Musik til gangster fest
Fra : Rohde

Dato : 10-05-08 20:30

Hej,

Jeg er blevet bedt om at vælge musik til en gangster fest. Er der nogen som
har gode ideer til hvilke numre der matcher? Der er tale om udklædning og
det hele så musikken skal jo helt passe til.

Mvh. Rohde
--
Nogen der ligger inde med 2 billetter til Yazoo den 26. maj som de vil bytte
til 2 stk. til den 27..?

Fra : Broegger

Dato : 10-05-08 20:46

"Rohde" <rohde@FJERNtech-point.dk> skrev

> [...]
> nogen som har gode ideer til hvilke numre der matcher? Der er tale om
> udklædning og det hele så musikken skal jo helt passe til.

Madonna lavede en skive der hedder I'm breathless
http://en.wikipedia.org/wiki/I%27m_Breathless Den er inspireret af Dick
Tracy.

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Holm

Dato : 10-05-08 21:59

Rohde wrote:
> Jeg er blevet bedt om at vælge musik til en gangster fest. Er der nogen som
> har gode ideer til hvilke numre der matcher? Der er tale om udklædning og
> det hele så musikken skal jo helt passe til.

Det kommer lidt an på hvad slags gangstere, vi snakker om?

Broeggers forslag passer fx fint.

Det gør 50cent, Snoop, Dr Dre, DMX og Wu Tang vel også på en anden type
gangsta måde

Hvis der findes en slags 'songs from The Sopranos', ville det også være
ok...

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Steen Jensen

Dato : 11-05-08 19:01

Rohde <rohde@FJERNtech-point.dk> wrote:

> [...]
> har gode ideer til hvilke numre der matcher? Der er tale om udklædning og
> det hele så musikken skal jo helt passe til.

Frank Sinatra og Tony Bennet må vel være selvskrevne i det selskab -
evt. fulgt op af resten af the Rat Pack

Fra : Rohde

Dato : 12-05-08 20:36

"Steen Jensen" <isteen@gmail.com> skrev

> Frank Sinatra og Tony Bennet må vel være selvskrevne i det selskab -
> evt. fulgt op af resten af the Rat Pack

Gode forslag. Vil dog også gerne have noget tidstypisk musik fra den tid.
Ved ikke om det var swing eller hvad der var fremme dengang, og blev spillet
på smugkroerne... Hvis nogen har titler eller andet modtages de også med
kyshånd. Men fortsæt endelig med de mere moderne gangster relaterede numre.

Mvh. Søren

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-05-08 21:57

Rohde skrev:

> Gode forslag. Vil dog også gerne have noget tidstypisk musik fra
> den tid. Ved ikke om det var swing eller hvad der var fremme
> dengang, og blev spillet på smugkroerne...

Capones Chicago i 20'erne var blandt andet præget af den fremstormende
jazzmusik med blandt andre King Oliver og den unge Louis Armstrong.
Måske kan du finde nogle numre, der passer ind.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-05-08 22:00

Jeg skrev:

> Capones Chicago i 20'erne var blandt andet præget af den
> fremstormende jazzmusik med blandt andre King Oliver og den unge
> Louis Armstrong. Måske kan du finde nogle numre, der passer ind.

Gå evt. på jagt efter lydspor fra de kendte, fortrinsvis amerikanske
gangsterfilm.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk