En fanget kat
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-07-01 08:10

Det er en stor kat, som hverken er øremærket eller bærer halsbånd. Den må
dog få mad et eller andet sted, da den er ret fed. Den æder vores mad,
hvilket vi måske nok kunne leve med, men den slås også med mine katte, og
seneste regning var på 531,50 kr. for et bidsår + at Buller skulle køre bil.

Nu er der stillet en Storm P løsning op til indfangning af kat, men hvad gør
vi, når den er fanget? Den skulle jo gerne have en chance for at komme hjem
igen, så jeg vil ikke bare køre den til aflivning - i hvert fald ikke første
gang.

Mvh Maria

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 19-07-01 19:50

Giv den et ordentlig skud vand, men husk den skal kunne stikke af bagefter,
så kommer den aldrig ind til jer igen. Katte kan ikke li vand, men de tager
ikke skade af det.

http://www.krank.dk/mpg/Boxing_cats.MPG

http://www.krank.dk/mpg/CAT-FLy.mpg

Et par sjove video klip med katte.

Hygsom
Leo

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-07-01 23:21

> [...]
bagefter,
> så kommer den aldrig ind til jer igen. Katte kan ikke li vand, men de

Den fik vand for et par måneder siden - nja, nok kun 1 måned siden - og den
er her altså igen. Nu køber vi jo også HILLS, så det er nok derfor

Mvh Maria

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 20-07-01 07:52

Hejsa..

A propos vand.. Vi har en satan af en vild hankat ( ja, undskyld, men... )
Han terroriserer alt og alle - selv mine katte inde i kattegården får en
tur, så Bimmer står og skriger i arrigskab.. Forleden dag bankede han min
mors hankat, så pelsen fløj !

Nu har vi anskaffet os sådan et vand-gevær ( sådan et man pumper op ) så nu
får han sådan et skud hver gang han kommer! Vi kan ikke komme tættere end ca
4 meter, så han er ikke fysisk i fare, selvom geværet er sådan et med tryk
på vandet.. I går aftes ramte jeg ham lige i rø***... Jeg er spændt på, om
vi ser ham igen !!!! Hvis ikke vandet hjælper, vil næste skridt være at få
ham aflivet.. Jeg tror ikke han hører til nogle steder, for man kan ikke
komme tæt på ham !!

Knus fra Pia og misserne

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 20-07-01 18:43

Nu er der jo forskeld på hvor meget vand folk overhælder en fremmede kat
med.

Men en spand med 5L skulle nu nok kunne hjælpekatten til ikke at komme igen,
vælger i aflivning af den, så er jeres kommune vist forpligtet til at betale
for det, da katten ikke er mærket.

MVH Leo

Fra : stephen frederiksen

Dato : 12-10-01 12:28

Hej Maria

Det du skal gøre er, at kontakte kattens værn, og lade dem indfange katten.
Hvis du selv fanger katten, skal du bringe den ud på et kattehjem, og de vil
der fra, tage den til dyrlæge, og sætte en annonce i avisen, om der er
nogen, der savner sin kat, hvis katten ingen ejer har, bliver den solgt, til
nogen som gerne vil købe en kat fra kattehjemmet....så den får en chance
mere!!
Det bedste vil simplthen være, at kontakte det nærmeste kattehjem, og sætte
dem ind i sagen, og lade dem fange katten....jeg arbejder sig for
kattensværn + på et kattehjem, og det er det bedste du kan gøre for katten

Held og lykke

Hilsen Sheila

Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> skrev i en