Indianermusik
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 02-05-08 19:00

Hej -

Min datter skal holde en indianerfest for veninderne. Derfor søger jeg
indianer-klingende musik i retning af Apache (Shadows), Wounded Knee
(Redbone) og Alcatraz (Nazareth).

Har I nogle gode forslag, så jeg kan komme på biblioteket - eller i værste
fald ned til min plade-pusher?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Morten Steen

Dato : 02-05-08 19:31

> Har I nogle gode forslag, så jeg kan komme på biblioteket - eller i værste
> fald ned til min plade-pusher?
>
> Tak for hjælpen!

Alt hvad Redbone har lavet, emmer af indianere. På den fede måde! Men for
virkelig autentisk indianersound, skal du i hvert fald finde "Chant : 13th
Hour". Det rykker.

Morten

Fra : Anders

Dato : 02-05-08 21:43

> Min datter skal holde en indianerfest for veninderne. Derfor søger jeg
> indianer-klingende musik i retning af Apache (Shadows), Wounded Knee
> (Redbone) og Alcatraz (Nazareth).

Hvad med Buffy Saint Marie? Hun er forholdsvis autentisk...

Mvh
Anders

Fra : Esben I.

Dato : 02-05-08 23:34

Anders wrote:

> Hvad med Buffy Saint Marie? Hun er forholdsvis autentisk...
- og har flotte ben

stav Buffy Sainte-Marie , hvis du vil gurgle hende
mvh
Esben I.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 02-05-08 22:54

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> enriched usenet with:

> [...]
> (Redbone) og Alcatraz (Nazareth).
>
> Har I nogle gode forslag, så jeg kan komme på biblioteket - eller i

Music for The Native Americans af Robbie Robertson
http://en.wikipedia.org/wiki/Music_for_The_Native_Americans

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Peter G

Dato : 03-05-08 09:08

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> writes:

> Music for The Native Americans af Robbie Robertson
> http://en.wikipedia.org/wiki/Music_for_The_Native_Americans

Det er ovre i den lidt mere 'ægte' genre, men jeg tror ikke lige det
er den slags "John Wayne"-festmusik, som spørgeren efterlyser ;)

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org

Fra : Martin Bak

Dato : 03-05-08 08:37

http://www.youtube.com/watch?v=m6BQKFs3-VM

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter G

Dato : 03-05-08 09:13

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> writes:

> [...]
> (Redbone) og Alcatraz (Nazareth).
>
> Har I nogle gode forslag, så jeg kan komme på biblioteket - eller i værste

Senere på aftenen, når de alle skal til at puttesove eller kan den glimrene
semi-ambiente "Sacred Earth Drums" anbefales herfra. Den finder du dog
ikke på biblioteket.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:j9fixqlhldje

--
Med venlig hilsen, Peter.