Dagens ord: West
Fra : Martin Bak

Dato : 06-05-08 21:03

Takker for stafetten.

Dagens ord bliver West, bare for at give mig en chance til at smide dette
klip, af et fedt stykke musik fra en fantastisk film:

Man With A Harmonica - Fra Once Upon A Time In The West

http://www.youtube.com/watch?v=m6BQKFs3-VM&feature=related

Jeg kan gå helt i trance over det

Listen over brugte ord:
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bike, Birthday, Black, Blue, Booze, Boy, Bridge, Car, Cartoon, Country,
Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Doctor, Dream, Duo,
Dør, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings,
Fever, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls, Grand Prix,
Guitar, Hands, Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Highway,
Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland, jack, Justice, King, Latin,
Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man/Mand, MILF., Milk, Milk,
Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Night, Nobody, Ocean, One, Pain,
Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Pray, Queen, Quit, Radio, Rain,
Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll, Roses/rose/roser, Royal, Run,
Service, Sex, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke, Snow, Speed, Spring,
Stimulanser, Storby, Sun, Surprice, Sweet, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Thunder, Time, Tomorrow, Train, Tribute, Twins,
Unknown, Walk, Water, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman,
Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You,

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : schlafen

Dato : 06-05-08 21:42

Pet Shop Boys fremragende version af Village People hittet - Go West
http://www.youtube.com/watch?v=39KZ2afBtLU

Go West - King of Wishful Thinking fra Pretty Woman
http://www.youtube.com/watch?v=VYnZL0BOXDc

Dire Straits - Once upon a time in the West
http://www.youtube.com/watch?v=fDB3t7YdG-Y

Fra : Broegger

Dato : 06-05-08 22:03

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev

> Dagens ord bliver West, bare for at give mig en chance til at smide

Så skal vi have musik fra en rigtig western! The Good the bad and the ugly.
http://www.youtube.com/watch?v=hVnoaPPpWog

og så en genre vi ikke ser så tit. Musical. Her fra West Side Story og
America. http://www.youtube.com/watch?v=1QS7wWzwak4

Og Bono bærer meget ofte en vest. Så U2 skal da med. Her med sangen
Unchained Melody. http://www.youtube.com/watch?v=B1j_vyQrWO4

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Per Hagemann

Dato : 06-05-08 23:48

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Takker for stafetten.
>
> Dagens ord bliver West,

Der er stadig kun få danske sange lagt ud på youtube, så hverken slangepigen
Anniqas grandprixsang om Mae West eller nogetsomhelst fra visesangeren Peter
Westh var at finde.

I stedet endnu et nummer med Pet Shop Boys:

Pet Shop Boys - West End Girls

http://www.youtube.com/watch?v=uAHfoIfo_7A

John Denvers sang om West Virginia får også lov til at komme med:

John Denver - Country Roads Take Me Home

http://www.youtube.com/watch?v=oN86d0CdgHQ

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-05-08 00:00

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> John Denver - Country Roads Take Me Home

Nu fandt jeg trods alt en dansk sang på youtube, hvor vest indgår i titlen,
og det blev sandelig den danske version af John Denvers nummer:

Teddy, Chano, Jan & John - Jeg vil bo på Vesterbro

http://www.youtube.com/watch?v=EBUfBUTK6IE

Fra : P.Petersen

Dato : 07-05-08 00:23

> Takker for stafetten.
>
> Dagens ord bliver West

Hej.
Her i en lidt nyere udgave end Mountain.
Leslie West og Van Halen med Mississippi Queen.
http://www.youtube.com/watch?v=ytWssAAgh6s&feature=related

Lidt mindre massefylde og meget mindre hår.
Sidstnævnte rammer de fleste af os, mens førstnævnte desværre ikke er
normen. LOL.
Mange hilsener
Pelle

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-05-08 10:29

Martin Bak wrote:
> Takker for stafetten.
>
> Dagens ord bliver West

A-Ha med "Crying In The Rain" fra albummet "East Of The Sun West Of The
Moon":
http://www.youtube.com/watch?v=aaeqC7Ytpp0

R.E.M. med "West Of The Fields" fra lbummet "Murmur":
http://www.youtube.com/watch?v=rYyp39AmqYg

Neil Young med "Western Hero" fra albummet "Sleeps With Angels"
Kan ikke finde den på youtube.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : schlafen

Dato : 07-05-08 15:20

supplerer lige med

denne funkfrække Will Smith - Wild Wild West
http://www.youtube.com/watch?v=IEaX4ApC_EU

Fra : sigurno

Dato : 07-05-08 18:33

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Takker for stafetten.
>
> Dagens ord bliver West, bare for at give mig en chance til at smide dette

MARTY ROBBINS Billy the kid

http://www.youtube.com/watch?v=5DIFiHqNkt0&feature=related

Ghost Riders In The Sky Marty Robbins

The song tells 'bout an old cowboy who saw a bunch of doomed riders which
were
condemned'em to ride 'till the end of times tryin' to catch the herd of the
devil.

http://www.youtube.com/watch?v=H7W3XC7a4aU&feature=related

Mvh.

Sigurno

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-05-08 20:32

sigurno skrev:

> [...]
> which were
> condemned'em to ride 'till the end of times tryin' to catch the

Tak for den. Jeg fik en lille musikalsk oplevelse ud af den ved hjælp
af en brugerkommentar om, at teksten kunne tolkes til at handle om
jernbanen. Det er rigtigt nok, omend budskabet måske stadig ikke står
lysende klart for mig.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Pernille

Dato : 07-05-08 21:52

> Takker for stafetten.
>
> Dagens ord bliver West, bare for at give mig en chance til at smide dette
> klip, af et fedt stykke musik fra en fantastisk film:

Jeg kommer lige med et lille pip.

The Doors fortæller i The End, at "The West is the best! The West is the
best!"

http://youtube.com/watch?v=NS3m0-4bM9s

Fra : Martin Bak

Dato : 08-05-08 16:03

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Jeg kommer lige med et lille pip.
>
> The Doors fortæller i The End, at "The West is the best! The West is the

Pernille, du får stafetten for at minde mig om the doors. Ikke fordi at jeg
synes dette er noget fantastisk nummer
Jeg undskylder ventetiden, men vi står lige midt mellem 2 huse.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 08-05-08 21:35

> Pernille, du får stafetten for at minde mig om the doors. Ikke fordi at
> jeg synes dette er noget fantastisk nummer
> Jeg undskylder ventetiden, men vi står lige midt mellem 2 huse.

Jo, The Doors har da lavet bedre numre, end "The end"...

Jeg takker! - Det havde jeg ikke lige regnet med...
Jeg finder på et ord. Håber, at det kan vente til i morgen.
God nat allesammen!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-05-08 10:59

Martin Bak skrev:

> Dagens ord bliver West

Vi skal vist lige nå at have Kanye West med. Her er en ekstravagant
optræden fra Grammyuddelingen:

http://youtube.com/watch?v=Kx58OT8og0I&feature=related

--
Peter Brandt Nielsen