waits.
> http://www.youtube.com/watch?v=61pp51kxvVM

Flovt. Den er fra filmen "Smoke"

Bjarne K.

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 21-05-08 09:57

> [...]
>
> dagens ord bliver Soundtrack. Så er der en sang fra en film du bare mener
> at alle bør høre, så er det nu du skal komme med den.

Jamen, så må I da bare høre fra een af mine yndlingsfilm (Da jeg var ung
uskyldig teenager)
The Pirate Movie: How can I live without her
http://youtube.com/watch?v=92GkU7icOGU&feature=related

Fra samme film:
I AM THE PIRATE KING
http://youtube.com/watch?v=Es1K0jNrkj4

VH Pernille

Fra : Holm

Dato : 21-05-08 10:02

Pernille Højgaard wrote:
> [...]
> uskyldig teenager)
> The Pirate Movie: How can I live without her

Den var jeg også helt tosset med

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 21-05-08 10:17

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> dagens ord bliver Soundtrack.
Så må vi da oxo ha' Dirty dancing med.
Dirty dancing - Time of my life
http://www.youtube.com/watch?v=5VSuCtebBT0&feature=related

Dirty Dancing - She's Like the Wind
http://www.youtube.com/watch?v=yfg97-5uhFQ&feature=related

Dirty Dancing - Hungry Eyes
http://www.youtube.com/watch?v=8qiFzgxSObM&feature=related

Dirty Dancing - Cry to me
http://www.youtube.com/watch?v=RxUpTYyHlcw&feature=related

Bare et lille udvalg fra en film med rigtig mange hit

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 21-05-08 10:25

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> dagens ord bliver Soundtrack.

Og hvad med Cocktail?

The Beach Boys - Kokomo (Soundtrack Cocktail)
http://www.youtube.com/watch?v=7rBjpjEAi24&feature=related

Cocktail Soundtrack - Run For The Shelter Of Your Love
http://www.youtube.com/watch?v=XZeTDP4ygKs&feature=related

Bobby Mcferrin - Don't Worry, Be Happy
http://www.youtube.com/watch?v=yjnvSQuv-H4

Cocktail
http://www.youtube.com/watch?v=5YbjzztYbUo

VH Pernille

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 21-05-08 10:29

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> dagens ord bliver Soundtrack.
Og så er der Cat Ballou

The Ballad of Cat Ballou by Stubby Kaye and Nat King Cole
http://www.youtube.com/watch?v=JDzRrYBN_WA

VH Pernille