Amy Whinehouse - hvad er så specielt ved h~
Fra : Per

Dato : 25-04-08 08:12

Hej Ng!

Der står stort set noget om Amy Whinehouse hver dag i avisen.

Hvad er det der gør hende så speciel som pressen udråber hende til ??

For mig er hun en ganske alm. sangerinde med stofproblemer - OG ? - det er
der da hundredevis af fx. rockmusikere der er..

Hun synger almindeligt, hun sælger ikke specielt mange plader, hun er grim
og jeg kunne blive ved.

Hvorfor denne intense interesse om hende og hendes musík ?

/ Per

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-04-08 08:42

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> og jeg kunne blive ved.
>
> Hvorfor denne intense interesse om hende og hendes musík ?

Det er måske mine øre der er noget galt med, men for mig har hun en stemme
der kun er overgået af ganske få.

Bjarne K.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-04-08 10:59

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Det er måske mine øre der er noget galt med, men for mig har hun en stemme
> [...]

Tja, ud fra beskrivelserne... Så må hun jo være en udenlandsk, kvindelig
udgave af Johnny Madsen

For det meste af det der er skrevet her, er vel netop hans varemærke..

Bortset fra, at Johnny Madsen da vist ikke er på stoffer.... Han ligner bare
en, der sagtens kunne være det .

M.V.H....Benny..

Fra : Uniquely Me

Dato : 29-04-08 21:03

Benny Mortensen skrev:

> Bortset fra, at Johnny Madsen da vist ikke er på stoffer....

Jo, han er på nikotin fra stinkende luftforpestende cigaretter, som kan
fremkalde sygdom hos ham selv og de mennesker der er i hans nærhed når han
tager sine fix :( føj hvor klamt.

total nederen og anticool

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-05-08 19:36

"Uniquely Me" <flyman@universal.love> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremkalde sygdom hos ham selv og de mennesker der er i hans nærhed når han

Nå, ja det skal nok passe, men det vil nu ikke genere mig.
Jeg er selv tidligere storryger, så det kan jeg udmærket tilgive ham.

Som jeg ellers bare ville have sagt, det er hans last, hvad er din ???

M.V.H....Benny..

Fra : Uniquely Me

Dato : 02-05-08 02:19

Benny Mortensen skrev
> [...]
> Jeg er selv tidligere storryger, så det kan jeg udmærket tilgive ham.
>
> Som jeg ellers bare ville have sagt, det er hans last, hvad er din ???

Min last er at jeg konstant søger perfektionisme til trods for at jeg har
opdaget at det perfekte ikke eksisterer i denne verden,
samt at ingen mennesker i denne verden er perfekte, jeg selv inklusiv.

Du skal vide at du har min respekt fordi det er lykkedes dig at bryde ud af
afhængighedsforholdet man kan få til cigaretter, og at du kigger indad før
du dømmer.

Jeg reagerer fysisk uheldigt på cigaretrøg, og har haft nogle kedelige
oplevelser med hensynsløse rygere som har sagt at jeg bare kunne skride hvis
jeg "ikke kunne tåle lugten i bageriet", når jeg befandt mig i offentlige
rum.

Det er min overbevisning at folk har ret til at ryge alt det de vil hvis de
er klar over de mulige konsekvenser og aksepterer når/hvis de rammer dem
grundet deres eget valg. Jeg ville bare ønske at de kunne begrænse røgen til
dem selv, så de ikke skaber passive rygere med de uheldige følgevirkninger
det kan få. For jeg synes ikke at det er fair at et menneske får kræft eller
udvikler allergi p.g.a. passiv rygning.

Kærlig hilsen
Uniquely Me
Allergikeren

Fra : Pernille

Dato : 02-05-08 08:17

> [...]
> følgevirkninger det kan få. For jeg synes ikke at det er fair at et
> menneske får kræft eller udvikler allergi p.g.a. passiv rygning.

Jeg er helt enig!
For min skyld må folk ryge, så meget som de har lyst.
De skal bare ikke tvinge mig, til at være med til det.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-05-08 10:52

> [...]
> dem selv, så de ikke skaber passive rygere med de uheldige følgevirkninger
> det kan få. For jeg synes ikke at det er fair at et menneske får kræft

Hvis man søgte, perfektionisme, ville man vel formodentligt opdage, at
tobakken umuligt, kan være skyld i alt det, som den får skyld for.

Aldrig før, har der været så mange Danskere.... Aldrig før, har der været så
mange allergikere, og astmatikere.

Det underlige er, at der aldrig før, har været så få rygere, som der er
nu... Selv om der lige for tiden, er en stigning i rygere.... Det mest
kedelige er, at det er lutter unge mennesker, og de begynder at ryge, bare
fordi de syntes der ser sejgt ud, at stå med en smøg.

Pudsigt nok, har jeg aldrig hørt om tobaksallergi ))....

Tobak kan sikkert være en medvirkende faktor, i udviklingen af lungekræft,
men alene, nej den køber jeg ikke.

Folk på Aalborg eternit fabrik, kunne skovle ren asbest op i sække, med en
håndskovl i 40 år, uden at tage skade. Andre kunne ikke gå forbi på
fortovet, uden at udvikle stenlunger.... Hvorfor denne store forskel ?...

Videnskaben, kaldte mig et vrøvlehovede i 30 år, når jeg fortalte, at deres
radiumstråler ødelagde tænderne... Men nu har man søreme fundet ud af, at
det var Videnskaben, der var nogle vrøvlehoveder, og mig, den lille dumme,
der gik ud af 7'ende klasse, der havde ret.... Forskellen var åbenbart...
Jeg har prøvet radiumstrålerne på min egen krop, og kendte derfor, alle,
eller i hvert fald en del af følgevirkningerne.... De havde kun læst om
dem... Og da jeg ikke havde en Doktorgrad, kunne jeg umuligt have ret
)....

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-04-08 08:45

Per skrev:

> [...]
> er grim og jeg kunne blive ved.
>
> Hvorfor denne intense interesse om hende og hendes musík ?

Selvfølgelig er der det med stofproblemerne, som blev særligt bemærket
på grund af sangteksten på "Rehab".

Men egentlig tror jeg, folk kan lide hendes plade. Stemmen er ikke
rigtigt smuk, men den er markant. Stilen er retro, men det er populært
i tiden, og pladen nøjes ikke med at efterligne noget gammelt, men
giver det et lille twist. Der er en stribe velfungerende sange, selvom
"Rehab" nok vil stå tilbage som hødepunktet. Og pladen har da vist
solgt ret godt; Wikipedia siger bedst sælgende plade i England sidste
år og 9 millioner solgte på verdensplan.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Max

Dato : 25-04-08 09:46

Hej Per

> Hvorfor denne intense interesse om hende og hendes musík ?

Fordi nogen gider skrive om hende.

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 25-04-08 10:47

> [...]
> og jeg kunne blive ved.
>
> Hvorfor denne intense interesse om hende og hendes musík ?

Hun kan jo ikke gøre for, hvordan hun ser ud...
Men ellers vil jeg bare sige: Junk.
- Og derfor burde hun vel også gå i Rehab.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-04-08 13:55

> [...]
> grim og jeg kunne blive ved.
>
> Hvorfor denne intense interesse om hende og hendes musík ?

Andet end hun er alkoholiker, narkoman, god sladderspalte stof fordi
hun har en mand der sidder i spjældet og så for det ene eller andet
mærkværdige hun nu har hittet på ?

Dælme et godt spørgsmål, men det er jo det hun sælger sine plader på,
det er skutte fordi hendes musik, stemme eller udseende er noget videre
særligt man gidder at huske.
Om 10 år kan ingen huske hvem faen hun var alligevel, med det liv hun
fører er hun død, borte og glemt på det tidpunkt.

--
Henrik Laursen

Fra : L Samson

Dato : 26-04-08 09:42

> [...]
> Hvorfor denne intense interesse om hende og hendes musík ?

Hun opfører sig specielt dårligt. (Aflyser koncerter)
Hun har nogle specielle problemer. (Stoffer)
Hun er speciel grim (Tatoveringer og hår)

Derfor er hun interessant i medierne. Uanset hvordan hun sang, havde vi nok hørt om hende alligevel. Synd at sådan en god stemme er
havnet i sådan en grim (k)ælling.
/LS

Fra : Brian Kals

Dato : 28-04-08 22:55

Har hørt lidt af hende musik.
Især nummeret "Tears dry on there own" minder mig ret meget om "Ain´t no
mountain high enough"

Prøv selv at hør musikken

http://www.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

og

http://www.youtube.com/watch?v=I6LVGcIC1Tc

Er det mig der er helt galt på den?
Mvh
Brian

Fra : -= JF =-

Dato : 29-04-08 20:21

Per skrev:
> Der står stort set noget om Amy Whinehouse hver dag i avisen.
Vi læser tilsyneladende ikke de samme aviser, for jeg synes at der er
langt mellem snapsene.

> Hvad er det der gør hende så speciel som pressen udråber hende til ??
Har du overhovedet hørt hendes musik?

Hun er et vrag, en sølle junkie, alternativt køn, tatoveret totalt
grimt, ligner en sulten anorektiker - Men er det ikke ligegyldigt, for
for fa'en hvor kan tøsen synge!

Hendes måde at leve på interesserer mig ærligt talt ikke voldsomt.
Jeg synes at det er synd for hende, men det er tilsyneladende den måde
hun har valgt at leve... Fred med det!
Personligt er jeg ked af at hun har valgt det liv fordi det nemt kan
betyde at der ikke kommer flere skiver fra hende

> For mig er hun en ganske alm. sangerinde
Det er synd for dig

> hun sælger ikke specielt mange plader
HUH???

> hun er grim